Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 25 April 2003, 12:28   #11
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl

Maar God vind het wel fijn als je met een hele kerk Hem aanbid. Dat doe je dus ook niet alleen voor jezelf, maar ook vooral voor Hem. Daar komt nog bij dat je in de kerk een preek krijgt over God.
Ten eerste alsof God het wat kan boeien dat je met 100 mensen als schapen (met alle respect voor de schapen ) in een kerk allemaal hetzelfde gaat oplezen. En waarom zou je in een kerk God gaan aanbidden, misschien voor de sociale contacten die je dan op kan doen maar toch zeker niet voor God zelf? Hoe weet je dat God het beste vind als je met zn allen 1 eimand volgt en hem dan 'aanbidt'

Citaat:
Maar Hij heeft in de Bijbel wel verteld wat allemaal waar is, en hoe Hij aanbeden wil worden.
God heeft de bijbel niet geschreven eht is gewoon een interpretatie van andere mensen wat god dan wel of niet gezegd zou hebben. En hoe hij aanbede wil worden.. sinds wanneer zijn daar regels voor? al die weesgegroetjes enzo vind ik persoonlijk grote onzin.. alsof je dichter bij god komt door 5 keer achter elkaar een rijmpje op te zeggen.
Ik heb alle respect voor de mensen die trouw elke zondag naar de kerk gaan, en de bijbel lezen, en de psalmen zingen....maar ik weet dat dat voor mij totaal geen zin heeft om 'dichter' bij god te komen.

Laatst aangepast door L_angeldc : 25 April 2003 om 12:31

Berichting Regels