|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Oke dat is dus de stelling die ik krijg bij een discussie die ik op school moet gaan doen. Het is voor mijn tentamen.
Ik moet het oneens zijn met deze stelling. Ik ben zelf al wat argumenten aan het bedenken, maar weten jullie ook nog wat argumenten tegen deze stelling? |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
tegen de stelling?
hmm ikzelf vind dat de cd's veel te duur zijn en dat die 13/14 liedjes die er meestal op staan het niet waard zijn om daar 23 euro voor te betalen. maja dan krijg je toch weer die argumenten dat de artiesten dan geen muziek meer kunnen maken. wat trouwens onzin is want ze verdienen veel meer aan merchandising en touren. |
![]() |
![]() |
#3 |
Lid
|
![]()
Argumenten tegen:
- muzikanten kunnen via internet veel makkelijker hun muziek onder de aandacht brengen - het valt toch niet tegen te gaan.. het blijft een fenomeen van alle tijden. - als mensen muziek echt goed vinden dan kopen ze het album toch wel vaak. Vinden ze het 'wel aardig' dan blijft het bij downloaden meestal. Argumenten voor: - het is broodroof van de muzikanten, het is hun 'produkt' dat 'gestolen wordt'.. - op radio en tv worden ook liedjes gedraaid, zodoende kunnen muzikanten hun muziek nog steeds onder de aandacht brengen (argument hier weer tegenin: voor onbekende artiesten is dan ook wel weer veel moeilijker om zendtijd te winnen)
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Tsja, zoals tyskie al zei, het heeft voor en tegenargumenten. Persoonlijk heb ik iets van, moet je gewoon verdomd goede muziek maken, dan kopen de mensen je album wel. Ik heb net ook gewoon 7 albums gekocht.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
tegen woordig bevat een cd maar 1 a 2 goede nummers de recht is gewoon bager, dus ik download gewoon de goede nummers. ik ga er geen € 20 voor betalen.
alleen de echte goede cd's die koop ik |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Het is juist goed als je kunt downloaden, dan kan je tenminste nagaan wat je nou echt leuke muziek vind, en dan koop je die cd toch wel. Daar komt nog bij dat je vaak voor 1 goed nummer de hele cd moet kopen, en daar dan 23 euro voor betaald, dat is toch belachelijk, logisch dat iedereen gaat downloaden.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
aan de andere kant.. je kan ook gewoon de cd's beluisteren in de cd winkel voordat je ze koopt
ik koop pas een cd als ik de muziek echt goed vindt, anders d/l en brand ik ze gewoon |
![]() |
![]() |
#8 |
Lid
|
![]()
cd's zijn gewoon te duur..
![]() Ze zeggen ook doordat de artiest minder goed verdiend(aan cd's), de platenmaatschappij minder goed verdiend, dat er dan niet of niet genoeg geld is voor nieuwe artiesten Maar bijv. bij K3, die verdiend ook aan truitjes, mokken, sleutelhangers etc.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
argument?
- cd's zijn duur - downloaden is makkelijk - Persoonlijke overdrachten zijn prive en mogen uitgewisselt worden onder het motto van "lenen" kweenie dat soort onzin ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
oke dankjewel allemaal, met die argumenten kan ik wel wat
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
www.funing.nl
|
![]()
neem bv van katoen , daar mag je voor 85 eurocent een liedje downloaden en als je alle liedjes hebg gedownloawd ben je net zo duur uit als hun album kopen ( slecht 12 euro ofzo ) , heideroosjes die gaan de prijzen tegen en zetten hun cd's voor minder dan 16 euro in de schappen , winkels die meer vragen komen op de zwarte lijst.
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
ok hier mijn mening
a) jullie kopen allemaal van die top 100 cd's die inderdaad TE duur zijn in de WINKELS. Probeer via www.elcheapo.nl de goedkoopste cd's per mailorder te krijgen, dit scheelt al gauw 20-30%. Daarbij zijn niet-top100 cd's altijd goedkoper. Ik betaal meestal rond de 13/14 euro voor een cd die ik goed vind. b) ik denk dat het downloaden van muziek GOED is voor kleinere bands, er zijn heel wat bands die nu redelijk ervan kunnen leven en dit te danken hebben aan hun bekend heid via i-net. Ik ken zelf enorm veel bands via internet, dit is een geweldig medium om nieuwe muziek te ontdekken en je oogkleppen af te doen. Echter al die crap die ook op de radio komt, die wordt gedownload en gebrand, omdat het toch overal te vinden is. Voor de onbekendere bandjes moet je toch vaak het album bestellen (wederom via i-net) om alle nummers te krijgen. Daarbij bestaat er in verschillende genres muziek een bepaalde bintenis met het publiek. Vooral popmuziek wordt veel gebrand, maar zaken als klassieke cd's en kindercd's worden veel minder gebrand (daarom was k3 dus de bestverkochte cd van 2002). De band die popmuziek met zijn ''fans'' heeft is klein en dit komt denk ik door het 13 in een dozijn gehalte van deze muziek tegenwoordig. Ik denk dat het downloaden van muziek meer voordelen dan nadelen oplevert, kan de muziekindustrie eindelijk de cd's eens wat interessanter maken om er meer te verkopen en kunnen veel bandjes uit de diepte omhoog komen... |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
Zonder het downloaden van muziek zullen waarschijnlijk stromingen als metal/hardcore punk sterk met fans dalen.
Bepaalde stromingen kom je niet tegen op tv(zoals metal, punk) Maar mensen moeten er toch op een manier mee in aanraking komen, lijkt me niet dat zomaar als je in een cdwinkel staat een metalcd koopt, daar moet je een aanleiding voor hebben. Ik heb niks tegen het downloaden van cd's, tenslotte de bands willen dat je van de muziek geniet, ook al de platenmaatschappijen zeuren er wel over. Ik koop en download, voor mij is het onmogelijk om al mijn albums legaal te kopen vanwege de prijs en de afstand van de dichtsbijzijnde winkel die mijn muziek verkoopt. Downloaden is gewoon een goede manier om in aanraking te komen met andere stromingen dan wat je op tv tegen komt. |
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 |
Nerd
|
![]()
ik vind van wel ja
![]()
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
zowiezo ben ik pro-downloaden omdat ik daar nieuwe bands tegenkom. Ik zou die nooit op tv of in een tijdschrift lezen (tenzij ik aardschok-abbo neem), dus internet en downloaden is een goed medium om wat nieuws te ontdekken
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Ja, er moet meer afwisseling zijn. En niet zoals TMF/MTV sneaky doen Rockzone in het programma zetten, en dan wat slappe hap neerkwakken (LP en Nickelback enzo), nee er moet echt iets komen voor andere stromingen (metal, punk, ska, industrial) |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]() Citaat:
en the box heeft wel on the roxx.. soms komt daar nog wel wat leuks alleen klote dat het nachts is want dan slaap ik ![]() en zowieso the ahum 'rcok/punk' wat je op de radio hoort, is gewoon het commerciele geluid. of je moet naar leuke radio zenders luisteren en downloaden is gewoon DE manier om meer bandjes te leren kennen. |
|
![]() |
![]() |
#21 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Guest
|
![]()
ik vind dat het niet verboden zou moeten worden. Als uitgangs punt neem ik de doorsnee student(nooit geld om zich ook maar iets te kunnen veroorloven). 23 Euro voor n cd is redelijk duur. En wat zou jij kiezen? 23 euro kwijt of het gratis kunnen downloaden van muziek op je computer?!?!?
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Guest
|
![]() Citaat:
waarschijnlijk omdat je het op de dichtsbijzijnde plek wil hebben. eten op een station is ook duur. Probeer eens mailorders, of via internet te bestellen. Ik heb nog nooit meer dan 17,99 voor een cd betaald? :S |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Guest
|
![]()
volgens mij realiseren weinig van jullie dat zonder cd verkoop er ook geen muziek gemaakt gaat worden? Waar zouden de muzikanten anders van moeten leven. DIY is echt niet meer mogelijk met deze kwaliteit cd's.
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 | |