|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
wie kan mij het zijn van een echte vegetarier s uitgellege? want ze wille de natuur redden (ofzo) dus eten ze geen dieren maar PLANTEN. ze willen geen dieren eten (vaak) omdat het ook levende wezens zijn, net als hun, dus gaan ze PLANTEN eten, maar planten zijn ook levende wezens hoor!!! dus inplaats van de dieren te eten, gaan ze planten, die nog zijn voor al t leven op de planeet, die ff in hun bek dode.... ik snap t echt nie, wie van jullie wel?
|
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
ze leven mee met de dieren die worden geslacht en gaan daarom vlees boycotten.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
het is gewoon de voedselkring,of hoe ze het ook noemen. alles blijft mooi in evenwicht. ik eet zelf ook wel weinig soorten vlees,maar gewoon omdat ik het niet lust...
heb weinig respect voor vegetarier,sorry... |
![]() |
![]() |
#4 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
uhm ik ben een vegatarier
![]() al vanaf mn 6de omdat ik het toen een heel kut idee vond dat ik een koe bijv. zat te eten... en nou l ust ik gewoon echt niet meer omdat ik al 9jaar geen vlees meer heb aangeraakt..... hoef ik ook niet meer te lusten hoor als je ziet hoe die beesten worden geslacht... |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
ik ben ook al 11 jaar ofzo vegetarier, gewoon omdat ik vlees niet lekker vind
het maakt voor mij dus ook niet uit of die dieren wel of niet geslacht worden, ze worden daar voor gekweekt en als andere mensen het willen eten, dan moeten ze dat zelf maar weten alleen is het zo dat planten geen gevoel hebben, ze hebben geen hersenen die kunnen vaststellen dat een plant pijn heeft, daarom kan je als vegetarier dat wel eten |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Guest
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Raad eens wat ik op m'n brood had toen ik dit las ![]() Het is denk ik ook gezonder om af en toe ook vlees te eten. Maar het kan ook wel zonder. (dat weet ik oo, en veel soorten vlees zijn ook niet echt gezond meer geloof ik) Waarom is dit psychologie/filosofie? Dieren zijn ook levende wezens die pijn kunnen voelen dus daarom kunnen we ze niet eten? ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
ik ben ook vegetariër, omdat ik het niet nodig vind dode dieren te eten. Je kan wel zeggen dat de mens een omnivoor is, en dat is ook wel zo, maar we kunnen t ook prima uit ons voedsel weg laten en t vervangen door andere dingen zoals noten en rijst. Zolang dat mogelijk is, vind ik het niet nodig dat er dieren worden vermoord voor mijn lust en of genot.
Daarbij vind ik de huidige bioindustrie te erg voor woorden. |
![]() |
![]() |
#9 |
Lid
|
![]()
tja ik weet het ook niet. ik eet gewoon vlees en dr zal ook geen verandering in komen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
ik zie dat veel mensen niet voor zijn van t feit "dieren slachten", ,maar tegenwoordig doen ze denk ik ook wel iets, zodat de dieren mogelijke pijn niet kunnen voelen, maar wie zegt dat de dieren dit erg vinde? misschien maakt t de dieren zelf niets uit... het is zo hetzelfde als bij legbatterijen en scharrelboerderijen: bij legbatterij hebben de kippen weinig ruimte ja, maar ze hebben genoeg voedsel en drinken, als ze 'nodig moeten' laten ze 'het' gewoon naar beneden vallen, en de boer is ook blij. Bij scharrelboerderije is het zo dat (makkelijk zo'n 1000-4000 kippen) ze in een open ruimte(tje) zitten, en rond kunnen lopen, maar waar zit t voedsel? in een klein bakje in t midden, dus dan zie e al die kippen bovenop elkaar (soms doden ze elkaar) om maar 1 klein hapje te kunnen eten, en de eieren? die kunnen weken kwijt zijn, of gewoon kapot. maar genoeg over kippen over naar koeien, natuuurlijk, bij de slachterij zitte ze allemaal gewoon op hun dood te wachten, maar zien die beestjes er bang of droevig uit? neen, ze doen net zoals ze altijd doen, staren. en niet alles dat in vlees zit, dat gezond is, zit in andere producten (of gewoon niet genoeg, dus moet je er veel van eten, om echt 'gezond' te zijn). En dat niet alleen, planten nemen meer ruimte op (vaak dan) als je ze gaat verbouwen, dan vlees (1 koe neem even veen ruimte op als zo'n 6-7 kroppen sla, maar een koe kan makkelijk van 15-20 maltijden voorzien).
|
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
ik ben nu echt bekaf van t schrijve
|
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
sorry dat ik het zeg maar: Rot op met je bullshit.
Jij weet duidelijk niet waar je over praat en hebt een nog al kinderlijke fantasie op het gebied van boerderijen ![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
Daarnaast vind ik het wel altijd een beetje gezeik over dat vegetier zijn of niet, Als je het wil zijn, ok mij best maar je hebt ook van de vegetariers die dan zo erg laten weten dat ze vegetarisch zijn en daar baal ik van. Ik ben dus geen vegetarier
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
Ik noem mezelf geen vegetarier want ik ben het niet 100 %. Maar ik denk wel voor iets van 90%.
Ten eerste is het onzin wat je zegt over die planten. Wanneer je dieren fokt gaan er nog veel meer planten aan, daarbij hebben planten geen zenuwen (die zenuwen zorgen er trouwens ook voor dat dieren WEL pijn voelen, de dieren worden NIET verdoofd zoals iemand hier volgens mij zei en staarten en snavels worden zo afgeknipt, kalfjes zitten vaak ik kleine kistjes en mannelijke kuikentjes worden bijna direct vergast of op andere niet zulke fijne wijze gedood). Daarbij is het verspilling van de landbouwgrond aangezien zoveel graansoorten verloren gaan aan veevoedsel. Als we nou gewoon geen of minder vlees zouden eten zou er veel minder honger hoeven zijn in de wereld. Vlees is ook nog eens helemaal niet zo gezond en zoals het in Nederland wordt gegeten over het algemeen zelfs ongezond. Zolang je verder andere dierlijke producten of ander soort vervanging eet is het meestal gezonder om weinig/geen vlees te eten. Dan is daar ook nog eens de teveel aan mest dat ook nog eens het milieu belast. |
![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Guest
|
![]()
als we minder vlees zouden eten zou er minder honger zijn? waar slaat dat nou weer op? dus als wij 1e wereld landen geen vlees zouden eten, moeten we het (dat volgens jullie ongezond is) op al die 3e en 2e wereld landen dumpen? of moeten hun ook planten eten?? Dat zou moeilijk gaan, want in sommige landen kunnen ze geen (goede, eetbaare) planten verbouwen....
En trouwens, met dat ruimte opnemen van plante (dat ze minder ruimte opneme) mag dan wel kloppen in kleine hoeveelheden, maar als je veel mensen wilt voeden, moet je minsten 3x grootere velden hebben dan nu, anders zijn er te weinig 'goede' voedsel producten Laatst aangepast door urban-tiger : 2 March 2003 om 19:44 |
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]() Citaat:
En wat jij zegt over die ruimte, er worden nu bv graansoorten verbouwd voor de dieren, die ruimte houd je dus over wanneer we niet meer zoveel dieren fokken, omdat we minder dieren hebben hoeven we dus ook niet meer zoveel ruimte voor de dieren te hebben kun je daar ook weer iets verbouwen. Verder begrijp ik dat laatste wat je zegt nog niet helemaal? |
|
![]() |
![]() |
#21 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Iedereen gaat er vanuit dat je vlees eet en je doet moeilijk wanneer je dat niet doet (de reden waarom ik wanneer ik bij iemand eet wel 'gewoon' vlees mee eet, zij kiezen er tenslotte niet voor dat ik niet graag vlees wil eten). Tja, en wanneer er opeens veel mensen weinig vlees zouden gaan eten zouden er vleesbedrijven falliet gaan, kwestie van omschakelen, maar dit gebeurt toch niet 1,2,3 (veeziektes richten op die manier ook kwaad aan). Zijn er meer consequenties? |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
Ow ja nog iets, dieren eten dieren. Mens is in feite een dier. Je zou dus als je echt niet wilt dat dieren leiden (want dat doen ze zeker als ze opgegeten worden door een ander dier) ieder dier op aarde gescheiden meoten houden om er vor te zorgen dat ze elkaar niet vermoorden en dus geen pijn hebben, moet je eens nagaan hoe zielig dat is....
![]() |
![]() |
#24 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Wanneer ik vlees zou moeten eten omdat ik anders niet zou kunnen overleven zou ik vlees eten, het is alleen zo simpel dat ik dat niet nodig heb. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Guest
|
![]()
Zijn er (hier) ook vegetariers die honden en katten hebben. Zo ja, zij jullie huisdieren dan ook vegetaries of krijgen die wel gewoon vlees.
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
Guest
|
![]()
kheb niet meer respect voor vegetariers dan voor niet vegeta's...
ze doen maar wat ze niet laten kunnen, idee is leuk, uitvoering is minder ![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Guest
|
![]()
wat is er dan 'minder' aan de uitvoering?
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Guest
|
![]() Citaat:
het hangt er vanaf wat je belangrijker vind, dat je iets lekkers eet(hoewel dat dus ook zonder vlees kan), of die andere argumenten. voor mij zijn de andere argumenten belangrijker. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
1 alleseter car·ni·´voor (de ~ (m.)) 1 vleesetend dier => vleeseter ´vlees·eter (de ~ (m.)) 1 dier dat alleen maar vlees eet => carnivoor [B]2 iem. die graag vlees eet[B] mens I {de ~ (m.)} 1 het hoogst ontwikkelde schepsel, [B]dat zich door zijn rede en taal van de dieren onderscheidt[B] II {het ~ (v.)} 1 vrouw Omnivoor betekent dus alleseter, daar valt dus ook vlees onder, er staat niet dat dat iemand si die alleen groente ed. eet. Mens= omnivoor Mens eet dus ook vlees En waarom zou je dan vleesvervangers moeten nemen? die dingen moet ook aangevoerd worden->belast het milieu->vinden de dieren ook niet leuk
![]() |
![]() |
#35 |
Beheerder
|
![]()
Maar goed nogmaals ik heb niks tegen vegetariers en als je dat wil zijn ben/blijf je dat gewoon...
![]() |
#36 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik heb een hekel aan vegetariers die dan weer helemaal een andere maaltijd moeten hebben, bijvoorbeeld op feestjes. |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | ||
Guest
|
![]() Citaat:
ik weet dat de mens een omnivoor is, en dat dat in principe inhoudt dat je alles eet. Maar we kunnen ook zonder. onze tanden zijn erop gebouwd dat we alles aan kunnen, maar dat betekent niet dat we persé vlees moeten eten. we kunnen alle vitaminen en mineralen die in vlees zitten, ook uit andere dingen halen. Citaat:
het ontwikkelen van vleesvervangers(die vegetarische burgers enzo dus) is volgens mij nauwelijks slecht voor het milieu, althans niet slechter dan al de mest. |
||
![]() |
![]() |
#40 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#41 | |
Guest
|
![]() Citaat:
heb je ook een hekel aan mensen die allergieen hebben voor bepaalde voedingsmiddelen, die dan dus ook weer zo nodig een andere maaltijd nodig hebben? |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Guest
|
![]()
[QUOTE][i]Originally posted by eneri
voor mij hoeft er geen andere maaltijd hoor, ik neem dan wel geen gehaktbal. heb je ook een hekel aan mensen die allergieen hebben voor bepaalde voedingsmiddelen, die dan dus ook weer zo nodig een andere maaltijd nodig hebben? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Misschien vind je vlees ook wel vlees lkker, waarneer voor het laatst geprobeert? maar jah jij hebt andere argumenten. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Guest
|
![]()
ik vind vlees heel lekker ja, ik ben vegetarisch geworden in augustus 2002, nog geen jaar dus. daarvoor was ik nog niet vegetariër,omdat ik net als velen hier denken dat al die burgers smerig zijn. tot ik op n gegeven moment geen keus meer had, mijn vriend is heel streng vegetariër, en hij woont op kamers, eet dus alleen maar van zulke vegaschnitzels enzo. Toen bleek dat als je goed oplet wat je koopt, er veel lekkere dingen tussen zitten. Er zitten ook inderdaad veel dingen die niet lekker zijn tussen.
|
![]() |
![]() |
#49 |
Guest
|
![]()
Ik snap best dat er mensen zijn die het zielig voor die dieren vinden. Ik vind het ook wel zielig, maar ik vind vlees gewoon lekker, dus ik eet het gewoon....
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |