Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 25 December 2003, 12:57   #22
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Dit klinkt vast zwaar gestoord uit me mond van een jood, maar met sommige dingen hebben nazies gelijk. Hitlers economischstelsen bijvoorbeeld is gewoon goed. Maar sommige stellingen van hen ben ik gewoon zwaar tegen.
En overeenkomsten, het moet kunnen...
Nee, die stelsels waren niet goed. De wereld hoeft helemaal niet te bestaan uit perfecte mensen. Er mogen vanzelfsprekend mensen tussenzitten die wat minder-perfect zijn. In mijn ogen hoeft niet alles als een puzzel in elkaar te passen. Er mogen gerust enkele afwijkingen zijn ofzo, het zorgt voor een nog mooier geheel

Citaat:
Dank je, leuk om te horen dat me schrijvels worden gewaardeerd. Uhm... Ik ben nu nog lang niet klaar met me site en ze komen er allemaal op, en reken maar dat er veel posetieve bij zitten...
Ja, ik waardeer ze zeker. Er zitten er zeker mooie tussen. Maar ik lees persoonlijk liever blije dingen, dan droevige.
Verder vind ik jou mening er ook wel in terug. Je schrijft letterlijk wat je voelt. Vind ik ook wel goed. Ik zal zeker de positieve een keertje komen lezen.
Deze vond ik persoonlijk de mooiste :

Het grootste respect
heb ik voor jou
jij die bij me blijft
terwijl ik ozo fout zit
terwijl ik toch een spoor
van problemen en agressie
achter me aan heb
ik heb een groot respect
voor jou die van me houd
een onmetelijk groot respect
vergeet dat alsjeblieft nooit,
schatje.

Citaat:
Ik denk dat wij verschillend denken over dat begrip, jij bent zo persoon van de maatschappij ben jij en iedereen hoord erbij (als ik het fout heb moet je het zeggen). En ik geloof dat je moet vechten om erbij te horen, zwervers, illigalen, criminelen, gehandicapten en eigelijk alle nutteloze mensen horen er niet bij. Maar ze moeten wel onderhouden worden.
Ik denk dat je de maatschappij inderdaad zelf vormt. Verschillende mensen, en verschillende visies over wat nu eigelijk de maatschappij is. Volgens mij bestaat er ook niet één maatschappij, maar verschillende. Elke samenleving heeft zo zijn eigenschappen. Het lijkt me fout om alles te gaan veralgemenen.
Ik denk wel dat we het er allebei over eens zijn, dat je moeite moet doen om bij de maatschappij te horen. En dat mensen zoals zwervers, illegalen en criminelen, meer moeilijkheden hebben om in een normale samenleving geaccepteerd te worden.
Maar of ze nu afwijken van het ideaalbeeld of niet, iedereen verdiend een plek in een samenleving vind ik
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden

Berichting Regels