|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Lid
|
![]()
Ik denk toch wel dat het klopt dat meiden in de puberteit sneller volwassen worden dan jongens. Maar dat is echt voor elk persoon anders. En het trekt weg als de puberteit over is
![]() ik denk ook dat jongens met andere dingen bezig zijn dan meisjes, en dan komt de discussie over 'wat houdt volwassenheid nou eig. in' ook op ![]() Het maakt uit waartussen je opgroeit. Zoals eerder gezegd, als je beschermd wordt ben je wereldvreemder en zul je er langer over doen om zelfstandig te worden, de invulling die ik geef aan volwassenheid. Jongens die in een hele moeilijke situatie terechtkomen in hun puberteit zijn zeker sneller zelfstandig, worden meer op zichzelf aangewezen en zijn dus sneller volwassen dan een zeer beschermd meisje dat pas de wereld ontdekt als ze 16/17/18 is. wat ik ook denk is dat jongens in groepsverband veel onvolwassener overkomen omdat ze tegenover de rest van de groep niet laten zien dat ze met 'volwassen' dingen bezig zijn, ja hoe zeg je dat :s zoiets is niet stoer als je 14/15/16 bent ![]() ![]()
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :) |
![]() |
![]() |