Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 February 2003, 19:58   #1
Judith
Guest

Question Oppeppen door bepaalde liedjes???

Ik vind het vreemd. Ik luister graag naar muziek. Maar als het ff tegenzit luister ik naar nummers van Pink etc. DIe hebben liedjes van, jah hoe leg je het uit, oppeppen. Zo van: Het is over, ik heb lef, ik doe dit, ga maar weg. Als je snapt waar het om gaat. Om te vertellen als je het niet meer zit zitten. (luister naar de liedjes van Pink: 18 Wheeler, Lovely Girl, Numb, Eventually, don't let me get me en This is my Vietnam). Zulke liedjes peppen mij dan weer helemaal op. Dan heb ik het gevoel dat ik het best wel tegen sommige mensen wil zeggen..Zo van, zo doe jij, kijk/luister er maar is goed maar. Mja, het kan vaag zijn. Wie heeft dit nog meer, enne is het goed of slecht. Als het slecht wat kan ik er tegen doen?? Als het goed is, wat is er dan goed aan??
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2003, 23:23   #2
A-Man
Guest

Standaard

Als het je oppept is het toch goed?
slecht is het dus niet.

"Zo van, zo doe jij, kijk/luister er maar is goed maar. Mja, het kan vaag zijn. Wie heeft dit nog meer,"

IK dus nog welles... je hebt ook van die mensen.
(sommige mensen kunnen ook wel horen(beoordelen goed slecht vinden) maar niet luisteren(begrijpen) ,)hoor.
Het heeft geen zin om te zggn als ze die muziek ook niet leuk vinden. (logisch)

IK luister er vaak naar als ik weer niet kan slapen, door de dingen die ik ooit gedaan heb of gezegd heb (of juist niet) ook al zijn die dingen jaren geleden. sjah vaag.
ik zet dan een album op en dan slaap ik wat beter
Pink - Mizzunderstood, Eminem (eminem show/8-mile ost), T.a.t.u. 200Km/u in the wrong lane (sjah ), o.a. luister ik wel regelmatig
Oppepen doet het mij niet (meer?), brengt me ook eerder "mentaal" tot rust. maar ik ben raar.
(Family Portrait is ook goed vind ik.)

Maar in jouw geval als ze je oppeppen is ut goed.
Niks raars aan.
Je hoeft het alleen niet te zeggen. denk ik. Heeft niet zoveel zin, ( maar ja k ken niet zoveel mensen die echt kunnen "luisteren".)

ik ga maar slapeh. :/
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2003, 09:19   #3
Judith
Guest

Standaard

Thanks voor het advies!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2003, 09:25   #4
darkangel112
Guest

Standaard

uhmm jaa meestal als ik me toch al niet lekker voel kan ik het niet aanhoren oppepende liedjes(daaronder vesta ik dan van die extreem blije nummers...)

dus luister automatisch naar minder oppeppende nummers...

maar misschien moet ik dat eens afleren
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2003, 09:40   #5
Judith
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by darkangel112
uhmm jaa meestal als ik me toch al niet lekker voel kan ik het niet aanhoren oppepende liedjes(daaronder vesta ik dan van die extreem blije nummers...)

dus luister automatisch naar minder oppeppende nummers...

maar misschien moet ik dat eens afleren
Nou ik luister ook niet naar blije liedjes, maar dan naar liedjes die iemand laten zien wat diegene fout doet...(blue van de sugababes, numb van Pink) dat soort liedjes!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2003, 10:44   #6
darkangel112
Guest

Standaard

neej ik bedoelde ook niet jou (sorry was niet echt duidelijk) ik wet ook wel dat pink geen blije huppelkut muziek is.. mara een vriendin van mij luistert echt altijd als ze zich kut voelt, k-otic, spice girls etc. etc.

sorry bedoelde er niet jou mee
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2003, 10:58   #7
A-Man
Guest

Standaard

Misschien is het wel handig als je er niet te veel naar dat soort ledjes luisteren, (iig in mijn geval)

Maar zolang je het oppept is het juist goed denk ik.
(ik snap niet dat je van k-otic, spice girls etc. etc vrolijk wordt, dat zou ik al helemaal niet luisteren. maar ja. )
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2003, 15:13   #8
darkangel112
Guest

Standaard

haha ik ook niet
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2003, 16:15   #9
tourniquet
Guest

Standaard

ik vind het wel positief dat muziek je kan opbeuren maar het veranderd wel niks aan de situatie he
en als je dan weer ga nadenke dan botste trug op de werkelijkheid
smakkerdjes
xxxxxxxxxxx
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2003, 16:25   #10
Judith
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by tourniquet
ik vind het wel positief dat muziek je kan opbeuren maar het veranderd wel niks aan de situatie he
smakkerdjes
xxxxxxxxxxx
Jah daarom vraag ik ook of het raar is! Spice Girls en dan nog vrolijk worden? dat je dat kan?!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2003, 21:53   #11
tourniquet
Guest

Standaard

da is inderdaad een prestatie van de spice girls krijg ik allen maar hoofdpijn en van hoofdpijn word ik niet bepaald vrolijk
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2003, 22:49   #12
darkangel112
Guest

Standaard

toen ik 9 was had ik allemaal posters van ze op mn kamer

maar nu vind ik ze echt heel erg kut..
snap niet dat die vriendin van me daar nog naar kan luisteren maar jaaaaaaaaaah je heb van die mensen

ik word er heel agressief van van spice girls, k-otic enzo ben blij dat ze uit elkaar zijn
en ze hoeven van mij ook nooit meer bij elkaar!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2003, 11:22   #13
Judith
Guest

Standaard

Recht zo die gaat!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2003, 11:38   #14
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by tourniquet
smakkerdjes
xxxxxxxxxxx
I disagree

omdat je vrolijker bent, kijk je anders tegen de situatie aan, waardoor je er anders mee omgaat en misschien wel degelijk een andere oplossing kiest om het probleem te verhelpen, dan je zou hebben gedaan als je niet vrolijk was
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2003, 13:50   #15
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

I disagree

omdat je vrolijker bent, kijk je anders tegen de situatie aan, waardoor je er anders mee omgaat en misschien wel degelijk een andere oplossing kiest om het probleem te verhelpen, dan je zou hebben gedaan als je niet vrolijk was
Das wel waar, maar de feiten veranderen natuurlijk niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2003, 18:11   #16
Babysmurfie
Guest

Standaard

Is toch positief dat muziek je kan oppeppen?
Ik denk dat (bijna) iedereen dat wel heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2003, 18:14   #17
lief-heksje
Guest

Standaard

na gedumpt te worden lucht 'i will survive' mij altijd heel erg op
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2003, 18:20   #18
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie
Is toch positief dat muziek je kan oppeppen?
Ik denk dat (bijna) iedereen dat wel heeft.
dat denk ik ook wel,
keuze van muzieksoort verschilt alleen nogal welles.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2003, 18:29   #19
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man

Das wel waar, maar de feiten veranderen natuurlijk niet.
nee, maar de oplossing voor die fetein wel 8* thans lijkt zo, je ziet namelijk andere oplossingen, die misschien positiever uitpakken, en zo veranderen je toekomstige feiten wel
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2003, 18:42   #20
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:

nee, maar de oplossing voor die fetein wel 8* thans lijkt zo, je ziet namelijk andere oplossingen, die misschien positiever uitpakken, en zo veranderen je toekomstige feiten wel
klopt, maakt je ook meer open voor dingen (opties/mogelijkheden) die misschien een lagere kans hebben op slagen.
Maar , dat je de oplossingen die positiever uitpakken zijn niet altijd even realistisch. Als je dat wel verwacht (Door de positieviteit) kan dat juist vervelend uitpakken.

Maar ja, Toch moet je altijd van het positieve uitgaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2003, 20:26   #21
Judith
Guest

Standaard

Citaat:

Precies...
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2003, 21:40   #22
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:

klopt, maakt je ook meer open voor dingen (opties/mogelijkheden) die misschien een lagere kans hebben op slagen.
Maar , dat je de oplossingen die positiever uitpakken zijn niet altijd even realistisch. Als je dat wel verwacht (Door de positieviteit) kan dat juist vervelend uitpakken.

ik denk neit dat je zo overpositief wordt door muziek dat je ineens de realiteit uit het oog verliest, integendeel als je vrolijk wordt dan weet je hoe je dacht als je je rot voelde EN dan ook hoe je erover denkt als je je goed voelt
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2003, 13:37   #23
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:

ik denk neit dat je zo overpositief wordt door muziek dat je ineens de realiteit uit het oog verliest,

>oh... totaal onmogelijk?

integendeel als je vrolijk wordt dan weet je hoe je dacht als je je rot voelde EN dan ook hoe je erover denkt als je je goed voelt

>Ik vat niet helemaal wat je hiermee bedoelt.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2003, 14:38   #24
Judith
Guest

Standaard

Citaat:
Ik vat die hele discussie al niet meer
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2003, 15:51   #25
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
>oh... totaal onmogelijk?
Nee, maar he tlijkt me sterk, meer kans dat je realiteit verliest door depressieve negatieve houding die je voor de muziek had.

Citaat:
>Ik vat niet helemaal wat je hiermee bedoelt.
Voor de muziek: je voelt je klote
Na de muziek: je voelt je blij.

JE hebt dus twee visies op de situatie, hoie meer visies hoe beter je een belsuit kunt nemen... (altahns een die doordachter is)
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2003, 16:48   #26
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:
Nee, maar he tlijkt me sterk, meer kans dat je realiteit verliest door depressieve negatieve houding die je voor de muziek had.

> das ook zo

Voor de muziek: je voelt je klote
Na de muziek: je voelt je blij.

JE hebt dus twee visies op de situatie, hoie meer visies hoe beter je een belsuit kunt nemen... (altahns een die doordachter is)
sjah zo ja, das wel logisch.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2003, 17:30   #27
urban-tiger
Guest

Standaard

tja, soms pept het je op ja, waarom weet ik nie, maar raar genoeg is oppep liedjes bij mij nie echt van, jeeeh nu kan t weer, maar meer van linkin park en Limp Bizket, raar. Maar R&B doet dat ook bij mij, en liedjes die op de '60 '70 '80 lijke.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2003, 20:21   #28
CyberRoosje
Guest

Standaard Re: Oppeppen door bepaalde liedjes???

Citaat:
Originally posted by Judith14
Ik vind het vreemd. Ik luister graag naar muziek. Maar als het ff tegenzit luister ik naar nummers van Pink etc. DIe hebben liedjes van, jah hoe leg je het uit, oppeppen. Zo van: Het is over, ik heb lef, ik doe dit, ga maar weg. Als je snapt waar het om gaat. Om te vertellen als je het niet meer zit zitten. (luister naar de liedjes van Pink: 18 Wheeler, Lovely Girl, Numb, Eventually, don't let me get me en This is my Vietnam). Zulke liedjes peppen mij dan weer helemaal op. Dan heb ik het gevoel dat ik het best wel tegen sommige mensen wil zeggen..Zo van, zo doe jij, kijk/luister er maar is goed maar. Mja, het kan vaag zijn. Wie heeft dit nog meer, enne is het goed of slecht. Als het slecht wat kan ik er tegen doen?? Als het goed is, wat is er dan goed aan??
Dit heb ik bij het liedje van Christina Augulaira - Beautyfull

Ik moet dan altijd huilen, maar voel me erna beter, omdat ik dan weer ffes tegen mijn problemen aankan... Ik ben mooi... Van buiten en van binnen...
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2003, 22:57   #29
Blossom
Guest

Standaard

Citaat:
Als het je oppept is het toch goed?
slecht is het dus niet.

"Zo van, zo doe jij, kijk/luister er maar is goed maar. Mja, het kan vaag zijn. Wie heeft dit nog meer,"

IK dus nog welles... je hebt ook van die mensen.
(sommige mensen kunnen ook wel horen(beoordelen goed slecht vinden) maar niet luisteren(begrijpen) ,)hoor.
Het heeft geen zin om te zggn als ze die muziek ook niet leuk vinden. (logisch)

IK luister er vaak naar als ik weer niet kan slapen, door de dingen die ik ooit gedaan heb of gezegd heb (of juist niet) ook al zijn die dingen jaren geleden. sjah vaag.
ik zet dan een album op en dan slaap ik wat beter
Pink - Mizzunderstood, Eminem (eminem show/8-mile ost), T.a.t.u. 200Km/u in the wrong lane (sjah ), o.a. luister ik wel regelmatig
Oppepen doet het mij niet (meer?), brengt me ook eerder "mentaal" tot rust. maar ik ben raar.
(Family Portrait is ook goed vind ik.)

Maar in jouw geval als ze je oppeppen is ut goed.
Niks raars aan.
Je hoeft het alleen niet te zeggen. denk ik. Heeft niet zoveel zin, ( maar ja k ken niet zoveel mensen die echt kunnen "luisteren".)

ik ga maar slapeh. :/
pink is inderdaad een goede oppep cd, ik draai hem zo vaak, daar wordt ik echt vrolijk van, alleen family potret niet echt
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2003, 07:47   #30
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Blossom

pink is inderdaad een goede oppep cd, ik draai hem zo vaak, daar wordt ik echt vrolijk van, alleen family potret niet echt
nee klopt.
spreekt me gewoon aan.
k moet er ook niet te vaak naar luisteren.

Alleen waarneer het nodig is
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2003, 13:36   #31
Judith
Guest

Standaard

Citaat:

nee klopt.
spreekt me gewoon aan.
k moet er ook niet te vaak naar luisteren.

Alleen waarneer het nodig is
Ik draai het liedje Lonely Girl (numméro 13 op haar cd/van Pink) helemaal grijs haha, ik vind dat ook weer zo'n liedje...
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2003, 17:01   #32
Jlo
Guest

Standaard

family portrait..is oowk goed heh!
k ken dat hoor, dat liedjes je helpen jezelf "beter" te gaan voelen...muziek is iets Heel belangrijks in MijN leven...
luister je wel is naar ..Anouk ?? haar liedjes kunnen ook goed helpen..bij mij iig..
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2003, 19:18   #33
Jlo
Guest

Standaard

Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2003, 13:46   #34
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Jlo
family portrait..is oowk goed heh!
k ken dat hoor, dat liedjes je helpen jezelf "beter" te gaan voelen...muziek is iets Heel belangrijks in MijN leven...
luister je wel is naar ..Anouk ?? haar liedjes kunnen ook goed helpen..bij mij iig..
"Lately I've been feeling down
I don't get around much anymore
So I just spend my time alone
Waiting for the phone to ring
I keep thinking of you"

Ut album van Anouk staat vol van dat soort liedjes idd.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2003, 18:08   #35
Judith
Guest

Standaard

everything van Anoek vond ik erg goed....pepte me ook weer op...alleen als ik in een klein dipje zat
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2003, 19:29   #36
anouk
**Loves Anouk**

anouk's Avatar

Standaard

HET IS ANOuK met een U ipv een E
ANOUK
N
O
U
K
Oud 23 February 2003, 19:29   #37
anouk
**Loves Anouk**

anouk's Avatar

Standaard

HET IS ANOuK met een U ipv een E
ANOUK
N
O
U
K
Oud 23 February 2003, 19:31   #38
anouk
**Loves Anouk**

anouk's Avatar

Standaard

Oh sorry, k heb en per ongeluk 2x gepost...
Maarehm jah wat bij mij helpt: ANOUK
Wat een verassing eh
Maarehm vooral het nummer who cares

"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
Oud 23 February 2003, 19:53   #39
urban-tiger
Guest

Standaard

ik pep me op met van die wat rustigere liedjes, of van die rock liedjes van U2 en Aerosmtih. Maar als ik een beetje van een verliefd buitje (en dat heb ik tegenwordig) luster ik naar zoveel liefdes leidjes als ik kan, van 2, Aerosmith, v/d 60/70/80s, van No doubt, van zoveel R&B groepe, en van al die niet zo groote rock bandjes... (ik luister ook naar die in een normaale bui, maar daaar gaat t nie om toch?)
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2003, 11:06   #40
Jlo
Guest

Standaard

Eigenlijk alle muziek, wat IK goed vind.
kijk als ik naar Britney ga luisteren kan k m beter meteen uit doen....
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels