Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 17 September 2001, 13:57   #1
Wolfhawk
Guest

Exclamation Going out tonight, Uitgaanslven, wat kan wel en wat kan niet!

Elke Weekeind gaan er miljoenen mensen uit.

In Cafe's, disco's of andere uitgaans gelegenheden.

Maar wat kan wel en wat kan niet?

Mogen kinderen onder de 16 uit?
Wat vind je ervan dat een onder de 16 alcahol drinkt?
Het versieren en lastig vallen van uitgaanders.

Het vechten, het dreigen.

Wat kan wel en wat kan niet?
Zet het allemaal hier neer!!

Oud 17 September 2001, 14:27   #2
someone
1337 Lid :)

someone's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar someone
heeeeeeel simpel, uitgaan onder de 16 =======> JA, misschien moeten ze dan met armbandjes werken die(zoals ze ook in Amerkia werken) aan de ingang (gratis) verkrijgbaar zijn als je aantoont dat je 16 of ouder bent. Ben je 18 en wil je sterke drank = andere kleur bandje! En ben je jonger dan 16 = geen bandje = geen alcohol = alleen cola en andere frisdank = jongeren die denken: barst dan blijf ik wel thuis doe de radio keihard aan, pak een colaatje, nodig vrienden uit en party maar! = het hele probleem opgelost! Je loopt niet meer over de kop van 13 jarige in de discotheek die met een breezer in hun hand, paffie in de andere hand een meid van 17 wild zitten te tongen! Zo ik heb gesproken!

------------------
Rammstein komt naar Nederland!!!!Je leest het goed, Rammstein komt voor 2 optredens in december naar Nederland toe.
je sign trekt nergens op.

[This message has been edited by Bluewolf (edited 17-09-2001).]
someone is offline  
Oud 17 September 2001, 18:03   #3
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Mensen onder de 16 jaar..jah ik weet niet. Af en toe kom ik in van die tenten en dan zitten erallemaal van die neten weet je..da's niet echt zo gezellig eigenlijk. Ze moeten voor die jongeren gewoon ook wat maken, want die kids weten eigenlijk ook niet zo god waar ze heen moeten he..

Ach ik ga tegenwoordig uit in dingen waar echt streng gecontroleerd wordt of je daadwerkelijk 16 jaar of ouder bent..da's wat gezelliger, met mensen van je eigen leeftijd..

Mensen die zin hebben om dronken te woren, geen problemen meej. Zolang ze niet vervelend worden. Maar je hebt mensen die juist errug aggressief worden. Die mensen zouden eens na moeten gaan denken..

------------------
Cool Forum

Supercows!!
Oud 17 September 2001, 20:56   #4
joan
Guest

effe over dat vechten: ik woon dus in den helder en daar is het ech nie leuk meer, elke zaterdag als ik uitga wordt er weer iemand in elkaar geslagen!!! t sfeertje wordt er echt door verpest en ik wordt er echt schijtziek van!!!
of van die irritante gozers die denken dat ze overal aan mogen zitten,
maar verder heb ik het meestal wel naar m'n zin hoor!!

------------------
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Oud 19 September 2001, 09:17   #5
eclipse
Guest

hiero op de plaatsen waar ik utiga(ben 14) is het6 gezllis en zijn er heelveel jongen mensen en het is allemaal even egzellig of je nou 14 bent of 20 op de plaatsen waar ik kopm zijn er geen vecht partijen en en zijn er nie veel mensen die breezers drinken

het licht niet aan de leeftijs het ligt aan de sfeer

Oud 19 September 2001, 11:12   #6
sicky
Guest

versieren mag natuuurlijk altijd !!! Doooh, diegene kan zelf bepalen wat ie wel nie wil.
Onder de 16 alcohol ? jah, maartjah dan denken jullie dat ik dat zeg omdat ik zelf ook altijd onder de 16 alcohol wou (en kreeg gelukkig) Zoiets kun je toch niet uitsluiten, want bier is lekker toch ??
Enuhm, tsjah vechten, ik kom dat niet erg vaak tegen 's nachts, ja ik kom het natuurlijk wel tegen, maar soms zit ik tog in de kroeg, en kom er laat weer uit, dan zijn er nog paar zuiplappen op straat en die vechters liggen al thuis in t warme bedje... maartjah, tis natuurlijk onhandig.

------------------
Let Jesus fuck you !!

[This message has been edited by sicky (edited 19-09-2001).]

Oud 20 September 2001, 10:03   #7
ikke
Guest

ik vindt dat alcohol onder de 16 mag.
zelf ben ik afgelope week 16 geworden, en ik ging toen ik 14 en een half was ook al na de kroeg, en kreeg toen ook alcohol.
je hoort vaak als je in een discotheek zit van: wat zijn er veel van onder de 16 bla bla bla, maar ik ken er genoeg die dat nu zeggen, maar zelf toen ze nog geen 16 waren ook al uit gingen, dat vind ik dus stom.
laatst zag ik bij een programma op tv dat een ouder 2 dochters had van 16 en die moesten om 1 uur thuis zijn. als ze 5 min. later binnen kwammen, mochten ze een week niet weg. dat vind ik belachelijk. wat vinden jullie hier van?

vechten vindt ik dus echt niet kunnen. ik heb het zelf gelukkig ook nog nooit zien gebeuren.

Oud 20 September 2001, 11:35   #8
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Zo vaak ga ik nou ook weer niet uit. Ik ga liever naar een cafeetje om te poolen of met jou en co. naar de bios ofzow. Alleen met feesten zoals kermis en carnaval maak ik het laat (5/6 uur thuis zijn is dan normaal). Mijn moeder doet er niet zo heel moeilijk over, zolang ze maar weet dat ik niet in me eentje over straat moet. Dan brengt ze me liever (wanneer ze dat kan) of ik fiets met een groepje naar huis ofzow..

------------------
Cool Forum

Supercows!!
Oud 21 September 2001, 18:32   #9
Younglady x
Guest

Ik vind wel dat mensen onder de 16 jr uit mogen gaan.. Maar ze mogen geen zware drank krijgen ofzo.en als ze dan drank willen dan moeten ze het niet drinken om erbij te horen.Zo zijn er heel veel van 15 die gewoon drinken om er bij te horen, dan zeggen ze dat het o zo lekker is en ondertussen spugen ze alles weer uit of trekken ze een vies gezegd en zeggen ze later in het privé tegen je dat ze eigenlijk het niet eens lekker vinden maar dat ze het alleen doen om er bij te horen, want,zeggen ze dan, anders word je gezien als een doetje en dan hoor je er niet bij. Ik ben 15 en drink helemaal geen drank, en ik rook niet en ik ga eigenlijk ook haast nooit uit.En eigenlijk ben ik daar best een beetje trots op.....

Oud 21 September 2001, 19:59   #10
Rijntje
Guest

ik vind:

-onder de 16 mag je uit (vanaf 14)
-alcohol kan je zeggen dat het ni mag helpt tog ni ik zoop op mn 12e al liters
- versieren mag maar wel tot een bepaalde hoogte en als er gezecht word stoppen dan ook stoppen

ik vind dat al;s een meisje/jongen (14) met iemand van bijv. 18 mee gaat dat het dan wel mag hij is dan beetje onder beglijding maar je moet geen dingen verbieden want dat helpt tog niet (kijk naar mij ik deed dat ook niet)

Oud 22 September 2001, 11:40   #11
Sgatje
Guest

Oke ik ben 13
Ik mag wel uit van mijn moeder, maar dan 1 keer per maand..dan ga ik naar een discotheek hier in den haag waar het vrijdagavond vanaf 16 is en zaterag vanaf 18..Beiden dagen kom ik, als meisje van 13, daar gewoon naar binnen...Ze letten zowat niet meer op de leeftijd, ze letten meer op je uitstraling..Dus, zoals monique net al zei, gaat het meer om de sfeer dan om de leeftijd...KIJk, 16 is dan wel een mooi getal, maar 14 is nu wel ongeveer de grens denk ik....
Alcohol:
Mag onder de 16 niet officieel, maar ik ken niemand die zich daaraan houdt!! KIjk, breezers zijn gewoon VIES en dat is net gewone frisdrank you know!! Bier is superlekker, deze 2 dingen zie je vaak..bier bij jongens, breezers bij meisjes...En dan heb ik het over 16-

BEgin met uitgaan en drinken op een leeftijd wanneer je er zelf mee wilt beginne, laat je niet overhalen door anderen, als je het niet wilt!

Oud 22 September 2001, 13:24   #12
maud
Guest

Hier kun je eigenlijk onder de 21 niet goed uitgaan. Echt een belachelijke leeftijdsgrens! Ik snap wel dat sommige discotheken een leeftijdsgrens hebben van 18, 16 is namelijk net een kinderfeestje voor mensen die wel 18 jr en ouder zijn.
Ik ben zelf ook nog geen 16 maar ik kom eigenlijk overal wel binnen en krijg makkelijk drank mee.
Ik vind best dat mensen onder de 16 mogen drinken maar je moet wel je eigen verantwoordelijkheid kunnen dragen en gewoon een beetje met mate drinken.
Ik vind wel dat er hier in de uitgaansgelegenheden veel te veel arrogantie en agressie is, dat is echt minder maar ja.. wat doe je eraan?

------------------
Ik kijk naar al die mooie mensen
Ze gaan uit
Ze gaan naar huis
Je weet het niet

Oud 22 September 2001, 15:13   #13
sicky
Guest

Citaat:
Originally posted by sicky:
Enuhm, tsjah vechten, ik kom dat niet erg vaak tegen 's nachts, ja ik kom het natuurlijk wel tegen, maar soms zit ik tog in de kroeg, en kom er laat weer uit, dan zijn er nog paar zuiplappen op straat en die vechters liggen al thuis in t warme bedje... maartjah, tis natuurlijk onhandig.

Hm, neem weer ff terug ... want gister was dus wel weer gewoon vroeg op de avond rellen zoals altijd, maar nu zat ik zelf niet in de kroeg maar ook buiten. En een paar vrienden kregen klappen uitgedeelt en (geen id wie) werd heerlijk door 30 lui tegelijk in elkaar geramt. Dit heb ik een paar jaar terug ook wel meegemaakt, gewoon erg veel lui naar het ziekenhuis toe doordat die vieze gore STRON TKEVERS weer ff moesten rellen.

------------------
Let Jesus fuck you !!

Oud 22 September 2001, 22:03   #14
*mariska*
Guest

ik vind dat je best mag uitgaan al je onder de 16 bent en drinken ook wel.
maar je moet wel zelf in de gaten houden wat je wel en niet wil.
en als je wilt drinken? vind ik oke!
maar ik ken ook meiden van 14 en 15 die ook alcohol drinken maar die daar eigenlijk niettegen kunnen en altijd overgeven narr 3 biertjes.
dat vind ik echt dom!!!!!!
en ook met flirten moet wel goed uitkijken hoever je met iemand wil gaan zodat je geen dingen doet waar je later spijt van krijgt.
waar ik uitga zijn er ook genoeg jongeren onder de 16 maar dat kun je lang niet aan iedreen merken.
en over dat vechten dat vind ik gewoon niet kunnen!!!
ik hoorde net op het nieuws dat een meisje toen ze uitging door leeftijdsgenoten is neergetstoken nou dat vind ik echt niet kunnen!!!!!!!!!
een vriend van mij ging ook altijd vechten als hij dronken was maar daardoor raakte die alleen maar vrienden kwijt dus tegenwoordig houd ie zich in.
en ik vind dat andren dat ook moeten doen!

Oud 23 September 2001, 07:59   #15
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Op vrijdagmiddag/avond ga ik tegenwoordig trouwens regelmatig naar ons 'schoolcafe', Het Podium. Er komen heel veel mensen van de middelbare school bij mij in Venray, die ik voor het grootste gedeelte dus niet ken (heb het hier over ongeveer 5000 leerlingen), maar er komen ook veel mensen van mijn oude school, 15 km verderop, die hier in Venray nou hun vervolgopleiding doen. Heel gezellig dus

Ik merk dat er daar zelden sprake is van aggressiviteit, dus dat houdt de boel gezellig. Er komen ook mensen vanaf ongeveer 13 jaar, tjah die horen er nou ook eenmaal bij, en die kunnen er ook een pilsje bestellen.

Jah ik weet niet, ze hebben er denk ik ook wel een beetje recht op, zolang ze zich er maar niet mee gaan bezatten en denken dat ze stoer zijn. Dan vind ik het best.

------------------
Cool Forum

Supercows!!
Oud 23 September 2001, 15:05   #16
*mariska*
Guest

uitgaan doe je voor je lol en als je in elkaar wordt geslagen noem ik dat geen lol meer.

Oud 23 September 2001, 15:33   #17
sendperry
Guest

Hallotjes allemaal !

Nou ik heb net zo'n beetje alle reacties gelezen en er zaten verstandige dingen bij.Goed hoe denk ik erover.. ik vind 16 is 16, als je 13 bent ben ik met je eens kun je inderdaad nog niet veel, maar die leeftijdsgrens is er niet voor niks. Soms stelt de overheid die in, soms de uitgaansgelegenheid. Dat is met een reden gedaan. Meisjes of jongens van 13 horen niet uit te gaan op plekken waar jongeren van 18 t/m 23 jaar komen. Dat is stoer, dat begrijp ik, maar dat is niet goed, want 13 en 20 jaar is een enorm verschil. Als ik kijk naar mijn gemeente worden er wel goede dingen gedaan. Onze plaatselijke discotheek is elke 3de vrijdag van de maand geopend voor de jeugd van 14 tot ongeveer 17 jaar. Daar komen leeftijfsgenoten. Die mensen hebben daar de volgende dag, als je 18 jaar moet zijn om binnen te komen niets meer te zoeken. Dan de drank: mensen onder de 16 jaar mogen ook van mij geen drank bestellen, het is er weer niet voor niets, je moet ergens een grens stellen, anders zitten we dadelijk als 11-jarige ook al aan een flesje Heineken te zuigen, want ze beginnen er steeds jonger aan. Er werd gezegd, als je je verantwoordelijkheid kunt nemen mag je drinken. Nou mensen van 18 jaar kunnen dat zelfs meestal geen eens, dus een kind, want dat ben je nog als je 13 bent, kan dat al helemaal niet. Hetzelfde met roken.. maar dit soort dingen zijn tegenwoordig vrij normaal, kijk maar eens rond op van die cu2 pagina's, meisjes van 13 hebben het alleen maar over Bacardi Breezer's. Als je 13 bent moet je andere hobby's hebben vind ik. Geweld is een gevolg van dit alles.. en natuurlijk niet te tolereren. Maar het zal altijd blijven bestaan, simpel omdat mensen niet nadenken bij wat ze doen. Tuurlijk ik lust ook een biertje, maar ik moet wel normaal naar huis kunnen, nog weten wat ik de vorige avond gedaan heb, niet dat ik van een vriend hoor wat ik allemaal voor idiote dingen gedaan hebt. En ik denk dat je pas kan zeggen dat je stoer bent: als je jezelf blijft als je uitgaat. Hou jezelf onder controle, dat is het moeilijkste wat er is.

Amen

Oud 23 September 2001, 19:40   #18
someone
1337 Lid :)

someone's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar someone
Citaat:
Originally posted by sendperry:
Hallotjes allemaal !

Amen
INDERDAAD!!!!!! een hele preek

------------------
<A HREF="http://forum.nicegirls.nl
" TARGET=_blank>FUN PLACE FORUMS!!
</A>

<A HREF="http://www.rammstein.nl
" TARGET=_blank>De Nederlandse site van Rammstein.
</A>
<A HREF="http://www.rammstein.de
" TARGET=_blank>De Duitse site van Rammstein.
</A>
someone is offline  
Oud 23 September 2001, 20:19   #19
plato
Guest

leeftijdsgrenzen zijn niet nodig voor mij, althans voor gewone fuiven. ouders moeten volgens mij zelf bepalen wanneer hun kinderen oud genoeg zijn.
laatst was er in belgie wel een discussie over of men in disco's al dan niet sexy danseressen (dus bijna naakt) mag laten optreden. let wel, iedereen wist dat het zo'n fuif zou zijn, overal aangekondigd. wat vinden jullie daarvan?

Oud 30 September 2001, 18:04   #20
Yassmine
Guest

Gewoon lekker thuisblijven met een glaasje appelsap. Als iedereen dat nou eens deed, dan zou de wereld er stukken beter uit zien

Oud 1 October 2001, 17:13   #21
*mariska*
Guest

maar ook een stuk saaier!

Oud 6 October 2001, 06:43   #22
eclipse
Guest

uitgaan is leuk
drinken is leuk
ken heelveel mensen daar is leuk
nooit gfevechten is leuk enz. enz.

jah en ik ben 14

Oud 13 October 2001, 19:01   #23
ThaKing
Guest

owkeej ze moeten misschien meer strikter letten op de leeftijd onder de 16 is gewoon te jong, misschien dat ze een alternatief moeten verzinnen een café voor kindjes onder de 16 ofzo waar ze geen alcohol verstrekken of ze houden maar fuifjes met elkaar..
En natuurlijk geen alcohol verstrekken aan mensen onder de 15 anders krijg je (net zoals sendperry zei) dat straks hele jonge kindjes al aan de alcohol zitten.

Owh ja, over dat vechten enzo, als er in een café geknokt wordt word er altijd maar een groep uitgekickt de andere groep die ook gevochten heeft mag gewoon in het café blijven, ik vind dat je ze dr allebei uit moet schuppen, hun namen moet regristeren foto's moet maken en ze een café verbod moet geven, laat ze het maar buiten uitvechten als ze zo graag willen knokken...

------------------
T-H-A-K-I-N-G Is Runnin' This RAP SHIT!!

Nuff Said!!

Oud 21 October 2001, 17:55   #24
liam
Guest

Tja wat jan en wat niet ? Dat zal wel voor iedereen verschillend zijn. Toch merk ik op dat veel mensen er hier zowat 't zelfde overdenken. Fuiven is voor de lol.

Vechten op fuiven dank je aan alcohol en drugs ( bij sommige gewoon door hormonen ) en zonder zouden de feestjes over het algemeen veel leuker zijn.
Zonder dat iedereen word lastiggevallen of dat iedereen lastig valt.

Ga ik naar e party, doe ik altijd zo relax mogelijk. Maak nieuwe kenissen door vriendelijk te zijn en spontaan over te komen. Vechte is niets voor mij.

Tja, als ik e ouder zou zijn mochten me kinderen uitgaan. Tuurlijk, ik bedoel dat ik er geen leeftijd op zou kunnen plakken.
15 Vind ik eerlijk gezegd wat jong maar vanaf 16 jaar moet je je kind de vrijheid gunnen.

Okee ??

Het beste Wolfie
greetz
-liam-

Oud 25 June 2004, 21:12   #25
Sanne
Whooohooo

Sanne's Avatar

Standaard

dit topic is 3 jaar oud!!

zie gezagsregels:
• Geen oude topics omhoog halen. Dit is een subjectief begrip, aangezien vele discussies langer van waarde blijven. Gaat het om een discussie over een actualiteit die enkele maanden geleden plaatsvond, dan is het niet toegestaan om deze thread weer omhoog te halen. Gaat het over een discussie die tijdsloos is, dan is het toegestaan om deze omhoog als je reactie van toegevoegde waarde is op het geheel. Threads uit de oude periode van dit forum omhoog halen is in zijn geheel niet toegestaan, aangezien in dergelijke threads niet-werkende sigs en smilies staan.

edit: de post waar ik op reageerde is weggehaald

Laatst aangepast door Sanne : 25 June 2004 om 21:36
Sanne is offline  
Oud 25 June 2004, 21:13   #26
Headliner
Slechtst Geklede Forummer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811
dit topic is 3 jaar oud!!
waarom up je hem dan
Headliner is offline  
Oud 25 June 2004, 21:35   #27
Sanne
Whooohooo

Sanne's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
waarom up je hem dan
nee ene sansan had dat gedaan, alleen zie pas net dat ze die post heeft verwijderd.
Oud 25 June 2004, 22:01   #28
Nightwolf
Nerd

Nightwolf's Avatar

Standaard

Gesloten onderwerp

Berichting Regels