Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 16 January 2005, 19:02   #1
CharmedOne
Lid

CharmedOne's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Ik rook niet en gebruik ook geen drugs. Ik heb maar een paar keer alcohol gedronken, maar vond het niet zo lekker
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2005, 19:08   #2
Saarah
Girls JustWannaHave Fun

Saarah's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
En toch vind ik dit een niet normale ontwikkeling, kinderen van 14 die al wodka drinken met goedkeuring van de ouders.. ik geef eerlijk toe ik was niet een braaf meisje dat op haar 14e nog nooit alcohol had gedronken, maar ik dronk zeker niet elk weekend en dan ook niet in de hoeveelheden die jij beschrijft.. hmm.. ben ik nu een braaf burgertrutje of zijn er meer mensen die dit zo zien?
Tja, echt 'normaal' is het mss niet nee . Maar leeftijd zegt bijlange niet alles. Er zijn mensen van 18 die zich heel kinderachtig gedragen, er zijn er van 14 die zich heel volwassen gedragen. Ik heb geen dikke nek ofzo maar ik bén nu eenmaal ouder opgevoed.
Ik heb er trouwens geen problemen mee. Voor de rest gaat alles heel goed, ik doe het goed op school, heb ook veel vrienden & vriendinnen van mijn leeftijd, dus waarom zou ik het dan laten?
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2005, 20:35   #3
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

*proest even*
ik weet me hier wel te vermaken

anyway, roken. nee. blowen , heel af en toe met gelegenheden ofzo.
drinken, ja. maar tegenwoordig toch wel in beperktere mate.
any other drugs = no.
Oud 16 January 2005, 21:33   #4
Banaan
Amsterdam Original

Banaan's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Roken doe ik zo goed als niet, alleen heel af en toe als ik er écht behoefte aan heb.
dit snap ik niet. veel gaste zegge dat wel tege me maar hoe ken je daar heel soms behoefte aan hebbe als je sowieso niet rookt?

ik vind het maar vaag ;\
Oud 17 January 2005, 00:25   #5
BlackTurtle
Guest

Standaard

wat jullie blijkbaar niet goed begrijpen is dat de jeugd tegenwoordig TOCH WEL drinkt, en of je dat leuk vind of neit dat gebeurt gewoon ik zoop ook al toen ik 13 was, vonden mn ouders dat okee, nee, met als gevolg dat je er stiekem om gaat doen, rare dingen doen, ouders die je vragen wat is er toch met je het niet begrijpen, haar vader begrijpt dat wel, en geeft haar toestemming mits neem ik aan met mate en zij nu ze die vrijheid heeft vind het vast al lang niet meer zo interresant om zich lam te zuipen, stoerdoenerij en waarom neit omdat het mag en dan is het niet leuk meer. goedkeuren en in banen leiden is altijd beter dan verbieden omdat de drang om het dan toch te doen veel groter word, en als je het dan gedaan hebt moet je er over liegen en stiekemheid, is dat wat je je kind wilt leren? liegen en stiekem doen, wat zul jij een goede vader zijn zeg.

en als je eerlijk kunt zeggen, wat je hebt gedaan heb je ook een beter gevoel over jezelf, allemaal voordelen.

zo typisch, zon grote mond, zo betweterig doen, maar ondertussen
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2005, 06:51   #6
appelshampoo
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
*knip*
Tuurlijk drinkt de jeugd toch wel, maar toen ik 14 was vond ik het echt niet normaal om wodka te drinken.. En al helemaal niet met toestemming van mijn ouders, ze wisten wel dat ik wel eens een breezer of een biertje dronk.. maar elk weekend en in deze hoeveelheden

En zo ging het met de rest van mijn vrienden/leeftijdsgenoten ook, op 3 gevallen na. 1 Van hen heeft een ongeluk gehad met zijn scooter toen hij dronken was en heeft er een lamme poot aan over gehouden, de ander is in handen van een loverboy en er is eentje die nog gewoon naar school gaat.

Nu kun je zeggen dat dit extreme gevallen zijn maar toch denk ik dat risico's toch groter zijn bij iemand van 13 á 14, hoe verstandig diegene ook is. Lichamelijk doet alcohol namelijk ook iets met je, en onderzoek heeft uitgewezen dat alcohol bij kinderen nog schadelijker is.

En BlackTurtle, waarom ga jij toch altijd op de persoonlijke weg bij een discussie? En nu niet beginnen over Chalyken, die dit ook doet, maar daar gaat het nu niet over.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2005, 11:10   #7
Jamiel
Guest

Standaard

Roken ...
Drugs ... nope
Drinken: Alleen als ik een feest heb, voor de rest een drankje als we filmpje gaan kijken Kdrink over het algemeen alleen nog maar melk en water
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2005, 15:30   #8
BlackTurtle
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Het "ik wil je op je bek slaan" druipt gewoon van deze post af

Nee kijk met mijn post bedoelde ik dus datk het helemaal nt normaal vind hoe ze haar leven in haar posts beschrijft.(nachtwerk in café + drinken aan 14jr). Maar zij weet hoogstwaarschijnlijk wel goed genoeg dat mijn post sterk overdreven was

En datje door het verbieden van wangedrag je kinderen in het verderf stort vindk echt een serieuze drogstelling
valt het op ja?

ow dat is al heel wat anders dan haar een go go danseres in dienst van haar vader te noemen, en nu snel terugkrabbelen op het feit dat het overdreven is, ja dat doe je, en pas als iemand je er op wijst, dat is neit overdrijven dat is de pussy way out.

ik heb het niet over verbieden van wangedrag, wangedrag zoals jij in dit geval het drinken van alcahol noemt, komt wel voor, maar ik zeg dat je met het totaal verbieden jezelf in een moeilijke positie manouvreert als ouder zijnde, kijk eens goed in de spiegel, als jou ouders zeiden, bijv. je mag niet in de oude leegstaande kerk komen. dan deed je het stiekem toch. en vertelde je het niet. met als gevolg dat als jij daar zou vallen niemand weet waar je bent, want hij zou zeker neit in deoude kerk zijn want hij heeft beloofd dat hij er nooit zou komen, snap jij wat ik bedoel?

als je ouders hadden gezegd, zeg het als je naar de oude kerk gaat want dan weten we waar je bent voor het geval dat er wat mis gaat omdat het daar heel gevaarlijk is, is het voor jou niet zo interresant meer om erheen te gaan, en je ouders hebben je gewezen op het gevaar.

nog 1 x dan, in banen leiden is altijd beter dan verbieden, omdat je met verbieden je grip op zaken verliest.

en hou eens op met altijd dingen zoals drogreden , generaliseren of hokjesgeest te roepen, ik word daar zo schijtziek van, ipv met grote woorden te komen, geef gewoon eens antwoord.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2005, 17:32   #9
Saarah
Girls JustWannaHave Fun

Saarah's Avatar

Standaard

Citaat:
dit snap ik niet. veel gaste zegge dat wel tege me maar hoe ken je daar heel soms behoefte aan hebbe als je sowieso niet rookt?
Mja, ik rook zo goed als niet, dus heel af en toe wel. Is wel heel zelden, maar het gebeurt

Citaat:
Nu kun je zeggen dat dit extreme gevallen zijn maar toch denk ik dat risico's toch groter zijn bij iemand van 13 á 14, hoe verstandig diegene ook is. Lichamelijk doet alcohol namelijk ook iets met je, en onderzoek heeft uitgewezen dat alcohol bij kinderen nog schadelijker is.
Ja, maarja, het is zoals BlackTurtle zegt: bij mij zijn er áltijd mensen die ik goed ken, en normaal gezien is m'n vader ook altijd in de buurt. Anders zou ik het idd stiekem doen, zo'n half jaar geleden mocht ik niks van m'n moeder, toen deed ik alles stiekem. Nu mag ik dus heel veel, en nu weet ze ook veel meer over mij en over wat ik doe.

Maarja meningen verschillen hé
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2005, 18:31   #10
K@rima!
Guest

Standaard

*engeltje is*

Ik drink niet, ik rook niet, en heb pas 2 keer geblowt.

Niet uit geloofsovertuiging, maar uit principe drink ik niet. Ik heb gewoon een fukin hekel aan mensen die drinken om het dronken zijn en anders geen 'lol' kunnen hebben

Ik ben ook gezellig zonder drank op!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2005, 18:51   #11
appelshampoo
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Ja, maarja, het is zoals BlackTurtle zegt: bij mij zijn er áltijd mensen die ik goed ken, en normaal gezien is m'n vader ook altijd in de buurt. Anders zou ik het idd stiekem doen, zo'n half jaar geleden mocht ik niks van m'n moeder, toen deed ik alles stiekem. Nu mag ik dus heel veel, en nu weet ze ook veel meer over mij en over wat ik doe.
Je kunt dan wel roepen: "ja, maarja". Het is je eigen lichaam dat je verkloot op deze manier, en ik weet niet of kinderen op deze leeftijd de gevaren van alcohol wel goed in kunnen schatten, en dan kan je heel volwassen zijn maar dat laat je nu niet zien op deze manier door: "Ja maarja" te zeggen. Dat is een normale reactie van kinderen van veertien en dat reken ik je ook niet aan.

Maar ouders horen (ik denk dat chalyken hier ook op doelt) hun kinderen te beschermen en te leren over de gevaren van genotsmiddelen ed. als je alles namelijk al zou weten zou je wel alleen kunnen gaan wonen en dan zou je niet meer afhankelijk zijn van je ouders maar jij maakt mij niet wijs dat je dat nu al bent, niet qua financieel en niet qua emotioneel. En ik vind het heel slecht dat jouw vader je op zo'n jonge leeftijd blootstelt aan de verleiding van alcohol door je zelfs te laten werken in zijn eigen café!

Het spijt me maar jouw vader komt op mij over als iemand zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel op dit gebied.

Verbieden kun je als ouders niet, maar stimuleren is dan weer de andere kant!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels