|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Ja ik ben een rokertje... maar ik zou graag stoppen na de examens, alleen ik heb het al meerdere keren geprobeerd en het lijkt maar niet te lukken. Dusss ik dacht zo misschien zijn er hier mensen die gestopt zijn of weten wat ik het best kan doen. *K heb nou eenmaal geen karakter
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
gwoon jezelf een maand opsluiten en zorgen dat je geen geld hebt
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
veteraan
|
![]()
acupunctuur,
en het bekijken van je eigen longfotos was voor mijn moeder de doorslag. met acupunctuur was ze er in een keer, voor altijd vanaf., (das like, 20jr geleden...en nog steeds niet meer rokende..sterker nog, ze vind t smerig...)
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Ga naar de dokter, die helpt je graag...
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
mijn vader is gewoon op een dag spontaan gestopt en hij rookt nou al 7 of 8 jaar niet meer
![]() of zorgen dat je in t ziekenhuis moet liggen, zo is mn oma gestopt ![]() zyban werkt niet, of is mijn moeder te verslaafd? ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
ziek worden. Werkte bij mij perfect. En daarna goed nadenken.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Lid
|
![]()
ik heb geen wilskracht
![]() soms rook ik veel, soms weinig maar als ik de gelegenheid heb moet et. Ik heb me daar maar bij neergelegd ![]()
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
verliefd worden op een jongen die een hekel heeft aan rokende meisjes....
|
![]() |
![]() |
#9 |
**Loves Anouk**
|
![]()
Ik rook ook, maar wat bij mij helpt is om niet in de buurt te zijn bij mensen die roken...
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
inderdaad gewoon stoppen roken is de grootste bullshit die er is
|
![]() |
![]() |
#14 |
Trots van het noorden.
|
![]()
mensen die roken zijn zwak
komma komma als je er niet mee eens bent
![]() |
#15 |
www.funing.nl
|
![]()
je hebt geen wilskracht dus...
nicotine plijsters of kauwgom zou je kunnen proberen , maar volgens mij werkt dat voor geen meter , je zou ook als je zin hebt om te roken een rondje gaan lopen met de hond ofzow , en voor veel afleiding zorgen totdat je er nie meer aan denkt ...
![]() |
#16 |
Looking at you
|
![]()
Ik koop gewoon geen sigaretten meer
![]() Mijn moeder is gewoon op 1 dag opgestaan, stak een sigaret op en vond hem vies en is meteen daarna gestopt ![]()
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
Als je wilt stoppen kun je het, helemaal op onze leeftijd, als je nou al 25 jaar rookt is van dag op dag ineens stoppen een heel andere ervaring.
Ik wil gewoon niet hard genoeg stoppen. Bij mij is het altijd wat minderen tot het weer goed gaat. Ik rook bijna nooit in het bijzijn van mijn vriendin (in verhouding tot wat ik verder rook tenminste) dus dat is geen oplossing. Misschien als ik ziek word ofzo, maarja, laat ik daar maar niet op hopen... |
![]() |
![]() |
#18 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
jongu,roku heeft helemaal nix met zwak zijn te maken sommige mensen roken omdat t lekker is(zoals ik),enbijna iedereen begint met roken om bij de andere te horen en ik kan me nie voorstellen dat JIJ nooit heb geprobeert te roken ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#21 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Dit is niet om je bang te maken maar eehm je moet maar is een paar artikelen op internet opzoeken!!! |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Maar k denk dat je niet moet zeggen: Ik probeer te stoppen, maar meer zo van, Ik ga stoppen.. En het ook nog doorzetten dan ![]() |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Guest
|
![]()
het geweldige advies van mijn wiskunde leraar was: niet bij jezelf dneken dat je stopt, maar je volgende sigaret uitstellen, en dat voor altijd
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Guest
|
![]()
Als je stopt heb je ook last vannautomatisme, je hebt iedere keer de neiging om een sigaret te pakken. Als je nou de filters in smeert/ spuit(wat je maar wilt) met een smerig goedje, bijv. citroensap ofzo, je verzint vast wel iets. Iedere keer als je toch een sigaret probeert te pakken krijg een leuke verrassing. Ga je het vanzelf vies vinden. En niet veel met andere rokers 'omgaan' of een sigaret van hun aannemen. De rest van de idieën zijn natuurlijk ook prima, kies iets wat jij denkt dat werkt.
We ![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Je bent werkelijk dom als je zegt dat roken lekker is. Ik rook zelf/heb gerookt dus ik weet hoe een sigaret smaakt en het smaakt gewoon vies. Dat je echter kan zeggen dat het relaxend is om even een sigaretje op te steken, okee. Maar lekker is dus gewoon O N Z I N. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() gewoon helemaal niet aan beginnen is het beste Laatst aangepast door L_angeldc : 2 June 2003 om 16:53 |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Lid
|
![]() Citaat:
ik rook weetjenog ![]() enuh I have to disagree on you Dimas. Roken is WEL lekker voor sommigen ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() en het zal best lekker zijn voor anderen.. maar ik weet zeker dat ze hun longen aan het uitkotsen waren toen ze voor het eerst een trekje namen |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Guest
|
![]()
ik heb ook gerookt. ik was al op me 12e begonnen. eerst gewoon proberen en van het 1 kwam het ander. en 1 januari 2001 ben ik gestopt. hoe ik het deed? gewoon afbouwen. eerst rookte ik 1 pakje per dag. ik ben steeds 3 sigaretten per dag minder gaan roken. het is best moeilijk. maar je moet gewoon door blijven zetten!! suc6 ermee! en ook nog. als je gestopt bent raak dan ook echt nooit meer een sigaret aan, je bent weer meteen verslaafd!!
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ik rook sinds mn elfde en dan waren er weinig die al rookten,dus ergens bijhoren was dan niet mogelijk. ik deed het vooral om het eens te proeven (omdat mn moeder rookt) en ik wou weten wat ze ervan vond, en ook om te vermageren (want ik dacht dat je ervan vermagerde)aangezien mn moeder graatmager is... maar ff ontopic: ik wil ff met trots melden dat ik in de grote vakantie ga proberen stoppen met roken ![]() |
|
![]() |
![]() |
#35 |
veteraan
|
![]()
move to > lifestyle & gezondheid?
![]() |
#36 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() en die move to vind ik een goed idee ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Guest
|
![]()
Niet beginnen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
the bearded lady
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#41 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Guest
|
![]()
[QUOTE]Originally posted by Chrizlybeer
Zeg dan dat je gaat stoppen. en niet proberen te stoppen .... [/QUOTE ik heb al verschillende keren gezegd dat ik ga stoppen,en aangezien dat dat niet lukt ga ik nu proberen ![]() ik ben geen 'ga'-type,eerder een 'probeer'-type ![]() en dimas: zeg wat je wilt maar ik vind het echt wel lekker ![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Guest
|
![]()
Ik blijf erbij dat zolang je niet wilt stoppen, je het wel blijft proberen maar niet zult slagen.
Ik heb het ook ooit gezegd, maar het werkt zo niet. Pas als je zelf beseft dat je moet stoppen omwille van je gezondheid, zal je ook echt stoppen... maarja, dan kun je beter ook stoppen met drinken en fastfood eten.. ik geef mijn Whoppers dus echt niet op voor een paar jaar langer leven!!! |
![]() |
![]() |
#45 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() alleja,na i ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Guest
|
![]()
Ik ben zelf een keer gestopt met roken, heb ik twee jaar volgehouden. Gewoon door niet te kopen, rokers te vermijden, veel lollies en kaugom en andere dingen...ik denk dat eigenlijk alles wat je nodig hebt een sterke wil moet zijn.
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#50 | |