|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
--------------------------------------------------------------------------------
In Purmerend is gisterochtend een 14-jarige Havo-leerling (van het Jan van Egmond) rond elf uur van de derde verdieping van de school naar beneden gesprongen. De scholier uit klas 3 overleefde de val, maar raakte wel levensgevaarlijk gewond Het gebeurde voor de ogen van zijn klasgenoten en lerares. Tijdens een leswisseling klom de jongen uit het raam, waarna hij nog eventjes op de rand balanceerde. Zijn lerares probeerde hem nog tegen te houden, maar kwam te laat en zag hoe hij zich voorover naar beneden liet vallen De jongen is in kritieke toestand naar het VU-ziekenhuis in Amsterdam vervoerd. Volgens medeleerlingen liep de jongen al langer met zelfmoordplannen rond bron www.fok.nl noord hollands dagblad |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
leuk, dat ga ik ook doen, ik zit ook op de 3e verdieping, jammer dat der geen lerares in de buurt is
![]() maarja, zo maak je meerdere mensen dood ongelukkig, je klasgenoten en lerares, beetje egoistisch en dus dom, doe het dan op een plek waar niemand der last van heeft |
![]() |
![]() |
#3 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
14 jaar,en waarschijnlijk al een depressie
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
ik vind t echt asociaal dat ie zoiets op school doet man. Bezorgt ie zowat zun hele school trauma's mee. Als ie t gwoon ergens had gedaan waar niemand er last van had, hadden veel minder mensen last gehad van een trauma.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Alsof hij daar wakker van ligt, die jongen had waarschijnlijk wel wat grotere problemen, ander sprong ie niet.
Hij gaat vast niet óók nog ervan wakker liggen dat ie anderen een trauma bezorgt, en hij is slechts 14! Een kind van 14 denkt toch niet echt na bij de gevolgen voor omstanders lijkt me. Op pesten moeten heel erg strenge straffen komen te staan, en dan heb ik het niet over een schandbord in het schoolgebouw, met daarop de namen van pesters, nee...dat helpt natuurlijk absoluut niks. Hard aanpakken dat soort! ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
www.funing.nl
|
![]()
14 jaar...
en dan lekkuh uit het raamspringen. moeten ze de doodstraf op zetten ![]()
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]()
Hmm een kind van 14 zal echt nog niet nadenken over de gevolgen van een zelfmoordactie.
Trouwens..iemand van latere leeftijd (40 ofzo) kan dat ook niet, zeker niet wanneer men depressief is. Dan kan je niet meer nadenken, dan boeit het je niet meer wat anderen ervan zullen vinden, of wat voor trauma's andere personen eraan overhouden. Het enige wat je dan wil, is dat je dood gaat. En onder welke omstandigheden dat gebeurt zal je een zorg zijn, als je maar dood gaat. Die jongen moet in ieder geval wel geholpen worden (NIET door het RIAGG..ik kots van het RIAGG) als hij het nog na kan vertellen. Ik hoop dat hij het overleeft, en ik hoop dat er een wereld voor hem open zal gaan wanneer hem de juitse hulp wordt aangeboden.
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
www.funing.nl
|
![]()
is der verder nog nieuws of die t heeft overleeft ofzow ?
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
hey
wat dom zeg van die jongen op school die het dan thuis net zo als i k ik heb het ook een keertje geprobeerd maar toen kwam net mijn broer binnen hij heeft me toen keihrd naar binnen gesleurd gelukkig leef ik nog wel anders.................. leefde ik nie meer ik ga denk ik liever gewoon dood jullie dan meisje van 11 (ik was toen 8 of 9 dat weet ik nie meer) ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
volgens my wou hy t gewoon doen zodat hy ni vergeten zou worden, dat hy wou mis aandacht hebbe. Over de gevolge: wat kan hem dat wat schele mis, hoe meer traumas hoe liever. Hy had haatgevoelens zeker.
|
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
Zelfmoord is een grote stap. Dat pak je niet aan om indruk te maken of wraak te nemen. Je onderbewuste moet overschaduwd worden door je bewustzijn. Een depressie is een logische verklaring maar weten doe je het nooit.
|
![]() |
![]() |
#15 | |
www.funing.nl
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
Maar achterhalen waarom die sprong lijkt me lastig. Een actie zoals deze kan iemand geestelijk erg door de war schudden...
|
![]() |