Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 8 June 2004, 16:28   #12
MasterB
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Waarom überhaupt stemmen als 95% niet eens weet hoe de partij verdeling van het europees parlement eruit ziet... Ik bedoel, steek meer geld in degelijke info ipv dit soort lage bullshit, want dat werkt averechts. Zou jij toch met me eens moeten zijn.
Er zijn zoals je het stelt inderdaad 2 kanten aan het verhaal. We hebben aan de ene kant de domme kiezer en aan de andere kant de niet-transparante politiek in Europa.

De kiezer WIL niet stemmen voor Europa en de redenen lopen uiteen. Terecht dat de overheid dan zegt, we laten ze zien hoe zinloos ze bezig zijn wanneer ze niet stemmen en we stigmatiseren we ze met een vleugje humor.

De transparantie in Europa opheffen lijkt mij een te moeilijke zaak. Heb je laatst Zembla gezien over de lobby in Brussel? Het was gewoon te verschrikkelijk voor woorden. Complete wetsvoorstellen worden door de multinationals opgesteld. Wat dat betreft moet er zeker wat veranderen, maar je weet hoe sterk een lobby kan zijn (kolonisten in Israel, economie in de VS en de kerk in Rome.)
  Met citaat antwoorden

Berichting Regels