|
School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is het belangrijkste? | |||
Wiskunde |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 61,11% |
Talen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 38,89% |
Stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Girls JustWannaHave Fun
|
![]()
Daarstraks hadden we tijdens Latijn een discussie wat het belangrijkste is in je opleiding: wiskunde of talen?
Ik twijfel namelijk nog erg of ik volgend jaar Latijn-wiskunde of Latijn-moderne talen ga doen. Ik doe veel liever talen, ben d'r ook wel beter in, want wiskunde haat ik soms echt... Getallenleer vindt 'k niet zo erg, maar meetkunde wél ![]() Maar daartegenover staat dat de meesten zeggen dat wiskunde belangrijker is... Dus 'k twijfel echt wel ![]()
![]() |
#2 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
ik heb latijn/wiskunde gekozen.
bij ons heeft elke ASO richting evenveel uren Nederlands, enkel de talen verschillen een beetje. Talen in het middelbaar onderwijs zijn globaal gezien wel eenvoudiger dan wiskunde. en je kan ze ook veel makkelijker ophalen. wanneer je dan later gaat verderstuderen, en je hebt latijn/wiskunde gedaan, staan alle deuren nog open. bij latijn/moderne talen mag je de richtingen met veel wiskunde al uitsluiten, zoals burgerlijk ingenieur of burgerlijk ingenieur architect al uitsluiten. ik dacht altijd: ik doe latijn/wiskunde omdat dat het hoogste is en daarna ga ik lekker Germaanse doen. niks van dus. ik ga diergeneeskunde doen en ben zo blij dat ik voor de wiskunde gekozen heb.
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
ben een beetje bevooroordeeld want ik doe wiskunde, dus ga ik niet voor talen stemmen
maar wiskunde gebruik je bijna elke dag en ik vind de talen alleen belangrijk voor als je naar het buitenland gaat, en dat doe je toch alleen maar in de vakantie en die 3 weken buitenland kan je ook door komen zonder de taal te spreken |
![]() |
![]() |
#4 |
-
|
![]()
Ik zeg talen, omdat ik daar ook voor gekozen heb in mijn opleiding. Ik heb er speciaal naar gekeken om zo weinig uren wiskunde te hebben. Logisch dat ik dan niet voor wiskunde ga stemmen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Het een is niet belangrijker dan het andere, het zijn twee totaal verschillende dingen.
Als je liever talen doet, moet je dat studeren, ik heb ook Latijn-moderne talen gedaan, dat is een leuke richting. Wiskunde klinkt wel prestigieuzer, maar dat is het niet. Als je het niet graag doet, werkt dat erg demotiverend. Je moet een richting kiezen die je graag doet ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
als je wiskunde erbij pakt benje breder opgeleid en kan je meer vervolgopleidingen doen
ik heb toendertijd een pakket gekozen waar ik zo slecht in was maar waar ik wel alles mee kon Natuur en techniek was wel hard werken maar dan heb je ook iets. en wiskunde is bijna overal voor vereist |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
Ik vind wiskunde belangrijker als talen, ikw as altijd al beter in wiskunde als in talen dus voor mij is de keus ook niet zo moeilijk
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Wiskunde vind ik belangerijker...
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
En je kan inderdaad geen burgerlijk ingenieur etc. worden, maar dat kan ook niet de bedoeling zijn als je je concentreert op talen. Als je geen talen gestudeerd hebt, begin je beter ook niet aan germaanse of vertaler-tolk (hoewel het wel beter mogelijk is dan ingenieur als je geen wiskunde gezien hebt). |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Guest
|
![]() Citaat:
En in de moderne talen heb je ook een basispakket wiskunde, ik heb 4 uur per week. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |