Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 22 December 2003, 16:28   #28
Xessex
Guest

Standaard

Religie is wat mij betreft een van de foutste peilers van onze samenleving.

De goede dingen die uit de diverse religies komen zijn universeel en betreffen naastenliefde etc. Dat zijn nobele strevens die ik ook steun. Maar ze hoeven echt niet bijgebracht te worden door instanties die aanzetten tot haat, gappen en graaien waar ze kunnen en er alles aan doen om het volk enigzins onder de duim te houden en bovenal niet in de tijdsgeest willen meegaan.

Religie is ook vaak niet meer dan een reden om een oorlog te beginnen door allerlei opportunistische mensen. En het is helaas zo dat teveel mensen dit pikken en meedoen. Denk aan de religieuze oorlogen uit het verleden en denk tegenwoordig aan de Jihad.

En eigenlijk is ook iedere religie op deze wereld in zijn meest fundamentalistiche vorm een rotte plek die blijft rondwaren over deze wereld, een duistere sekte die op ieder moment kan toeslaan. En een macht die van velen een terrorist en extremist kan maken als er maar de gelegenheid en aanleiding toe is.

Neej vanwege dat soort zaken ben ik absoluut contra religie....

Maar ben wel pro naastenliefde, innerlijke rust vinden, goed doen en geloven in wat je ziet.
  Met citaat antwoorden

Berichting Regels