Citaat:
Originally posted by Tyskie
Ik hou al niet van Real Madrid, maar voor die ploeg kan ik nog enigzins respect opbrengen omdat ze door slim te handelen nu met een werkelijk topteam spelen... Die hebben er tenminste nog beleid in zitten. Maar bij Chelski is daar niet eens sprake van in mijn ogen, kopen kopen kopen, alleen omdat die rus zoveel geld heeft... Niet eens omdat er een echt idee achter zit.
Ben ook benieuwd wat er met Chelseau gebeurd als Abrahamovic er genoeg van heeft.. Zit die club met torenhoge salarissen en veel te veel dure spelers... Onmogelijk zaak zonder het geld van die kerel lijkt mij...
|
Ik kan me hier helemaal in vinden, maar het verschil tussen Real Madrid en Chelsea moet wel benadrukt worden. Real Madrid heeft een bewust beleid waarin jonge spelers uit de eigen jeugd moeten doorstromen naar het eerste. Zo staan daar nu bijv. Raul, Raul Bravo, Casillas, Portillo, Pavon, Ruben, Guti, Helguera, etc. Een prima mix van toppers uit het buitenland en talentvolle, Spaanse spelers uit de eigen jeugd, vaak nog uit de eigen streek ook. Daarnaast is Real Madrid, ondanks de reeks topaankopen met al haar miljonairs wel een echt team.
Citaat:
Overigens, BoP, Chelsea een goede jeugdopleiding... de club die al jaren met 11 buitenlanders speelt? Mis ik nu iets?
|
Er spelen nu al wel wat meer Engelsen bij Chelsea - Terry, Bridge, Lampard, Cole, C. Cole, Johnson. Maar het klopt dat er -mede door een bijeengekochte selectie- weinig eigen jeugd tussen zit. Maar ik heb volgens mij wel vaker gehoord dat de jeugdopleiding van Chelsea op zich vrij goed is. Daarvan mogen van mij best enkele spelers uitgeleend worden aan de Graafschap, maar Ambrahamovitjs hoeft de club daarvoor niet compleet over te nemen