|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#51 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#52 |
Guest
|
![]()
Er zijn genoeg initiatieven geweest om rookvrije cafe's en rookvrije restaurants te laten bestaan (rond de 150 (bron: Radio 2) ondernemingen) Deze zijn echter stuk voor stuk failliet gegaan. Waarom? er kwam geen hond. Als de "last van rokers"-hebbende massa nu zulke plekken bezocht, zou het voor de horeca misschien nog wel interessant zijn en zouden ze uit zichzelf mee rookvrije uitgaansgelegenheden starten...
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Guest
|
![]() Citaat:
als niet-roker is het ook neit leuk als je vrienden dan naar een ander cafe gaan. Maar als alles rookvrij is zijn die opties er niet meer, dus met failliet gaan zal het echt wel emevallen. Ik denk dat mensen gewoon blijven uitgaan.. |
|
![]() |
![]() |
#54 |
Guest
|
![]()
Dus de overheid gaat dan maar kiezen wat er 'beter' is voor de mensen. Als de mensen zelf mogen kiezen dan kiezen ze duidelijk niet voor rookvrije omgeving...
lijkt verdacht veel op ... (you know what) |
![]() |
![]() |
#55 | |
Guest
|
![]() Citaat:
maar stel je rookt niet en je een aantal vrienden van je wel.Dan ga je met hun mee omdat je uitgaat voor de gezelligheid right. Zo blijven er weinig mensen meer over in de rookvrije cafes. Als die keus er niet is gaan ze allemaal naar hetzelfde. Ik ga in ieder geval niet naar een cafe om die ranzigruikende kankerverwekkende lucht in te ademen. Daarbij rookt ongeveer 1/3 van de bevolking, dus ik zie wel wie er in de meerderheid zijn, de overheid zal dus met deze beslissing een beslissing nemen die ten goede komt aan de meerderheid van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
#56 |
Guest
|
![]()
Dus jij offert je zo schone longetjes graag op voor je vrienden, je gaat met hun naar een kroeg waar kan worden gerookt.
Als 1/3 van de bevolking maar rookt, zou een groot deel van je vrienden (heel erg simplistisch gezien) niet roken. Dus zou die groep gezellig naar een niet-roken spot gaan... De rokers moeten dan kiezen tussen hun sigaret en hun vrienden... lijkt mij een duidelijke keus... |
![]() |
![]() |
#57 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#58 |
Guest
|
![]()
En zo eindigt deze discussie... Jij vindt duidelijk dat de overheid mag doen wat zij wil om de gezondheid en welzijn van haar burgers te beschermen, ook als ze daarmee de (keuze)vrijheid beschadigen...
(zit ook wel wat in trouwens...) maar ik vind van niet ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#60 |
Guest
|
![]()
en trouwens het is niet dat ze helemaal geen keus meer hebben in het roken.. als je wilt roken ga dan ff 5 min naar buiten ofzo.. geen probleem toch? als je toch zo graag wilt roken moet je er maar wat voor over hebben. ipv dat je andere mensen in je omgeving laat meeroken, kan je net zo goed naar buiten gaan.
|
![]() |
![]() |
#61 |
Guest
|
![]()
ze hadden die troep allang af moeten schaffen. Met roken verslecht je niet alleen je eigen gezondheid, maar ook die van anderen. (Dat is natuurlijk al een algemeen bekend feit, maar ik benadruk het even.) In een restaurant of café hoor je gewoon niet te roken, je bent op een openbare plek en mensen die niet roken hebben er grotendeels gewoon last van. (uitzonderingen daar gelaten) En ik weet zeker dat mensen best effe zonder sigaret kunnen. Als de die-hard-nicotine-junkies tijdens bv het uitgaan toch níét zonder sigaret kunnen, maken ze maar lekker een hokje of overdakt plekje buiten ergens, waarin je gezellig met zn allen nicotine kan gaan zuigen.
|
![]() |
![]() |
#62 |
Guest
|
![]()
Het gaat mij erom dat de overheid opeens beslist wat wel en niet mag.
Kroegen zullen straks een particulier beleid moeten gaan voeren (iedereen apart toestemming geven en vragen, eisen op de deur zetten enzo, dat soort onzin) en aangezien de wet is aangenomen worden de werknemers mede-vennoot in loondienst. Dat betekent dat het volgens de regel geen echte werknemers zijn maar eigenaren en die mogen weer wel in de rook staan. Er is al teveel gevestigde orde voor zulke ideën. |
![]() |
![]() |
#63 | |
Guest
|
![]() Citaat:
en op je eerste zinnetje... dat is waar de overheid voor dient! |
|
![]() |