|
Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
![]() |
#1 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#2 | |
Guest
|
![]() Citaat:
''top 40'' is niet een muziekstijl. Jullie discussieren over 2 totaal andere zaken. Ik denk ook dat mensen die zeggen ik luister ''top 40'' muziek zich niet echt verdiept hebben in wat voor muziek het nou precies is. Niet dat ik erg into die shit ben, maar het verschil tussen R&B en een of ander soft trance song dat hoor ik nog net wel. ookal is het misschien allebei wel top10 muziek. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Dat zijn der 2
1. DJ Tiesto omdat hij al 3 jaar weinig inspirerende nummers maakt en net iets te overduidelijk voor het grote geld gaat. Met andere woorden hij heeft mijn respect voor hem volledig te grabbel gegooid. En dat hij nou zo geweldig mixt is tegenwoordig ook weinig meer van te horen. Zijn laatste cd's zijn nou niet bepaald een teken van en goede mixtechnische kwaliteiten en goede trackselections. Gek genoeg is hij in die laatste 3 jaar wel een bekendheid geworden en schijnt iedereen 'm tegenwoordig cool te vinden. 2. Armin van Buuren omdat hij nou eens moet ophouden met het maken van de zoveelste rip off van zijn sound die hij 4 jaar terug al gebruikte. Hoe nieuwer de nummers worden hoe vervelender en matiger het gaat klinken. Talent heb je of heb je niet. Armin dus niet. En ook voor de meneer van Buuren geld dat hij toch iets teveel aast op de populariteit van bijvoorbeeld een Tiesto. Het is niet voor niks dat hij tegenwoordig hoofdzakelijk nog mixt wat bij een zo groot mogelijk publiek goed in het gehoor ligt. Paar jaartjes terug wilde hij nog wel eens een ander pad bewandelen in zijn mixen en dat deed ie met verve. Helaas schijnt dat tegenwoordig schadelijk voor je reputatie te kunnen zijn. Laatst aangepast door Xessex : 2 November 2003 om 06:15 |
![]() |
![]() |
#4 | |
Guest
|
![]() Citaat:
waarom is top-40/pop geen muziekstijl? en MOET je je in elk muzieksoort verdiepen. nou dan kan iedereen al vast beginnen (inclusief ik) want volgens mij heeft niemnad een flauw benulhoeveel soorten muziek er wel niet op de aardbodem zijn. ik snap het probleem niet zo. het is toch gewoon mogelijk om vooral top-40 te luisteren en lekker boeiend dat dan die persoon zich niet in elke muziekstijl heeft verdiept. mijn moeder vind ook veel popmuziek leuk en kent ook heus wel veel klassiek, jazz en zelfs mijn herrie, dan heeft ze toch ook een smaak ontwikkeld. tuurlijk ontwikkeld de smaak van de persoon in kwestie misschien nog, maar haar smaak is er, wat is daar dan mis mee? ik vind vooral hardcore leuk, moet ik me dan ook in andere muziekstijlen verdiepen? beetje onzin, maar zal wel aan mij liggen dan Laatst aangepast door yor : 2 November 2003 om 10:57 |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
op school leer ik dat dat MOR-muziek heet (middle of the road) en dat dat tig muziekstijlen omvat. Dat is nu hetzelfde als ik zeg dat jij en ik ALTERNATIEVE muziek luisteren. Wat zo waar is als een bus. Maar daarom is het nog geen muziekstroming. Ik luister hardcore, punk en emo en geen alternatieve muziek. En als we zover gaan kunnen we net zo goed maar 2 onderscheidingen maken POP (daar valt dus ALLES onder behalve klassiek) KLASSIEK maargoed het is maar hoe ver je het opdeelt. In ieder geval bestaat er geen ''top 40-muziek'' |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
precies, noem me dan een top-40 liedje dat totaal niet pop georienteerd is, ben benieuwd |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Lid
|
![]()
waar gaat dit over
![]() interpretaties? ![]() Citaat:
![]() ![]() roy, jij zegt bijvoorbeeld dat je moeder top40 leuk vind. dat vind ik een heel andere zaak. haar smaak zal niet 'top40' zijn, maar iets anders wat haar zeer aanspreekt. zij heeft ook kennis genomen van andere stromingen, stijlen, oftewel muziek dan alleen dat wat in de hitlijsten staat. logisch ook lijkt me ![]() tuurlijk, zelf ik vind bepaalde muziek uit de top40 leuk, maar het is allesbehalve mijn muzieksmaak. dat komt gewoon omdat liedjes uit de top40 zo zijn gemaakt dat ze aanspreken bij de mensen. mensen die ook veel andere muziek buiten de top40 kennen die herkennen dit soort nummers en die formule wel denk ik. maar daardoor kun je het nog wel mooi vinden (justin timberlake eh ![]() aldus .. dit gaat nergens meer over. ik moet slapen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
POP muziek ook hardcore en punk onder roy |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Ach je ziet het bij alle soorten muziek...wat het meest bekend is spreekt het meest aan. En dat geld zelf bij tig procent van de zogenaamde liefhebers/kenners.
Grote groepen mensen zullen altijd de grote massa volgen en niet de energie steken in een zoektocht naar echt goed werk. Ach misschien maar beter zo want dan kan een kleine schare echte liefhebbers tenminste nog jaren genieten van onvervuilde, pure muziek. Dan is het goede werk maar niet bekend...het zij zo.. |
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
HARDCORE |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Guest