Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 2 March 2004, 12:44   #18
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Borst zegt zelden iets wat klopt. De manier waarop hij het brengt is nog veel ergerlijker. Mooi trouwens hoe Guus Hiddink hem de mond snoerde.
Ik word ook sprakeloos als ik hoor hoe Guus Hiddink zijn Koreanen verdedigt.

Citaat:
Of iets een logische keuze is of niet verstandig is fundamenteel verschillend. Het is voor een voetballer inderdaad logisch als ze zo'n keuze maken, want ze kunnen daar inderdaad meer verdienen. Of het verstandig is komt dan totaal niet ter spraken. Dat is een volledig andere discussie. Waarschijnlijk is het inderdaad niet verstandig om dat te doen, maar logisch is het wel. Welke voetballer zal NIET voor het grote geld kiezen. Het is en blijft hun baan waarmee ze in ongeveer 10 jaar binnen moeten zijn voor de rest van hun leven. Een overstap naar Chelsea maakt de situatie wel zo dat hij zich daar totaal geen zorgen meer over hoeft te maken.
Robben is nu zelfs bij PSV al binnen. Daar heeft hij NIET die ton per week bij Cheslea voor nodig. Van Robben snap ik het nog wel, hij is een kwajongen die nu ineens dat geld kan gaan verdienen, logisch. Maar is hetr niet erg dat wij dat al logisch vinden? Gaat niet hieraan juist onze favoriete sport kapot?
Ik vind die discussie totaal niet relevant of het verstandig is om voor het gled te kiezen. Feit is dat Derksen nergens anders over praat. Elk betoog is terug te voeren op geld. Over ziel en zaligheid en passie voor de sport hoor je Derksen nooit meer. Kraaij wel, daarom is hij er ook uit gewerkt.

Citaat:
Je rukt dit ook weer totaal uit zijn verband. Hij zei dit er echt naast en niet als hoofdargument. Hij zei: "En Vodafone betaalt ook flink geld als shirtsponsor en zal hier ook niet zo blij mee zijn". Natuurlijk heeft hij hierin gewoon gelijk. Je weet natuurlijk wel wat voor sponsor op zijn shirt staat, maar daar gaat het niet om. De herhaling van dit doelpunt gaat de hele wereld over en telkens is de sponsor niet te zien en dat is niet helemaal de bedoeling volgens hen. Een wielrenner is ook verplicht om, als hij een etappe wint, zijn jasje netjes te doen en in ieder geval zo te juichen dat de sponsor goed te zien is. Op zo'n moment zit hij toch ook vol adrenaline en kan hij daar toch ook aan denken? Natuurlijk vind ik het ook prachtig dat Ruud zo uit zijn dak gaat en zijn doelpunt viert, geen probleem. Maar dat betekent niet dat Johan Derksen weer onzin uitspreekt.
Jíj rukt het uit zijn verband. Ik heb Chipolini zich in een massasprint nooit zien bekommeren om zijn shirt. Alleen een wielrenner die in zijn eentje op een berg aankomt, díe wel ja. In een sprint gebeurt dat nooit. Ruud schiet die bal binnen, en weet pas dat het een doelpunt is als bij wijze van spreke het net bolt. Bovendien hebben wielrenners oortjes in van een zenuwachtige ploegleider die even kan vertellen dat hij zijn shirt nog moet dichtdoen. Van Nistelrooij heeft diet niet, en al had hij dat, dan hoorde hij het toch niet boven het gejuich uit.
Ook hier heeft Derksen het niet over het mooie van de sport. De enthousiasme, en emotie. Ik verdenk hem er sterk van dat hij eerder zit te kijken naar de sponsor dan naar een prachtige goal. Ik word doodziek als ik al dat commerciële gebral aan hoor. Ik wil spelers zien die helemaal wild worden van emotie. Als ik Sjaak Polak zie in de Arena vorige week.. Hoe die man baalt na die bal op de lat, dan is dat prachtig. Derksen heeft het alleen maar over geld geld geld en nog eens geld En dát is wel onzin. Waarom dacht je dat al die clubs met hun prachtige gelikte managers nu ineens zo in de shit zitten? Júist door dit soort types die het alleen maar over het 'product' voetbal hebben.

Citaat:
Ik weet neit wat je vandaag hebt, maar dit is weer iets wat je uit zijn verband rukt . Hij maakte gewoon een grapje hierover. Jan Mulder vond het belachelijk dat er, in de toekomst, geen wedstrijden meer afgelast zouden worden door stadions met daken en kunstgras. Waarop Johan Derksen zei dat een Bedrijf (wat dat is een voetbalclub tegenwoordig) als Man. UTD niet vind dat kunstgras en het spelen onder een dak te vergelijken is en dus nauwelijks verschilt van de huidige situatie dan pas zal gaan spelen in dit soort situaties. Waarop Jan zei dat afgelasting van een wedstrijd hoort bij het voetbal, wat ik overigens een beetje een raar argument vind. Hierop reageerde Johan Derksen als geintje door te zeggen: "Nee, want dan zit ik met lege pagina's". Dit bedoelde hij dus zeker niet serieus.
Vooralsnog helemaal niets dus. Die geintjes van derksen en die smakeloze grijns die hij erbij had maakte zijn hierboven gedane wanuitspraken zo mogelijk nóg verwerpelijker. Geintje of niet. Overigens wist hij ooit (ALS EERSTE!!) ook te melden toen Nederland het EK haalde (en toen wel serieus) dat hij in de eerste plaats blij was dat zijn blad nu tenminste een goede oplage tegenmoet ging. Dat hij dat op kantoor verteld vind ik prima, maar niet in een programma voor voetballiefhebbers.

Citaat:

Ik begripj hieruit dat je niet zo'n goed collumn hebt geschreven?
Juist niet.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden

Berichting Regels