|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Wat vinden jullie van uithuwelijken?? Weten jullie of er enige regels over zijn in Nederland of in de Koran ofzo?
Is het uithuwelijken eigenlijk altijd gedwongen?? groetjes, Girltje155 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
uithuwelijken in de van dale: '"ten huwelijk geven''
is dat dan gedwongen? en door wie , moet het altijd door familie/ouders? ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
uithuwelijken vind ik maar weer een voorbeeld van hoe belachelijk bekrompen mensen kunnen zijn. Als jij met iemand gaat samenleven (het huwelijk ingaat dus) moet je dat doen als je ontzettend veel om die persoon geeft, en je hele leven bij hem/haar wilt blijven. Dat moet niet gebeuren omdat je ouders bepalen dat je maar even met een persoon mag gaan trouwen. Dan behandel je je eigen dochter als een ding, dat je maar weggeeft (als ik het goed heb worden alleen vrouwen uitgehuwelijkt). Ik vind dat elke persoon het recht moet hebben om zelf met de man/vrouw van zijn/haar dromen te kunnen trouwen. Dan kies je tenminste zelf ervoor. Met uithuwelijken ben je overgeleverd aan de grillen van je ouders.
In nederland zijn er niet echt regels mbt uithuwelijken, gewoon vanwege het simpele feit dat het niet voorkomt in Nederland. Wat in de Koran staat qua regels zou ik niet weten (ben nog niet klaar met lezen ![]() En uithuwelijken lijkt me altijd wel gedwongen, aangezien je een man krijgt aangewezen. Je mag hem niet zelf uitkiezen. Kijk, als ie rijk en een goddelijk lijf enzo heeft, kan ik misschien nog wel indenken dat je dat uithuwelijken best vindt. Maar de realiteit is niet zo. Conclusie: uithuwelijk... ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
www.funing.nl
|
![]()
ik ben hier fel op tegen , het miesje moet gewoon zelf een leuke gozer uit kunnen zoeken.
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Uitgehuwlijkt worden kan volgens mij alleen door een voogt. (Meestal is dit de vader aangezien de moeder dit denk ik niet zou willen aangezien die weten hoe het is...). Uithuwlijken is voor zover ik weet verboden in nederland, maar aangezien het meisje meestal niet tegenspreekt is er nix aan de hand (of ze zijn bang voor de vader of vanwege familierespect en dat soort onzin).
Persoonlijk vind ik het echt belagelijk. Soms kan ik me wel voorstellen dat zoiets gebeurd als je bijvoorbeeld erg arm bent en op die manier familie wordt van een rijkere familie (of iets in die trent). Toen wij in Trukije waren hebben we veel turkse mensen leren kennen (voornamelijk vrouwen), en als je die verhalen hoort, echt verschrikkelijk. Op hun 11e al uitgehuwlijkt worden, en op hun 12 al zwanger zijn en dat soort grapjes. We hebben daar heel erg goede gesprekken gehad. 1 van de vrouwen die wij kenden was weggelopen van haar man (die haar sloeg etc.), en had een soort vereniging voor vrouwen opgericht daar (persoonlijk vind ik dat erg moedig). Maar echt, die verhalen daar... je wordt er gewoon echt naar van, bijna bang. ![]() ![]() Waarom kunnen mensen elkaar niet gewoon gelijk behandelen? zucht.... Ik vind echt dat ze dit echt harder moeten aanpakken.... veel harder.... |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Ik vind het echt niet goed
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
Gelukkig dat we in Nederland wonen, en wij Nederlanders zijn niet zo triest dat we daar aan doen
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
dat soort dingen hebben we zelf in huis gehaald met onze tolerante klote houding
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Ehh wat bedoel je hier precies mee? Dat soort dingen... bedoel je dan buitenlanders die we hier hebben binnen gehaald ofzo? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Nederlanders halen toch ook wel is partners uit het buitenland? Als jij in Italie een vrouw tegenkomt en jullie gaan trouwen en in Nederland wonen, mag dat dan ook niet? Het is dus erg relatief. Aan de andere kant denk ik dat er een veel strengere controle van de Nederlandse overheid moet komen op dit soort zaken. Ik vind dat we toch echt een aantal regels mogen stellen voordat die personen een meisje uit het buitenland halen en hierheen brengen om mee te trouwen. Zo zou het goed zijn om te stellen dat ze meerderjarig (18+) moet zijn. Daarnaast moet de persoon die hier woont voor haar en zichzelf moeten kunnen zorgen. Geen idee hoe je dat met moeilijk woorden noemt. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
Voordeel is dat een vader over het algemeen zorgt dat zijn dochter goed terecht komt. Het is absoluut niet iets waar ik het mee eens ben, maar ieder meisje is wel eens thuisgekomen met een stuk gajes dat haar vader echt niet zag zitten... Hij zou het liefst zelf een jongen voor haar uitzoeken (nog liever helemaal geen jongen want het is "zijn kleine meid")
btw, ja ik ben dat gajes... ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
mannen worden ook uitgehuwelijkt
ik geloof dat beide families een overeenkomst aangaan betreft het nageslacht mijn dochter met jouw zoon dit staat gewoon vast, en soms kan je er onder uitkomen ( meestal de man) en soms niet. Ik weet ook dat aan het meisje altijd wordt gevraagd of ze maagd is ( soms ook gecontroleerd) en aan de man wordt het nooit gevraagd. Tis allemaal zo dubbel :/ |
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
Ik ben tegen uithuwelijken.
Maar is dat niet iedereen? Dat is zo achterhaald, bekromen en ouderwets. Vind ik dan. |
![]() |
![]() |
#15 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
Ja, ik hoorde laatst wat viavia.
Ik had echt niet verw8 dat dat nog gebeurde! ![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
gajes was een person uit de bijbel, en dat was juist een heel goed persoon, ....raar toch die beschrijvingen soms. hedentendage is gajes; tuig... edit fol: alle berichten die hierop ingaan worden verwijderd
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl Laatst aangepast door Fade of Light : 14 May 2003 om 17:19 |
|
![]() |
![]() |