Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 May 2003, 20:58   #1
PFP
Guest

Standaard spelfouten uithalen svp

medieval total war

Toen ik een jaar geleden iets van dit spel vernam was ik meteen verkocht. Wat is er nu leuker dan grote veldslagen in Braveheart stijl? Maar tot mijn grote schrik werd MTW in de PCgameplay niet zo'n topper en waren vooral de slecht graphics de rede dat het geen echte topper werd, tenminste volgens de redacteur.

Toen ik het spel had geïnstalleerd begon ik het eerst met de tutorial. Deze is zeer duidelijk en legt uit dat het spel uit 2 delen bestaat namelijk de TBS kaart van Europa dat veel weg heeft van Risk en de RTS veldslagen. Dit blijkt een uitermate goede combinatie te zijn, zo word de speler echt het idee gegeven dat hij in een koude kasteel toren zijn strategie zit uit te stippellen.

Europa is verdeeld in een kleine 100 tal provincies. Die bewoond worden door een 20 tal facties. Je kan in singleplayer 1 van deze facties spelen. Naast gewone veldslagen moet je ook je rijk opbouwen met handel en diplomatie. Het TBS gedeelte is mooi weergegeven met vele schermpjes en historische feitjes. Voor beginners is er ook de mogelijkheid om de computer een aantal dingen te laten regelen bijvoorbeeld de belastingen. Zo heeft de speler zijn handen vrij om eens op oorlogspad te gaan. Als je in oorlog raakt met een andere factie en je valt 1 van zijn provincies binnen, dan schakel je over naar het RTS gedeelte. De wereld is van 3d maar de units zijn nog steeds 2d bitmapjes. Dit heeft mij echter nooit gestoord omdat je de units zonder problemen over de map kan laten lopen. En de systeem eisen zo niet te hoog worden.

De eerste keer dat mijn leger ten aanval ging had ik gewoon kippenvel. De muziek word harder en wilder. Overal hoor je harnassen kraken en mannen joelen. Nadat beide legers wat pijlen hebben uitgewisseld stormen de infanterie en cavalerie op elkaar af. De strijd is nu pas echt begonnen. Overal zie je doden en gewonden. Jouw troepen weten de vijandelijke linker flank zo goed als te vernietigen. De vijandelijke generaal slaat op de vlucht en al gauw keldert het moraal van de vijand en slaan massaal op de vlucht. Al gillend vluchten duizenden soldaten de open vlakte op. Mijn cavalerie sabelt tientallen doodsbange vijanden neer als twijgjes. Eindelijk Victorie!

De multiplayer is op zich goed geregeld. Dit is dan alleen RTS, tot 8 players kunnen tegen elkaar battlen en kunnen hun leger voor een bepaald aantal florins kopen. Er zijn echter zeer weinig hosts en soms helemaal geen. Dus soms is het wel een kwartier wachten voordat je kan spelen.

Dit spel is een echte topper en niet alleen voor de gevorderde strategen maar ook voor de beginners. Vooral de combinatie van RTS en TBS is zeer geslaagd. Dit is het eerste spel waar je duizenden soldaten ziet vechten en het je voor het eerst het gevoel geeft dat het een echte oorlog is.

Een totale oorlog!

gameplay 57
graphics 15
geluid 18

eindcijfer 90
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2003, 21:00   #2
Youssef
Banned

Standaard

Uuhm ?
Youssef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2003, 21:05   #3
F_asd
Guest

Standaard

Nee.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2003, 21:12   #4
Irene!!!!
Guest

Standaard

==> Huiswerk
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2003, 21:19   #5
SpiNe
Trots van het noorden.

SpiNe's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

domhoofd kijk eens in het games forum daar kan je reviews plaatsen
Oud 8 May 2003, 21:24   #6
eneri
Guest

Standaard

probeer je spellingscontrole eens?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2003, 21:25   #7
Linnea
athanatos

Linnea's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard Re: spelfouten uithalen svp

Citaat:
Originally posted by PFP
medieval total war

Toen ik een jaar geleden iets van dit spel vernam was ik meteen verkocht. Wat is er nu leuker dan grote veldslagen in Braveheart stijl? Maar tot mijn grote schrik werd MTW in de PCgameplay niet zo'n topper en waren vooral de slechte graphics de rede dat het geen echte topper werd, tenminste volgens de redacteur.
nu heb ik al geeen zinmeer..
ben dyslectishc.. hier krijg ik echt zware kopping van

missed me?

Laatst aangepast door Linnea : 8 May 2003 om 22:08
Linnea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2003, 21:40   #8
Fade of Light
Guest

Citaat:
Originally posted by PFP
Toen ik een jaar geleden iets van dit spel vernam(hier moet een komma...dat moet tussen twee werkwoorden) was ik meteen verkocht. Wat is er nu leuker dan grote veldslagen in Braveheart stijl? Maar tot mijn grote schrik werd MTW in de PCgameplay niet zo'n topper (volgens mij moet hier het werkwoord "gevonden" achter, of verander de zin) en waren vooral de slecht graphics (ik weet niet hoe leuk ze die Engelse woorden gaan vinden) de rede (volgens mij is het "1 reden" en "2 redenen", oftewel een 'n' vergeten, en daarna meteen een komma vergeten, denk ik) dat het geen echte topper werd, tenminste volgens de redacteur.

Toen ik het spel had geïnstalleerd (komma) begon ik het eerst met de tutorial. Deze is zeer duidelijk en legt uit dat het spel uit 2 delen bestaat(ik zou hier een punt neerzetten en met een hoofdletter beginnen...een nieuwe zin dus) namelijk de TBS kaart van Europa (komma? niet zeker) dat veel weg heeft van Risk en de RTS veldslagen. Dit blijkt een uitermate goede combinatie te zijn, zo word de speler echt het idee gegeven(komma?) dat hij in een koude kasteel toren (kasteeltoren is toch 1 woord?) zijn strategie zit uit te stippellen.

[/B]
nu even geen tidjd voor de rest
over alle komma's ben ik niet zeker

aan deze verbetering kunnen geen rechten worden verleend. Deze mogelijke verbetering is vrijwillig en onder voorbehoud gemaakt. Je bent zelf verantwoordelijk voor het doorvoeren van deze potentiele verbeteringen
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2003, 21:40   #9
Karliene
Guest

Toen ik een jaar geleden iets van dit spel vernam was ik meteen verkocht. Wat is er nu leuker dan grote veldslagen in Braveheart stijl? Tot mijn grote schrik werd MTW in de PCgameplay niet zo'n topper en waren vooral de slecht graphics de reden dat het geen echte topper werd, aldus de redacteur.

Nadat ik het spel had geïnstalleerd begon ik eerst met de tutorial. Deze is zeer duidelijk en legt uit dat het spel uit 2 delen bestaat, namelijk: de TBS kaart van Europa (wat veel weg heeft van Risk) en de RTS veldslagen. Dit blijkt een uiterst goede combinatie te zijn. Het geeft de speler het gevoel dat hij in een koude kasteeltoren zijn strategie zit uit te stippelen.

Europa is verdeeld in ongeveer honderd provincies die bewoond worden door een twintigtal facties Wat zijn facties?.
In de singleplayer 1 kan je één van deze facties spelen.
Naast gewone veldslagen moet je ook je rijk opbouwen met handel en diplomatie. Het TBS gedeelte is mooi weergegeven met vele schermpjes en historische feitjes. Voor beginners is er ook de mogelijkheid om de computer een aantal dingen te laten regelen, bijv. de belastingen. Zo heeft de speler zijn handen vrij om op oorlogspad te gaan als hij dat wil. Als je in oorlog raakt met een andere factie en je valt één van zijn provincies binnen schakel je over naar het RTS gedeelte. De wereld is van 3d maar de units zijn nog steeds 2d bitmappen. Dit heeft mij echter nooit kunnen irriteren, want je kan de units zonder problemen over de map laten lopen. De systeemeisen zijn op die manier niet hoog.

De eerste keer dat mijn leger ten aanval ging had ik gewoon kippenvel. De muziek werd harder en wilder. Overal hoorde je harnassen kraken en mannen joelen. Nadat beide legers wat pijlen hadden uitgewisseld stormden de infanterie en cavalerie op elkaar af. De strijd was toen pas echt begonnen. Overal zag je doden en gewonden. Mijn troepen wisten de vijandelijke linkerflank bijna geheel te vernietigen. De vijandelijke generaal sloeg op de vlucht en al gauw kelderde het moraal van de vijand. Ze sloegen massaal op de vlucht. Al gillend vluchtten duizenden soldaten de open vlakte op. Mijn cavalerie sabelde tientallen doodsbange vijanden neer als twijgjes. Eindelijk victorie!

Van de multiplayer is eigenlijk alleen de RTS goed geregeld. Acht players kunnen in deze game tegen elkaar battlen vakterm denk ik, weet niet of het goed is en kunnen hun leger voor een bepaald aantal florins moet het niet florijn zijn? of is het weer vaktaal.. kopen. Jammer genoeg zijn de hosts schaars. Daarom moet je soms een kwartier wachten voordat je kan spelen.

Dit spel is een echte topper en niet alleen voor de gevorderde strategen maar ook voor beginners. Vooral de combinatie van RTS en TBS is zeer geslaagd. Dit is het eerste spel waar je duizenden soldaten ziet vechten. Het geeft je ook voor het eerst het gevoel dat het een echte oorlog is.

Een totale oorlog!

gameplay 57
graphics 15
geluid 18

eindcijfer 90

Laatst aangepast door Karliene : 8 May 2003 om 21:46
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2003, 21:49   #10
Karliene
Guest

Standaard

Zo, ik heb je tekst even gecorrigeerd en vertrouw erop dat ik het goed gedaan heb. Natuurlijk kan er wel een foutje in geslopen zijn, maar ja, niemand is perfect he

Je hebt toch niet een 90 gehad voor het verhaal he haha?!!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2003, 21:52   #11
Fade of Light
Guest

Standaard

battlen is FOUT....

en over graphics: graphics is een normaal gebruikt woord in computerwereld, maar of ze het in het Nederlands opstel goed keuren, ik betwijfel het ten zeerste!

de woorden waar het om gaat:
Graphics
units
Multiplayer
players
game
battlen
gameplay

pesoonlijk zou ik deze eruit halen

moet factie niet fractie zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2003, 21:52   #12
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Karliene

Je hebt toch niet een 90 gehad voor het verhaal he haha?!!
gameplay 57
graphics 15
geluid 18

eindcijfer 90

----

57 + 15 + 18 = 90

Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2003, 21:58   #13
Karliene
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

gameplay 57
graphics 15
geluid 18

eindcijfer 90

----

57 + 15 + 18 = 90

Ja wijsneus..
Ik bedoelde het eigenlijk een beetje ironisch

Battlen is dus fout, oke, maak er dan maar strijden van...
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2003, 22:09   #14
Linnea
athanatos

Linnea's Avatar

Standaard

Ik volg het niet niet meer hoor

missed me?
Oud 8 May 2003, 22:30   #15
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Karliene

Ja wijsneus..
Ik bedoelde het eigenlijk een beetje ironisch
wissik wel

linnea: wat snap je niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2003, 10:25   #16
PFP
Guest

Standaard

naja, ik moest een review schrijven maar mijn spellingscontrole pakt niet alles mee lijkt wel. iig bedankt
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2003, 10:31   #17
Linnea
athanatos

Linnea's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

wissik wel

linnea: wat snap je niet?
nou.. al die woorden en helemaal spelling, dan denk ik.. ut zal allemaal wel...

missed me?
Antwoord

Berichting Regels