Citaat:
Originally posted by WhizzCat
Ik ben niet kortzichtig, ik ben realistisch, dat is iest heel anders. Zo gauw er bewijzen verschijnen, degelijke, wetenschappelijke bewijzen die goed onderbouwd zijn en testen uitgevoerd door erkende wetenschappers, mja, dan wil ik wel in meegaan. Jij verdraait hier de hele boel Fade. Ik zeg niet dat het buiten ons spectrum van begrip ligt, maar dat dat _NU_ nog het geval is. Een redelijk essentieel woordje in dit geval.
|
ik verdraai helemaal geen woorden.
Citaat:
ligt op dit moment zo verschrikkelijk ver buiten ons spectrum van mogelijkheden
|
Hier geef je aan dat het buiten ons spectrum van mogelijkheden ligt, wat klinklare onzin is!
Citaat:
whahaha, ga jij gauw je natuurkundeboek weer eens opzoeken (shift, nu moet ik toch lachen, volgende reply heb ik het hier echt niet meer over)
|
Slaat open. E= (delta)m*C^2
Wat in feite weergeeft dat je massa in energie kunt omzetten (en vica verca). Alles op aarde heeft massa, dus alles is energie. Energie is te manipuleren. Maar het hoeft hier niet eens om zulke daadwerkelijke fysieke energie te gaan. Dat zou slechts kunnen.
Citaat:
Zoals ik al eerder aangaf, er zitten enkele leuke toevals treffers tegen waarbij het experiment wel slaagde. Mja, dat kan gebeuren, maar de statistieken geven in ieder geval nog geen bewijs. Er is zo'n klein percentage wat slaagt en zoveel mensen die gewoon oplichters zijn dat ik er geen moeite mee heb om wetenschappers te geloven die zeggen dat telepathie niet bestaat
|
Ik geef je (zoals eerder) helemaal gelijk in de aantal valsmunters en/ of hoogmoedige mensen. Maar als die zogenaamde wetenschappers goede testen ontwikkelen, dan is toeval nihil. Doe bijvoorbeeld 5 keer achter elkaar een getal raden van 0 tot 999. Een simpele rekensom leert dan dat je een kans hebt van 1 op 10^15.
Citaat:
Precies, de tijd zal het leren en er zijn veel broodje aap verhalen op de markt die door jan en alleman rond gestrooit worden. Al die telepathische magazines bijvoorbeeld, daarmee wordt ons beeld (van redelijk nuchtere mensen, jij en ik) dusdanig verstoord. De wetenschap zal denk ik ook nooit alles verklaren, maar dat is een andere discussie
|
correct. Sowieso neem ik alle _betaalde_ services van enig 'paranormale' (want stel dat het bestaat, dan is het niet echt paranormaal

) niet echt serieus. Tevens al die 'tv beroemdheden' etc... Maar zeker omdat het om niet zichtbare zaken gaat, kan er makkelijk gefaked worden. Dit wil echter niet zeggen dat er geen echte tussen zitten, en daar 'moet' je je op focussen. En dat is lastig