Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 April 2004, 21:31   #51
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
Een inschrijfformulier kan je als het goed is bij je apotheek halen
Wat ik jammer vind is dat de nabestaanden niet mogen weten naar wie de organen zijn gegaan..
Als ik bijvoorbeeld mijn hart afsta aan iemand is dat toch een groot iets..
Ik zou graag willen dat mijn ouders dan die persoon zouden kunnen opzoeken eens in de zoveel tijd...
Maar helaas is dit niet mogelijk.....
nop, er zijn geen formulieren meer, je krijgt als je 18 bent geworden gewoon een brief thuisgestuurd waarop je je keuze aan kan vinken, en opsturen.
Dan krijg je geloof ik een pasje teruggestuurd met je keuzenummer, en die heb ik altijd bij me. Keuze 1. Gebruik lekker alles maar, ik vind het een fijn idee dat mijn lijf dient als levensmiddel voor een ander, terwijl ik er toch niets meer mee zal doen. Ik wil ook niet begraven worden, ik vind het een walgelijk iets dat je dan in de aarde langzaam wegrot, gatverredamme
heb laatst iets gelezen over een bepaald soort vriezen, das milieuvriendelijker dan verbranden en je houdt niet van die gore as over, maar juist een kleurloos soort stof. Zo wil ik wel dat de rest van mijn lijf wordt afgebroken
Het lijkt me trouwens echt niet cool voor mijn nabestaanden om te weten 'in wie een deel van mij zit' daar heeft die ontvanger niets aan, en mijn nabestaanden ook niet, daar kom ik toch niet mee terug

Wat ik heel goed vind van de regeling dat men altijd automatisch donor is, is dat de procedure veel beter wordt, artsen weten nu altijd wat ze met een hersendode patient mogen, omdat dit gewoon geregistreerd staat, dus zullen de opvangmogelijkheden voor nabestaanden veel beter zijn. In veel landen is het overigens allang gebruikelijk dat iedereen donor is.
Soms hoor je nog weleens doemverhalen over nabestaanden die door een arts heel bot zijn behandeld, en de pijnlijke vraag op een rotmoment moesten beantwoorden, nouja dat voorkom je hier wel mee natuurlijk want dat vind ik wel een kwalijke zaak!!
Trouwens, ik zou toch niet graag in een open kist willen worden opgebaard, wat is er nou leuk aan voor mijn nabestaanden om te weten hoe ik er in de kist bij lig het is toch veel fijner om mij te herinneren als hoe ik was, niet hoe ik er dood bij lag als dat je laatste herinnering aan mij is, vind ik dat echt geen fijn idee.
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2004, 11:25   #52
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0Vera
nop, er zijn geen formulieren meer, je krijgt als je 18 bent geworden gewoon een brief thuisgestuurd waarop je je keuze aan kan vinken, en opsturen.
Dan krijg je geloof ik een pasje teruggestuurd met je keuzenummer, en die heb ik altijd bij me. Keuze 1.
je kan dus niet eerder dan je 18e aangeven of je donor wilt zijn of niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2004, 17:33   #53
Jennifer1203
Guest

Standaard

Ik snapt niet echt goed
Allah/God zegt dat je goed moet zijn voor de mensen, dat je ze moet helpen..
waarom zou je dan niet in de hemel komen/ander leven kunnen krijgen als je iemand kunt redden die op t nippertje van de dood zit?

Maar ja...dan kun je weer beginnen over dt God je geschapen heeft...en dat het de wil van hem is dat je dood bent...en dan niet meer andere organen tot leven moet brengen

Maar ik snap t niet echt
wat vindn jullie
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 13:34   #54
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
je kan dus niet eerder dan je 18e aangeven of je donor wilt zijn of niet?
voor je 18e wordt het aan je ouders overgelaten volgens mij
het is sowieso belangrijk dat zij weten wat jij wil.
Maar vraag het anders eens aan de assistente, of loop een apotheek in, zij weten het echt wel

@ Jennifer: ik vind 'God' en alles wat hij wel en niet heeft gezegd en alles wat in de bijbel staat toch al zo tegenstrijdig als de neten dus dat je dit soort dilemma's krijgt, verwondert mij niks
Oud 14 April 2004, 15:44   #55
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard Re: Vind jij Ook dat iedereen donor moet worden..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennifer1203
behalve als je echt niet wilt...

Ik heb gelezen dat ze dat besloten hebben
Best wel raar idee...als je dood bent..ze nog lekker in je gaan graven...ze moeten mensen dan toch met rust laten?
Maar aan de andere kant...je kunt er mensen mee helpen
Dat behalve als je het echt niet wil, verknald de stelling al weer, nu wordt je donor als je het zelf wil. Dan wordt je geen donor als je het zelf wil, lijkt me precies hetzelfde. Al zal het wel iets meer opleveren dan eerst. Maar goed dan komt de godsdienst er weer eens bij kijken, je lichaam moet compleet zijn om naar de hemel te gaan (heb ik ergens gelezen) daarom rapen ze in irak en isreal enz, na iedere bomaanslag al die stukjes mens weer op om dat allemaal bij elkaar in een kist te gooien om er voor te zorgen dat die mensen toch naar de hemel gaan.

Nu vind ik het persoonlijk een goed idee om dit in te voeren, al draagt het er wel weer aan bij dat de mensen nog langer leven en er dus nog meer mensen komen, en er dus nog meer geld moet zijn, en er dus nog meer huizen gebouwt moeten worden en er dus nog meer milieuvervuiling komt.
Bij nader inzien vind ik het dus toch niet zo'n heel goed idee. (al zal dat vanzelf wel veranderen als ik of iemand waar ik veel omgeef een donor orgaan nodig heeft wat erg schaars is)
Oud 15 April 2004, 09:31   #56
0Vera
Lid

Standaard Re: Re: Vind jij Ook dat iedereen donor moet worden..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
Nu vind ik het persoonlijk een goed idee om dit in te voeren, al draagt het er wel weer aan bij dat de mensen nog langer leven en er dus nog meer mensen komen, en er dus nog meer geld moet zijn, en er dus nog meer huizen gebouwt moeten worden en er dus nog meer milieuvervuiling komt.
Bij nader inzien vind ik het dus toch niet zo'n heel goed idee. (al zal dat vanzelf wel veranderen als ik of iemand waar ik veel omgeef een donor orgaan nodig heeft wat erg schaars is)
dat is de vicieuze cirkel waar we nu toch al in zitten, daar doe je echt niets aan
hoewel ik zeker weet dat ik jong sterf, en dat vind ik ook wel best
maak euthanasie maar gemakkelijker in de toekomst, dan kan ik er altijd uitstappen als k geen zin meer heb
maargoed daar had ik het niet over
Mensen worden tegenwoordig toch al ouder, en het is nu al mogelijk om uit levende cellen aders te maken die zichzelf vormen, en men is dus bezig om die techniek ook voor organen mogelijk te maken. Ach, straks gaan we ook tijdreizen, wie weet
het is nu nog maar de vraag, wat chrisly al zegt, of het hier nog wel om voorUITgang gaat, of gewoon om voortgang
Oud 20 June 2004, 10:42   #57
Shad0w
Guest

Standaard

Vind ik een beetje onzin. Ik wil ook geen donor worden [of njah.. nu tenminste niet, ik weet niet wat er nog in de toekomst gaat gebeuren] Maar ik vind het gewoon geen fijn idee, dat als ik dood ben, ze dan nog in mn lichaam lopen te wroeten.. ik heb dat dan wel niet meer in de gaten mss, maar het is wél het lichaam waar ik in heb geleefd al die jaren, en ook voor de familie vind ik het raar. Dat als je overleden bent, dat je ze dan nog in je zitten.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels