Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 May 2003, 10:44   #1
Lon
Guest

Question literatuur

Waarom hebben we eigenlijk het vak literatuur? Waarom niet zoiets als filmkunde?
Wat is het nut van het vak literatuur volgens jullie?
Doeggg Lon
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2003, 11:26   #2
Narya
Guest

Standaard

het nut van het vak literatuur? Ehm... Ik denk vooral om te kunnen blijven lezen. het leesniveau van mensen daalt zeer snel als ze niet lezen. Met het vak literatuur zorgt de school ervoor dat mensen in ieder geval een krant nog kunnen begrijpen. En verder vind ik het zelf wel een leuk vak. Heb ik tenminste een reden om een boek te lezen
Wat betreft filmkunde: Volgens mij was de officiele bedoeling van het vak CKV om mensen in kunst te betrekken, daar hoort ook Literatuur en film bij. Maar ook architectuur en schilderkunst e.d.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2003, 19:41   #3
appelshampoo
Guest

Standaard

Ik vind het opzich wel leuk, ik lees sowieso veel en snap echt niet dat er mensen moeite hebben met hun lijst te vullen ? er zijn zoveel leuke boeken die je kunt lezen
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2003, 19:49   #4
0Vera
Lid

Standaard

boeken lezen is leuk maar die literatuurgeschiedenis vond ik dus drie keer niks
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2003, 21:06   #5
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

ik vind literatuur ook onzin. boeken lezen is zeker geen onzin, dat moet door iedereen regelmatig gebeuren vind ik, al is het alleen maar om je algemene kennis flink te ontwikkelen. literatuurgeschiedenis vind ik echter helemaal niet nodig. waarom zouden we uit ons hoofd moeten weten welke boeken er in 1834 zijn geschreven?
daarom ben ik zolang het vak literatuur bestaat ook voor een uitbreiding van het vak muziek
Oud 13 May 2003, 13:22   #6
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stevie

daarom ben ik zolang het vak literatuur bestaat ook voor een uitbreiding van het vak muziek
bij muziek hoort het vak muziekgeschiedenis,
en wat hadden we voor muziek omstreeks 1850?
Oud 13 May 2003, 13:49   #7
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r

bij muziek hoort het vak muziekgeschiedenis,
en wat hadden we voor muziek omstreeks 1850?
genoeg: bach, beethoven, stravinsky etc.
maar er is genoeg te vertellen over muziekgeschiedenis denk ik
Oud 13 May 2003, 19:50   #8
Maren
Guest

Standaard

Ik zelf vind literatuurgeschiedenis best leuk.
Soms een beetje saai maar ik vind het toch wel leuk om te lezen wat voor boeken ze in verschillende tijden lazen enzo.

Het nut is gewoon een beetje hoe de literatuur is geworden wat ie nu is.
Al is het neit voor iedereen even interessant.
Is net als met andere vakken. Een van AK leuk en interessant om te leren een ander niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2003, 19:45   #9
Lon
Guest

Standaard

Maar wat heb je nou in je latere leven aan het vak literatuur? Wat voegt het toe? En waarom zit het niet gewoon bij geschiedenis erbij in, in de onderbouw???
Ik denk dat het vak literatuur dus echt volkomen nutteloos is, als je meer achtergrond info over een boek wilt hebben en over de tijd waarin dat speelde kan je dat zelf ook prima opzoeken en daar hoef je dus geen literatuurlessen voor te hebben!
Greetz Lon
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2003, 18:33   #10
Maren
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Lon
Maar wat heb je nou in je latere leven aan het vak literatuur? Wat voegt het toe? En waarom zit het niet gewoon bij geschiedenis erbij in, in de onderbouw???
Ik denk dat het vak literatuur dus echt volkomen nutteloos is, als je meer achtergrond info over een boek wilt hebben en over de tijd waarin dat speelde kan je dat zelf ook prima opzoeken en daar hoef je dus geen literatuurlessen voor te hebben!
Greetz Lon
Ja maar ja ik heb bij zoveel vakken dak denk: what the fuck moet ik hiermee?
Ik geef toe je heb er niet echt veel aan. Het is meer een beetje algemene kennis.
En het ligt er ook een beetje aan of het je interreseert of niet.

En in de onderbouw? Daar zijn ze er helemaal niet in geinteresseerd. Dat lijkt me niet echt handig. Daar zijn ze volgens mij echt nog te jong voor.

En bij geschiedenis zijn er al genoeg andere dingen te behandelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2003, 20:30   #11
girltje155
Guest

Standaard

Nou dat veel onderwerpen bij Geschiedenis valt ook wel weer mee. Waarom hebben wij anders 4 jaar lang Rusland en WO1 + WO2 gehad, steeds weer hetzelfde, en vooral Rusland kwam elk jaar weer!!!
Maar verder ben ik benieuwd wat ik later nou nog allemaal zal weten van de vakken die ik nu heb gehad. Of het nou de literatuur is die blijft hangen, of iets heel anders!!

girltje155
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels