Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 2 March 2003, 08:06   #1
urban-tiger
Guest

Standaard vegetariers

wie kan mij het zijn van een echte vegetarier s uitgellege? want ze wille de natuur redden (ofzo) dus eten ze geen dieren maar PLANTEN. ze willen geen dieren eten (vaak) omdat het ook levende wezens zijn, net als hun, dus gaan ze PLANTEN eten, maar planten zijn ook levende wezens hoor!!! dus inplaats van de dieren te eten, gaan ze planten, die nog zijn voor al t leven op de planeet, die ff in hun bek dode.... ik snap t echt nie, wie van jullie wel?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 08:12   #2
Plankje
Guest

Standaard

ze leven mee met de dieren die worden geslacht en gaan daarom vlees boycotten.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 09:31   #3
lief-heksje
Guest

Standaard

het is gewoon de voedselkring,of hoe ze het ook noemen. alles blijft mooi in evenwicht. ik eet zelf ook wel weinig soorten vlees,maar gewoon omdat ik het niet lust...
heb weinig respect voor vegetarier,sorry...
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 09:53   #4
urban-tiger
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by lief-heksje
maak niets uit, heb ik ook nie
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 10:40   #5
darkangel112
Guest

Standaard

uhm ik ben een vegatarier

al vanaf mn 6de omdat ik het toen een heel kut idee vond dat ik een koe bijv. zat te eten... en nou l ust ik gewoon echt niet meer omdat ik al 9jaar geen vlees meer heb aangeraakt.....

hoef ik ook niet meer te lusten hoor als je ziet hoe die beesten worden geslacht...
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 11:43   #6
Stapper
Guest

Standaard

ik ben ook al 11 jaar ofzo vegetarier, gewoon omdat ik vlees niet lekker vind
het maakt voor mij dus ook niet uit of die dieren wel of niet geslacht worden, ze worden daar voor gekweekt en als andere mensen het willen eten, dan moeten ze dat zelf maar weten

alleen is het zo dat planten geen gevoel hebben, ze hebben geen hersenen die kunnen vaststellen dat een plant pijn heeft, daarom kan je als vegetarier dat wel eten
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 12:16   #7
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:
Tja ze moeten het zelf weten... maar als het om deze rede is...

Citaat:
Originally posted by RickClan
ze leven mee met de dieren die worden geslacht en gaan daarom vlees boycotten.
naja..

Raad eens wat ik op m'n brood had toen ik dit las Ik vind vlees ook gewoon lekker.
Het is denk ik ook gezonder om af en toe ook vlees te eten. Maar het kan ook wel zonder. (dat weet ik oo, en veel soorten vlees zijn ook niet echt gezond meer geloof ik)

Waarom is dit psychologie/filosofie?
Dieren zijn ook levende wezens die pijn kunnen voelen dus daarom kunnen we ze niet eten?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 12:39   #8
eneri
Guest

Standaard

ik ben ook vegetariër, omdat ik het niet nodig vind dode dieren te eten. Je kan wel zeggen dat de mens een omnivoor is, en dat is ook wel zo, maar we kunnen t ook prima uit ons voedsel weg laten en t vervangen door andere dingen zoals noten en rijst. Zolang dat mogelijk is, vind ik het niet nodig dat er dieren worden vermoord voor mijn lust en of genot.
Daarbij vind ik de huidige bioindustrie te erg voor woorden.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 12:40   #9
The6thgate
Lid

The6thgate's Avatar

Standaard

tja ik weet het ook niet. ik eet gewoon vlees en dr zal ook geen verandering in komen
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 12:59   #10
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
Daarbij vind ik de huidige bioindustrie te erg voor woorden.
Weet ik te weinig van af om echt goed over te oordelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 13:15   #11
urban-tiger
Guest

Standaard

ik zie dat veel mensen niet voor zijn van t feit "dieren slachten", ,maar tegenwoordig doen ze denk ik ook wel iets, zodat de dieren mogelijke pijn niet kunnen voelen, maar wie zegt dat de dieren dit erg vinde? misschien maakt t de dieren zelf niets uit... het is zo hetzelfde als bij legbatterijen en scharrelboerderijen: bij legbatterij hebben de kippen weinig ruimte ja, maar ze hebben genoeg voedsel en drinken, als ze 'nodig moeten' laten ze 'het' gewoon naar beneden vallen, en de boer is ook blij. Bij scharrelboerderije is het zo dat (makkelijk zo'n 1000-4000 kippen) ze in een open ruimte(tje) zitten, en rond kunnen lopen, maar waar zit t voedsel? in een klein bakje in t midden, dus dan zie e al die kippen bovenop elkaar (soms doden ze elkaar) om maar 1 klein hapje te kunnen eten, en de eieren? die kunnen weken kwijt zijn, of gewoon kapot. maar genoeg over kippen over naar koeien, natuuurlijk, bij de slachterij zitte ze allemaal gewoon op hun dood te wachten, maar zien die beestjes er bang of droevig uit? neen, ze doen net zoals ze altijd doen, staren. en niet alles dat in vlees zit, dat gezond is, zit in andere producten (of gewoon niet genoeg, dus moet je er veel van eten, om echt 'gezond' te zijn). En dat niet alleen, planten nemen meer ruimte op (vaak dan) als je ze gaat verbouwen, dan vlees (1 koe neem even veen ruimte op als zo'n 6-7 kroppen sla, maar een koe kan makkelijk van 15-20 maltijden voorzien).
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 13:16   #12
urban-tiger
Guest

Standaard

ik ben nu echt bekaf van t schrijve
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 13:38   #13
PFP
Guest

Standaard

sorry dat ik het zeg maar: Rot op met je bullshit.

Jij weet duidelijk niet waar je over praat en hebt een nog al kinderlijke fantasie op het gebied van boerderijen
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 19:12   #14
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
sorry dat ik het zeg maar: Rot op met je bullshit.

Jij weet duidelijk niet waar je over praat en hebt een nog al kinderlijke fantasie op het gebied van boerderijen
Probeer je commentaar eens op een wat vriendelijkere manier te brengen, komt net iets leuker over. Net als dat je zei dat je maar voor de trein moest springen bij P&F

Daarnaast vind ik het wel altijd een beetje gezeik over dat vegetier zijn of niet, Als je het wil zijn, ok mij best maar je hebt ook van de vegetariers die dan zo erg laten weten dat ze vegetarisch zijn en daar baal ik van.

Ik ben dus geen vegetarier
Oud 2 March 2003, 19:24   #15
Zolena
Guest

Standaard

Ik noem mezelf geen vegetarier want ik ben het niet 100 %. Maar ik denk wel voor iets van 90%.
Ten eerste is het onzin wat je zegt over die planten. Wanneer je dieren fokt gaan er nog veel meer planten aan, daarbij hebben planten geen zenuwen (die zenuwen zorgen er trouwens ook voor dat dieren WEL pijn voelen, de dieren worden NIET verdoofd zoals iemand hier volgens mij zei en staarten en snavels worden zo afgeknipt, kalfjes zitten vaak ik kleine kistjes en mannelijke kuikentjes worden bijna direct vergast of op andere niet zulke fijne wijze gedood).
Daarbij is het verspilling van de landbouwgrond aangezien zoveel graansoorten verloren gaan aan veevoedsel. Als we nou gewoon geen of minder vlees zouden eten zou er veel minder honger hoeven zijn in de wereld. Vlees is ook nog eens helemaal niet zo gezond en zoals het in Nederland wordt gegeten over het algemeen zelfs ongezond. Zolang je verder andere dierlijke producten of ander soort vervanging eet is het meestal gezonder om weinig/geen vlees te eten.
Dan is daar ook nog eens de teveel aan mest dat ook nog eens het milieu belast.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 19:26   #16
Zolena
Guest

Standaard

Citaat:
Waarom heb je weinig respect voor vegetariers?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 19:38   #17
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Zolena
Ik noem mezelf geen vegetarier want ik ben het niet 100 %. Maar ik denk wel voor iets van 90%.
Ten eerste is het onzin wat je zegt over die planten. Wanneer je dieren fokt gaan er nog veel meer planten aan, daarbij hebben planten geen zenuwen (die zenuwen zorgen er trouwens ook voor dat dieren WEL pijn voelen, de dieren worden NIET verdoofd zoals iemand hier volgens mij zei en staarten en snavels worden zo afgeknipt, kalfjes zitten vaak ik kleine kistjes en mannelijke kuikentjes worden bijna direct vergast of op andere niet zulke fijne wijze gedood).
Daarbij is het verspilling van de landbouwgrond aangezien zoveel graansoorten verloren gaan aan veevoedsel. Als we nou gewoon geen of minder vlees zouden eten zou er veel minder honger hoeven zijn in de wereld. Vlees is ook nog eens helemaal niet zo gezond en zoals het in Nederland wordt gegeten over het algemeen zelfs ongezond. Zolang je verder andere dierlijke producten of ander soort vervanging eet is het meestal gezonder om weinig/geen vlees te eten.
Dan is daar ook nog eens de teveel aan mest dat ook nog eens het milieu belast.
Kijk zoiets vind ik dus niet fijn. (geen persoonlijk aanval is dit overigens) Mensen die lopen te zeiken dat vlees slecht is en dat de wereld een stuk beter zou zijn als je geen vlees zou eten. Ik respecteer het als iemand vegetarisch is maar dan moet die iemand ook gespecteren dat ik dat niet ben, en diegene mij niet "bang" moet gaan lopen maken met alle eventuele consequenties van vlees en hoe goed de wereld zou zijn zonder vleesetende mensen.
Oud 2 March 2003, 19:42   #18
urban-tiger
Guest

Standaard

als we minder vlees zouden eten zou er minder honger zijn? waar slaat dat nou weer op? dus als wij 1e wereld landen geen vlees zouden eten, moeten we het (dat volgens jullie ongezond is) op al die 3e en 2e wereld landen dumpen? of moeten hun ook planten eten?? Dat zou moeilijk gaan, want in sommige landen kunnen ze geen (goede, eetbaare) planten verbouwen....
En trouwens, met dat ruimte opnemen van plante (dat ze minder ruimte opneme) mag dan wel kloppen in kleine hoeveelheden, maar als je veel mensen wilt voeden, moet je minsten 3x grootere velden hebben dan nu, anders zijn er te weinig 'goede' voedsel producten

Laatst aangepast door urban-tiger : 2 March 2003 om 19:44
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 19:53   #19
Zolena
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Chrizlybeer

Kijk zoiets vind ik dus niet fijn. (geen persoonlijk aanval is dit overigens) Mensen die lopen te zeiken dat vlees slecht is en dat de wereld een stuk beter zou zijn als je geen vlees zou eten. Ik respecteer het als iemand vegetarisch is maar dan moet die iemand ook gespecteren dat ik dat niet ben, en diegene mij niet "bang" moet gaan lopen maken met alle eventuele consequenties van vlees en hoe goed de wereld zou zijn zonder vleesetende mensen.
Ik wil jou helemaal niet bang maken hoor. Alhoewel ik het ook een beetje hypocriet vind lekker vlees te eten zonder dat je de consequenties wilt weten, maar hier werd toch om de beweegredenen gevraagd om vegetarier te zijn? Mag ik die dan niet geven omdat jij die niet wilt horen?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 19:59   #20
Zolena
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by urban-tiger
als we minder vlees zouden eten zou er minder honger zijn? waar slaat dat nou weer op? dus als wij 1e wereld landen geen vlees zouden eten, moeten we het (dat volgens jullie ongezond is) op al die 3e en 2e wereld landen dumpen? of moeten hun ook planten eten?? Dat zou moeilijk gaan, want in sommige landen kunnen ze geen (goede, eetbaare) planten verbouwen....
En trouwens, met dat ruimte opnemen van plante (dat ze minder ruimte opneme) mag dan wel kloppen in kleine hoeveelheden, maar als je veel mensen wilt voeden, moet je minsten 3x grootere velden hebben dan nu, anders zijn er te weinig 'goede' voedsel producten
Krachtvoer wat gegeven wordt aan het vee hier wordt vaak uit de 3e wereldlanden geimporteerd...
En wat jij zegt over die ruimte, er worden nu bv graansoorten verbouwd voor de dieren, die ruimte houd je dus over wanneer we niet meer zoveel dieren fokken, omdat we minder dieren hebben hoeven we dus ook niet meer zoveel ruimte voor de dieren te hebben kun je daar ook weer iets verbouwen.
Verder begrijp ik dat laatste wat je zegt nog niet helemaal?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 20:05   #21
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:

Ik wil jou helemaal niet bang maken hoor. Alhoewel ik het ook een beetje hypocriet vind lekker vlees te eten zonder dat je de consequenties wilt weten, maar hier werd toch om de beweegredenen gevraagd om vegetarier te zijn? Mag ik die dan niet geven omdat jij die niet wilt horen?
er zullen vast ook wel consequenties aan het niet vlees eten zitten. weet jij die?
Oud 2 March 2003, 20:13   #22
Zolena
Guest

Standaard

Citaat:

er zullen vast ook wel consequenties aan het niet vlees eten zitten. weet jij die?
Nope, hooguit niet de goeie voedingstoffen binnenkrijgen, maar wanneer je een beetje oplet is dat makkelijk wel te doen. Daarbij is het natuurlijk lastig dat veel mensen er geen begrip voor hebben (zoals de mensen hier die zeggen weinig respect te hebben) en vind ik dat een irritante consequentie omdat ze dan weer willen weten waarom je geen vlees eet en het dan weer vervelend vinden omdat ze die consequenties niet willen horen.
Iedereen gaat er vanuit dat je vlees eet en je doet moeilijk wanneer je dat niet doet (de reden waarom ik wanneer ik bij iemand eet wel 'gewoon' vlees mee eet, zij kiezen er tenslotte niet voor dat ik niet graag vlees wil eten).
Tja, en wanneer er opeens veel mensen weinig vlees zouden gaan eten zouden er vleesbedrijven falliet gaan, kwestie van omschakelen, maar dit gebeurt toch niet 1,2,3 (veeziektes richten op die manier ook kwaad aan).
Zijn er meer consequenties?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 20:47   #23
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:

Nope, hooguit niet de goeie voedingstoffen binnenkrijgen, maar wanneer je een beetje oplet is dat makkelijk wel te doen. Daarbij is het natuurlijk lastig dat veel mensen er geen begrip voor hebben (zoals de mensen hier die zeggen weinig respect te hebben) en vind ik dat een irritante consequentie omdat ze dan weer willen weten waarom je geen vlees eet en het dan weer vervelend vinden omdat ze die consequenties niet willen horen.
Iedereen gaat er vanuit dat je vlees eet en je doet moeilijk wanneer je dat niet doet (de reden waarom ik wanneer ik bij iemand eet wel 'gewoon' vlees mee eet, zij kiezen er tenslotte niet voor dat ik niet graag vlees wil eten).
Tja, en wanneer er opeens veel mensen weinig vlees zouden gaan eten zouden er vleesbedrijven falliet gaan, kwestie van omschakelen, maar dit gebeurt toch niet 1,2,3 (veeziektes richten op die manier ook kwaad aan).
Zijn er meer consequenties?
Ik vind de goede voedingsstoffen binnenkrijgen toch wel zwaar wegend. Maar goed ik vind het neit erg als iemand vegetarich is, dat moet jeg ewoon helemaal zelf weten, is het zelfde als een niet alcohol drinker of een weet ik niet wat eter. Ik hoef zelfs niet te weten wat je reden zou zijn om het niet te doen. Maar ik vind het alleen zon gezeik dat die dieren pijn voelen enzo en dat het ruimte inneemt. Die dieren pats boem dood het is echt neit zo dat eerst de pootjes dr af worden gehakt en dan steeds ietsje meer. Bet als met kalveren die in een klein hokje leven, die beesten weten niet beter, ze kunnen zich daar pas echt ongelukkig voelen als ze ergens op een ebter plek hebbe geleefd. Maar goed nogmaals, mij best als je vegetarisch bent maar ik vind het dus vreselijk als die mensen hun mening zo duidelijk op de voor grond zetten, zo van ik ben vegetarisch, soms heb ik het idee dat ze dat alleen amar doen om aandacht. Datzelfde heb ik ook als ik met een vleeseter die zijn mening doordouwt bij een vegetarier.

Ow ja nog iets, dieren eten dieren. Mens is in feite een dier. Je zou dus als je echt niet wilt dat dieren leiden (want dat doen ze zeker als ze opgegeten worden door een ander dier) ieder dier op aarde gescheiden meoten houden om er vor te zorgen dat ze elkaar niet vermoorden en dus geen pijn hebben, moet je eens nagaan hoe zielig dat is....
Oud 2 March 2003, 20:59   #24
earshot
Guest

Standaard

Citaat:

Ik vind de goede voedingsstoffen binnenkrijgen toch wel zwaar wegend. Maar goed ik vind het neit erg als iemand vegetarich is, dat moet jeg ewoon helemaal zelf weten, is het zelfde als een niet alcohol drinker of een weet ik niet wat eter. Ik hoef zelfs niet te weten wat je reden zou zijn om het niet te doen. Maar ik vind het alleen zon gezeik dat die dieren pijn voelen enzo en dat het ruimte inneemt. Die dieren pats boem dood het is echt neit zo dat eerst de pootjes dr af worden gehakt en dan steeds ietsje meer. Bet als met kalveren die in een klein hokje leven, die beesten weten niet beter, ze kunnen zich daar pas echt ongelukkig voelen als ze ergens op een ebter plek hebbe geleefd. Maar goed nogmaals, mij best als je vegetarisch bent maar ik vind het dus vreselijk als die mensen hun mening zo duidelijk op de voor grond zetten, zo van ik ben vegetarisch, soms heb ik het idee dat ze dat alleen amar doen om aandacht. Datzelfde heb ik ook als ik met een vleeseter die zijn mening doordouwt bij een vegetarier.

Ow ja nog iets, dieren eten dieren. Mens is in feite een dier. Je zou dus als je echt niet wilt dat dieren leiden (want dat doen ze zeker als ze opgegeten worden door een ander dier) ieder dier op aarde gescheiden meoten houden om er vor te zorgen dat ze elkaar niet vermoorden en dus geen pijn hebben, moet je eens nagaan hoe zielig dat is....
dieren eten elkaar altijd al, zo gaat het nu eenmaal in de natuur. maar die dieren kopen geen vlees in plastic verpakt bij de albert heijn, de dieren die zij eten zijn niet onder vreselijke omstandigheden vastgehouden en gedood.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2003, 21:21   #25
Zolena
Guest

Standaard

Citaat:

Ik vind de goede voedingsstoffen binnenkrijgen toch wel zwaar wegend. Maar goed ik vind het neit erg als iemand vegetarich is,

Je kunt makkelijk genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen, geen reden dus om het niet te doen. Met vlees moet je ook op je eten letten alleens is dat meer vanzelfsprekend.

dus dat moet jeg ewoon helemaal zelf weten, is het zelfde als een niet alcohol drinker of een weet ik niet wat eter. Ik hoef zelfs niet te weten wat je reden zou zijn om het niet te doen. Maar ik vind het alleen zon gezeik dat die dieren pijn voelen enzo en dat het ruimte inneemt. Die dieren pats boem dood het is echt neit zo dat eerst de pootjes dr af worden gehakt en dan steeds ietsje meer. Bet als met kalveren die in een klein hokje leven, die beesten weten niet beter, ze kunnen zich daar pas echt ongelukkig voelen als ze ergens op een ebter plek hebbe geleefd.

Poten hoeven niet afgehakt te worden, kippen pikken elkaar met de snavels, varkens bijten elkaars staarten kapot, daarom worden die erafgehaald. Maar dat komt ook allemaal door slechte omstandigheden.

Maar goed nogmaals, mij best als je vegetarisch bent maar ik vind het dus vreselijk als die mensen hun mening zo duidelijk op de voor grond zetten, zo van ik ben vegetarisch, soms heb ik het idee dat ze dat alleen amar doen om aandacht. Datzelfde heb ik ook als ik met een vleeseter die zijn mening doordouwt bij een vegetarier.

Ja, dat vind ik ook irritant, nogmaals, hier ging het om redenen dus geef ik die.

Ik houd jou toch ook niet tegen vlees te eten? Ik hoef het niet te eten, ik heb het ten eerste niet nodig en de rest heb ik je allemaal al verteld, en die pijn waar jij zo op beitelt had ik volgens mij niet als enige reden gegeven. Maar ook dat vind ik iets, ookal weten zij niet dat het beter kan zijn, dat betekent nog niet dat ze geen pijn voelen. Ze hebben zenuwen en ze voelen het dus wel.
Wanneer ik vlees zou moeten eten omdat ik anders niet zou kunnen overleven zou ik vlees eten, het is alleen zo simpel dat ik dat niet nodig heb.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2003, 23:50   #26
Xero
Guest

Standaard

Zijn er (hier) ook vegetariers die honden en katten hebben. Zo ja, zij jullie huisdieren dan ook vegetaries of krijgen die wel gewoon vlees.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 11:31   #27
lief-heksje
Guest

Standaard

Citaat:

Waarom heb je weinig respect voor vegetariers?
komt vooral door de vegetariërs die ik ken,lopen allemaal rond met patches en stickers van animal rights,en al die bullshit,maar als het erop aankomt zijn ze zo fake als wat+ ze blijven maar hun mening opdringen...ik weet het,dit is nu een voorbeeld uit mijn omgeving dus sorry voor de veralgemening,ik weet dat er vegetariërs zijn met goede bedoelingen,en die het doen uit hun eigen overtuigingen en niet om erbij te horen,maar ze zijn zeldzaam...
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 12:21   #28
eneri
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Xero
Zijn er (hier) ook vegetariers die honden en katten hebben. Zo ja, zij jullie huisdieren dan ook vegetaries of krijgen die wel gewoon vlees.
bij mn vader hebben we een kat ja. In mn familie ben ik de enige vegetariër, dus sowieso zou onze kat niet vegetarisch voedsel krijgen. Daarbij is een kat geen omnivoor, maar een carnivoor, die moet dus wel vlees eten, de rest is niet goed voor hem. Het lijkt me dan onzin om een kat geen vlees te geven, volgens mij bestaat er geen vegetarisch katten of hondenvoedsel.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 12:25   #29
eneri
Guest

Standaard

Citaat:

komt vooral door de vegetariërs die ik ken,lopen allemaal rond met patches en stickers van animal rights,en al die bullshit,maar als het erop aankomt zijn ze zo fake als wat+ ze blijven maar hun mening opdringen...ik weet het,dit is nu een voorbeeld uit mijn omgeving dus sorry voor de veralgemening,ik weet dat er vegetariërs zijn met goede bedoelingen,en die het doen uit hun eigen overtuigingen en niet om erbij te horen,maar ze zijn zeldzaam...
heb je dan wel respect voor vegetariers die dat niet doen? Ik heb t zelden over mijn vegetarisme, alleen als mensen erom vragen. En mijn jas hangt ook niet onder de stickers en patches en buttons.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 13:16   #30
Fade of Light
Guest

Standaard

kheb niet meer respect voor vegetariers dan voor niet vegeta's...

ze doen maar wat ze niet laten kunnen, idee is leuk, uitvoering is minder
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 14:24   #31
eneri
Guest

Standaard

wat is er dan 'minder' aan de uitvoering?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 14:27   #32
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
wat is er dan 'minder' aan de uitvoering?
ik kan me deels wel bij sommige argumenten wel aaansluiten, waarom je vegetarier zou worden.... Echter over de uitvoering...Vlees is lekker
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 14:42   #33
eneri
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

ik kan me deels wel bij sommige argumenten wel aaansluiten, waarom je vegetarier zou worden.... Echter over de uitvoering...Vlees is lekker
weet ik, maar bijvoorbeeld quorn is ook lekker. er zijn ook een aantal smakeloze vleesvervangers, dat is waar.

het hangt er vanaf wat je belangrijker vind, dat je iets lekkers eet(hoewel dat dus ook zonder vlees kan), of die andere argumenten. voor mij zijn de andere argumenten belangrijker.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 15:56   #34
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:

bij mn vader hebben we een kat ja. In mn familie ben ik de enige vegetariër, dus sowieso zou onze kat niet vegetarisch voedsel krijgen. Daarbij is een kat geen omnivoor, maar een carnivoor, die moet dus wel vlees eten, de rest is niet goed voor hem. Het lijkt me dan onzin om een kat geen vlees te geven, volgens mij bestaat er geen vegetarisch katten of hondenvoedsel.
om·ni·´voor (de ~ (m.))

1 alleseter

car·ni·´voor (de ~ (m.))

1 vleesetend dier => vleeseter

´vlees·eter (de ~ (m.))

1 dier dat alleen maar vlees eet => carnivoor
[B]2 iem. die graag vlees eet[B]

mens

I {de ~ (m.)}
1 het hoogst ontwikkelde schepsel, [B]dat zich door zijn rede en taal van de dieren onderscheidt[B]
II {het ~ (v.)}
1 vrouw

Omnivoor betekent dus alleseter, daar valt dus ook vlees onder, er staat niet dat dat iemand si die alleen groente ed. eet.
Mens= omnivoor
Mens eet dus ook vlees
En waarom zou je dan vleesvervangers moeten nemen? die dingen moet ook aangevoerd worden->belast het milieu->vinden de dieren ook niet leuk
Oud 4 March 2003, 15:57   #35
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Maar goed nogmaals ik heb niks tegen vegetariers en als je dat wil zijn ben/blijf je dat gewoon...
Oud 4 March 2003, 16:07   #36
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Maar goed nogmaals ik heb niks tegen vegetariers en als je dat wil zijn ben/blijf je dat gewoon...

Ik heb een hekel aan vegetariers die dan weer helemaal een andere maaltijd moeten hebben, bijvoorbeeld op feestjes.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 16:08   #37
PFP
Guest

Standaard

Citaat:

weet ik, maar bijvoorbeeld quorn is ook lekker. er zijn ook een aantal smakeloze vleesvervangers, dat is waar.

het hangt er vanaf wat je belangrijker vind, dat je iets lekkers eet(hoewel dat dus ook zonder vlees kan), of die andere argumenten. voor mij zijn de andere argumenten belangrijker.
Oneens, vlees is het aller lekkerste van de hele maaltijd. Als jij zo nodig alleen een bordje groente wil vind ik dat best, maar niet in mijn buurt.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 16:09   #38
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP

Ik heb een hekel aan vegetariers die dan weer helemaal een andere maaltijd moeten hebben, bijvoorbeeld op feestjes.
Ja van mij hoeft het ook niet zo, maar k respecteer het wel. Als zij nou gen vlees willen eten moeten ze dat voor al doen. Niet dan?

Oud 4 March 2003, 16:15   #39
eneri
Guest

Standaard

Citaat:

Omnivoor betekent dus alleseter, daar valt dus ook vlees onder, er staat niet dat dat iemand si die alleen groente ed. eet.
Mens= omnivoor
Mens eet dus ook vlees

ik weet dat de mens een omnivoor is, en dat dat in principe inhoudt dat je alles eet. Maar we kunnen ook zonder. onze tanden zijn erop gebouwd dat we alles aan kunnen, maar dat betekent niet dat we persé vlees moeten eten. we kunnen alle vitaminen en mineralen die in vlees zitten, ook uit andere dingen halen.
Citaat:
En waarom zou je dan vleesvervangers moeten nemen? die dingen moet ook aangevoerd worden->belast het milieu->vinden de dieren ook niet leuk
ik vind je formulatie wel n beetje belachelijk, maar ik begrijp wat je bedoelt.
het ontwikkelen van vleesvervangers(die vegetarische burgers enzo dus) is volgens mij nauwelijks slecht voor het milieu, althans niet slechter dan al de mest.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 16:18   #40
eneri
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP

Oneens, vlees is het aller lekkerste van de hele maaltijd. Als jij zo nodig alleen een bordje groente wil vind ik dat best, maar niet in mijn buurt.
volgens mij heb je nog nooit vegetarische producten geproefd, dus je weet enit waar je t over hebt. en verder vind ik het best kinderachtig dat je me niet in je buurt wil hebben omdat ik vegetarisch eet. maar ja, ga jij lekker dode koeien en varkens eten als je dat leuk vindt
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 16:20   #41
eneri
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP

voor mij hoeft er geen andere maaltijd hoor, ik neem dan wel geen gehaktbal.
heb je ook een hekel aan mensen die allergieen hebben voor bepaalde voedingsmiddelen, die dan dus ook weer zo nodig een andere maaltijd nodig hebben?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 16:32   #42
PFP
Guest

Standaard

Citaat:

heb je ook een hekel aan mensen die allergieen hebben voor bepaalde voedingsmiddelen, die dan dus ook weer zo nodig een andere maaltijd nodig hebben?
zo op de man af wel ja
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 16:46   #43
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:

ik weet dat de mens een omnivoor is, en dat dat in principe inhoudt dat je alles eet. Maar we kunnen ook zonder. onze tanden zijn erop gebouwd dat we alles aan kunnen, maar dat betekent niet dat we persé vlees moeten eten. we kunnen alle vitaminen en mineralen die in vlees zitten, ook uit andere dingen halen.

ik vind je formulatie wel n beetje belachelijk, maar ik begrijp wat je bedoelt.
het ontwikkelen van vleesvervangers(die vegetarische burgers enzo dus) is volgens mij nauwelijks slecht voor het milieu, althans niet slechter dan al de mest.
Ja ik weet dat het nogal overdreven globaal is, maar t gaat om t idee. Maar goed, die mest wordt ook gebruikt om die vleesvervangers te maken. En de groent die in die vleesvervangers zit zal naar alle waarschijnlijkheid ook wel besproeid zijn met giffen om er voor te zorgen dat er geen zooi op komt (maak je zowieso al andere beestjes mee dood) tenzij je natuurlijk een biologische vegetatische niet besproiede hamburger hebt.....
Oud 4 March 2003, 17:30   #44
Xero
Guest

Standaard

Citaat:

Ik had wel eens gehoord dat er ook vleesvervangers van huisdieren waren. Maar dat weet ik niet zeker.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 18:49   #45
lief-heksje
Guest

Standaard

Citaat:

heb je dan wel respect voor vegetariers die dat niet doen? Ik heb t zelden over mijn vegetarisme, alleen als mensen erom vragen. En mijn jas hangt ook niet onder de stickers en patches en buttons.
tuurlijk,ik respecteer bijna iedereen zn mening,zolang ze die niet opdringen
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 18:51   #46
lief-heksje
Guest

Standaard

[QUOTE][i]Originally posted by eneri

Citaat:
Originally posted by PFP

zo op de man af wel ja
voor die laatste heb ik dus geen greintje respect...
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 20:49   #47
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:

volgens mij heb je nog nooit vegetarische producten geproefd, dus je weet enit waar je t over hebt. en verder vind ik het best kinderachtig dat je me niet in je buurt wil hebben omdat ik vegetarisch eet. maar ja, ga jij lekker dode koeien en varkens eten als je dat leuk vindt
ik heb het welles gegeten en ik kan niet zeggen dat het echt lekker was.
Misschien vind je vlees ook wel vlees lkker, waarneer voor het laatst geprobeert?
maar jah jij hebt andere argumenten.

Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2003, 21:02   #48
eneri
Guest

Standaard

ik vind vlees heel lekker ja, ik ben vegetarisch geworden in augustus 2002, nog geen jaar dus. daarvoor was ik nog niet vegetariër,omdat ik net als velen hier denken dat al die burgers smerig zijn. tot ik op n gegeven moment geen keus meer had, mijn vriend is heel streng vegetariër, en hij woont op kamers, eet dus alleen maar van zulke vegaschnitzels enzo. Toen bleek dat als je goed oplet wat je koopt, er veel lekkere dingen tussen zitten. Er zitten ook inderdaad veel dingen die niet lekker zijn tussen.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2003, 13:17   #49
Judith
Guest

Standaard

Ik snap best dat er mensen zijn die het zielig voor die dieren vinden. Ik vind het ook wel zielig, maar ik vind vlees gewoon lekker, dus ik eet het gewoon....
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2003, 12:23   #50
Zolena
Guest

Standaard

Citaat:

komt vooral door de vegetariërs die ik ken,lopen allemaal rond met patches en stickers van animal rights,en al die bullshit,maar als het erop aankomt zijn ze zo fake als wat+ ze blijven maar hun mening opdringen...
Oke, ik kan me voorstellen dat dat irritant is.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels