Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Aan de Bar...
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan!

Bekijk resultaten enquête: Vlees?
Jah lekker! Ik ga echt niet zonder, fuck vega! 20 55,56%
Jah lekker! Maar ben het wel een met de vega lui. Ik ben dus hypocriet 9 25,00%
Jah, maar zit erover te denken om ook vega te worden 3 8,33%
Nee, ik ben al vaag vega figuur 4 11,11%
Stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 May 2003, 08:25   #51
Youssef
Banned

Standaard

Vleesch graag op mijn bord... Afgerond op hele kilo's.
Youssef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2003, 08:27   #52
bloon
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Youssef
Vleesch graag op mijn bord... Afgerond op hele kilo's.

neej.. ik houd het meestal bij een onsje of 2
dus 0,2 * 7 * 365 = 511 KG per jaar.

Eet ik in totaal 1 koe per jaar ofzo
na vooruit.. 2 dan
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2003, 08:34   #53
Check_This
Guest

Standaard

Citaat:
Het voeden van een koe is veel minder efficient dan het verbouwen van groente (1 op 8 geloof ik). Stel als er alleen maar groente werd verbouwd, dan zou er juist GEEN wereldhonger probleem zijn
Not! Er is namelijk helemaal geen voedsel probleem, met alle voedsel die wij hebben, vlees, groente, vis en fruit etc, kunnen we zo'n 14miljard mensen voeden! Dus 2keer zoveel voedsel dan er mensen zijn. HEt probleem is veel meer de mensen zelf die het voedsel niet goed verdelen, en zorgen dat het daar komt waar het echt nodig is! Mja dan kunnen mensen er geen geld meer aan verdienen das het probleem daarmee.

See ya
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2003, 09:25   #54
Nightwolf
Nerd

Nightwolf's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by FiZz

De bio-industrie weghalen is helemaal geen probleem... vroeger konden we ook zonder, dus dat kan nog steeds wel...
dat was vroeger.....nu zijn er veel meer mensen en vraag ik me of we idd voor 100% zonder de bio-industrie kunnen (willen laat ik ff buiten beschouwing) en of we dan idd, zoals FunFair al zei, met t verbouwen van alleen maar groente de wereldhonger kunnen oplossen. nu moet ik weg want ik heb weer les
Oud 23 May 2003, 09:42   #55
eneri
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by FunFair
Het voeden van een koe is veel minder efficient dan het verbouwen van groente (1 op 8 geloof ik). Stel als er alleen maar groente werd verbouwd, dan zou er juist GEEN wereldhonger probleem zijn
dat klopt. er word heel veel grond besteed aan het verbouwen van voedsel voor de gigantische massa vee, wat dan later geslacht wordt. Als we dat vee niet zouden slachten, hebben we veel minder vee 'nodig' voor de zuivel. Dus ook veel minder land om dat voedsel te verbouwen. Dat land kan dan weer gebruikt worden om voedsel voor ONS te verbouwen, groente, fruit en graan dus. Tis zoo simpel,maar toch doen we t niet..
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2003, 11:26   #56
Nightwolf
Nerd

Nightwolf's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
Als we dat vee niet zouden slachten, hebben we veel minder vee 'nodig' voor de zuivel. Dus ook veel minder land om dat voedsel te verbouwen. Dat land kan dan weer gebruikt worden om voedsel voor ONS te verbouwen, groente, fruit en graan dus.
dus ook minder koeien die produceren melk en dat is zo belangrijk voor de botten en om te groeien
Oud 23 May 2003, 11:27   #57
The6thgate
Lid

The6thgate's Avatar

Standaard

k moet gewoon n lekker stuk vlees op mn bord hebben
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2003, 13:47   #58
lieve colafles
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri

dat klopt. er word heel veel grond besteed aan het verbouwen van voedsel voor de gigantische massa vee, wat dan later geslacht wordt. Als we dat vee niet zouden slachten, hebben we veel minder vee 'nodig' voor de zuivel. Dus ook veel minder land om dat voedsel te verbouwen. Dat land kan dan weer gebruikt worden om voedsel voor ONS te verbouwen, groente, fruit en graan dus. Tis zoo simpel,maar toch doen we t niet..
ik ben het met je eens, we doen het niet.. en ik ben het met je eens dat het veel efficienter kan door vegetarisch te worden..
1. je hebt dus meer grond om voedsel te verbouwen
2. je dood geen mededieren.
3. de mens stelt zichzelf niet meer in een hogere positie dan de andere dieren.

in de huidige maatschappij is het helaas zo dat er dieren gekweekt worden voor de slacht. Dat is ziek.
de bio-industrie is een gevolg van een uit de handgelopen begeerte naar vlees.

je kan mensen nou eenmaal niet dwingen om met vlees te stoppen. maar het is gewoon zo dat wat er in de bio-industrie gebeurd echt niet vrolijk is..
en dan bedoel ik echt misselijkmakend.. als jij wist wat daar gebeurd met die dieren zou je nooit meer klagen om een klein beetje pijn of eenzaamheid...

als je de bio-industrie moet vergelijken.. dan doe je het niet eens zo gek als je zegt: concentratiekamp voor dieren.... ok en daarna worden ze ook nog opgegeten.. (al gebeurde dat in de woII ook wel maar dat is een andere zaak )
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels