Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 November 2004, 08:53   #51
FunFair
.

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniT
amai, sjiek! het geeft wel vreselijk de werkelijkheid weer vrees ik.
kheb niet alles verstaan (tsja, engels he )
als je dat ziet heb je toch echt geen behoefte meer om vlees te eten?!?
van zo'n tekenfilm schrikken mensen echt niet hoor

Ik ben trouwens ook vegetariër... maar ik heb geen zin meer om in discussie te gaan met de mensen van leerlingen
Oud 9 November 2004, 14:03   #52
Joeltja
just myself

Joeltja's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Nee, en ook geen snoep enzo dus, en alle andere troep met dierlijke producten erin. Echt helemaal niet dus... Ik vind niet dat wij mensen dieren mogen misbruiken.
ik vind het drinken van melk, eten van eieren niet echt het misbruiken van dieren, vin het meer het helpen van ze, anders zitte hun er maar mee (om het ff zo te zeggen)

maar kvin het wel heel knap van je dat je het ''volhoudt''
Joeltja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2004, 14:13   #53
Jochemmm
jocking

Jochemmm's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Ik heb zo'n hekel aan dieren. Ik hou helemaal niet van vlees, maar ik eet het uit princiepe

sorry, iets teveel Hans Teeuwen gehoord dit weekend
Oud 10 November 2004, 11:54   #54
MasterB
Guest

Standaard

Ik ben geen vegetarier. Ik eet vlees, omdat het voedzaam en lekker is. Vanuit de ethische hoek heb ik nooit goede theorieen gehoord, waarom we geen dieren zouden mogen gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2004, 16:53   #55
eniT
Guest

Standaard

heeft er iemand een hekel aan vegetariers? of word er net mee uitgescholde dat ie vegetarier is?
ik werd vroeger al wel eens stoem viswijf genoemd. (hoewel ik ook niet graag vis eet hoor )
  Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2004, 10:28   #56
FunFair
.

Standaard

Citaat:
heeft er iemand een hekel aan vegetariers? of word er net mee uitgescholde dat ie vegetarier is?
ik werd vroeger al wel eens stoem viswijf genoemd. (hoewel ik ook niet graag vis eet hoor )
alleen voor de gein...

gewoon "kutvegetariër" en "tree hugging hippy"

En vis moet je ook niet eten als je vegetariër bent.. een vis heeft ook hersenen, een hart en gevoel...

(bovendien stinken ze )
Oud 11 November 2004, 11:24   #57
Ienke
Guest

Standaard

Wie ben ik om mensen te veroordelen op basis van wat ze eten? ALs je geen vlees eet, omdat je het niet lust of uit principe wil ik dat best respecteren. Het zou alleen niets voor mij zijn.

Ik vind het ook niet altijd handig, op etentjes en zo moet er dan altijd met vegetariërs rekening gehouden.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2004, 13:12   #58
ViveLaFète
Guest

Standaard

Citaat:
Je bent vegetariër en je eet vis..??
  Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2004, 15:18   #59
FunFair
.

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ienke
Wie ben ik om mensen te veroordelen op basis van wat ze eten? ALs je geen vlees eet, omdat je het niet lust of uit principe wil ik dat best respecteren. Het zou alleen niets voor mij zijn.

Ik vind het ook niet altijd handig, op etentjes en zo moet er dan altijd met vegetariërs rekening gehouden.
als het bekend is dat er een vegetariër mee eet dan is het toch niet een grote moeite? Vegetariërs moeten er wel zelf op letten dat de mensen het weten dat ze vegetariër zijn... mij overkomt het soms wel eens dat er niet op vegetariërs is gerekent, maar dan valt er altijd wel wat te verzinnen en het risico is er dat er dan geen complete maaltijd is, maar daar kun je wel mee leven hoor

ViveLaFète officieel is vis geen vlees, dus 'mag' je het eten als je vegetariër bent... (verder moet iedere vegetariër zelf beslisssen wat ze wel en niet eten of willen dragen of niet. Denk maar aan gelatine wat gemaakt wordt van koeienbotten of leren producten die uiteraard ook van de (dode) koe komen.
Oud 11 November 2004, 15:23   #60
Ienke
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
als het bekend is dat er een vegetariër mee eet dan is het toch niet een grote moeite? Vegetariërs moeten er wel zelf op letten dat de mensen het weten dat ze vegetariër zijn... mij overkomt het soms wel eens dat er niet op vegetariërs is gerekent, maar dan valt er altijd wel wat te verzinnen en het risico is er dat er dan geen complete maaltijd is, maar daar kun je wel mee leven hoor

ViveLaFète officieel is vis geen vlees, dus 'mag' je het eten als je vegetariër bent... (verder moet iedere vegetariër zelf beslisssen wat ze wel en niet eten of willen dragen of niet. Denk maar aan gelatine wat gemaakt wordt van koeienbotten of leren producten die uiteraard ook van de (dode) koe komen.
Echt leuk is het toch niet om steeds een uitzonderingsmaatregel te moeten vragen? Hoe gaat het dan thuis, maakt je moeder twee menu's?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2004, 15:27   #61
eneri
Guest

Standaard

Citaat:
Echt leuk is het toch niet om steeds een uitzonderingsmaatregel te moeten vragen? Hoe gaat het dan thuis, maakt je moeder twee menu's?
toen ik nog thuis woonde at ik het zelfde als de rest, alleen dan ipv gehaktbal bv een vegetarische schnitzel. en als er bijvoorbeeld pasta was, dan maakte mijn vader een vegetarische saus voor iedereen, en soms een klein beetje voor mij apart.
mijn moeder is ook practisch vegetarier, behalve met een paar dingen, en dna maakte ze voor mij een vegetarische vleesvervanger naast haar vlees klaar.
toch niet zo'n moeite?
als ik bij anderen eet en ik ben t vergeten te vertellen, dan vis ik het vlees er gewoon uit, of men biedt aan alsnog een ei te bakken.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2004, 15:28   #62
FunFair
.

Standaard

Citaat:
soms eten ze gewoon vegetarisch mee en als ze wel vlees eten is het een kwestie van het vlees vervangen door nepvlees voor mij en dit eerst bakken voordat het vlees gebakken wordt
en als iedereen thuis is worden er idd 2 maaltijden gemaakt... 1tje met echt gehakt en 1 met nepgehakt.. maar dan zijn er ook 4 vegetariërs en 4 vleeseters dus zoveel extra werk is het niet en meestal helpen we ook wel mee
Oud 12 November 2004, 21:12   #63
eniT
Guest

Standaard

gelukkig kan je de laatste tijd ook op kamp (bivak voor de nederlanders) vegetarish eten krijgen! en daar ben ik heeel blij om!
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2004, 11:39   #64
lieve colafles
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
dus, jij draagt ook geen leer?
en geen make up die getest is op dieren?
en jij loopt ook hele dagen naar de grond te kijken of je niet per ongeluk op een mier gaat staan?
wist je dat je per jaar een paar spinnen in je slaap op eet?
en als je stofzuigt je die arme huismijten opzuigt?

achterlijk gelul man.

GIMME MY BEEF!
dat van die spinnen is complete bullshit.. het is een fabeltje verzonnen door wat onderzoekers die grappig probeerde te zijn..

dat jij graag vlees eet, prima.. maar val iemand er niet op aan dat zij het niet doet..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
vroeger aten we ook al beesten, dus waarom nu niet.
of je nu in adam en eva gelooft of in evolutie, de mens eet al sinds het begin der jaren vlees.
we zijn ook niet voor niets omnivoren. ...
in het hele begin van de mensheid aten mensen planten... dus dit is niet echt een excuus om vlees te eten

Laatst aangepast door lieve colafles : 13 November 2004 om 11:43
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2004, 12:26   #65
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

FunFair: moet je er wel bijvertellen dat de mens toen hele kleine hersenen hadden en sinds ze ratten gingen eten een grote hoeveelheid eiwitten binnenkregen die de groei van hersencellen stimuleerde en dat we daarom nu zo zijn als we zijn. Anders waren we nogsteeds een stel holbewoners.

Maar de enige reden waarom we ratten begonnen te eten, was omdat er een ijstijd ofzow aankwam en de aarde aan het afkoelen was, met gevolg dat ze de wortelen niet meer uit de grond konden krijgen die ze toen in de tijd aten.

lang leve discovery channel
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2004, 16:53   #66
CharmedOne
Lid

CharmedOne's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Nou ik ben het zeker niet!!

Ik kan dus echt niet zonder KIP, de mac, de burgerking etc.. ik dacht er vroeger wel over na om vegetarisch te worden, maar ik vind vlees/kip veelste te lekker
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels