|
|||||||
| Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
|
|
|
#1 | |
|
Guest
|
Citaat:
|
|
|
|
#2 |
|
Geen zin.wat isdit dan?
|
Wolken bestaan uit water. Licht moet een bron hebben. Je moet dus kunnen zien waar het vandaan komt. (dus niet zomaar opeen in de kamer)
Ons brein werkt ook op een manier dat we soms dingen zien die we willen zien. zoals gezichten zien in elk object. (kijk maar is naar de wolken) deja vu is ook een leuk voorbeeld van. Wanneer je naar een medium gaat en je wilt in contact komen met je overleden familie. Het medium begint te praten over iets wat persoonlijk is over de familie en jou zelf. Je begint haar snel te geloven omdat je het zelf ook wilt. Het zelfde geld ook voor het medium zelf. Ze heeft zich zelf laten geloven dat ze in contact kan komen met de doden. "zoals gezichten zien in elk object." : Dit herkenning was vooral nodig toen we jong waren. Je herkende je moeder aan haar gezicht zonder dat je er bewust van was. In tekeningen zien baby's en kinderen veel meer dan volwassenen om zo hun kennis op te bouwen. Vandaar dat ook jij misschien bang was geweest voor iets in je kamer dat leek op een monster of een persoon. Zolang je gelooft dat daar een monster zit, dan wil je het geloven en lijkt het voor jou overtuigend. Laatst aangepast door Zeespons : 11 October 2007 om 09:37 |
|
|
|
|
#3 |
|
Banned
|
Ik dacht vroeger ook altijd dat er een krokodil onder mijn bed zat
|
|
|
|
|
#4 |
|
Guest
|
hmm... dat zou gerust kunnen zeespons..
maar ik bedoel.. waar kan snachts nou licht vandaan komen.. zoiets kun je je niet verbeelden.. ik tenminste niet.. mijn vriendin haar oom was overleden.. en een dag daarna zaten ze te eten.. en toen ging ineens de kraan aan.. en toen wilde ze hem uit doen.. en toen ging hij vanzelf dicht.. hoe verklaar je dat dan.. |
|
|
#5 | |
|
Banned
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Guest
|
pfffff,, hahahahahaha
als ik ooit drugs neem.. vermoord me vader me.. of mijn moeder is hem voor.. dus ik kijk wel uit
|
|
|
#7 |
|
Geen zin.wat isdit dan?
|
Ik liep 2 dagen geleden langs een lamp in de kamer die uit stond. Opeens begon hij 1x te knipperen.
Ik vondt het zelf ook vreemd. maar toch. om dan te gaan zeggen. Dat deden mensen vanuit het hierna maals. Dat gaat mij veel te ver. Laatst aangepast door Zeespons : 12 October 2007 om 16:19 |
|
|
|
|
#8 |
|
Guest
|
tsjah.. het is wat je gelooft of niet
|
|
|
#9 |
|
Guest
|
als je dood bent zie je wit maar zie je zwart, maar verrot na tijd
|
|
|
#10 |
|
Guest
|
nejj ik heb dat echt niet verzonne!!
'k zweer het op me leve!!! |
|
|
#11 |
|
Geen zin.wat isdit dan?
|
Heb je het zelf gezien?
|
|
#12 |
|
Guest
|
nee.....
maar mijn moeder liegt niet over dat soort dinge.. |
|
|
#13 |
|
Guest
|
maar hou er maar over op
|
|
|
#14 |
|
Guest
|
ik geloof wel dat het niet stopt als je dood gaat, ik denk ook dat als er reincarnatie is dat je dan toch weer bij je familie komt van je vorige leven.
|
|
|
#15 |
|
Banned
|
Reincarnatie is zelfde als de hemel, het is een leuke gedachte, maar het is bestaat niet.
|
|
|
|
|
#16 |
|
Guest
|
zeg jij... maar sommige geloven het wel..
|
|
|
#17 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Guest
|
dat dacht ik vroeger ook altijd, nou ja, dat heb ik me vroeger wel eens voorgesteld. maar er is inderdaad geen manier om erachter te komen wat er precies is, behalve dan om dood te gaan.
|
|
|
#19 |
|
Guest
|
dit is hetzelfde als dat loerdeswater-geneest gedoe..
als je nou dat loerdes water aan iemand geeft.. die er echt ECHT vreselijk sterk in geloofd dat het geneest.. dan geneest het ook voor diegene.. maar als je er niet in gelooft.. dan werkt het niet.. |
|
|
#20 |
|
Geen zin.wat isdit dan?
|
Bullshit.. commercieele bagger daar in loerdes!
Ik ben er geweest. echt ziek om te zien dat al die mensen in een rolstoel te zien zitten in een rij om een grot aan te raken. er staan bokke veel tenten waar ze blauwe maria flesjes met water verkopen. GameGirl heb je wel een gehoord van een placebo? Werkt het zelfde bij die mensen in loerdes.
|
|
#21 |
|
Guest
|
nejj.. nooit gehood van een 'placebo'
maar ik geloof niet in dat loerdes gedoe hoor.. ik heb echt medelijde met de mense die het wel doen.. |
|
|
#22 |
|
Guest
|
Ik geloof dat als je dood gaat, dat je dan gewoon echt mag gaan rusten. Totdat Jezus terug op aarde komt, hij zal alle goede mensen (die in hem hebben geloofd) weer tot leven brengen, en alle mensen die niet in hem hebben geloofd zal hij laten liggen. Die mensen zullen gewoon voor altijd weg blijven. Alle mensen die in hem hebben geloofd zal Hij mee nemen naar de hemel.
|
|
|
#23 | |
|
Beheerder
|
Citaat:
|
|
|
#24 |
|
Guest
|
Maar jij gelooft niet 100 %? jij twijfelt over zijn bestaan ofniet? Dat weet God echt wel, en je zou dan wel om vergeving kunnen vragen maar dan moet je het ook wel echt menen. En 100% vertrouwen in hem hebben. Maar dan zul je toch wel echt bekeerd moeten worden.
|
|
|
#25 | |
|
Beheerder
|
Citaat:
|
|
|
#26 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Girlpower!!
|
Citaat:
Ik geloof btw ook dat er een leven na de dood is net als JustMeYouKnow.
|
|
|
#28 | |
|
Lid
|
Citaat:
![]() ik ben het met zeespons eens dood=dood raar maar waar |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Lid
|
op school hebben we zo'n soort van godsdienst dinges en het is f*ucking saai.
dat wijf dat les geeeft is helemaal doorgedraait. als je in de problemen zit bid tot heere jezus. bij jezus kan je je hart luchten. jezus houd van iedereen. jezus dit jezus dat. lekker boeiend. ze zei eerst ook dat iedereen die in jezus gelooft in de hemel kan komen. toen kon je alleen in de hemel komen als je nooit had gelogen en weet ik veel wat voor onzin toen zei ze opeens dat jezus je altijd kan vergeven en dat hij voor al jouw zonden zich had laten kruisigen of weet ik veel wat(dat deed die tog niet vrijwillig) en toen zei ze dat niemand in de hemel kan komen. en toen bestond er opeens geen hemel. nou die christenen hebben hun geloof nou ook niet egt in de hand. en dat wijf zei ook als je dood bent dat alle mensen die in jezus geloofde in een soort wachtkamer komen te zitten en als iedereen dan dood is gaan alle christenen naar een of andere wereld waar het helemaal geweldig is en dat niemand daar iets kwaad doet ofzo. en dat er geen dieren worden vermoord. en niemand steelt daar. en niemand heeft verdriet en alles is perfect. klinkt dat niet een beetje saai . als ik dat hoor dan wil ik niet eens in jezus geloven want het is tog saai. doe mij dan maar reincarnatie dan heb je teminste nog wat te doen in je leven.
|
|
|
|
|
#30 |
|
Super Lid
|
Hoe kan alles nou perfect zijn als je niet eens alles mag doen wat je zou willen.
|
|
|
|
|
#31 |
|
Lid
|
kaboem spletch!! en ze komen er eindelijk achter hoe het daar is... discussies over godsdiensten en na de dood is zinloos... We zien wel wat komt.
|
|
|
|
|
#32 |
|
Guest
|
val jij niet onder ''iedereen'' dan?
speciaal geval zeker XD |
|
|
#33 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Guest
|
ik vind het eigenlijk een droog onderwerp.
Ik bedoel. je zal er nooit een antwoord op krijgen dus waarom zou je erover nadenken? ik doe het soms wel dat geef ik toe. maar meestal zet ik mezelf er meteen vanaf. Ik denk ook dat als een mens in een "hemel"zou komen. dat je daar dan miljoenen koeien en schapen zal hebben die jij opgegeten hebt
|
|
|
#35 | |
|
Guest
|
Citaat:
|
|
|
|
#36 |
|
Guest
|
en waar is die hemel dan? in de lucht? op mars?
|
|
|
#37 |
|
Guest
|
nijntje!
|
|
|
#38 |
|
Guest
|
met dat geld bedoeld hij vast de zending ofzo
|
|
|
#39 |
|
Banned
|
God is een amateur, de aarde is een mislukking (als dit alles is wat hij kan ben ik niet onder de indruk) en waarom heeft die gast altijd een geld probleem?
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Girlpower!!
|
Citaat:
De aarde was geen mislukking, dat is wat de mens ervan gemaakt heeft!
|
|
|
#41 |
|
Guest
|
|
|
|
#42 | |
|
Guest
|
Citaat:
De mens heeft een eige wil, denk even na hea! & dan heb je ook nog de duivel he staat ook in de bijbel
Laatst aangepast door JustMeYouKnow : 12 November 2007 om 15:10 |
|
|
|
#43 |
|
Guest
|
|
|
|
#44 | |
|
Banned
|
Citaat:
) en niks meer of minder
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Registered User
|
Erm, als god instaat is alles te doen wat hij wil, waarom laat hij de mens de aarde kapot maken? dan is hij toch wel ook een enorme sadist van 'Ja, laat ik al die Afrikaantjes maar dood laten gaan van de honger, ze kunnen toch niks terug doen' vind 'Hij' het leuk om mensen te zien lijden en elkaar af te maken? Als die zal bestaan hebben we niet veel aan hem, hij gebruikt zijn status als slap excuus om een beetje zijn TV te vervangen door van de aarde een drama-serie te maken. dan moet je ook niet verwachten/denken dat 'Hij' 'ons' gaat helpen als de wereld vergaat
|
|
|
|
|
#46 |
|
Banned
|
Joah, maar ik denk persoonlijk dat ze daar al ervaring mee heeft
|
|
|
|
|
#47 |
|
Geen zin.wat isdit dan?
|
Je krijg van mij een kans om mij te overtuigen dat de bijbel geen onzin is.
Noem een gebeurtenis die in de bijbel voor komt.
|
|
#48 |
|
Banned
|
Ontkennen van het bestaan van dino's, maar ze toch herkennen bij het verhaal van Noach.
|
|
|
|
|
#49 |
|
Girlpower!!
|
noach (ik neem aan dat je wel iets uit de bijbel weet en dat ik niet hoef uit te gaan leggen waar dit verhaal over gaat...)
|
|
#50 | |
|
Geen zin.wat isdit dan?
|
Citaat:
Er bestaan zo'n beetje meer dan een miljoen verschillende diersoorten. Sandraatje, wat vindt je zelf van de arc van Noach? ik luister aandachtig.
|