Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 1 June 2003, 21:13   #4
FiZz
Guest

Standaard

vraag 1: Wat houdt volgens u dierenmishandeling precies in?
Het bewust kwaaddoen of slechtbehandelijk van een dier
(kwaaddoen: Fysiek letsel aanbrengen) (Slecht behandelen: Geen(niet voldoende) eten geven etc.)
(vraag terug: Welke dieren vallen onder die groep? Een mier ook? )

vraag 2: Interesseert het onderwerp u of maakt het u niet zoveel uit wat er met de dieren op deze wereld gebeurt? Zo ja, zou u bereid zijn deel te nemen aan een actie om de dierenbescherming en andere stichtingen te steunen?
Ja, en ik doe er al aan mee.

vraag 3: Heeft u zelf huisdieren?
Ja

vraag 4: Heeft u zelf wel eens met dierenmishandeling te maken gehad? Doorstrepen wat niet van toepassing is.
Ja (kat laten verhongeren, de gore klootzak)

vraag 5: Op het mishandelen van een dier staat dezelfde straf als op het vernielen van bijvoorbeeld een bushokje wat natuurlijk niet bepaald overeenkomt, namelijk 2 jaar celstraf.
Vind u deze straf hoog genoeg?
Nee. Mensen die bewust zoiets doen (zij zowel mensen al dieren) behoren niet zo laag gestraft te worden, want in mijn ogen zijn ze het niet waard als gewoon mens behandeld te worden.

Vraag 6: Wat zou er dan volgens u tegen dierenmishandeling gedaan kunnen worden zodat het wel effect heeft?
Veel zwaardere straffen, meer schokkende Media aandacht (reclame, folders etc.)

Vraag 7: Denkt u dat de situatie zoals deze er nu uitziet over 10 jaar veel veranderd zal zijn? waarom wel/niet?
Nee, en volgens mij gaat het alleen maar erger worden, zeker in deze maatschappij. Mensen hebben niet echt respect voor dieren, volgens mij is het zelfs een beetje deel van een welvaardsziekte.
  Met citaat antwoorden

Berichting Regels