|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Girls JustWannaHave Fun
|
![]()
Ik vroeg me af of iemand anders hier nog last heeft van een voetschimmel?
Ik wel dus ![]() ![]() Ik heb het al m'n hele leven, vanaf m'n 4 jaar ofzo, maar nu is het echt erger dan ik ooit al gehad heb. Vorige zomer was het ook best erg. Het is zomers altijd erger dan 's winters, en als ik een heet bad neem (ook in de winter) begint het altijd superhard te jeuken ![]() ![]() ![]() Ik heb al verschillende zalfjes gebruikt, vorige zomer gebruikte ik er 1 van A. Vogel, die hielp wel een beetje, het jeukte niet zohard meer, maar zodra ik stop komt de schimmel superhard terug. Vanaf vandaag ga ik terug met die zalf beginnen. Weten jullie nog zalfjes? M'n oma (die het ook heeft) raadde me een speciaal soort talkpoeder aan, ga ik binnekort mss ook eens proberen. En tips om zo'n schimmels te vermijden? Ik droog m'n voeten altijd heel goed af, ook tussen m'n tenen. En ja, in openbare zwembaden loop je het natuurlijk ook heel gemakkelijk op, maarja, die ga ik echt niet vermijden ![]() En 't is echt niet zo dat ik vies of onhygiënisch ben ofzo, m'n vader + grootouders hebben het ook, dus wrs erfelijk..? Alle tips zijn welkom!
![]() |
#2 |
Watch it!
|
![]()
Ik weet zo gauw niet hoe het heet, maar van die homeopatische midelen helpen meestal niet zo goed, maar bij de drogist kun je ook een of andere zalf halen speciaal tegen voetschimmel, die moet je dan 2 keer per dag opsmeren en GOED in laten trekken wat ook helpt is je voeten droog fohnen na het douchen in het begin doet het erg pijn misschien maar daar worden je voeten en tenen wel super droog van, en vooral niet krabben en er van af blijven want dan komen de bacterien ook aan je handen en als je dan later weer aan je voeten zit dan verspreid het zihc alleen maar makkelijker
![]()
![]() |
#3 |
Lid
|
![]()
ehm ik weet geen middeltjes, maar ik zou wel bij het douchen enzo je (eigen) slippers aandoen, en eventueel zou je ook waterschoentjes aan kunnen doen naar het zwembad..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
canesten foot, gebruikt me pa ook alitjd werkt wel goe
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
ga naar je dichtsbijzijnde huisarts en kijk daar of ze er een folder over liggen hebben. daar staat precies in welk middel werkt. en dat zal ook werken. ik check ut wel ff
|
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Nja bij voetschimmel heb je dus van die blaasjes tussen je tenen, droge huid aan de zijkant van je voeten, dikke gele teennagels enz
![]() Als je naar de dokter zou gaan dan zou hij een monster nemen van de schimmels op je voeten, zodat hij kan vaststellen wat voor schimmel het is Ook kan die geneesmiddelen voorschrijven ![]() En de zelfhulp: Antischimmel bij drogist of apotheek altijd je eigen handoek gebruiken! ![]() niet blootvoets lopen totdat de andoeningen helemaal verdwenen is Elke dag schone sokken Wissel schoenen af |
![]() |
![]() |
#7 | |
. plop .
|
![]() Citaat:
Dat heb ik ook gebruikt toen ik zwemmerseczeem ( ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ik heb ook zalfje gehad van dokter* zoekt de zalf* naam van de zalf is Hydrocortison is een soort creme, werkt ook tegen zwemmerseczeem. twee maaldaags smeren moest ik, wachten tot de creme in je voet is getrokken(dan voelt het aan of je voeten koud worden) en dan sokken aan, en schoenen. en ik mocht niet meer op blote voeten lopen. weet niet of het bij jou helpt als je het dan al zo lang hebt, maar goed. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Watch it!
|
![]() Citaat:
Uhm, volgens mij niet hoor ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
sterker nog t is allebei t zelfde.
|
![]() |
![]() |
#12 |
Lid
|
![]()
schimmels gedijen heel goed als je veel suiker eet. Dus behalve niet meer krabben, goed droogmaken en smeren, raad ik je ook aan om kritischer naar je voeding te kijken.
Ja klinkt stom maar is echt zo ![]()
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
aantal tips
- was de huid niet te vaak met zeep - droog de voeten goed na het douchen of baden - gebruik bij transpirerende voeten een drogend poeder - draag iedere dag schone, vochtopnemende sokken - wissel schoenen regelmatig, en laat ze tussentijds goed luchten - draag ruimzittende schoenen van ventilerend materiaal (leer), of 'open' schoenen - loop niet op blote voeten, badslippers zijn beter - gebruik geen houten of kurken vlonders in natte ruimtes - in de naden kunnen zich ikzelf heb van me huisarts zalf gekregen maar moest ook de schoenen die in de wasmachine konden wassen en de andere kon ik beter weggooien omdat de schimmel ook in de schoenen zit daktarin is een middel wat bij de drogist te halen is en wat goed redleijk goed helpt tegen voetschimmel (bij mij wel tenminste) |
![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
.
|
![]()
strooi van dat poeder dat tegen schimmels werkt in je schoenen en eventueel ook in je sokken.
Ik heb zelf af en toe last van voetschimmel... maar na een weekje met zalf kutten is het bij mij alweer weg... (hoewel het 5 weken moet duren volgens de bijsluiter) als je er verder zoveel last van hebt... ga naar de huisarts... er zijn altijd wel andere middeltjes te krijgen die een stukje krachtiger zijn, maar neit simpelweg bij de drogist ofzo
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Guest
|