Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 17 May 2003, 23:27   #1
0Vera
Lid

Standaard

Ik denk toch wel dat het klopt dat meiden in de puberteit sneller volwassen worden dan jongens. Maar dat is echt voor elk persoon anders. En het trekt weg als de puberteit over is meisjes schijnen idd eerder in de puberteit te komen en zijn hierdoor ook sneller, maar dit weet ik niet zeker. Meisjes worden sowieso met hun hormonen geconfronteerd vanaf et moment dat ze ongesteld worden voor het eerst en dat is al rond hun 11e/12e hoor. Das best snel nog.

ik denk ook dat jongens met andere dingen bezig zijn dan meisjes, en dan komt de discussie over 'wat houdt volwassenheid nou eig. in' ook op aangezien jongens zich net zo goed ontwikkelen in hun puberteit.
Het maakt uit waartussen je opgroeit. Zoals eerder gezegd, als je beschermd wordt ben je wereldvreemder en zul je er langer over doen om zelfstandig te worden, de invulling die ik geef aan volwassenheid. Jongens die in een hele moeilijke situatie terechtkomen in hun puberteit zijn zeker sneller zelfstandig, worden meer op zichzelf aangewezen en zijn dus sneller volwassen dan een zeer beschermd meisje dat pas de wereld ontdekt als ze 16/17/18 is.

wat ik ook denk is dat jongens in groepsverband veel onvolwassener overkomen omdat ze tegenover de rest van de groep niet laten zien dat ze met 'volwassen' dingen bezig zijn, ja hoe zeg je dat :s zoiets is niet stoer als je 14/15/16 bent maar dat wil nog niet zeggen dat die jongen niet intelligent en verstandig kan overkomen in een een-op-een gesprek
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels