Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 March 2004, 22:29   #1
bloempjuh
Guest

Standaard Stoppen met studeren

Ik moet noodgedwongen stoppen met journalistiek, omdat het behalen van mijn Propedeuse niet meer mogelijk is.

Iemand die dat ook heeft meegemaakt?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2004, 22:46   #2
Jochemmm
jocking

Jochemmm's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard Re: Stoppen met studeren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloempjuh
Ik moet noodgedwongen stoppen met journalistiek, omdat het behalen van mijn Propedeuse niet meer mogelijk is.

Iemand die dat ook heeft meegemaakt?
Hoezo is het niet meer mogelijk? Maakt toch niet uit als je der wat langer over doet? of heb teweinig punten dat je niet meer verder mag?

Heb ik zelf niet meegemaakt, maar lijkt me er vervelend vooral als je der wel plezier in hebt... nouja, succes dermee!
Oud 23 March 2004, 23:00   #3
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

oei dat is wel minder..
maar heb je al wat anders op het oog wat je zou willen studeren? een vak met raakvlakken ofzo? opdat je het 'sneller' zou kunnen volgen?

of een andere studie waarbij je bijvoorbeeld 'elders verworven competenties' kunt inzetten?
op die manier heb je wellicht nog iets aan het stuk journalistiek wat je dan nu hebt gevolgd..
Oud 23 March 2004, 23:08   #4
bloempjuh
Guest

Standaard Re: Re: Stoppen met studeren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jochemmm
Hoezo is het niet meer mogelijk? Maakt toch niet uit als je der wat langer over doet? of heb teweinig punten dat je niet meer verder mag?

Heb ik zelf niet meegemaakt, maar lijkt me er vervelend vooral als je der wel plezier in hebt... nouja, succes dermee!
Je mag bij ons op school (of bij HEN, niet meer ons) maar 2 jaar over je Propedeuse doen. Halverwege het tweede jaar komen er een aantal laatste kansen en als je die verpest moet je weg. Zoals ik nu. Strenge selectie heet dat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
oei dat is wel minder..
maar heb je al wat anders op het oog wat je zou willen studeren? een vak met raakvlakken ofzo? opdat je het 'sneller' zou kunnen volgen?

of een andere studie waarbij je bijvoorbeeld 'elders verworven competenties' kunt inzetten?
op die manier heb je wellicht nog iets aan het stuk journalistiek wat je dan nu hebt gevolgd..
Docent Nederlands heeft heel veel overlap. Radio maken, doelgroepgericht werken, hoe communiceert de mens.. enz. Ik ga mijn cijferlijst zeker goed bewaren en meesturen bij de nieuwe inschrijving.
Docent Nederlands dus. Ieks
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2004, 07:23   #5
Stapper
Guest

Standaard

ik heb wel eens een negatief studie advies gekregen, maar noodgedwongen stoppen is bij mij nooti geprobeerd, het mag volgens mij niet, je kan dus alleen een negatief studieafvies krijgen
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2004, 08:51   #6
bloempjuh
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stapper
ik heb wel eens een negatief studie advies gekregen, maar noodgedwongen stoppen is bij mij nooti geprobeerd, het mag volgens mij niet, je kan dus alleen een negatief studieafvies krijgen
Dit is een negatief (bindend) advies ja, maar ik kán mijn propedeuse gewoon niet meer halen. Alleen als ik persoonlijke omstandigheden had doorgemaakt tijdens die toets had ik nog een kans gehad.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2004, 09:32   #7
WhizzCat
Guest

Standaard

Citaat:
Dit is een negatief (bindend) advies ja, maar ik kán mijn propedeuse gewoon niet meer halen. Alleen als ik persoonlijke omstandigheden had doorgemaakt tijdens die toets had ik nog een kans gehad.
Idd, als je _niet_ binnen _twee_ jaar je P haalt ben je gewoon keihard de lul, da's een feit, ik sta nl. ook op dat punt, dus ik ga nu snel opdracht 5 van IO06 maken
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2004, 11:41   #8
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stapper
zoals bloempjuh aangeeft, je hebt ook zoiets als een bindend negatief studieadvies, en dan zul je toch echt een andere opleiding moeten volgen op je huidige school of dezelfde opleiding volgen op een andere school/instituut.
Oud 25 March 2004, 22:52   #9
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Dat is taai Kun je niet gewoon journalistiek in een andere stad / aan een andere hogeschool gaan studeren? (bijv. Utrecht ) Of kan dat niet zomaar?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2004, 13:24   #10
bloempjuh
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Dat is taai Kun je niet gewoon journalistiek in een andere stad / aan een andere hogeschool gaan studeren? (bijv. Utrecht ) Of kan dat niet zomaar?
Nope, eens weggeschopt blijft weggeschopt... Enige optie is particulier in Rotterdam. á 4000 euro per jaar.

Dan maar geen journalistiek
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2004, 13:30   #11
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

@bloempjuh
bij mij werd vertelt mbt studie informatica.. dat een bindend negatief advies alleen geld voor de opleiding op het instituut waarop je NU zit...je kunt dan WEL op een ander instituut dezelfde opleiding volgen.

in ieder geval, zo is het met informatica.

ik zou het toch even gaan controleren als ik jou was?
Oud 26 March 2004, 14:04   #12
bloempjuh
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
@bloempjuh
bij mij werd vertelt mbt studie informatica.. dat een bindend negatief advies alleen geld voor de opleiding op het instituut waarop je NU zit...je kunt dan WEL op een ander instituut dezelfde opleiding volgen.

in ieder geval, zo is het met informatica.

ik zou het toch even gaan controleren als ik jou was?
Journalistiek is een ander verhaal. Als je eenmaal niet goed genoeg blijkt wordt dat doorgegeven aan alle andere journalistiek-scholen. Zo houden ze plaats voor nieuw talent, in plaats van dat alle zakkers circuleren
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2004, 15:08   #13
koelkast
ubergruber

koelkast's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Journalistiek is een ander verhaal. Als je eenmaal niet goed genoeg blijkt wordt dat doorgegeven aan alle andere journalistiek-scholen. Zo houden ze plaats voor nieuw talent, in plaats van dat alle zakkers circuleren

zo is dat ook met hogere informatica en management. de reden dat je echt wordt weggeschopt is duidelijk dit is je duidelijk aangegeven en je krijgt kansen genoeg. daarom is er achteraf niet meer tegen in te vechten.

Dat is niet stom maar gewoon eerlijk zo geregeld bij ons om de kwaliteit van de opleiding hoog te houden. De meeste mensen die weggezonden werden gingen over naar studies binnen de school waarbij direct vrijstelling gekregen kon worden op veel vakken door veel raakvlakken zoals

technische informatica / bedrijfskundige informatica.

Berichting Regels