Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 12 July 2004, 22:08   #40
Jochemmm
jocking

Jochemmm's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
In welke tijd leef jij Bedoel je 20 jaar tussen 1960 en 1980 Het is klaarblijkelijk geheel aan je voorbij gegaan dat de winkeliers en bedrijven op een schandalige wijze misbruik hebben gemaakt van het 'omrekenen' met de euro, en alles naar boven hebben afgerond (als ze al niet de prijzen gewoon schandalig veel duurder hebben gemaakt). Gevolg daarvan is dat meer dan 40% van de Nederlandse huishoudens momenteel in financiële problemen zitten.
Vandaar dat ik er weinig feduci in heb dat het nu ineens allemaal eerlijk zal gaan
Ik heb nu al tig keer in dit topic vermeld: de invoering van de Euro is een totaal andere situatie! De verhoging van de prijzen ging daar veel onopvallender vanwege het omrekenen. Nu zal het verhogen van de prijzen direct zichtbaar zijn.

Met het verleden bedoel ik trouwens de afschaffing van de gulden cent in 1983. Toen waren ook soortgelijke tegengeluiden die uiteindelijk ongegrond bleken te zijn mede door de eerder genomende redenen zoals het psygologisch effect van een getal.

Kortom, je moet de afschaffing van de eurocent afzonderlijk bekijken van de invoering van de euro. Dan zie je dat de winkelier er helemaal geen baat bij heeft om de prijzen een paar cent omhoog te gooien.

Berichting Regels