|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#51 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Dan krijg je geloof ik een pasje teruggestuurd met je keuzenummer, en die heb ik altijd bij me. Keuze 1. Gebruik lekker alles maar, ik vind het een fijn idee dat mijn lijf dient als levensmiddel voor een ander, terwijl ik er toch niets meer mee zal doen. Ik wil ook niet begraven worden, ik vind het een walgelijk iets dat je dan in de aarde langzaam wegrot, gatverredamme ![]() heb laatst iets gelezen over een bepaald soort vriezen, das milieuvriendelijker dan verbranden en je houdt niet van die gore as over, maar juist een kleurloos soort stof. Zo wil ik wel dat de rest van mijn lijf wordt afgebroken ![]() Het lijkt me trouwens echt niet cool voor mijn nabestaanden om te weten 'in wie een deel van mij zit' ![]() ![]() Wat ik heel goed vind van de regeling dat men altijd automatisch donor is, is dat de procedure veel beter wordt, artsen weten nu altijd wat ze met een hersendode patient mogen, omdat dit gewoon geregistreerd staat, dus zullen de opvangmogelijkheden voor nabestaanden veel beter zijn. In veel landen is het overigens allang gebruikelijk dat iedereen donor is. Soms hoor je nog weleens doemverhalen over nabestaanden die door een arts heel bot zijn behandeld, en de pijnlijke vraag op een rotmoment moesten beantwoorden, nouja dat voorkom je hier wel mee natuurlijk ![]() Trouwens, ik zou toch niet graag in een open kist willen worden opgebaard, wat is er nou leuk aan voor mijn nabestaanden om te weten hoe ik er in de kist bij lig ![]() ![]()
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#53 |
Guest
|
![]()
Ik snapt niet echt goed
Allah/God zegt dat je goed moet zijn voor de mensen, dat je ze moet helpen.. waarom zou je dan niet in de hemel komen/ander leven kunnen krijgen als je iemand kunt redden die op t nippertje van de dood zit? Maar ja...dan kun je weer beginnen over dt God je geschapen heeft...en dat het de wil van hem is dat je dood bent...en dan niet meer andere organen tot leven moet brengen Maar ik snap t niet echt wat vindn jullie |
![]() |
![]() |
#54 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() het is sowieso belangrijk dat zij weten wat jij wil. Maar vraag het anders eens aan de assistente, of loop een apotheek in, zij weten het echt wel ![]() @ Jennifer: ik vind 'God' en alles wat hij wel en niet heeft gezegd en alles wat in de bijbel staat toch al zo tegenstrijdig als de neten dus dat je dit soort dilemma's krijgt, verwondert mij niks ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
Nu vind ik het persoonlijk een goed idee om dit in te voeren, al draagt het er wel weer aan bij dat de mensen nog langer leven en er dus nog meer mensen komen, en er dus nog meer geld moet zijn, en er dus nog meer huizen gebouwt moeten worden en er dus nog meer milieuvervuiling komt. Bij nader inzien vind ik het dus toch niet zo'n heel goed idee. (al zal dat vanzelf wel veranderen als ik of iemand waar ik veel omgeef een donor orgaan nodig heeft wat erg schaars is)
![]() |
![]() |
#56 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() hoewel ik zeker weet dat ik jong sterf, en dat vind ik ook wel best ![]() maak euthanasie maar gemakkelijker in de toekomst, dan kan ik er altijd uitstappen als k geen zin meer heb ![]() maargoed daar had ik het niet over ![]() Mensen worden tegenwoordig toch al ouder, en het is nu al mogelijk om uit levende cellen aders te maken die zichzelf vormen, en men is dus bezig om die techniek ook voor organen mogelijk te maken. Ach, straks gaan we ook tijdreizen, wie weet ![]() het is nu nog maar de vraag, wat chrisly al zegt, of het hier nog wel om voorUITgang gaat, of gewoon om voortgang ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Guest
|
![]()
Vind ik een beetje onzin. Ik wil ook geen donor worden [of njah.. nu tenminste niet, ik weet niet wat er nog in de toekomst gaat gebeuren] Maar ik vind het gewoon geen fijn idee, dat als ik dood ben, ze dan nog in mn lichaam lopen te wroeten.. ik heb dat dan wel niet meer in de gaten mss, maar het is wél het lichaam waar ik in heb geleefd al die jaren, en ook voor de familie vind ik het raar. Dat als je overleden bent, dat je ze dan nog in je zitten.
|
![]() |