|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
ik vind dit Syndroom opzich wel bijzonder
kennen jullie um? |
![]() |
#2 |
Ja?
|
![]()
nee... uitleg?
#3 |
Guest
|
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
het is een soort van stoornis dat binnen het Autistische spectrum valt Aspergers beschikken doorgaans over een normale tot bovengemiddelde intelligentie, maar anderzijds ook vaak door de mensen om zich heen worden overschat (omdat ze in eerste opzicht vrij normaal overkomen).
dat is tenminste wat ik opmaak uit de personen die ik ken met dit syndroom |
![]() |
#5 |
Ja?
|
![]()
ow..jah..best wel vaag :/
#6 |
veteraan
|
![]()
t komt op mij over als niets ernstigs?
#7 |
Guest
|
![]()
ik heb de basis van autisme moeten leren,maar dat haddik nog niet gehoord
|
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#10 |
jocking
|
![]()
Stond laatst in de krant dat volgens een of andere persoon Volkert van der G zit zou hebben.
Het houd iig in dat mensen geen gevoel voor medelijden hebben. Die persoon die dat beweerde heeft namelijk 3 kinderen die ook aan dat syndroom lijden en als bijvoorbeeld een van die kinderen zich hard stoot dan vinden de andere 2 het gewoon heel erg grappig en kunnen ze zich niet indenken dat die andere misschien best wel erge pijn heeft. En zo kunnen ze bijvoorbeeld ook dingen jatten, mensen slaan, etc, zonder medelijden te voelen voor de slachtoffers en zich schuldig te voelen... |
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
een klasgenoot van me heeft het.en ook een andere gast die ik een keer ontmoet had. en hunhebben idd moeite met iemand anders zijn gevoelens te begrijpen als iemand zit te huilen maaken huh er gewoon een grap over. maar hij is niet uber slim ofzow. |
|
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
hm sommigen zijn zo geinteresseerd in een bepaald onderwerp dat ze er alles vanaf weten
en tja sommigen kunnen niet aanvoelen waarmee ze anderen pijn doen en kunnen dus ook niet weten wat ze fout of goed doen het zijn in ieder geval hele speciale mensen |
![]() |
#13 | |
-
|
![]() Citaat:
![]() Geef in't vervolg ook de volledige uitleg dat iedereen kan volgen Om het duidelijk uit te leggen... Asperger is een syndroom dat veroorzaakt word door een aangeboren hersenafwijking, al dan niet erfelijk. De mensen gaan anders reageren op prikkels en hebben vaak moeite om contacten of vriendschappen met andere mensen te onderhouden. Ze hebben het vaak moeilijk om non-verbale communicatie te begrijpen en komen daarom als raar over. Kinderen die Asperger hebben houden zich meestal bezig met éénzijdige interesses. Vaak hebben mensen met Asperger ook veel stress aangezien ze de prikkels van buitenaf niet goed kunnen verwerken... De reden waarom ze overschat worden : Ze kunnen goede prestaties leveren aangezien ze alles snel vanbuiten kunnen leren. Wanneer de buitenwereld ziet dat ze veel snappen, gaan ze steeds meer en meer van hen verwachten, terwijl ze enkel hun kennis gebruiken die ze zelf *van buiten geleerd hebben* |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
-
|
![]() Citaat:
Voor jou verjaardag koop ik een goeie encyclopedie ![]() De mensen worden speciaal genoemd, omdat ze in tegenstelling tot autisten niet in hun eigen wereld leven, maar in DEZE wereld op hun EIGEN manier. Daarom worden ze speciaal genoemd. Elke mens is speciaal Jeniffer, en elk geval is anders. Je moet gewoon tussen de regels door kunnen lezen, wat ze net bedoelen. Elk geval is anders ![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Guest
|
![]() Citaat:
maar de personen die ik ken met Asperger zijn totaal anders dan mensen zonder een syndroom ze bekijken dingen op zón andere manier maar ja iedereen is speciaal ![]() |
|
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan nu wel gaan zeggen hoe slim ik wel niet ben, maar daar heb ik helemaal geen behoefte aan ![]() Laatst aangepast door xLesjuhx : 1 July 2003 om 12:20 |
|
![]() |
#17 | ||
-
|
![]() Citaat:
Citaat:
en mensen met Syndroom van Gilles de la Tourette zijn anders dan mensen zonder dat syndroom. Logisch toch ? ![]() |
||
![]() |
![]() |
#18 | ||
Guest
|
![]() Citaat:
klopt als een bus. vooral die eenzijdige intresses me klasgenoot helemaal starwars, lord of the rings, war hammer enz verslaafd. en een andere kerel die ik ken die weet echt ALLES van queen. Citaat:
|
||
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
begint ze weer over 14 jaar.... |
|
![]() |
#20 | |
-
|
![]() Citaat:
Het draait er gewoon om, je zit hier op een forum, dus kan je er best vanuit gaan, dat niet iedereen direct begrijpt over wat je het hebt. Daarom is de volledige uitleg soms wel nodig, om duidelijke posts terug te krijgen. Als je geen zin hebt om het te typen, copier dan de hele tekst, en niet zo'n klein stukje zoals je gedaan hebt ![]() Op je vraag, neen, ik ken niemand met Syndroom van Asperger, ik ken er wel met NLD (Non-verbal Learning Disorder) en ADHD Die 14jaar mag ik toch vermelden? Ben je er beschaamd voor ofzo? Jij bent toch helemaal niet verplicht al die informatie te weten. Ik verwijt je helemaal nx... |
|
![]() |
![]() |
#21 |
Nerd
|
![]()
tis idd wel slim geweest om uitleg in de eerste post te zetten
![]() ik ken niemand met t syndroom iig
#22 |
Guest
|
![]()
Is me wat lang om helemaal door te nemen
![]() |
![]() |
#23 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Als iemand zegt dat ik een hersenafwijking heb, omdat ik hoogbegaafd ben, kan die me toch een gigantische knal voor zijn/haar hoofd verwachten dat diegene ws. met een ergere hersenafwijking eindigt dan mij. |
|
![]() |
#24 |
Nerd
|
![]()
tis maar hoe jij t opvat
#25 | |
-
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, hersenafwijking... Het wel niet zeggen omdat je *afwijkt* van het standaard-type dat het daarom slecht is huh. Met een afwijking bedoeld met gewoon dat het anders is.... Kan zowel postief (hoogbegaafdheid) als negatief (minderbegaafdheid) zijn ![]() Het is inderdaad maar hoe je 't opvat ![]() |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Guest
|
![]() Citaat:
En ik zie zat krantenartikels voorbij komen waarin hoogbegaafdheid net zo goed als een hersenafwijking word gezien. En misschien wijken we wel af van andere mensen, dat we 'anders' zijn. Maar dat klinkt al een heel stuk minder erg als dat we een 'hersenafwijking' hebben. .. Het klinkt gewoon klinisch en koud. Kwa hoogbegaafdheid, trouwens, is het nog niet 100% zeker of het daadwerkelijk een aangeboren afwijking is of dat het komt omdat er in de vroege levensfase iets gebeurd waardoor we hoogbegaafd worden. Volgens mij geld hetzelfde met asperger mensen. 'afwijking' *kots* |
|
![]() |
#27 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() en ja ik ken iemand met het syndroom dus ik wist al wat het inhield |
|
![]() |
#28 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#29 | ||
-
|
![]() Citaat:
Hoe afwijking klinkt... Kan ik niet aandoen. Ik heb het woord niet uitgevonden, en ik heb er de betekenis niet aan gegeven ook niet. Ik bekijk het ook niet negatief. Als jij het negatief opvat, is dat jou probleem... Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat hoogbegaafdheid een aangeboren afwijking is. Dit topic gaat niet over hoogbegaafdheid, het gaat over Syndroom van Asperger... Wat iets heel anders is... ![]() |
||
![]() |
![]() |
#30 | ||
Guest
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
#31 | |
Guest
|
![]() Citaat:
er zit ook iemand bij mij op school en die zou dan ook 'hoogbegaafd' zijn. nou hij haalt alleen hoge punten voor scheikunde en natuurkunde omdat hij dat leuke vakken vindt, maar voor de rest van de vakken doet hij geen flikker enhaalt dus ook diepe onvoldoendes, en dat vind ik echt dom. ik kan het joch niet uitstaan ![]() |
|
![]() |
#32 | ||
-
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#33 | |
-
|
![]() Citaat:
Hoogbegaafdheid word gezien als een combinatie van een hoge intelligentie, motivatie en creativiteit. 2 tot 5% van de mensen is meer- of hoogbegaafd. Hoogbegaafdheid kan herkend worden aan opvallende intellectuele en sociale vaardigheden. Een uistekende fijne motoriek, brede interesses, een perfect geheugen, groot doorzettingsvermogen en een hoog IQ ![]() |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Bij allemaal word het gezien als een 'hersenafwijking'. En bij allemaal zijn we 'anders' dan de rest. Dus het is niet heel anders. |
|
![]() |
#35 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#36 | |
-
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 |
Guest
|
![]()
ik dacht altijd dat hoogbegaafde mensen wel een hoog iq hadden maar juist een laag eq..
|
![]() |
#38 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Hoogbegaafden hebben over het algemeen een laag EQ; oftewel zijn niet sociaal. Hoogbegaafden denken te veel na om sociaal te zijn. Een goed geheugen, niks te maken met hoogbegaafdheid. Hoogbegaafden kunnen net zo goed een zeefgeheugen hebben maar toch behoorlijk slim zijn. Brede interesses slaat ook nergens op. Wat wel kenmerkend is van hoogbegaafden is, dat als iets ze niet interesseert ze het ook moeilijk zullen begrijpen en/of leren. Brede interesses is iets persoonlijks. Je hebt hoogbegaafden die echt van alles willen leren en weten, maar je hebt net zo goed hoogbegaafden die veel gewoon geen reet interesseren en zich maar interesseren op een paar gebieden. Dat hoogbegaafden een fijn motoriek hebben, is me compleet nieuw. Ik heb genoeg hoogbegaafden meegemaakt die een broer van goofy konden zijn. En doorzettingsvermogen .. hoogbegaafden geinteresseerd zijn in hetgeen, is hun doorzettingsvermogen en motivatie idd. groot. Maar kwa onderwerpen wat hun geen reet interesseert, hebben ze geen doorzettingsvermogen of motivatie meer. Vandaar dat je hoogbegaafden hebt, die enorm slecht in school presteren. |
|
![]() |
#39 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#40 | |
-
|
![]() Citaat:
![]() Offtopic... Doe zo bot niet tegen me |
|
![]() |
![]() |
#41 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
#42 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() zal daar wel aan liggen dan dattie zo bot doet ![]() |
|
![]() |
#43 | |
-
|
![]() Citaat:
![]() Neuh, ik weet wrom ie zo doet ![]() |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#45 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#46 |
Guest
|
![]()
ken wel iemand die het heeft en heb pas op tv gezien wat het nou is (in het zal je maar hebben)
|
![]() |
#47 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
![]() |
#48 |
Guest
|
![]()
...
Laatst aangepast door dyfusica : 1 July 2003 om 21:33 |
![]() |
#49 | |
Guest
|
![]() Citaat:
en als je de thread ff doorneemt dan kan je lezen hoe we van asperger naar hoogbegaafd zijn gekomen ![]() |
|
![]() |
#50 |
Guest
|
![]()
als je zegt asperger denk k aan die dingetjes die je kan ete?
Oh oh en ik maar denken dak toch wel een beetje slim was ![]() ![]() |