Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 21 February 2003, 16:57   #1
GregoorvanDijk
Guest

Standaard Haat van Limburgers jegens Holland is geheel terecht..

Tja, wat ik zojuist weer eens lees in de krant.. Wanneer zelfs de burgemeester van Heerlen een onderzoeksbureau uit de randstad als 'walgelijk randstedelijk' gaat aanmerken dan is het ver gekomen met de tweedracht. Wederom voelt men zich in Limburg achtergesteld. En waar gaat het dit keer dan weer om? Wederom het uitstellen van het A2-project? Krijgt de Oostelijke mijnstreek wederom niet het geld dat was beloofd na de sluiting van de mijnen? Wat is er deze keer aan de hand?

Het gaat om de verkiezing van best leefbare steden. De 50 grootste steden zijn zogezegt onderzocht op leefbaarheid. Dat Heerlen daarbij niet hoog scoort is bekend. Maar het is al lang niet meer de beruchte criminele stad van weleer. Goed, het drugsprobleem is nog niet geheel uitgebannen, prostitutie ban je nooit uit, hetzelfde geldt voor criminaliteit, dus vanwaar nog steeds laatst? Toch is de stad wederom op de 50e en laatste plaats terug te vinden. Vooruit dan maar, kijken we verder naar boven. Op de 49e plek, ook uit Limburg, Sittard-Geleen. Sittard wat? Sittard-Geleen, jawel. Waarom? Geen flauw idee! Weer iets verder naar boven, komen we aan op plek 43 bij de stad Venlo. Zal wel met René Steegmans te maken hebben zullen we maar denken. 'Nou, we hebben Maastricht nog', dacht ik toen ik het las. Die staan toch zeker bij de beste 5 natuurlijk! PLEK 34!!!! Een reden kan ik er écht niet voor bedenken. Zelfs journalisten schrijven er schande over. Dit is dus wéér een bevestiging van het feit dat we al lang wisten. Tussen Limburgers en Holland komt het nooit meer goed. Hieruit blijkt maar weer dat men ons niet mag, maar gelukkig is dat ook geheel wederzijds.

Zou ik haast vergeten een bron te geven:

Dit is de reactie van een NIET-LIMBURGSE journalist van de krant 'dagblad de limburger'
http://www.dagbladdelimburger.nl/Art...2-2499-1195448|730825|213,00.html

Dit stond op de voorpagina, van donderdag 20 februari:
http://www.dagbladdelimburger.nl/Art...1-1-1--1189687|730825|213,00.html
  Met citaat antwoorden

Berichting Regels