Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 21 September 2003, 21:45   #1
Forza
Guest

Standaard Discriminatie

dit is mischien wel een leuk onderwerp om over te discuseren. hou het netjes en ga niet te ver!

maar saartje ik vind het fake, jij zal hoogst waarschijnlijk nooit met buitelanders in aanraking zijn geweest omdat je in een veilige buurt en in veilige leefomgeving zit. MAAR als je verder kijkt dan je eigen straatje kom je er achter dat het toch wel vaak de buitelanders zijn die de problemen maken, ze kome op school presteren slecht door hun taal, ze krijgen problemen, gaan geld verdiene door iligale dingen. en ze zijn zwaar gefrustreerd omdat weinig meisjes ze willen, en omdat weinig mense buitlanders als wernemer willen.

ik bedoel vorige week nog, vriend van mij loopt stage in rotterdam, zit daar gewoon in een kamer,hij wordt sochtends wakker gebeld om te vrage of hij iets gehoord heeft over iemand die neer gestoken was precies voor zijn kamer. ja het ware buitelanders. Bus chaufeur die neergestoken werd...buitelander.
En ga zo maar door. ik ken ook goeie buitelanders hoor, maarja dat zijn vaak de opgeleide. het is jammer dat het maar een klein deel is. Maar door de vele problemen ben ik dan ook tegen een totale stop van asielzoekers
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2003, 21:47   #2
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

> move to discussie,

en dan kun je die paar regels die voor saartje bedoelt zijn wel even deleten...
Oud 21 September 2003, 21:48   #3
Forza
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
> move to discussie,

en dan kun je die paar regels die voor saartje bedoelt zijn wel even deleten...
ik denk juist dat ie hier wel heel goed staat

het is iets waar je dagelijks mee te maken hebt of je het nou leuk vind of niet. en daarbij dit is toch een "bar" nou leuke plek om het daar over te hebben
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2003, 21:54   #4
anemic
Guest

Standaard

ja ik begin zo langzamerhand ook wel genoeg te krijgen van me voor te houden dat ''het allemaal vooroordelen zijn''.
Mensen blijven maar het probleem ontkennen.
Deze maand in Leiden CS/of in de buurt

Groep marokanen vroeg aan een meisje ''wil je verkracht worden of wil je een smily'' toen ze voor het laatste koos, werd ze van oor tot oor even opengesneden.

Afgelopen vrijdag. 2 vrienden van me lopen onder de vink door (wederom leiden, stevenshof) een neger kijkt hun boos aan maar loopt voorbij, even later rent hij terug, blijkt hij een man overhoop gestoken te hebben, die een opmerking tegen hem maakte.

Ik denk dat het tijd wordt dat iedereen zijn kop eens uit het zand haalt en inderdaad zijn niet alle zwarten slecht, maar er zijn groepen (marokanen, antilianen) die wel meer dan gemiddeld aan dit soort praktijken mee lijken te doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2003, 21:55   #5
anemic
Guest

Standaard

trouwens forza jouw spelling lijkt ook wel een beetje op die van een allochtoon
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2003, 21:57   #6
anemic
Guest

Standaard

oow en ook je argument van ''asielzoekers'' vind ik niet opgaan, want de groepen die ik noemde (antilianen, maroks) komen er niet in via een asiel-aanvraag hoor.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 12:56   #7
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Standaard

True true allemaal harstikke waar wat hier staat.

Maar ik ken ondertussen ook zat Nederlanders die tot zoiets in staat zijn.....

Vandaag in de sp!ts...zochten ze een Nederlandse man die twee vrouwen had aangerand. Okay aanranden is misschien dan iets heel anders dan een mes tussen je ribben, maar het is wel gewoon iets wat niet moet gebeuren.

Vanochtend reed de bus bij een halte weg...heeft voorrang op de auto. 20 Meter verder moest de bus wachte nvoor het stoplicht. Wat doet die auto die inmiddels achter hem zat? Stapt uit de auto en gaat keihard tegen de deur van de bus aan zitten bonken als een of andere psychopaat.

En dat waren toch echt twee Nederlanders.
Oud 22 September 2003, 15:59   #8
easyprintscherm
Guest

Standaard

Idd, der zijn ook Nederlanders die dingen doen die niet mogen, maar de buitenlanders hebben toch een heel groot aandeel in de criminaliteit!
Kijk maar eens een keer naar opsporing verzocht, 9 van de 10 verdachten/daders is licht getint en een buitenlands accent--> Marrokaans, antiliaans dus!!!
Asielzoekers mogen best blijven komen, maar die marrokanen en antilianen niet, want dat zijn degene die voor problemen zorgen terwijl ze hier helemaal nix te zoeken hebben!!! En als straf ze zwaarder, stuur ze ff terug naar een marrokaanse gevangenis, daar zijn ze het snel zat afgeleerd!!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 16:06   #9
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by easyprintscherm
Asielzoekers mogen best blijven komen, maar die marrokanen en antilianen niet, want dat zijn degene die voor problemen zorgen terwijl ze hier helemaal nix te zoeken hebben!!!
ja laten we lekker alle marrokanen en antillianen buiten houden, lekker alles over 1 kam scheren
Oud 22 September 2003, 16:12   #10
Stapper
Guest

Standaard

dit soort voorvallen komen te vaak voor door een kleine groep buitenlanders.
het is de 3e generatie die de meeste onrust stookt, zij zitten al hun hele leven in nederland en worden opgevoed in 2 werelden, ten eerste hebben ze hun ouders, die vaak niet eens nederlands spreken, ondanks dat ze de 2e generatie zijn en op school krijgen ze weer andere dingen te horen
omdat ze allemaal in achterstand buurtjes wonen omdat hun voor ouders hier gehaald zijn om de klusjes op te knappen die wij nederlanders niet wilde doen en daarom weinig geld verdiende, konden ze nergens naar toe.
zo creeër je geto's en dat zorgt voor onrust en illigaliteit, maar dit behoort toe aan een kleine groep allochtonen, een grote groep allochtonen hoor je niets van, en de dingen die opvallen zijn altijd slecht
dit geeft meteen een voor oordeel wat vaak ten onrechte is en zo creeër je een milieu voor de jonge allochtoon om maar slechte dingen te gaan doen omdat ze toch bestempeld worden als kans arme jongere
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 16:39   #11
TheGroovMaster
Über Mensch

TheGroovMaster's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
trouwens forza jouw spelling lijkt ook wel een beetje op die van een allochtoon
dan ben ik ook niet veel beter

ontopic:
Sja, wat kan ik zeggen, het is ook een feit dat meer alloctonen de ciminaliteit in gaan/zitten dan autochtonen (jaja ik lijk op een allochtoon zo )
Het klinkt hard maar zo denk ik erover, opgerot met die buitenlanders. En hiermee bedoel ik dan de criminelen he, niet de allochtonen die een sociaal en geen asosiaal leven hebben. Nederlandse criminelen moeten ook harder worden aangepakt. De straffen zijn ook veel te laag vind ik. Het moet afschikken om dit criminaliteit te gaan doen, niet om in een mooie cel te komen waar je eten dak en een tv hebt te krijgen van onze belastings centen. Maak er hokken van die onaantrekkelijk zijn en harde behandeling.

Zo kom ik ook op een nieuw onderwerp. Hoezo mensen niet aan de hand van hun nationaliteit veroordelen, bedoel, als een turk hier iemand dood moet ie volgens de procedures uit zijn eigen land berecht worden, ondanks dat het feit hier gepleegd is. En dan ook in dat land die straf uit te zitten als dat mogelijk is.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 17:14   #12
Dimas
Guest

Standaard

it hurts, it really does. Zo erg om te zien wat voor een ongelooflijke troep mensen met elkaar kunnen uithalen. Werkelijk verschrikkelijk. Zodra ik hier iets zinnigs over hebt te zeggen meld ik het wel
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 17:50   #13
anemic
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Stevie
ja laten we lekker alle marrokanen en antillianen buiten houden, lekker alles over 1 kam scheren
kijk deze praat schiet hier dus niet op want TUURLIJK kan je niet iedereen over een kam scheren, maar om een zinnige discussie te voeren kan je GEEN zaken per individu gaan bekijken.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2003, 18:00   #14
rosa_angelkiz
Guest

Standaard

van elk" ras "zijn goeie en slechte mensen.
rassen bestaan eigelijk niet eens meer, een mens is een mens
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2003, 21:00   #15
Chatty
Guest

Standaard

Ik ben het gewoon helemaal eens met 't eerste ehhh nahja eerste vakkie zeg maar, tuuurlijk lang niet alle buitenlanders, maar zeker wel de meeste, maar ja, Nederlanders zijn idd in dit geval struisvogels, die durven/willen het niet toegeven ....
Je kan hier nog eeuwenlang over door discuseren, maar dat heeft geen enkele zin, iedereen blijft meestal bij zijn/haar standpunt.
Ik denk dat het "asielzoekerprobleem" of hoe jet ok noemen wilt, nooit opgelost zal worden, totdat de grenzen gewoon dichtgaan
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2003, 21:53   #16
Kamui
Guest

Standaard

Citaat:
ja ik begin zo langzamerhand ook wel genoeg te krijgen van me voor te houden dat ''het allemaal vooroordelen zijn''.
Mensen blijven maar het probleem ontkennen.
Deze maand in Leiden CS/of in de buurt

Groep marokanen vroeg aan een meisje ''wil je verkracht worden of wil je een smily'' toen ze voor het laatste koos, werd ze van oor tot oor even opengesneden.

Afgelopen vrijdag. 2 vrienden van me lopen onder de vink door (wederom leiden, stevenshof) een neger kijkt hun boos aan maar loopt voorbij, even later rent hij terug, blijkt hij een man overhoop gestoken te hebben, die een opmerking tegen hem maakte.

Ik denk dat het tijd wordt dat iedereen zijn kop eens uit het zand haalt en inderdaad zijn niet alle zwarten slecht, maar er zijn groepen (marokanen, antilianen) die wel meer dan gemiddeld aan dit soort praktijken mee lijken te doen.
Scary

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Stevie
--------------------------------------------------------------------------------

kijk deze praat schiet hier dus niet op want TUURLIJK kan je niet iedereen over een kam scheren, maar om een zinnige discussie te voeren kan je GEEN zaken per individu gaan bekijken.

Zwijg dan
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2003, 22:29   #17
rosa_angelkiz
Guest

Standaard

chatty die vraag is waarom zijn ze allemaal zo ??
(volgens jou dan he, ik denk er heel anders over maarja)
onze regering heeft veel dingen niet goed aangepakt toen ze de gasarbeiders hier heen hebben gehaald .

enne meeste turken, marokkanen enz enz zijn geen asielzoekers maar net als jij een nederlander om dat ze hier geboren zijn!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2003, 12:21   #18
appelshampoo
Guest

Standaard

Je kan ook zo denken:

Waarom doen mensen dat ? Zowel autochtonen als allochtonen, omdat ze zich zo gelukkig voelen ?
Nee tuurlijk niet, nou kan je dat natuurlijk denken van wat een slap excuus maar ik denk dat het er veel mee te maken heeft dat het werk vaak niet voor het oprapen ligt, ze zich gediscrimineerd voelen, dat ze allemaal dingen meegemaakt hebben die echt niet leuk zijn, ze zijn vaak ook niet voor niets gevlucht of geimmigreerd uit hun eigen land..
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2003, 21:51   #19
anemic
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by appelshampoo
Je kan ook zo denken:

Waarom doen mensen dat ? Zowel autochtonen als allochtonen, omdat ze zich zo gelukkig voelen ?
Nee tuurlijk niet, nou kan je dat natuurlijk denken van wat een slap excuus maar ik denk dat het er veel mee te maken heeft dat het werk vaak niet voor het oprapen ligt, ze zich gediscrimineerd voelen, dat ze allemaal dingen meegemaakt hebben die echt niet leuk zijn, ze zijn vaak ook niet voor niets gevlucht of geimmigreerd uit hun eigen land..
meeste groepen die problemen maken zijn marokanen en antilianen. die hebben nooit wat ergs meegemaakt behalve misschien wat armoede.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2003, 22:32   #20
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

appelsjampoo? wtf lul je met werk niet voor het oprapen ligt?

er is verdomme genoeg werk in nederland... maar men is vaak te lui om te werken... waarom zou je werken en van een minimumbestaansinkomen rondkomen als je ook gewoon een uitkering kan trekken die doorgaans nog hoger is?

werkeloosheid hoeft helemaal niet zo hoog te zijn,als de hoger opgeleide ook maar eens wat werk aanpakken wat niet aansluit bij hun opleiding dan hoeven wij ook geen polen naar nederland te halen om voor ons de vuile klusjes op te knappen..., want dat is hoe de situatie nu vaak is... er zijn genoeg gastarbeiders gedurende het hele jaar actief in nederland... en hoeveel zitten er wel niet op de schop... (inwonende autochtonen en allochtonen?) ...

juist!....
i rest my case...
Oud 6 October 2003, 06:45   #21
appelshampoo
Guest

Standaard

Humz dext0r, er zijn ook genoeg werklozen hier.. en als de meeste bazen mogen kiezen nemen ze toch net iets liever een autochtoon als een allochtoon aan..
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 17:18   #22
rosa_angelkiz
Guest

Standaard

Citaat:
meeste groepen die problemen maken zijn marokanen en antilianen. die hebben nooit wat ergs meegemaakt behalve misschien wat armoede.
wat is erg?? voor iedereen is dat anders!!!
weet jij hoe moeliijk het is om in 2 culturen te leven, om thuis anders te zijn als op straat en wat als je ouders je niet meer willen om dat je je niet aan hun cultuur hebt gehouden, is dat niet erg??
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 17:21   #23
rosa_angelkiz
Guest

Standaard

Citaat:
appelsjampoo? wtf lul je met werk niet voor het oprapen ligt?

er is verdomme genoeg werk in nederland... maar men is vaak te lui om te werken... waarom zou je werken en van een minimumbestaansinkomen rondkomen als je ook gewoon een uitkering kan trekken die doorgaans nog hoger is?

werkeloosheid hoeft helemaal niet zo hoog te zijn,als de hoger opgeleide ook maar eens wat werk aanpakken wat niet aansluit bij hun opleiding dan hoeven wij ook geen polen naar nederland te halen om voor ons de vuile klusjes op te knappen..., want dat is hoe de situatie nu vaak is... er zijn genoeg gastarbeiders gedurende het hele jaar actief in nederland... en hoeveel zitten er wel niet op de schop... (inwonende autochtonen en allochtonen?) ...

juist!....
i rest my case...
dat is niet waar dat ze te lui zijn veel mensen willen wel werken maar kunnen geen baan krijgen, omdat ze buitenlandse achternaam hebben, voorbeeld,mijn neef en kameraad moesten stage plek zoeken eerst beld me neef( turks) nee geen plek half uur daarna belt zijn vriend (nl) ja hoor meteen plek !!

veel mensen oordelen terwijl ze niet eens de achtergrond van iets weten, dat geld ook voor jou dext0r
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 17:55   #24
anemic
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by rosa_angelkiz
wat is erg?? voor iedereen is dat anders!!!
weet jij hoe moeliijk het is om in 2 culturen te leven, om thuis anders te zijn als op straat en wat als je ouders je niet meer willen om dat je je niet aan hun cultuur hebt gehouden, is dat niet erg??
ik zie hier geen amerikanen die de boel trashen terwijl die hier ook genoeg wonen... weet je wat er is oorlogen meegemaakt hebben en toch zijn het vaak niet mensen uit oorlogsgebieden die rotzooi trappen in Nederland, maar eerder mensen uit de landen die ik eerder noemde..
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 18:00   #25
rosa_angelkiz
Guest

Standaard

ja maar heb je wel eens gedacht aan het geloof van die mensen?? ik bedoel neem moslims, de gewoonten zijn heel anders
en veel jongeren zien alleen maar geld voor hun ogen!!
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 18:02   #26
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by appelshampoo
Humz dext0r, er zijn ook genoeg werklozen hier.. en als de meeste bazen mogen kiezen nemen ze toch net iets liever een autochtoon als een allochtoon aan..
hangt van de sector af..
allochtonen of Polen bijv. die hier komen om te werken (JA! legaal!) zijn veel goedkoper dan nederlanders... en ze doen er vervolgens alles aan om te werken voor hun geld...
Oud 6 October 2003, 18:04   #27
rosa_angelkiz
Guest

Standaard

Citaat:
hangt van de sector af..
allochtonen of Polen bijv. die hier komen om te werken (JA! legaal!) zijn veel goedkoper dan nederlanders... en ze doen er vervolgens alles aan om te werken voor hun geld...
en van het bedrijf!!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 18:07   #28
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

Citaat:
ja maar heb je wel eens gedacht aan het geloof van die mensen?? ik bedoel neem moslims, de gewoonten zijn heel anders
en veel jongeren zien alleen maar geld voor hun ogen!!
en waar ligt dan de fout denk je?
en heb je ook wel eens van aanpassing gehoord?
Oud 6 October 2003, 18:09   #29
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

Citaat:

veel mensen oordelen terwijl ze niet eens de achtergrond van iets weten, dat geld ook voor jou dext0r
geloof mij nou maar. ik werk op een groot bedrijf, en daar is ALTIJD genoeg werk.. behalve swinters dan..
maar zomers werken er bij ons wel 40 polen of iets dergelijks
PUUR en alleen omdat er niet genoeg nederlanders en allochtonen zijn die het werk willen doen..
Oud 6 October 2003, 18:11   #30
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

Citaat:
en wat als je ouders je niet meer willen om dat je je niet aan hun cultuur hebt gehouden, is dat niet erg??
ja dat is erg....heel erg...dat je ouders niet meer vna hun eigen kind kunnen houden omdat ze zich anders wensen te gedragen..(lees: meer naar de samenleving gedragen ) . dat is inderdaad heel erg ja

jammer van die ouders dus...

Oud 6 October 2003, 18:16   #31
Xessex
Guest

Standaard

Het probleem is niet per definitie de buitenlander. Tegenwoordig maakt het namelijk geen bal meer uit want ook zat Nederlandse lui lopen met een pistool in hun zak en schieten er ook mee als ze iets niet zint.

Tuurlijk is het wel zo dat bepaalde bevolkingsgroepen door de vrijheid die ze hier krijgen en hun sociale stauts in de maatschappij duidelijk eerder in de criminaliteit belanden.

Maar dit kan makkelijk tegengeaan worden. Zorg gewoon dat de politie eens wat meer rechten verwerft en strebnger optreed en leg ook het hele rechtssysteem eens om. Ik ben in Los Angeles geweest in februari en daar gedraagt de doorsnee burger zich toch echt wel wat netter dan de Nederlander. Ik zie daar op de snleweg zelden een echte hardrijder. Ja wat hebben ze daar nu gedaan, bekeuringen aan de verzekering gekoppeld. Heb je 3 bekeuringen binnen dan wordt je verzekering van je auto flink verhoogd. En daar mag de politie ook veel meer dus doorsnee criminalitiet wordt echt alleen door de kansarmen gedaan.

Hier zitten wij gewoon opgescheept met ons tolerante poldermodelletje wat nul komma nul opschiet. Ons rechtssysteem is laat maar zeggen gewoon niet met zijn tijd meegegaan. Als er gewoon meer duidelijke grezen aanwezig waren zouden vele van die "buitenlanders" ook niet zo snel in criminalitet vervallen.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 18:20   #32
rosa_angelkiz
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Xessex
Het probleem is niet per definitie de buitenlander. Tegenwoordig maakt het namelijk geen bal meer uit want ook zat Nederlandse lui lopen met een pistool in hun zak en schieten er ook mee als ze iets niet zint.

Tuurlijk is het wel zo dat bepaalde bevolkingsgroepen door de vrijheid die ze hier krijgen en hun sociale stauts in de maatschappij duidelijk eerder in de criminaliteit belanden.

Maar dit kan makkelijk tegengeaan worden. Zorg gewoon dat de politie eens wat meer rechten verwerft en strebnger optreed en leg ook het hele rechtssysteem eens om. Ik ben in Los Angeles geweest in februari en daar gedraagt de doorsnee burger zich toch echt wel wat netter dan de Nederlander. Ik zie daar op de snleweg zelden een echte hardrijder. Ja wat hebben ze daar nu gedaan, bekeuringen aan de verzekering gekoppeld. Heb je 3 bekeuringen binnen dan wordt je verzekering van je auto flink verhoogd. En daar mag de politie ook veel meer dus doorsnee criminalitiet wordt echt alleen door de kansarmen gedaan.

Hier zitten wij gewoon opgescheept met ons tolerante poldermodelletje wat nul komma nul opschiet. Ons rechtssysteem is laat maar zeggen gewoon niet met zijn tijd meegegaan. Als er gewoon meer duidelijke grezen aanwezig waren zouden vele van die "buitenlanders" ook niet zo snel in criminalitet vervallen.

dat ben ik niet met je eens!!! ik bedoel ik heb het ook moeilijk gehad in me jeugd , ik bedoel niet veel geld, en als je tiener bent is het handig als je geld hebt , veel van die jongens zien gewoon geld in de criminaliteit dat is de reden, niet omdat de grenzen niet duidelijk zijn!!
ik weet hoe snel je in de verleiding kan komen heb het zelf meegemaakt!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 18:23   #33
rosa_angelkiz
Guest

Standaard

Citaat:
geloof mij nou maar. ik werk op een groot bedrijf, en daar is ALTIJD genoeg werk.. behalve swinters dan..
maar zomers werken er bij ons wel 40 polen of iets dergelijks
PUUR en alleen omdat er niet genoeg nederlanders en allochtonen zijn die het werk willen doen..

ja maar ligt er wel aan wat voor werk je wil hebben als je hbo hebt ga je toch niet in kippenfabriek werken ofwel???
ik ken veel "allochtonen" die hbo hebben en daar eindigen omdat ze een buitenlandse naam hebben
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 18:49   #34
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

Citaat:
ja maar ligt er wel aan wat voor werk je wil hebben als je hbo hebt ga je toch niet in kippenfabriek werken ofwel???
ik ken veel "allochtonen" die hbo hebben en daar eindigen omdat ze een buitenlandse naam hebben
als jij HBO hebt en je werkt in een kippenfabriek is nog altijd 10x beter dan een uitkering trekken...

en allochtonen met een HBO voltooide opleiding maken naar mijn insziens net zoveel kans om een goede baan te vinden..als ze maar aansluiten bij de gestelde eisen...oftewel of hun CV hier verder aan voldoet..

het probleem van de werkeloosheid in nederland ligt hem juist aan het feit dat er teveel mensen zijn die geen werk hebben die aansluit bij hun opleiding.. (mensen die dus niet in kippenfabriek willen werken omdat ze zich daar te goed voor voelen of daar niet zo lang voor hebben geleerd....!! ). want in principe is er werkplek zat...
Oud 6 October 2003, 18:51   #35
rosa_angelkiz
Guest

Standaard

ja of je word niet aan genomen om je naam, is bij mij ook zo geweest over de telefoon deden ze eerst beetje raar toen ze me zagen was het beter( zie er nl uit) toch gebeurt het veel dat bedrijven discrimineren, je had het over die polen ja die zijn goedkoop iemand met hbo niet!!
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 19:05   #36
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
dat ben ik niet met je eens!!! ik bedoel ik heb het ook moeilijk gehad in me jeugd , ik bedoel niet veel geld, en als je tiener bent is het handig als je geld hebt , veel van die jongens zien gewoon geld in de criminaliteit dat is de reden, niet omdat de grenzen niet duidelijk zijn!!
ik weet hoe snel je in de verleiding kan komen heb het zelf meegemaakt!!!
als je als jongere niet veel geld hebt, zoek dan een baantje als vakkenvuller of weet ik het. en dat je niet aangenomen wordt op je naam kan best eens voorkomen, wat echt slecht is van het bedrijft btw, maar dat wil toch niet zeggen dat je zomaar het criminele pad op moet gaan?!
en er zijn zat baantjes voor iedereen, als je maar WILT werken en niet zoiets hebt van 'dat is te min voor mij' dus ik ga lekker van de bijstand leven ofzo.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 19:05   #37
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

Citaat:
je had het over die polen ja die zijn goedkoop iemand met hbo niet!!
iemand met een HBO opleiding die precies hetzelfde productiewerk zou doen verdient echt niet zoveel meer hoor...

en zie jij doorgaans een pool zonder opleiding andersom wel al de functie vervullen waar een hbo opleiding voor vereist is... ? nee..ik ook niet...
Oud 6 October 2003, 19:34   #38
rosa_angelkiz
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by L_angeldc
als je als jongere niet veel geld hebt, zoek dan een baantje als vakkenvuller of weet ik het. en dat je niet aangenomen wordt op je naam kan best eens voorkomen, wat echt slecht is van het bedrijft btw, maar dat wil toch niet zeggen dat je zomaar het criminele pad op moet gaan?!
en er zijn zat baantjes voor iedereen, als je maar WILT werken en niet zoiets hebt van 'dat is te min voor mij' dus ik ga lekker van de bijstand leven ofzo.

waarom zijn er zoveel werklozen dan?? als er zoveel baantjes zijn?? enne wat als je niet aangenomen word en in je omgeving ziet dat criminaliteit goed betaalt, thuis gaat het niet lekker, en dan zijn er oudere jongens die je geld bieden voor bv drugs koerieren, sommige jongens kunnen geen nee zeggen ,omdat ze gechanteerd worden,dat bedoel ik maar weer jullie weten de achtergrond niet maar oordelen wel!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 19:37   #39
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

Citaat:
waarom zijn er zoveel werklozen dan?? als er zoveel baantjes zijn??
beter lezen; dat heb ik al meerdere keren hierboven behandeld..

en verder:
zorgen dat er niets te chanteren valt? en als je met de juiste mensen omgaat dan komt het woord chanteren niet eens voor...
Oud 6 October 2003, 19:41   #40
rosa_angelkiz
Guest

Standaard

kijk in dat soort buurten weet iedereen alles van elkaar stel je voor je bent moslim meisje je mag niet iets met een jongen,
en je krijgt gun op je hoofd en er word gezegt als jij dat niet doet ga ik je uders vertellen over een jongen, die ouders zullen die oudere jongen toch wel geloven, wat doe je dan??
jij denkt er heel makkelijk over omdat je het niet hebt meegemaakt, maar als je in die situatie zit is het heel moeilijk om er uit tekomen of het begint met 1 ding en zo ga het steeds verder, weet je dat het opvalt als je opeens zomaar stopt met dat soort zaakjes mensen gaan denken hey dat is raar hij is opeens gestopt zal ie braaf zijn geworden , dat moeten we niet hebben straks verklikt ie ons, killen maar
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 19:44   #41
rosa_angelkiz
Guest

Standaard

wat zijn de juiste mensen, hoe weet je dat iemand juist is??
dat is ook de reden dat ik met niemand echt omga ben meestal alleen, mensen waar van je het niet verwacht doen het juist!!
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 19:50   #42
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
wat zijn de juiste mensen, hoe weet je dat iemand juist is??
dat is ook de reden dat ik met niemand echt omga ben meestal alleen, mensen waar van je het niet verwacht doen het juist!!
hoe je weet dat iemand juist is?
nou doordat ze geen criminele dingen doen is al een
en verder weet ik niet met wie jij allemaal omgaat ofzo, maar de mensen die ik ken en waarvan ik dat dus ook niet verwacht dat ze van de een op de andere dag naar mij toekomen 'e ga es drugs voor mij rondbrengen want anders vertel ik dit en dit' doen dat ook gewoon niet.
het hangt gewoon van het soort mensen af waar jij mee omgaat blijkbaar, wanneer je weet dat wat zij doen niet in de haak is, gewoon kappen met met hen omgaan zodat ze jou niet eens kunnen chanteren.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 19:52   #43
rosa_angelkiz
Guest

Standaard

weet je er zijn mensen die heel keurig lijken, nooit buiten hangen, goeie school goeie baan, keurige jongens, maar ondertussen de grootste criminelen
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 19:54   #44
rosa_angelkiz
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by L_angeldc
hoe je weet dat iemand juist is?
nou doordat ze geen criminele dingen doen is al een
en verder weet ik niet met wie jij allemaal omgaat ofzo, maar de mensen die ik ken en waarvan ik dat dus ook niet verwacht dat ze van de een op de andere dag naar mij toekomen 'e ga es drugs voor mij rondbrengen want anders vertel ik dit en dit' doen dat ook gewoon niet.
het hangt gewoon van het soort mensen af waar jij mee omgaat blijkbaar, wanneer je weet dat wat zij doen niet in de haak is, gewoon kappen met met hen omgaan zodat ze jou niet eens kunnen chanteren.
je kunt niet altijd weten van mensen wat ze doen
ik ken verhalen van jongens die 3 jaar drugskoerier zijn geweest zonder dat zijn fam, de buurt , zijn vrienden het wisten,
en dat zijn niet van de jongens die savonds rondhangen
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 19:59   #45
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
je kunt niet altijd weten van mensen wat ze doen
ik ken verhalen van jongens die 3 jaar drugskoerier zijn geweest zonder dat zijn fam, de buurt , zijn vrienden het wisten,
en dat zijn niet van de jongens die savonds rondhangen
dan ken je ze dus echt niet goed ofzo
zoiets kan je niet verbergen voor je echte vrienden
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 20:02   #46
rosa_angelkiz
Guest

Standaard

dus wel..............
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 20:15   #47
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

Citaat:
kijk in dat soort buurten weet iedereen alles van elkaar stel je voor je bent moslim meisje je mag niet iets met een jongen,
en je krijgt gun op je hoofd en er word gezegt als jij dat niet doet ga ik je uders vertellen over een jongen, die ouders zullen die oudere jongen toch wel geloven, wat doe je dan??
jij denkt er heel makkelijk over omdat je het niet hebt meegemaakt, maar als je in die situatie zit is het heel moeilijk om er uit tekomen of het begint met 1 ding en zo ga het steeds verder, weet je dat het opvalt als je opeens zomaar stopt met dat soort zaakjes mensen gaan denken hey dat is raar hij is opeens gestopt zal ie braaf zijn geworden , dat moeten we niet hebben straks verklikt ie ons, killen maar

snap je nou ook waarom veel autochtonen de allochtonen als TUIG bestempelen?

no offence.., maar je vertelt nu wat veel mensen juist willen horen denk ik...
Oud 6 October 2003, 20:25   #48
rosa_angelkiz
Guest

Standaard

ja maar de vraag is hoe voorkom je het?? daar gaat het me om!!
ik denk dat mensen juist willen weten hoe ze in de criminaliteit komen,
hoe komen nederlanders dan in de criminalitiet waarom doen hun het??
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 20:26   #49
rosa_angelkiz
Guest

Standaard

Citaat:
snap je nou ook waarom veel autochtonen de allochtonen als TUIG bestempelen?

no offence.., maar je vertelt nu wat veel mensen juist willen horen denk ik...

vaak zijn nederlanders de hoogste heren in dat soort zaken:kwaaist:
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2003, 20:41   #50
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

Citaat:
vaak zijn nederlanders de hoogste heren in dat soort zaken:kwaaist:
dan zijn het wel rare mensen als ze zich laten opnaaien door nederlanders...?
die ouders...geloven die dan per direct het woord van een nederlander wanneer die vertelt dat hun dochter dit of dat doet?

waar is dan de essentie van het vertrouwen van die ouders? ligt het vertrouwen bij het kind? of bij het nederlands tuig in de maatschappij?

Berichting Regels