|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
![]() |
#35 | ||
Guest
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar goed.. Naast wat eneri al zei, heb ik zeer m'n trijwels over wat jij een "reflex" noemt. Ten eerste onderschat jij de reactie snelheid van je hersenen misschien en de snelheid waarmee het nog steeds weloverwogen beslissingen kan maken. Wat is volgens jouw dan precies de reflex? Laten we de REFLEX even uit elkaar halen: Ten eerste 1 je hebt al bepaald dat het een dief is met een gestolen tasje ![]() 2 je weet al dat je een dief moet stoppen, maakt niet om welke reden dat is... (opgevoed, teveel films gezien, is gewoon goed) 3 je weet al hoe je iemand moet tackelen, en timed dat op precies het goede moment... anders valt ie niet namelijk. Alleen de derde stap, kan naar mijn mening een reflex zijn maar dat is niet om het oude dametje te helpen maar om iemand te tackelen. Kijk, dit is dan alleen met dit voorbeeld maar zo kan je bijna elk reflex uiteensplitsen. Ik bedoel hiermee te zeggen, wat is er dan een reflex aan? het is gewoon een snelle combinatie van goede keuzes, ONBEWUST (tja anders denk je weer dat ik gek ben ![]() En dan nog iets... veel belangrijker eigenlijk, maar daarvan kan ik jullie niet genoeg mee overtuigen over mijn manier van denken, denk ik, daarom heb ik ook eerst over het "reflex" gehad. Vraag jezelf dit eens kritisch af(anderen naast Fol mogen dat ook doen ![]() ![]() ![]() hoeveel mensen uit de 10 zouden dat gedaan hebben? (ben ik benieuwd naar) En hallo, voordat mensen gaan zeggen: "Jah tuurlijk had ik die dief gestopt, dat zou jij toch ook doen? blabla..." Dan is het geen reflex meer he? als het zo stelt. want dan weet je al het een dief is enz enz zoals ik hierboven al zei dus. dus naja, ik hoop dat ik nou het idee van Reflex nou een beetje ontkracht heb. Of heb ik ongelijk? ![]() ![]() Laatst aangepast door A-Man : 27 January 2003 om 23:38 |
||
![]() |