Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 March 2003, 15:24   #1
Foetsy
aber, warum?

Standaard nieuwetijdskinderen??

iemand wel eens van nieuwetijdskinderen gehoord??
http://www.nieuwetijd.com/

wat me opvalt is dat ze zeggen dat iedereen een nieuwetijdskind is. Toch krijgen ze het voor elkaar om lijstje samen te stellen waar je een nieuwetijdskind aan kan herkennen.
Oud 5 March 2003, 15:30   #2
A-Man
Guest

Standaard

nog nooit van gehoord, ik ga kijken
Ik vraag me af waar het opslaat
w.v.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2003, 15:51   #3
A-Man
Guest

Standaard

ik ben ut, of naja ik was het. Ik ben officeel geen kind meer.
Na 18 jaar schijn je volwassen te zijn ofzo? (zoiets heb ik gehoord? )

maareh
Citaat:
Als de kinderen "ontsporen" en in de hulpverlening geen erkenning krijgen voor dit bewustzijn, kan het voorkomen dat ze een label opgeplakt krijgen, dat niet bij hen past.
Wel grappig deze site en stichting voornamelijk voor ouders, hulpverleners en leerkrachten e.d. lijkt gemaakt te zijn, om voor öntspoorde kinderen waar niet duidelijk iets "verklaarbaars" aan de hand is, die dus niet gelabelt kunnen worden, om die kinderen van een label te voorzien zodat ze wel geholpen (zullen ) kunnen worden.

Vind ik wel grappig...
Labelen van de nog niet gelabelde groep. (goeie zaak opzich)
zonder label ben je dus nergens, Dat valt alleen wel op. (zuig maatschappij, offtopic)
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2003, 15:57   #4
urban-tiger
Guest

Standaard

ha ik ben t, en nie zo'n klein beetje ook (heeft ziektes oa: astma, huidaandoeningen en allergiën; ik heb die alle 3 ha!)
:respect: me geen meer
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2003, 16:33   #5
eneri
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by urban-tiger
ha ik ben t, en nie zo'n klein beetje ook (heeft ziektes oa: astma, huidaandoeningen en allergiën; ik heb die alle 3 ha!)
:respect: me geen meer
in dat geval... ik heb t ook alle 3. ik kijk wel ff op de site dan

edit: goh, op 2 of 3 na alle kenmerken passen bij mij..
maar ik vind het niet erg nodig om mij t label te geven dat ik een nieuwetijdskind ben, bij wijze van erkenning ofzo..
ben gewoon lekker mezelf met al mn eigenschappen

Laatst aangepast door eneri : 5 March 2003 om 16:39
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2003, 16:51   #6
The6thgate
Lid

The6thgate's Avatar

Standaard

mooi, ik ben het absoluut niet
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2003, 19:29   #7
psychobunny
Guest

Standaard

ik ben et niet,en ik ben er content om
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2003, 16:27   #8
xLesjuhx
Guest

Standaard

Ik schijn er ook onder te vallen
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2003, 19:48   #9
Foetsy
aber, warum?

Standaard

hehe, ik had eigenlijk gedacht dat er wat hevigere reacties zouden zijn. Ergens anders waren er hele discussies over. Over dat nieuwetijdskinderen zich nu als een soort übermensch zouden beschouwen enzo.
Ook zeggen ze op de hele site dat ze mensen niet labelen en daar over een heel verhaal, toch zetten ze een aantal punten neer waar je een niewetijdskind kan aan herkennen, dus toch labellen ze mensen weer...
Oud 17 March 2003, 14:28   #10
Narya
Guest

Standaard

eh ik vind niet dat het op de site echt goed uitgelegt staat wat nieuwetijdskinderen eigenlijk zijn of waarom ze er zijn. Het heeft met het aquariustijdperk te maken. NIeuwetijdskinderen moeten mensen laten zien dat gevoel belangrijk is. In het tijdperk waarin we nu komen is dat nodig (aquariustijdperk). Het afgelopen tijdperk (ik dacht vissen, maar dat weet ik niet meer zeker) was technologie heel belangrijk.
Verder kloppen de 'symptomen' wel voor zover ik weet.

enik vrees datik er ook een ben:

veel huilen als baby ik lachte alleen maar
verrassend wijze uitspraken doen voor hun leeftijd dit had ik wel heel erg
leven vanuit Eigen Wijsheid kweet niet wat ze hiermee bedoelen
emotionele benadering van de omgeving dit wel
gevoeligheid voor stemmingen van anderen, scherp aanvoelen van spanningen heb ik ook
reageren vanuit een sterk rechtvaardigheidsgevoel that's me
druk of juist teruggetrokken gedrag heb ikook
moeite met de motoriek mwah dat valt wel mee
dromerig ik dromerig...neu 0-)
origineel meestal
sterk intuïtief ook
buitenzintuiglijke ervaringen ook wel (in ruimste zin van buitenzintuiglijke ervaringen
dyslexie of dyscalculie wat is dyscalculie???
voedingsintoleranties neee heb ik niet
ziektes, o.a. astma, huidaandoeningen, allergieën astmatische bronchitis telt ook mee??
sterke binding met de natuur absoluut!!!!!
vegetarisme dat ik vegetarier ben? nope ben ik niet

trouwens. Nieuwetijdskinderen trekken naar elkaar toe. Ze trekken elkaar aan (zo vormen ze vriendengroepjes) heb ik dat goed uitgelegt???
ik lachte alleen maar
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 21:16   #11
Philosopher
Guest

Standaard

Wat mij opvalt is dat als een kind ook maar een beetje anders is het meteen een NTtje is. Mijn broertje is gewoon wat druk en levendig en meteen is het een NTer met allerlei diepere banden met zn moeder en ga zo maar door.

Als iemand van mijn leeftijd naar mij toekomt en een verhaal ophangt over een NT zijn en hoe zwaar dat niet is dan ga ik heel hard lachen en zal ik met argumenten bevestigen dat het gewoon hoort bij de trend van het New Age nu.

Zo bijzonder ben je niet als Nt of gewoon als kind
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 09:33   #12
Narya
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Philosopher
Wat mij opvalt is dat als een kind ook maar een beetje anders is het meteen een NTtje is. Mijn broertje is gewoon wat druk en levendig en meteen is het een NTer met allerlei diepere banden met zn moeder en ga zo maar door.

Als iemand van mijn leeftijd naar mij toekomt en een verhaal ophangt over een NT zijn en hoe zwaar dat niet is dan ga ik heel hard lachen en zal ik met argumenten bevestigen dat het gewoon hoort bij de trend van het New Age nu.

iedereen is nt hehe... nee maar goed een NT heeft wel veel lastige dingen in het leven. Net als een gewoon kind...

eh juist
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2003, 21:06   #13
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Philosopher

Wordt dat gezegd of "NTers?" ik had er nog nooit van gehoord (of was ik het vergeten? ) dat iemand het word NT in de mond nam of nieuwetijdskinderen.

Word daarvan gezegd dat ze het "moeilijker" hebben als "gewone"kinderen" ?
Sommige dingen waren voor mij lastig maar niet lastiger dan anderen denk in dezelfde omstandigheden. Heeft misschien wel wat met elkaar te maken. Maar dat is heel relatief. De woorden zeggen het al: "gewoon" "moeilijker" of "zwaarder.

K heb wel altijd het gevoel gehad dat ik anders was op een manier, (niet te verwarren met beter) Toen ik me moeder ook vroeg of ze wist wat het (NTK) was zei ze dat ze allang wist dat ik dat was. (wist ik niet dus)
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2003, 16:49   #14
0Vera
Lid

Standaard

Mwah ik hou ni zo van dat stempelgedrag, je bent wie je bent, en dat je dat een NTK noemt ach das een labeltje maar wat maakt het uit? je bent uniek!
Ik heb sommige dingen wel en sommige dingen niet, maar das met alles, als men zegt 'daar en daar' zou jij last van kunnen krijgen dan krijg je dr spontaan ook echt last van

ach... kan me dr ook ni zo druk om maken eigenlijk tis ni zo dat een NTK speciale 'anti-NTK-pillen' nodig heeft ofzo
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2003, 20:23   #15
Sterretje7
Guest

Standaard

En wat is zon kind?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 21:21   #16
fantodo
Guest

Standaard

Zag laatst een soort opvoed programma op t.v over Nieuwetijdskinderen. Er zat o.a een vader met een zoontje dat inmiddels door de psychiatrie NLD (non verbal learning disorder) was gediagnosticeerd . Zijn paps was meer overtuigd van de term nieuwetijdskind (weigerde desondanks gelukkig geen gepaste hulp voor zijn zoon)
Ook 1 van de oprichtsters van het nieuwetijdspunt was aanwezig . Zij probeerde duidelijk te maken dat het hier eigenlijk niet echt om een label ging en ik vond dus op die site ook iets dergelijks.
Citaat:
Wat de Stichting Nieuwetijdskinderen betreft is iedereen een nieuwetijdskind. De term is in 1997 geïntroduceerd met de bedoeling om duidelijk te maken dat kinderen steeds vaker bepaalde kenmerken, eigenschappen en gedragsuitingen laten zien die horen bij een spiritueel mensbeeld. Het is dus geen volgend label om kinderen mee op te zadelen en wijst ook geen aparte groep aan. Uiteraard onderkennen we wel dat sommige kinderen meer specifieke gedragsuitingen laten zien dan anderen, maar dit is niet ons uitgangspunt.
Ik vind het erg goed dat bepaalde kenmerken die toch nog moeilijk worden geaccepteerd binnen onze maatschappij ook vanuit een positief perspectief worden bekeken. Maar ergens vind ik toch ook dat je als ouder je kind moet kunnen accepteren zonder het te labelen. Wordt dit gebruikt als middel tegen de wroeging die je als ouder in verband met de moeilijke aard van je kind kunt hebben?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 10:34   #17
eneri
Guest

Standaard

toen ik die site las, kreeg ik inderdaad een beetje de indruk dat ze het gebruiken om ouder en kind gerust te stellen over hun
'moeilijke aard'. Dat is jammer, als ouder zou je je kind inderdaad gewoon moeten accepteren, en als kind zelf eigenlijk ook. Als dit alleen kan door het kind nieuwetijdskind te noemen, dan zijn de verhoudingen binnen dat gezin naar mijn mening niet helemaal gezond.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 11:49   #18
Chatty
Guest

Standaard

Ik heb de site niet echt goed bekeken, maar "nieuwe tijd" zag ik en "spiritueel bewustzijn" . Hmm vast een of andere vage sekte. "nieuwe tijdskinderen" tjonge ze verzinne steeds wan nieuws zeg, kinderen zijn kinderen...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 12:44   #19
eneri
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Chatty
Ik heb de site niet echt goed bekeken, maar "nieuwe tijd" zag ik en "spiritueel bewustzijn" . Hmm vast een of andere vage sekte. "nieuwe tijdskinderen" tjonge ze verzinne steeds wan nieuws zeg, kinderen zijn kinderen...
als je t al nauwelijks bekeken hebt, antwoord dan ook niet
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 13:17   #20
PFP
Guest

Standaard

dit is opgezet door ouders die zonodig niet willen dat hun kind bv adhd heeft maar iets veel interresanters
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2003, 23:21   #21
Jennifer1203
Guest

Standaard Re: nieuwetijdskinderen??

Citaat:
Originally posted by Foetsy
iemand wel eens van nieuwetijdskinderen gehoord??
http://www.nieuwetijd.com/

wat me opvalt is dat ze zeggen dat iedereen een nieuwetijdskind is. Toch krijgen ze het voor elkaar om lijstje samen te stellen waar je een nieuwetijdskind aan kan herkennen.
Nieuwe tijdkinderen hmm ik heb gehoord dat het te maken heeft met kinderen die al verder zijn dan de maatschappij van hun verwacht geestelijk en ook doormiddel van gedrag.Verder wet ik er niet zoveel van alleen ik ben wel geplaatst door iemand die hier heel veel verstand over heeft als nieuwetijdkind in opzicht van wat ik heb geschreven
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 18:32   #22
Foetsy
aber, warum?

Standaard

(normaal zou er nu een post moeten komen dat je oude threads niet naar boven zou moeten halen. vervolgens zou deze thread geclosed moeten worden )

Berichting Regels