Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 March 2003, 19:59   #1
Forza_vitess
Guest

Standaard vrouwen zijn niet automatisch volwassener

Ik ben het totaal niet eens met de stelling dat vrouwen van bijv. 17 meer volwassen zouden zijn dan jongens van 17. En dan kun je met mooie verhalen van professoren komen wat je wilt, maar het gaat er bij mij niet in. "Volwassenheid" is een relatief begrip. Sowieso, wanneer ben je geestelijk volwassen? Als je geen flauwe grappen meer maakt, als je constant pretentieus, met een air, "volwassen zit te wezen"? Dat zie ik in ieder geval wel vaak. Laat er geen misverstand over bestaan: puberende jongens op de middelbare school die irritant zitten te klieren, zijn niet per se minder volwassen. Ze zijn gewoon lol aan het maken, en denken niet constant: "oh jee sta ik nu niet voor lul? Straks heb ik nog een deuk in mijn imago". Je weet niet wat er in ze omgaat. Natuurlijk zijn er gasten die gewoon niet serieus kunnen doen, en dat zie je inderdaad minder bij vrouwen.
Maar aardig wat (niet alle natuurlijk) vrouwen van deze leeftijd hebben ook een uiterst onvolwassen trekje, kijk als voorbeeld maar naar het uitgaanscircuit waar 14-jarigen onder de make up met een breezer in de hand de volwassen vrouw aan het uithangen zijn. Dit is GEEN volwassen gedrag, dit is eerder te vergelijken met vadertje-moedertje-spelen. Nou hoeft het natuurlijk niet zo extreem te zijn, er zijn ook zat normalere meiden die in mijn ogen NIET geestelijk volwassen genoemd kunnen worden. Ze zijn oh zo serieus (meer humorloos), en hebben meerdere onvolwassen karaktertrekken, zoals het zeer kinderachtige achter elkaars rug om roddelen, aardig toen tegen iemand die je niet mag om die vervolgens achter haar rug af te kraken, en om on topic te blijven: eisen stellen aan het leeftijdsverschil van een potentiële vriend om vervolgens populair, volwassen, of zelfs "stoer" over te komen met hun 28-jarige vriend
Voordat een hoop flames te verduren krijg wil ik natuurlijk even kwijt dat lang niet alle vrouwen met een oudere vriend onder bovengenoemde opmerking vallen. Tuurlijk kun je ook gewoon vallen op oudere mannen, net zoals ik niet val op jongere meiden. Hetgeen ik hierboven gezegd heb is generaliserend en misschien erg overtrokken, ik weet het. Maar het ging me er even om om een vooroordeel weg te halen: mannelijke pubers zijn NIET per definitie kinderachtig/niet in staat tot de dingen waartoe een oudere jongen wel in staat is. Behalve materiële zaken dan.
Het enige wat ik wil, is dat mensen niet meer aan komen zetten met die achterlijke smoes dat mannen onvolwassener zijn dan vrouwen van dezelfde leeftijd.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2003, 20:00   #2
Youssef
Banned

Standaard

Ik neem het risico weer niet cool te zijn en schop hem richting discussie...

edit fol: wij danken u

Laatst aangepast door Fade of Light : 2 March 2003 om 19:30
Youssef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 07:38   #3
Queenie
Guest

Standaard

Hmmmz tja wat zal ik zeggen..... Ik ben 19 mn vriend 17, maar we zitten op een lijn.................Meestal issie redelijk volwassen voor zijn leeftijd(in vergelijking met mijn broertje die ook 17 is).
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 09:29   #4
lief-heksje
Guest

Standaard

bullshit...is al lang bewezen dat meisjes tot de leeftijd va 18 jaar gewoon volwassener zijn dan jongens,gewoon doordat ze vroeger in de pubertijd komen. er zijn natuurlijk ook uitzonderingen,maar dat heb je overal bij.ik merk zelf genoeg dat ik volwassener ben dan vrienden van mijn leeftijd.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 11:11   #5
Nickchange
Lid

Nickchange's Avatar

Standaard

Ik denk(jaja ) dat de meeste meiden meer volwassen zijn.

Er zullen best uitzonderingen zijn
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 12:24   #6
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by lief-heksje
bullshit...is al lang bewezen dat meisjes tot de leeftijd va 18 jaar gewoon volwassener zijn dan jongens,gewoon doordat ze vroeger in de pubertijd komen. er zijn natuurlijk ook uitzonderingen,maar dat heb je overal bij.ik merk zelf genoeg dat ik volwassener ben dan vrienden van mijn leeftijd.
Euh... zijn daar maatstaven voor dan?

Volgens mij zijn het altijd kinderen die volwassenen nadoen en volwassenen die weer kind willen zijn. Ik vind het erg sad als sommig meisje zich te volwassen voelen voor sommige jongens(van dezelfde leeftijd)
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 12:53   #7
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP

Volgens mij zijn het altijd kinderen die volwassenen nadoen en volwassenen die weer kind willen zijn.

Ik vind het erg sad als sommig meisje zich te volwassen voelen voor sommige jongens(van dezelfde leeftijd)
Hier ben ik het mee eens.

Citaat:
Het enige wat ik wil, is dat mensen niet meer aan komen zetten met die achterlijke smoes dat mannen onvolwassener zijn dan vrouwen van dezelfde leeftijd.
dit ligt wat ingewikkelder, jongens gedragen zich vaak langer wat meeste mensen beschouwen als "onvolwassen".
Daarnaast zitten meisjes eerder in de pubertijd, en zijn eerder lichamelijk volwassen d8 ik. Pubertijd was iets van 11-12 bij meeste meisjes en 14-16 bij meeste jongens dacht ik. ( kweenie zkr meer)
Dit heeft zeker wel invloed op gedrag.

Meisjes vind ik over het algemeen(!) volwassener dan jongens van dezefde leeftijd.

OP één of andere manier zijn verkeringen/realties langer en beter/prettiger als er een verschil in leeftijd zit van een jaar of 2/3 (of meer) waarbij het meisje de jongste is dus.

maar er zijn genoeg (bijna extreme/tegenovergestelde) afwijkingen hierop.

maar
Ik vindt het echt behoorlijk arrogant en achterlijk dat veel meisjes zich vaak te "volwassen" voelen of denken dat ze dat zijn en daarom jongens van hun eigen leeftijd naast hun neerleggen wat relaties betreft.
Hoe weet jij nou hoe zo'n jongen echt is, waar hij aan denkt. Wat zijn prioriteiten zijn zeg maar.

Toch gaat het wel op dat jongens een soort volwassen-achterstand zal ik maar zeggen van 2 of 3 jaar in het algemeen.
Maar dat zegt verder niks.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 16:33   #8
psychobunny
Guest

Standaard

het is een feit snoes,valt niets anders mee te doen dan te aanvaarden
't is de puberteit en duurt gemiddeld maar tot de 18j
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2003, 07:05   #9
appelshampoo
Guest

Standaard

Het is niet in ieder geval zo. Maar in veel gevallen zo, bij mij in de klas merk je bijvoorbeeld dat de jongens gewoon echt een stuk kinderachtiger zijn dan de meeste meisjes.

Maar dan hoeft het niet voor iedereen op te gaan !
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2003, 13:14   #10
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Nee tuurlijk niet, dat is per persoon verschillend. Ik ken ook mannen die jonger zijn maar volwassener, en andersom. Ik vind dat je sowieso nooit dat soort uitspraken over intelligentie/volwassenheid of wat dan ook voor alle mannen of alle vrouwen kunt doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2003, 00:04   #11
Xero
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP

Euh... zijn daar maatstaven voor dan?
Nee en dat zou ook niet kunnen want iedereen heeft wel een andere gedachte bij volwassenheid.
Wanneer gedraagt iemand zich volwassen, dus als iemand 18 jaar is of ouder.
Mensen die niet serieus zijn en veel grapjes maken kunnen even volwassen gedragen als hele serieuse mensen.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2003, 14:47   #12
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Xero

Nee en dat zou ook niet kunnen want iedereen heeft wel een andere gedachte bij volwassenheid.
Mensen die niet serieus zijn en veel grapjes maken kunnen even volwassen gedragen als hele serieuse mensen.
:respect:
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2003, 21:02   #13
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Xero

en ondanks dat er veel verschillende gedachten zijn over de daadwerkelijke term volwassen zijn, denk je niet dat er een gegeneraliseerd beeld te vormen is van het woord "volwassen"?

M.a.w. je denkt dat de meningen (over het algemeen, excentrieklingen daarbuiten gelaten) zover uit elkaar liggen dat er geen "algemeen" beeld te scheppen is?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2003, 21:04   #14
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

en ondanks dat er veel verschillende gedachten zijn over de daadwerkelijke term volwassen zijn, denk je niet dat er een gegeneraliseerd beeld te vormen is van het woord "volwassen"?

M.a.w. je denkt dat de meningen (over het algemeen, excentrieklingen daarbuiten gelaten) zover uit elkaar liggen dat er geen "algemeen" beeld te scheppen is?
Algemeen, je bedoeld dus een soort gemiddelde en dat lijkt me niet logisch.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2003, 21:10   #15
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP

Algemeen, je bedoeld dus een soort gemiddelde en dat lijkt me niet logisch.
ja een soort van gemiddelde waarin iedereen wel vind van "ja dat zijn kenmerken van 'volwassen zijn'"
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2003, 21:14   #16
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

ja een soort van gemiddelde waarin iedereen wel vind van "ja dat zijn kenmerken van 'volwassen zijn'"
Maar dan weet je ook dat in een gemiddelde de smaken juist heel erg kunnen verschillen, tuurlijk er zullen dingen zijn waarvan je kan zeggen : dat hoort bij het volwassen zijn. Zoals verantwoordelijkheid voor je eigen daden nemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2003, 21:38   #17
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP

Maar dan weet je ook dat in een gemiddelde de smaken juist heel erg kunnen verschillen, tuurlijk er zullen dingen zijn waarvan je kan zeggen : dat hoort bij het volwassen zijn. Zoals verantwoordelijkheid voor je eigen daden nemen.
juist, en zo zullen er wel meer zaken zijn, waar heel veel mensen het over eens zijn dat het bij "volwassen zijn" hoort, en misschien krijg je dan wel genoeg punten bij elkaar gesprokkeld om daarna over te gaan om het beoordelen van mensen op hun volwassenheid
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2003, 04:00   #18
Forza_vitess
Guest

Standaard

ff ontopc iweer...
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2003, 09:37   #19
DarkAngel
Looking at you

DarkAngel's Avatar

Standaard

mwah ik denk dat het toch per persoon verschilt. Ik ga met mensen om van alle leeftijden. En ik merk dat sommige jongens die jonger zijn dan mij toch rijper en volwassener zijn. Maar sommige jongens zijn ook weer minder volwassen dan hun vrouwelijke leeftijdgenootjes.

Nou ben ik 17 en ik vind mezelf ook niet zo heel erg volwassen...

Oud 6 March 2003, 11:02   #20
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Forza_vitess
ff ontopc iweer...
om op je stelling in te gaan, moet er wel eerst vastgestled worden of we wel over hetzelfde discussieren, oftewel dat er dezelfde definitie gehanteerd wordt....

anders loopt iedereen langs elkaar langs te praten en dat heeft niet veel zin
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2003, 23:59   #21
Irene!!!!
Guest

Standaard

Het zal wel voor iedereen anders zijn, maar over het algemeen beginnen vrouwen zo'n 2 jaar eerder met ontwikkelen (daarom zijn in groep 8 de meiden groter dan de jongens ) en dus ook eerder volwassen worden
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2003, 08:02   #22
spacey
Guest

Standaard

het ligt meestal aan je omgeving en je opvoeding. als je bijv. heel beschermd opgevoed ben , en bijna nooit uitgaat, alleen naar de stad gaat , zal je jezelf minder snel ontwikkelen dan jongeren die wat losser opgevoed zijn. die kijken wat verder dan alleen thuis ze zien hoe de mensen zijn ze gaan met meer mensen om. dus ik denk dat t daar aan ligt... gewoon aan je leef wijze...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2003, 20:25   #23
Karma-Killer
Guest

Standaard

Ik denk dat op een bepaalde leeftijd vrouwen inderdaad volwassener zijn dan mannen, en daarmee doel ik rond de 14-15 jarige leeftijd. Oké je hebt gelijk, de dames met lagen make-up en hun breezers in het uitgaansleven zijn niet volwassen, oh nee hoor, maar ze zijn misschien wel nog volwassener dan de jongens! Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen
Op latere leeftijd trekt dit allemaal ook wel weer recht
Ik denk trouwens niet dat volwassen zijn iets te maken heeft met flauwe grappen, meer het niveau van de flauwe grappen (). Ok, ff een voorbeeldje. Niet volwassen vind ik giechelen om alles wat met sex te maken heeft, maar wel volwassen vind ik een goeie grap maken, ook al istie dan een beetje schuin. Get my point?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 21:53   #24
Philosopher
Guest

Standaard

overal het algemeen gesproken ontwikkelen meisjes zich sneller lichaamlijk gezien. Meisjes hebben sneller borstontwikkeling dan jongens bijvoorbeeld baardgroei.
Ik denk dat wanneer meisjes er volwassener uit beginnen te zien, zich ook het gevoel krijgen dat de rest daar ook bij moet passen. Ook de omgeving behandeld een meisje in ontwikkeling anders. Door het eigen gevoel van: ouder worden en de verandering in omgeving zal een meisje zich sneller volwassen beginnen te gedragen.
En volwassen in haar ogen(breezer, makeup) is anders dan dat van een studente ( bezig met verre toekomst, weten wat belangrijk is en wat niet..geen zorgen maken over een jongen in die klas maar meer of je de huur deze maand kan betalen)
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2003, 23:10   #25
Jennifer1203
Guest

Standaard Re: vrouwen zijn niet automatisch volwassener

Citaat:
Originally posted by Forza_vitess
Ik ben het totaal niet eens met de stelling dat vrouwen van bijv. 17 meer volwassen zouden zijn dan jongens van 17. En dan kun je met mooie verhalen van professoren komen wat je wilt, maar het gaat er bij mij niet in. "Volwassenheid" is een relatief begrip. Sowieso, wanneer ben je geestelijk volwassen? Als je geen flauwe grappen meer maakt, als je constant pretentieus, met een air, "volwassen zit te wezen"? Dat zie ik in ieder geval wel vaak. Laat er geen misverstand over bestaan: puberende jongens op de middelbare school die irritant zitten te klieren, zijn niet per se minder volwassen. Ze zijn gewoon lol aan het maken, en denken niet constant: "oh jee sta ik nu niet voor lul? Straks heb ik nog een deuk in mijn imago". Je weet niet wat er in ze omgaat. Natuurlijk zijn er gasten die gewoon niet serieus kunnen doen, en dat zie je inderdaad minder bij vrouwen.
Maar aardig wat (niet alle natuurlijk) vrouwen van deze leeftijd hebben ook een uiterst onvolwassen trekje, kijk als voorbeeld maar naar het uitgaanscircuit waar 14-jarigen onder de make up met een breezer in de hand de volwassen vrouw aan het uithangen zijn. Dit is GEEN volwassen gedrag, dit is eerder te vergelijken met vadertje-moedertje-spelen. Nou hoeft het natuurlijk niet zo extreem te zijn, er zijn ook zat normalere meiden die in mijn ogen NIET geestelijk volwassen genoemd kunnen worden. Ze zijn oh zo serieus (meer humorloos), en hebben meerdere onvolwassen karaktertrekken, zoals het zeer kinderachtige achter elkaars rug om roddelen, aardig toen tegen iemand die je niet mag om die vervolgens achter haar rug af te kraken, en om on topic te blijven: eisen stellen aan het leeftijdsverschil van een potentiële vriend om vervolgens populair, volwassen, of zelfs "stoer" over te komen met hun 28-jarige vriend
Voordat een hoop flames te verduren krijg wil ik natuurlijk even kwijt dat lang niet alle vrouwen met een oudere vriend onder bovengenoemde opmerking vallen. Tuurlijk kun je ook gewoon vallen op oudere mannen, net zoals ik niet val op jongere meiden. Hetgeen ik hierboven gezegd heb is generaliserend en misschien erg overtrokken, ik weet het. Maar het ging me er even om om een vooroordeel weg te halen: mannelijke pubers zijn NIET per definitie kinderachtig/niet in staat tot de dingen waartoe een oudere jongen wel in staat is. Behalve materiële zaken dan.
Tja hangt er vanaf wat je allemaal hebt meegemaakt denk ik.Als je je hele leven gespeeld hebt met je eigen leeftijds genootjes kan het zijn dat je later volwassener wordt omdat je dan niet echt weet wat het leven je nog allemaal gaat brengen.Zelf ga ik al met ouderen om die +- 10 jaar ouder zijn dan mij en volgens mijn gevoel ben ik toch wel geestelijk meer vooruit dan een 14 jarige puber,het is niet zo dat ik zon groot zelfvertrouwen heb alleen deze opmerking hoor ik wel eens op tafel komen als een persoon mij wil kennen en al voor een groot deel kent
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2003, 23:27   #26
0Vera
Lid

Standaard

Ik denk toch wel dat het klopt dat meiden in de puberteit sneller volwassen worden dan jongens. Maar dat is echt voor elk persoon anders. En het trekt weg als de puberteit over is meisjes schijnen idd eerder in de puberteit te komen en zijn hierdoor ook sneller, maar dit weet ik niet zeker. Meisjes worden sowieso met hun hormonen geconfronteerd vanaf et moment dat ze ongesteld worden voor het eerst en dat is al rond hun 11e/12e hoor. Das best snel nog.

ik denk ook dat jongens met andere dingen bezig zijn dan meisjes, en dan komt de discussie over 'wat houdt volwassenheid nou eig. in' ook op aangezien jongens zich net zo goed ontwikkelen in hun puberteit.
Het maakt uit waartussen je opgroeit. Zoals eerder gezegd, als je beschermd wordt ben je wereldvreemder en zul je er langer over doen om zelfstandig te worden, de invulling die ik geef aan volwassenheid. Jongens die in een hele moeilijke situatie terechtkomen in hun puberteit zijn zeker sneller zelfstandig, worden meer op zichzelf aangewezen en zijn dus sneller volwassen dan een zeer beschermd meisje dat pas de wereld ontdekt als ze 16/17/18 is.

wat ik ook denk is dat jongens in groepsverband veel onvolwassener overkomen omdat ze tegenover de rest van de groep niet laten zien dat ze met 'volwassen' dingen bezig zijn, ja hoe zeg je dat :s zoiets is niet stoer als je 14/15/16 bent maar dat wil nog niet zeggen dat die jongen niet intelligent en verstandig kan overkomen in een een-op-een gesprek
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels