|
Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
mycodenameis:edman
|
![]()
Ok ik zal even bij het begin beginnen.
Ik had vroeger één pc. Die was gewoon aangesloten aan kabelinternet van Chello. Allemaal hartstikke mooi. Maar toen kregen we een nieuwe pc (al een jaar geleden, maar waar ik dus nu altijd achter zit, aangezien deze stukken sneller is ![]() Nu heb ik het volgende gedaan.. Kabel -> Oude Pc - > Hub -> Andere pc's / laptops Het netwerk in Internet doen het allemaal geweldig. Maar wat is nu mijn probleem? Het probleem is dat ik weer een webserver van mijn (nieuwe) pc achter het hubje wil maken. De oude pc heeft zeg het het 'echte ip' adres. Daar konden mensen heen toen ik een webserver op mijn oude pc draaide. Maar het probleem is dat de pc's achter het hubje niet het 'echte ip' hebben, maar een netwerk ip. Ik weet dat je bepaalde poorten moet openen ofzo, om een pc achter je hubje moet openen, maar ik weet echt niet hoe. Als ik het internet rechtstreeks op een pc achter het hubje wil laten komen (dus als host), dan moet ik weer mijn MAC code van mijn pc doorgeven aan Chello en dan duurt het 24 uur voordat ie dat doet zeg maar. Maar dat is eventueel een alternatief. Heeft iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen? ![]()
![]() |
#2 |
LuisterNietNaarJeMoeder
|
![]()
Ten 1e,
Wat is de OS die draait op die oude PC? Ten 2e, Je kan het mac adres clonen van je oude naar je nieuwe en kan je er rechtstreeks op. Ten 3e, Waarom geen webserver draaien op je oude PC?
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
windows xp ten tweede, hoe doe je dat? ik weet dat er een programma is genaamd SMAC, maar die is niet gratis. En ik weet dat je in je regedit ook ergens je SMAC kan veranderen. ten derde, omdat ik die pc zo clean mogelijk wil houden voor de rest van de bewoners ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
veteraan
|
![]()
Port forwarding moet je dan gebruiken .. maar ik weet niet of windows XP dat standaard ondersteund. Ik denk zelf van niet.
als vb: zo kom jij ook altijd op mijn ftp op me laptop.. jij connect gewoon op mijn server maar mijn server doet een redirect waardoor jij op de ftp server komt die gewoon op mijn laptop draait.
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
als jij ook internet delen van windows gebruikt wordt het makkelijker denk ik in ieder geval ga naar de eigenschappen van je netwerk kaart en volg de screenshots.. in principe zou het dan de weg moeten wijzen.. ik weet enkel niet of het ook kan zonder de firewall aan te zetten, maar daar zal wellicht wel een workaround voor zijn? of je moet vervolgens even alle filters open zetten die je evengoed wilt dat die gebruikt worden...dan boeit die setting 'firewall' niet zo
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() maar ik blijf nog wel even kutten ofzo.
![]() |
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() dus het is een beetje moeilijk om mij nader te definiëren ![]()
![]() |