Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 October 2003, 20:58   #51
Xessex
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by rosa_angelkiz
dat ben ik niet met je eens!!! ik bedoel ik heb het ook moeilijk gehad in me jeugd , ik bedoel niet veel geld, en als je tiener bent is het handig als je geld hebt , veel van die jongens zien gewoon geld in de criminaliteit dat is de reden, niet omdat de grenzen niet duidelijk zijn!!
ik weet hoe snel je in de verleiding kan komen heb het zelf meegemaakt!!!
Tuurlijk die lui zien geld en Nederland bied op dat gebied de beste mogelijkheden in de wereld. Dat is waar.

Maar ik gooide het probleem niet op het financiele aspect. Het probleem ligt nogmaals gewoon bij ons rechtssysteem. Wij zitten gewoon met het probleem dat de buitenlander die hier binnen komt de mogelijkheden direct ziet en er eerder op inspringt dan de Nederlander vooralsnog. Maar ik denk dat als we jaren verder zijn het dadelijk bijna niet meer uitmaakt of de mensen uit het buitenland komen of hier vandaan. Je ziet nu ook al steeds meer dat de Nederlanders de mogelijkheden ook zien. En met de hedendaagse opvoeding van jongelui zie ik dat niet verbeteren de komende jaren, eerder verslechteren.

Daar moet echt verandering in komen..geneuzel bijvoorbeeld over cellentekort. Haal tv's van de kamer geef een kleiner bureautje en plaats er een stapelbed in. dan kun je zo wat meer mensen opsluiten en eindelijk eens beginnen aan berechten. En houd in godsnaam op met van die zielige boetes voor een winkeldiefstalletje. Hetzelfde als dat halfslachtige optreden bij voetbalstadions. Sla iemand die wil vechten gewoon het ziekenhuis in en geef m een paar maandjes bedenktijd of laat m flink dokken. Als we zo van alles in die richting kunnen veranderen dan zal ook vanzelf het buitenlanderprobleem minder worden. Helaas denken ze in Den Haag aan euro's waarvan ze zeker weten dat ze ze vangen (flitsen ed) dan aan de eventuele besparingen als het rechtssyteem op de schop wordt genomen.

Neem nu Italie. Ik ben geen voorstander van alle rechten die de politie daar heeft en het machovertoon van die lui. Maar ik ben daar uitgeweest in een vakantieplaats waar voornamelijk Italianen op vakantie kwamen. Daar voelde ik me savonds niet onveilig en je zag nagoenoeg ook geen openbare dronkenschap. Daar hebben ze boel wel onder controle qua straat- en kleine criminaliteit. En die criminaliteit heeft de doorsnee inwoner toch het meeste last van.

Laatst aangepast door Xessex : 6 October 2003 om 21:02
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2003, 00:04   #52
Chatty
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by rosa_angelkiz
chatty die vraag is waarom zijn ze allemaal zo ??
(volgens jou dan he, ik denk er heel anders over maarja)
onze regering heeft veel dingen niet goed aangepakt toen ze de gasarbeiders hier heen hebben gehaald .

enne meeste turken, marokkanen enz enz zijn geen asielzoekers maar net als jij een nederlander om dat ze hier geboren zijn!!!
ehhh ik zei de MEESTE
Enn ik zei ook niet dat alle turken enzo asielzoekers zijn, ik zei gewoon "asielzoekers" ik gaf geen definitie eraan
Ehhh jah misschien, maar dat komt omdat azielzoekers die hier dan vergunning hebben...kinderen krijgen en mjah die kinderen worden dan "nederlander" genoemd, maar in hun "bloed" zijn ze nog wel buitenlands...
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels