Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 27 January 2003, 10:47   #11
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast

mooie uitleg maar ja,

JA ikhad weg kunnen lopen en dat meisje alleen kunnen laten. want nee ze vielen mij niet direct aan ze vielen het meisje aan wat met mij mee fietste.

Dus JA ik werd er op aangekeken en voor veroordeeld dat ik die gasten tot moes heb geslagen omdat ik had kunnen weggaan om zodoende een confrontatie uit de weg te gaan.

Over wat er dan met dat meisje was gebeurt hoeven ze niet na te denken want dat is nu eenmaal niet gebeurt niet bewezen. je krijgt letterlijk te horen dat ze misschien alleen maar wilde weten van haar waar ze zo een jas gekocht had en niets kwaads in de zin hadden.

Sorry voor zo een rechtssysteem pas ik dat hoeft van mij allemaal niet meer dan. Dan maar op mijn manier
Oke, nog wat nadere uitleg geboden.
Noodweer gaat om een 'noodzakelijke verdediging tegen een aanranding van eigen of andermans lijf eerbaarheid of goed'. In jouw geval lijkt het mij dat het ging om een noodzakelijke verdediging, aangezien ze jou (of van het meisje) bedreigden of je goederen (portemonnee, mobiel etc) probeerden te jatten. Dus was een noodzakelijke verdediging geboden denk ik (al ken ik de precieze feiten niet). Ik neem dus aan dat er een directe bedreiging was, zij moesten dan nog uitzoeken.. Als ze dus alleen wilden weten waar ze die jas gekocht hadden en dus niets kwaads in de zin hadden was er dus geen directe bedreiging.
De rechterlijke macht MOET dat dus uitzoeken, anders krijg je een totaal willekeurig rechtssysteem.
Dan kun je iemand om niets tot moes slaan, bij de rechtbank om noodweer roepen en vrijgesproken worden. Nee, natuurlijk niet, de rechterlijke macht heeft de plicht uit te zoeken of je niet had kunnen wegrennen, of je niet op een andere (minder harde) manier had kunnen zorgen dat je de problemen uit de weg ging.

En jij bent toch vrijgesproken? Dan is er toch niets mis met het rechtssysteem? Hadden ze je moeten veroordelen dan? Dan zou je niet voor ons rechtssysteem passen?

Maar ik vrees dat dit net zo'n discussie gaat worden als met die AH-mennekes.. Iedereen met juridische achtergrond ziet dat ze fout waren... Een aantal mensen zonder juridische achtergrond zien dat niet in. Als de kranten dan zouden beschrijven waarom die mensen worden opgepakt met de juridsiche redenen, dan zou dat al heel wat ophef schelen...

Berichting Regels