Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 16 April 2003, 15:25   #40
Dimas
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Miss-kausalaya
om eerlijk te zijn...
Ik ben zelf geen moslim hoor, loop niet met hoofddoekje ofz dus.. maar, ik vind het wel onwijs belachelijk!!dat hoofddoekjes verboden worden in de les.
Te triest voor woorden.
Het gaat toch om ' leren op school' niet om hoe je uitziet?
Ze hebben het gewoon te respecteren dat iemand vanwege het geloof een hoofddoekje draagt.
Die persoon mag allereerst onze normen en waarden respecteren en schoolregels naleven. Daarin staat meestal ook dat hoofddeksels verboden zijn. Nu leest iedereen natuurlijk pet, maar dat komt omdat er simpelweg nooit iemand met iets anders aangekomen is. En het is onzin dat de hoofddook gerespecteerd moet worden omdat het geloof is. Wat als ik een geloof sticht waar petten ook gedragen mogen worden (in de koran staat namelijk niet "draag gvd een hoofddoek of je wordt gemept door Allah"), dan zegt iedereen ook mzzl, doe dat geval maar af.

Dus nee, ik vind het logisch dat men geen hoofddoekjes mag dragen op school. Een burqa is al helemaal uitgesloten.

Verrek, zie net nog wat.

Milkywayz: punt a was als verduidelijking. En mijn punt b en jouw laatste reply lopen elkaar volgens mij wat mis, maar goed.
  Met citaat antwoorden

Berichting Regels