Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 February 2004, 19:46   #1
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard Wat zeg je als...

iemand je een zwaar "psychlogisch" probleem(en) voorlegt en je heel sterk t idee hebt dat die iemand zwaar uit zn nek lult en het waarschijnlijk alleen doet voor de aandacht?

Persoonlijk kots ik op die mensen en zal ik die iemand dat dan ook goed vertellen.
Maar goed ik dacht ik vraag het hier eens omdat ik de indruk krijg dat hier nogal wat van die iemanden lopen.

Graag alleen serieuze reacties
Oud 11 February 2004, 20:02   #2
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Standaard

Het is moeilijk in te schatten of een verhaal nu wel waar is of niet. Tegenwoordig gebeuren er gewoon dingen waarvan je echt zo zit ... die je gewoon bijna niet gelooft maar wat dus wel de werkelijkheid anno 2004 is.

Als je toch echt het gevoel hebt dat bepaalde dingen niet kloppen, of dat je diegene betrapt op leugens ofzo, dan moet je dat gewoon recht in iemands gezicht kunnen krijgen denk ik. Gewoon eerlijk blijven tegen die andere persoon. Als jij denkt dat iemand zwaar uit zijn nek loopt te lullen, dan moet je eerlijk blijven tegen die persoon en dat kunnen zeggen tegen diegene.
Oud 11 February 2004, 20:09   #3
appelshampoo
Guest

Standaard

Waarom zit jij daar mee ? Kan het jou nou echt boeien als iemand een verhaal zwetst ? Lig jij daar 's nachts wakker van ?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2004, 20:54   #4
Pruttelpot
Guest

Standaard

Als het gelul is, dan zou dat zo ontzettend onvergeef baar fout zijn. Maar je kan dat neit vragen. Bv met iemand die zegt verkracht te zijn kan je neit zeggen dat je het neit gelooft, want dan stort ze in. Het is ontzettend gevoelig. En als iemand al zover gaat dat ze iets verzinnen, dan is diegene toch al best ver in de shit met zichzelf in iedergeval. Is elke hulp zowiezo goed denkelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2004, 20:58   #5
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by appelshampoo
Waarom zit jij daar mee ? Kan het jou nou echt boeien als iemand een verhaal zwetst ? Lig jij daar 's nachts wakker van ?
Ik zit er niet mee, het intrigeerd me gewoon dat mensen zulke extreme en in grote aantallen dingen kunnene verzinnen om maar zoveel aandacht of medelijden te krijgen. En daar kan ik gewoon niet tegen
Oud 11 February 2004, 21:00   #6
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Pruttelpot
Als het gelul is, dan zou dat zo ontzettend onvergeef baar fout zijn. Maar je kan dat neit vragen. Bv met iemand die zegt verkracht te zijn kan je neit zeggen dat je het neit gelooft, want dan stort ze in. Het is ontzettend gevoelig. En als iemand al zover gaat dat ze iets verzinnen, dan is diegene toch al best ver in de shit met zichzelf in iedergeval. Is elke hulp zowiezo goed denkelijk.
Nou zal ik als iemand zegt dat hij/zij verkracht is niet zeggen dat ikhet niet geloof, maar als je leest over mensen die al zoooo lang bij een psychiater lopen, aan de medcijnen zijn, zelfmoordpogingen hebben ondernomen, aan zelfverminking doen enz enz.
Dan denk ik echt van fuck off, je lult uit je nek.
Oud 11 February 2004, 21:12   #7
BlackMystery
Guest

Standaard

meestal praten mensen niet snel over zo'n problemen
zeker niet tegen iedereen
als iemand het tegen me zou zeggen betekent dit dat het waarschijnlijk een zeer goede vriend of vriendin is
en ga ik er zoizo van uit van wat ze vertelt waar is
als het geen goede vriendin of vriend is ga ik gewoon vragen waarom hij naar mij komt met zo'n verhaal
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2004, 21:12   #8
BlackMystery
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Chrizlybeer
Nou zal ik als iemand zegt dat hij/zij verkracht is niet zeggen dat ikhet niet geloof, maar als je leest over mensen die al zoooo lang bij een psychiater lopen, aan de medcijnen zijn, zelfmoordpogingen hebben ondernomen, aan zelfverminking doen enz enz.
Dan denk ik echt van fuck off, je lult uit je nek.
en waarom zouden deze mensen er over liegen?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2004, 21:14   #9
BlackMystery
Guest

Standaard

Citaat:
Ik zit er niet mee, het intrigeerd me gewoon dat mensen zulke extreme en in grote aantallen dingen kunnene verzinnen om maar zoveel aandacht of medelijden te krijgen. En daar kan ik gewoon niet tegen
soms gebeurt het dat mensen gewoon ook in grote getallen dingen meemaken
problemen komen nooit alleen
daarom het rotte
je gaat precies altijd maar dieper en dieper
meer en meer problemen
wat verwacht je dat iemand gaat zeggen
ik ben verkracht door men vader
maar hey ik heb een fantastisch leven?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2004, 21:50   #10
L_angeldc
Guest

Standaard

bedoel je mensen op een forum of echt mensen irl?
van mensen op het forum kan ik niet wakker liggen, als men allemaal dingen wil verzinnen om erover te praten en weetikwat, laat ze lekker.
van mensen in mijn directe omgeving zou ik ze wel geloven, hetzelfde wat blackmystery al zei. meestal zijn het toch goede vrienden van je die naar jou met hun problemen komen en die vertrouw je gewoon. Zelf al is het iemand die ik niet zo goed ken, dan zou ik nog proberen hen zo goed mogelijk te helpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2004, 22:35   #11
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik wacht op reactie van annomeisje

of mag ik dit weer niet zeggen
Oud 11 February 2004, 23:20   #12
BlackMystery
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
ik wacht op reactie van annomeisje

of mag ik dit weer niet zeggen
is dat eigenlijk niet waar deze topic oorspronkelijk voor bedoeld was?
ik wist wel dat deze reactie ging komen
mag ik je nu eens vragen
stel het is waar wat ze zegt
wil jij je dan schuldig voelen over dat zij zich dan nog slechter voelt?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2004, 23:33   #13
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery

wil jij je dan schuldig voelen over dat zij zich dan nog slechter voelt?
als zij zich door dat soort opmerkingen nog schuldiger gaat voelen dan is ze ook wel erg labiel...
en dan mag ook dat bijgeschreven worden op het lijstje [no flame intended]
Oud 11 February 2004, 23:53   #14
0Vera
Lid

Standaard

[edit] na wat heen en weer gepm laat ik em oogluikend toe maar ik wil hierin echt geen geflame aantreffen want dan gaat hij onherroepelijk en dan ook echt definitief dicht!
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)

Laatst aangepast door 0Vera : 16 February 2004 om 16:33
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2004, 18:30   #15
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery
meestal praten mensen niet snel over zo'n problemen
zeker niet tegen iedereen
als iemand het tegen me zou zeggen betekent dit dat het waarschijnlijk een zeer goede vriend of vriendin is
en ga ik er zoizo van uit van wat ze vertelt waar is
als het geen goede vriendin of vriend is ga ik gewoon vragen waarom hij naar mij komt met zo'n verhaal
Ja tuurlijk als een vriend(in) naar mij komt met een probleem, ga ik er vanuit dat het waar is, simpel omdat ik er van uit ga dat ze neit tegen me liegen. Hier op zo'n forum ligt dat voor mij heel anders, omdat hier wel zo "eventjes" over grote "problemen" wordt gepraat. En die problemen hier zijn zo groot en er zitten zoveel andere dingen omheen, dat je toch zoiets krijgt van ik geloof jou niet.
En ik snap niet waarom je dat nou doet, zulke loze verhalen vertellen omdat je aandacht wil, ik vind dat echt diep triest.
Maar goed ik wil nog wel even benadrukken dat dit topic niet is om iemand te lopen fukken maar om te vragen wat andere mensen er van vinden, en om mensen die aan dit soort praktijken doen even te laten nadenken
Oud 16 February 2004, 19:07   #16
annomeisje
Guest

Standaard

Goed...jullie willen mijn reactie. Liegen over psygische problemen kan niet, en ik denk dat haast geen mens dat doet, teminste, ik ken er geen die dat doet. Terwijl dat als iemand erover liegt heeft hij/zij waarschijnelijk alsnog een groot probleem, sommige mensen moeten bijvoorbeeld dwangmatig liegen.

En ik lieg niet over mezelf, alleen mijn manier van denken is anders...En het is gewoon zo, dat er soms dingen naar boven komen, die gewoon nergens kwijt kunnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2004, 22:25   #17
BlackMystery
Guest

Standaard

Citaat:
Ja tuurlijk als een vriend(in) naar mij komt met een probleem, ga ik er vanuit dat het waar is, simpel omdat ik er van uit ga dat ze neit tegen me liegen. Hier op zo'n forum ligt dat voor mij heel anders, omdat hier wel zo "eventjes" over grote "problemen" wordt gepraat. En die problemen hier zijn zo groot en er zitten zoveel andere dingen omheen, dat je toch zoiets krijgt van ik geloof jou niet.
En ik snap niet waarom je dat nou doet, zulke loze verhalen vertellen omdat je aandacht wil, ik vind dat echt diep triest.
Maar goed ik wil nog wel even benadrukken dat dit topic niet is om iemand te lopen fukken maar om te vragen wat andere mensen er van vinden, en om mensen die aan dit soort praktijken doen even te laten nadenken
ok ik begrijp je standpunt
maar meestal is het nu juist zo dat ergens in de kern een diepgegrond probleem (of problemen) is.
Daarrond vormt zich meestal een hoop andere problemen
deels omdat je niet meer met dingen omkan
en lets face it
problemen trekken problemen aan
ik heb nu ook een hele bundel problemen om me heen gehad (of heb ik nog steeds)
om te zeggen dat ik daar mee gewoon aandacht zou willen trekken
ik wou dat het dat maar is
en een schreeuw om aandacht is een schreeuw zoals een ander
dat betekend zoizo dat er iets mis is
en het is nu ook eenmaal een feit dat de meeste mensen juist alleen hun toevlucht vinden online
dit is anoniem
hier durf je sneller je hart uitstorten
eergisteren heb ik dit deels voor de eerste keer in men vriendegroep van nu gedaan
ik ken die mensen al bijna een jaar!
het is gewoon makkelijker om er over te praten hier
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2004, 13:26   #18
anouk
**Loves Anouk**

anouk's Avatar

Standaard

Ik denk dat er idd mensen zijn die sommige dingen verzinnen/nog net iets erger maken. Maar denk ook dat er echt super veel mensen zijn die wel echt iets hebben, en hier is het lekker makkelijk praten erover, je hoort meningen van anderen en toch kent niemand je....
Antwoord

Berichting Regels