Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 April 2004, 15:05   #1
The Phit
Guest

Cool van Persie naar Arsenal

Citaat:
Het slepende transfer-drama rondom Robin van Persie lijkt eindelijk een gelukkig einde te krijgen. Volgens het Rotterdams Dagblad heeft de Engelse koploper Arsenal, dat in de winterstop ook al – vergeefs – hengelde naar de diensten van de begenadigde linkspoot – Van Persie tot 2008 vastgelegd.

Volgens de Rotterdamse krant betaalt de Londense grootmacht zo’n vier miljoen euro voor het talent van Feyenoord, die de afgelopen weken in de belangstelling stond van vele clubs.

Het vermeende contract van Van Persie bij de ‘Gunners’ is een dikke streep door de rekening van PSV, dat de dans om de 20-jarige speler lange tijd leek te gaan winnen. De Eindhovenaren waren met Feyenoord zelfs al tot overeenstemming gekomen over de hoogte van de transfersom, maar vonden de eisen van de linkeraanvaller uiteindelijk toch te gortig.
Ik vraag me af of dit wel goed is voor zijn ontwikkeling als speler. Maar toch een groot compliment dat zo'n grote club je wil hebben hoewel hij daar verschikkelijk veel concurentie heeft, en dus waarschijnlijk weinig aan spelen toe zal komen. Ik denk dat een stap naar betis, hamburg of psv wat beter geweest zal zijn omdat daar mindere spelers rondlopen dan in Londen, zo kan je je dan namelijk beter in de kijker spelen. Achja, deze GTST aflevering is weer afgelopen
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2004, 15:16   #2
AntiKezman
Guest

Standaard

domme jongen die van persie
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2004, 16:41   #3
Bird Of Prey
the bearded lady

Bird Of Prey's Avatar

Standaard

Ik denk dat van Persie zich er niet goed aan doet om nu al voor Arsenal te kiezen. Die kerel is op zich een goede voetballer, maar conditioneel schort er het een en ander aan hem. Als hij bij Feyenoord al speelminuten krijgt, dan heeft hij na elke actie 4 minuten nodig om weer op adem te komen. Dan moet hij vooral vertrekken naar een competitie waar het speeltempo 1 van de hoogste ter wereld is.

Wenger houdt trouwens van een 'squad rotation'-systeem (kan ff niet op de Nederlandse benaming hiervoor komen ) en van Persie is niet echt een speler die zich makkelijk neerlegt tot het moeten scheppen van een band met de bank.

Daarnaast wordt er zeker in een competitie als de Premier League verwacht dat je elke minuut die je krijgt goed zal benutten, zeker als een basisplaats geen garantie voor je is. Henry kan zich daarom wel een enkel slippertje veroorloven, want hij heeft zijn sporen dik verdiend.

In de Premier League kun je je gewoon geen fouten veroorloven, wat in de Nederlandse competitie nog enigszins geoorloofd is. Als van Persie dus niet aan de torenhoge verwachtingen kan voldoen, wordt hij net zo snel vergeten als dat hij bejubeld wordt. En ik zie het nog wel achteruit met hem gaan.

Daarom denk ik dus dat eerst een overstap naar PSV alvorens hij naar het buitenland gaat een betere keuze zou zijn. Tenzij van Persie van het kaliber Wayne Rooney of Michael Owen is, zal hij in de Premier League op een betrekkelijk jonge leeftijd niet snel slagen...
Oud 24 April 2004, 17:10   #4
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Smile

BoP heeft naar Johan Derksen geluisterd
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2004, 17:14   #5
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Tja ik sluit me helemaal aan bij je verhaal, Jeroen.
Van Persie is een goed talent, maar wat heeft die jongen tot nu toe gepresteerd? "De rol van Bergkamp overnemen" .. de jongen mag nog niet eens zijn schoenen poetsen.
Je kunt het Van Persie nog niet eens kwalijk nemen, dit is een droomkans natuurlijk. Maar ik zie hem nog niet direct in de top van de Premierleague voetballen en al helemaal niet op nummer 10, wat hij zo graag wilde. Bij PSV had hij daar veel meer kans op en zou hij zich kunnen ontwikkelen, eerst tot international en daarna rijp voor de overstap.
Jammer ook voor Guus en co. in Eindhoven, die hem al bijna binnen dachten te hebben.

Wie weet verrast hij ons allemaal nog, en wordt hij op termijn toch gewoon een vaste kracht bij Arsenal. Hij zal vast niet slechter worden als je met zulke topspelers en trainers werkt. Misschien leent Arsenal hem eerst wel uit ofzo.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2004, 23:14   #6
Bird Of Prey
the bearded lady

Bird Of Prey's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
BoP heeft naar Johan Derksen geluisterd
Gedeeltelijk waar ja. Dat verhaal over zijn slechte conditie heb ik van Derksen af. Hoewel hij ook wel eens regelrechte lariekoek uitkraamt, heeft hij aan de andere kant zo nu en dan ook wel eens groot gelijk. Zo mijns inziens ook met betrekking tot van Persie.

Maar ook al wist ik dat niet, dan nog had ik zo mijn twijfels over zijn overstap naar Arsenal. Hij is geen eens basisspeler bij Feyenoord en het is nog maar de vraag of we van Persie een beetje snel in Oranje kunnen verwachten met jongens als van der Vaart en Robben als (directe) concurrentie, en dan zit er een transfer voor hem in naar een Engelse topclub. Dat voelt gewoon al niet juist aan.

Het is inderdaad te hopen voor van Persie dat hij inziet dat hij niet meteen alles zal gaan spelen en dat verhuur dan een goede tijdelijke oplossing is. Als Arsenal hem echt koste wat het kost wou hebben, dan had hij na de kerst al in Noord-Londen gespeeld.
Oud 24 April 2004, 23:42   #7
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Nu ben ik niet zo'n grote fan van van Persie, maar ik had hem toch wel naar PSV willen zien komen...

Toch had ik dit eigenlijk al wel weer verwacht.. Hiddink praat met iedereen, noemt telkens weer namen, maar geen mens komt... Ja, nog een extra verdediger dankzij Chelsea... Jippie.

Het zal volgend jaar wel een PSV worden met Smit, Hoogstrate en Lameij als sterkmakers..

Over de keuze van van Persie..
Ik kan hem geen ongelijk geven. Als een club als Arsenal komt zeg je niet snel nee.
Maar voor zijn carriere zou het waarschijnlijk beter zijn geweest als hij in Nederland bij een topclub eerst echt wat zou presteren voor hij naar een Europese topper zou verhuizen...
Maar goed, het is zijn keuze.
Oud 25 April 2004, 23:17   #8
niemand
Super Lid

Standaard

in de winter moet je ook niet gaan vissen
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2004, 11:36   #9
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

En hij zegt per SMS af... Hoe typerend voor de persoon van Persie.

Blij toe dat Arsenal nu met hem opgescheept zit... Misschien ook wel beter voor hem. Als hij nu weer gaat lopen kloten is zijn carriere helemaal voorbij... Maar dan heeft hij wel meer verdiend dan de meeste hier in hun hele leven (koelkast uitgezonderd natuurlijk )
Oud 26 April 2004, 12:23   #10
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Ik vond het echt een slechte stap van Van Persie, maar ik begin nu ook steeds meer naar de mening van bijvoorbeeld Borst op te schuiven. Ik vond dat hij best een punt had dat hij zei dat het beter voor iemands ontwikkeling is om met Henry, Pires, Bergkamp en co. te trainen dan met Vogel, Lee en Park. En daarnaast kom je zoals hij zei bij Arsenal heus niet slecht weg als je niet slaagt. Dan ben je al genoeg in de kijker voor een aardige club. We moeten niet verwachten dat Van Persie al meteen in de basis meedraait bij Arsenal, maar wie weet hoe goed hij nog kan worden als hem wat tijd gegund wordt. Dit alles even los van de matige werkwijze van de zaakwaarnemers en managers en andere aasgieren rond Van Persie.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2004, 16:32   #11
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Nee, ik kan het wel begrijpen dat hij voor Arsenal kiest ipv voor PSV... En voor Arsenal is het natuurlijk ook een koopje als hij slaagt..
Maar de manier waarop dit spelletje is gespeeld... een sms sturen met afzegging.. Van Persie is zeker ook iemand die het uitmaakt per sms?

En natuurlijk word je beter van trainen met Pires en Henry dan van trainen met Vogel en Lee, maar van wedstrijden spelen leer je uiteindelijk toch het meeste... maar als van Persie zo'n talent is heeft hij die trainen toch niet nodig, dan is hij toch vooral gebaat bij wedstrijden op hoog niveau? Technisch zit het toch al goed, ervaring is toch wat hij moet opdoen? Waar kan hij dat beter opdoen door als belangrijke man voor een Nederlandse topclub te gaan spelen? Beter dan trainen bij Arsenal dunkt mij.. Want Bergkamp, Reyes, Pires, Henry, Ljungberg of Parlour (en de vele andere talenten voorin bij Arsenal) speelt meneer van Persie echt niet uit de basis. Ik denk dat het voor hem zal blijven bij basisplaatsen in de Legue Cup en invallen tegen Bolton Wanderers ofzo...
En heeft het trainen bij Inter vd Meijde zoveel goeds gebracht? Beter had hij eerst echt een dragende kracht kunnen worden bij Ajax dunkt mij.. Net zoals van Persie beter eerst bij een Nederlandse topclub een dragende speler had kunnen worden. Bij PSV had hij daar een uitgelezen kans voor, als hij zou worden binnengehaald als de grote aankoop...
Oud 26 April 2004, 17:06   #12
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Ook dáár zit inderdaad wel weer wat in. Van dat trainen bij Arsenal wordt je wel beter, maar ook niet eindeloos, zeker niet als je zelden speelt. Voor zijn ontwikkeling is een paar seizoenen als bepalende speler in de basis van een Nederlandse topclub (met ieder seizoen ook Europese ervaring) ook niet verkeerd. Daarnaast komt hij dan meer in aanmerking voor Oranje, waar zijn ontwikkeling dan verder zou moeten verlopen. Ik vrees ook een beetje voor een Van der Meyde-scenario..
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2004, 21:32   #13
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Maar Van der Meijde en Van Persie zijn niet echt spelers die een club dragen. Tijs.. De Italiaanse Serie A is ook totaal geen competitie voor dat soort jangens, de Engelse wél. Als Van Persie de kans krijgt bij Arsenal (waar ik niet echt vanuit ga overigens), dan kan hij daar best slagen, want het talent heeft ie wel. Van der Meijde idem overigens.
Trainen met dat soort jongens kan natuurlijk nooit kwaad. Doodzonde voor PSV overigens, en ook voor het Nederlandse voetbal, want van Persie is wel een jongen waarvoor je spreekwoordelijk naar het stadion gaat. In Rotterdam slaagt hij dan niet, maar das ook niet een club die bij hem past. PSV is dat wél. En de manier waarop het 'uitgemaakt' wordt is natuurlijk allesbehalve keurig..
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2004, 10:21   #14
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Volgens Derksen trouwens in Voetbal Insite gisteren verliep al het contact tussen het kamp Van Persie en PSV per SMS.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2004, 12:17   #15
The Phit
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Volgens Derksen trouwens in Voetbal Insite gisteren verliep al het contact tussen het kamp Van Persie en PSV per SMS.
volgens de NHD en Telegraaf ook
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2004, 19:47   #16
lifeisgreat
Guest

Cool

yo lekker voor feyenoord nog een stukje slechter

Laatst aangepast door Ar-Tuur : 29 April 2004 om 13:02
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2004, 21:28   #17
The Phit
Guest