Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 19 July 2003, 17:17   #1
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder

Kampie's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard je-en en jij-en tegen je opa en oma

Ik erger mij continu dood aan mijn neefje en nichtjes.. ze zijn respectievelijk 9, 12 en 14 jaar oud en lopen iedere keer JIJ te zeggen tegen mijn opa en oma daar word ik schijt ziek van..

Je toont dan toch totaal geen respect voor je opa en oma? Tenzij ze er zelf om vragen.. maar ik U ook tegen mijn opa en oma dus zouden zij dat ook moeten doen.. bluh

Net als 2 dagen terug: "Oma heb je een snoepje voor mij?"

Hallo?? Heeft ze met je geknikkerd?

Ik vind het dus 100% respectloos
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2003, 17:21   #2
WhizzCat
Guest

Standaard

Het ligt ook een beetje aan de opvoeding denk ik. Ik tutoyeer mijn opa en oma ook altijd, maar dat heeft niets met geen respect te maken.

Een neefje en nichtje van mijn zeggen het wel, maar die zijn op een andere manier opgevoed. Ik zelf vind het wel prima zo, want het geeft imho een "beter" contact. Ik weet niet waarom, maar zo voel ik dat een beetje.

Nu moet ik wel zeggen dat wij op een wat lossere manier met elkaar omgaan, maar misschien is dat iets wat je in Nederland niet zo snel tegenkomt.

Enfin, al met al, is het denk ik niet echt belangrijk of je u of jij zegt tegen je groot ouders, maar is het belangrijker dat jou groot ouders weten dat jij respect voor hun hebt, of je ze nou met je of u aanspreekt
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2003, 17:21   #3
Kamui
Guest

Standaard

kan je nie zo goe volgen
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2003, 17:31   #4
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder

Kampie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by WhizzCat
Het ligt ook een beetje aan de opvoeding denk ik. Ik tutoyeer mijn opa en oma ook altijd, maar dat heeft niets met geen respect te maken.
Jij en respect?
Citaat:
Een neefje en nichtje van mijn zeggen het wel, maar die zijn op een andere manier opgevoed. Ik zelf vind het wel prima zo, want het geeft imho een "beter" contact. Ik weet niet waarom, maar zo voel ik dat een beetje.

Nu moet ik wel zeggen dat wij op een wat lossere manier met elkaar omgaan, maar misschien is dat iets wat je in Nederland niet zo snel tegenkomt.

Enfin, al met al, is het denk ik niet echt belangrijk of je u of jij zegt tegen je groot ouders, maar is het belangrijker dat jou groot ouders weten dat jij respect voor hun hebt, of je ze nou met je of u aanspreekt
Dat ligt natuurlijk aan de opa en oma zelf.. alleen hebben mijn opa en oma er nooit om gevraagt opm ge jij'd te worden!

Mijn neefje en nichtjes zijn een beetje (moeilijk te zeggen) aan de asobuurt kant.. en het past dus ook bij hun dat ze het doen.. maar dat neemt niet weg dat ze het mogen doen..

Mijn Opa en Oma zijn echt mensen om respect voor te hebben.. en dan snap ik niet dat ze het in hun botte harse krijgen om te je-en en jij-en! Wie heeft ze dat bijgebracht?

*zucht*
Oud 19 July 2003, 17:32   #5
Annuh
Guest

Standaard

Ik zeg altijd u tegen men opa en oma , zoben ik ook opgevoed schaam me zelfs een beetje als k het niet doe is niet nodig maar voer me dan wel ongemakkelijk!

Maar ben het ook wel een kleintje beetje eens met whizzcat je respect voor je grootouders moet niet afhangen van u zeggen..
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2003, 17:38   #6
Fade of Light
Guest

Standaard

ik herinner me niet echt meer of ik jij of u zei...Maar beide moeten kunnen. Je bent familie van elkaar en geen vreemden.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2003, 17:48   #7
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik weet het ook llemaal nie meer? heb maar 1 opa en oma gekend..., en die waren al erg oud.
Oud 19 July 2003, 17:53   #8
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder

Kampie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Annuh
Ik zeg altijd u tegen men opa en oma , zoben ik ook opgevoed schaam me zelfs een beetje als k het niet doe is niet nodig maar voer me dan wel ongemakkelijk!
Zo voel ik dat ook.. ik voel me dan ook heel ongemakkelijk dat als wanneer m'n neefje en nichtjes het doen..
Citaat:
Originally posted by Annuh
Maar ben het ook wel een kleintje beetje eens met whizzcat je respect voor je grootouders moet niet afhangen van u zeggen..
Dat klopt idd ook wel.. maar het zou wel inhouden van respect als ze het wel zouden doen.. tenminste zo ervaar ik dat..

Mijn oom en tante willen graag dat ik ze alleen bij de voornaam noem.. anders had ik ook ge ome-Peter't en tante-Christa't
Oud 19 July 2003, 18:05   #9
Annuh
Guest

Standaard

Men tantes zeggen altijd jaah zeg nu maar Wies hoor of jaah zeg nu maar Joke hoor...

*zegt nog steeds tante Wies en tante Joke*
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2003, 18:18   #10
ShAdYPuNk
Guest

Standaard

HeYz,

Ik vind het niet nodig U te zeggen, ik zeg het ook niet tegen mijn opa (de rest is allemaal overleden). maar die zegt er ook noot wat van, vind het niet erg, merkt het niet eens. En volgens mij vinden alle opa's en oma's het niet 'erg'. Het is toch niet vervelend als je kleinkinderen geen U tegen je zeggen?

Ik was een keer met een vriendin mee naar haar oma, een paar dagen logeren. we waren een spelletje aan het doen en ik zei dat keer geen u ( doe ik daar normaalw el omdat mijn vriendin dat ook doet). En mijn vriendin maakt daar dan (een beetje als grapje zeg maar ook) een opmerking over. En het enige wat die oma doet is naar me knipogen, zovan het maakt niet uit.

TjOoOw
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2003, 20:11   #11
Babysmurfie
Guest

Standaard

Ik vind u gewoon een beleefdheidsvorm, maar beleefdheid en respect zijn twee totaal verschillende dingen.

Beleefdheid kan me gestolen worden, die etiquette enzo, vind ik best wel nep allemaal. Dat vind ik gewoon 'goede' manieren omdat het zo hoort en veel vertoon ook, terwijl het totaal niet belangrijk is. Beleefd ben je tegen mensen die je niet goed kent, wanneer je niet op je gemak bent. Als je close bent met iemand, kan je toch je of jij zeggen, dat klinkt veel minder afstandelijk dan u.

Respect is iets totaal anders, dat is een houding, een denkwijze. Dat is gewoon menen dat andere mensen niet slechter zijn dan jezelf, iedereen een eerlijke kans geven. Dat hangt echt niet af van het feit of je al dan niet u zegt.

Beleefdheid creëert afstandelijkheid, respect niet. Beleefdheid is ook geen uiting van respect. Respect uit je door vriendelijkheid, dat is nog iets helemaal anders.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2003, 21:43   #12
DarkAngel
Looking at you

DarkAngel's Avatar

Standaard

ik noem mijn opa altijd meneer en zeg altijd u

maar das ook een geheel andere situatie
Oud 19 July 2003, 22:18   #13
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder

Kampie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie
Ik vind u gewoon een beleefdheidsvorm, maar beleefdheid en respect zijn twee totaal verschillende dingen.

Beleefdheid kan me gestolen worden, die etiquette enzo, vind ik best wel nep allemaal. Dat vind ik gewoon 'goede' manieren omdat het zo hoort en veel vertoon ook, terwijl het totaal niet belangrijk is. Beleefd ben je tegen mensen die je niet goed kent, wanneer je niet op je gemak bent. Als je close bent met iemand, kan je toch je of jij zeggen, dat klinkt veel minder afstandelijk dan u.

Respect is iets totaal anders, dat is een houding, een denkwijze. Dat is gewoon menen dat andere mensen niet slechter zijn dan jezelf, iedereen een eerlijke kans geven. Dat hangt echt niet af van het feit of je al dan niet u zegt.

Beleefdheid creëert afstandelijkheid, respect niet. Beleefdheid is ook geen uiting van respect. Respect uit je door vriendelijkheid, dat is nog iets helemaal anders.
beleefdheid is idd een betere naam ervoor..
Oud 19 July 2003, 22:31   #14
Xero
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Kampie

Dat ligt natuurlijk aan de opa en oma zelf.. alleen hebben mijn opa en oma er nooit om gevraagt opm ge jij'd te worden!

Mijn neefje en nichtjes zijn een beetje (moeilijk te zeggen) aan de asobuurt kant.. en het past dus ook bij hun dat ze het doen.. maar dat neemt niet weg dat ze het mogen doen..

Mijn Opa en Oma zijn echt mensen om respect voor te hebben.. en dan snap ik niet dat ze het in hun botte harse krijgen om te je-en en jij-en! Wie heeft ze dat bijgebracht?

*zucht*
Noem jij je ouders dan ook u. Sorry, maar ik vind het respectloos van je grootouders dat ze het niet toelaten dat hun kleinkinderen ze je of jij laten noemen. Het is en blijft familie en dat heeft alleen een hechte band als iedereen gelijkwaardig is. Daar hoort het woordje u niet tussen.
Respect moet je verdienen en dat doe je niet door iemand u te noemen, maar iemand waarderen hoe die persoon is.

Maar misschien kom jij uit een vrij ouderwets gezin.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2003, 22:53   #15
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Mijn grootvaders (en vroeger grootmoeder) worden ook altijd gewoon aangesproken als jij/je/ge/gij...

Ik denk als ik ze moest aanspreken met U dat ze eens raar naar me zouden kijken. Wij hebben eigelijk een vrij hechte famillie op dat gebied. Het is ONS moemoe (grootmoe) of ONS vava (grootva) Er word hier overal ONS voor gezet... Eigelijk best wel raar...

Zij spreken ons dan ook aan met bv ONS Saar, ONS Nicky ONS Nele, ONZE Jef, ONZE Joris, ONZE Jan,......

Laatst aangepast door WishfulDreaming : 19 July 2003 om 22:56
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2003, 11:02   #16
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder

Kampie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Xero

Noem jij je ouders dan ook u. Sorry, maar ik vind het respectloos van je grootouders dat ze het niet toelaten dat hun kleinkinderen ze je of jij laten noemen. Het is en blijft familie en dat heeft alleen een hechte band als iedereen gelijkwaardig is. Daar hoort het woordje u niet tussen.
Respect moet je verdienen en dat doe je niet door iemand u te noemen, maar iemand waarderen hoe die persoon is.

Maar misschien kom jij uit een vrij ouderwets gezin.
Beetje een domme reactie..

Maar nee ik u niet tegen mijn ouders..

Het is ook meer op de manier zoals ze het zeggen..

Het is absoluut beleefd als iemand u zegt tegen een ouder iemand..
Oud 20 July 2003, 12:56   #17
Xero
Guest

Standaard

Het is beleefd om u te zeggen tegen vreemden, maar bij familie is dat toch niet nodig ? Wat is de reden dat uw grootouders niet ge-je-d of ge-jij-d willen worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2003, 13:33   #18
Forza
Guest

Standaard

saartje zegt U tegen mij, heeft ze nu respect voor mij?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2003, 13:43   #19
xLesjuhx
Guest

Standaard

Ik zeg gewoon 'je'en 'jij'. 'U' vind ik echt afstandelijk en dat zeg ik echt niet tegen familieleden. Dat doet dan ook verder niemand van mijn familie.
Laten blijken dat je respect voor iemand hebt, heeft nix te maken met JIJ of U zeggen. Je kunt respect op veel meer manieren laten blijken.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2003, 14:00   #20
Raspberry
Ja?

Raspberry's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by xLesjuhx
Je kunt respect op veel meer manieren laten blijken.
mee eens

Citaat:
Ik zeg gewoon 'je'en 'jij'. 'U' vind ik echt afstandelijk en dat zeg ik echt niet tegen familieleden. Dat doet dan ook verder niemand van mijn familie.
idem
Oud 20 July 2003, 14:56   #21
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder

Kampie's Avatar

Standaard

Je-en en jij-en tegen je opa en oma is toch niet beleefd? Dat zijn mensen om respect voor te hebben..

Die mensen hebben de oorlog nog meegemaakt.. Ik vind het iig onbeleefd klinken zoals mijn neefjes en nichtjes het doen..
Oud 20 July 2003, 15:30   #22
supergirl
Guest

Standaard

Ik zeg gewoon je/jij tegen mijn oma's.....omdat ik u zo afstandelijk vind klinken.Je zegt u tegen vreemden en ik vind niet dat ik dat tegen mijn oma's hoef te zeggen...ik hou van me oma's en ik respecteer ze.Heeft niks met respect of aso ja of nee te maken.
Ik veroordeel iemand ook niet als ze wel u zeggen maar vaak vind ik wel dat mensen die u zeggen wel mensen veroordelen die je of jij zeggen......
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2003, 15:50   #23
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Die mensen hebben de oorlog nog meegemaakt
dat is nou niet bepaald een reden he?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2003, 18:12   #24
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Forza_Vites
Nee, da's uit arrogantie dat ik dat zeg
Oud 20 July 2003, 18:18   #25
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder

Kampie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

dat is nou niet bepaald een reden he?
Nee maar het houd wel in dat ze van respectabele leeftijd zijn..

Ik U zelfs tegen de buurvrouw.. terwijl m'n andere buurvrouw daar jij ik mee.. dat komt puur vanwege het feit dat mijn ene buurvrouw (dusdanig veel) ouder is dan de andere
Oud 20 July 2003, 19:46   #26
L_angeldc
Guest

Standaard

ik zeg altijd u tegen mij opa en oma, niet omdat ik zo speciaal ben opgevoed maar tsja ik weet niet, gewoon om respect te tonen ofzo
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2003, 22:16   #27
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder

Kampie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by L_angeldc
ik zeg altijd u tegen mij opa en oma, niet omdat ik zo speciaal ben opgevoed maar tsja ik weet niet, gewoon om respect te tonen ofzo
ik denk dat jij er net zo over denkt al ik..
Oud 21 July 2003, 08:17   #28
WhizzCat
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Forza_Vites
Nee, da's een hoogstwaarschijnlijk een taal fout. "U" mag nl. alleen voor God gebruikt worden.

Enfin, ff ontopic

Respect hoef je niet te laten blijken door u te zeggen. Hier ergens boven stond dat al en daarnaast hebben wij zo'n goede familie band dat het gewoon overbodig is. Opa en oma weten echt wel dat we respect voor hun hebben en niet zo'n klein beetje ook
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2003, 12:02   #29
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:

Nee, da's een hoogstwaarschijnlijk een taal fout. "U" mag nl. alleen voor God gebruikt worden.

Enfin, ff ontopic

Respect hoef je niet te laten blijken door u te zeggen. Hier ergens boven stond dat al en daarnaast hebben wij zo'n goede familie band dat het gewoon overbodig is. Opa en oma weten echt wel dat we respect voor hun hebben en niet zo'n klein beetje ook
Hij bedoelde het met een kleine u

Als in ... *Hou u bakkes*

Tot hier deze kleine rechtzetting voor Forza
Oud 21 July 2003, 19:11   #30
Clauw
Lid

Standaard

ik zeg ook 'u' tegen mijn oma's en opa, zo is het mij aangeleerd en ik doe het eigelijk nog steeds. uit respect dan ook. terwijl ik ook merk dat veel jongere nichtjes en neefjes je en jij zeggen tegen mn oma. Tegen oudere mensen zeg ik ook 'u'. Tegen mn ouders weer niet.
Clauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2003, 11:03   #31
WhizzCat
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18

Hij bedoelde het met een kleine u

Als in ... *Hou u bakkes*

Tot hier deze kleine rechtzetting voor Forza
Okay, dan heb ik niks gezegd
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2003, 15:47   #32
Miss_Sweetgirl
Guest

Standaard

Me opa en oma willen juist dat ik je zeg
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2003, 17:54   #33
Babysmurfie
Guest

Standaard

Citaat:
Nee maar het houd wel in dat ze van respectabele leeftijd zijn..
Het is toch niet omdat iemand ouder is dat die meer respect verdient
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2003, 18:50   #34
Annuh
Guest

Standaard

Haha dan krijg je dat gezeur weer van waar zijn de normen & waarden van de jongeren gebleven zoals respect voor de ouderen onder ons ....
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2003, 19:41   #35
Palma
Guest

Standaard

Ik zit zelf altijd te twijfelen, of ik nou u of je moet zeggen. Ik zeg geloof ik meestal je, of ik omzeil het een beetje.. of zo'n beetje vaag van, Oma, weet ju hoelaat het is?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2003, 21:31   #36
dupke
Guest

Standaard

ik zeg ook altijd tegen mijn nog overgebleven oma U of in het limburgs Deer.
me moeder zegt altijd maar, als je met die persoon op school hebt gezeten en het is geen familie dan mag je jij-en en jou-en
ander u /deer

ook tegen mijn tante is het altijd Tante astrid of Ome leon
of als je iets te drinken wil ofzo, tant enny moag ich van Uch get te drinken?
ik zeg zelfs tegen me neeft Uch/Deer alhoewel hij altijd zegt jij hoor.

maar jah ik zal dat ook op mijn kinderen over brengen ik vind dat een vorm van beleefdheid!

ik voel me ook niet fijn als ik tegen me oma jij of jou zeg..
  Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2003, 15:12   #37
anemic
Guest

Standaard

ik ben altijd opgegroeid door jij en je te zeggen.. ik denk niet dat respect in het woordje ''u'' zit.. of zeggen jullie dat soms ook tegen jullie ouders?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2003, 16:23   #38
FiZz
Guest

Standaard

Waarom moet je eigenlijk respect hebben voor iemand die ouder is? Het gaat toch niet om hoe oud die persoon is, maar om hoe die persoon is.

En als dat tweede zo zou zijn, dan zijn er ook wel jonge mensen waartegen ik u zou moeten zeggen.

Ik vind het maar onzin. Soms doe ik het wel, soms niet. Is gewoon zo in mijn kop gestampt.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2003, 18:33   #39
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder

Kampie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by FiZz
Waarom moet je eigenlijk respect hebben voor iemand die ouder is? Het gaat toch niet om hoe oud die persoon is, maar om hoe die persoon is.

En als dat tweede zo zou zijn, dan zijn er ook wel jonge mensen waartegen ik u zou moeten zeggen.

Ik vind het maar onzin. Soms doe ik het wel, soms niet. Is gewoon zo in mijn kop gestampt.
Het is mijn neefje en nichtjes altijd bijgebracht om u te zeggen tegen mijn opa en oma.. Maar zij maken er gewoon, uit gemakzucht, jij en je van en daar kan ik dus absoluut niet tegen..

Ze zijn toch niet gelijk als jou? Ok, als zij ooit gezegd hebben dat ze liever je en jij hebben dan is het logisch dat je het doet..
Oud 24 July 2003, 19:15   #40
Babysmurfie
Guest

Standaard

Citaat:
Ze zijn toch niet gelijk als jou?
Ah nee?
Ze zijn beter zeker? Echt niet hoor.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2003, 21:58   #41
Xero
Guest

Standaard

Bij ons in de familie is niet iedereen even goed, maar wel gelijkwaardig.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2003, 00:07   #42
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder

Kampie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie

Ah nee?
Ze zijn beter zeker? Echt niet hoor.
Zijn ze wel gelijk aan jou?
Jij hebt nog wel wat te leren..Die mensen hebben veel meer mee gemaakt dan dat jij waarschijnlijk ooit zal meemaken.. en dus zijn ze niet gelijk aan jou en zijn ze toch wel je "meerdere"
Oud 25 July 2003, 17:10   #43
Babysmurfie
Guest

Standaard

Citaat:
Zijn ze wel gelijk aan jou?
Jij hebt nog wel wat te leren..Die mensen hebben veel meer mee gemaakt dan dat jij waarschijnlijk ooit zal meemaken.. en dus zijn ze niet gelijk aan jou en zijn ze toch wel je "meerdere"
Niet gelijk, wel gelijkwaardig.
En het is goed mogelijk dat die mensen veel meer meegemaakt hebben dan ik ooit zal meemaken, maar daardoor vind ik ze niet mijn meerdere.
Dit wil niet zeggen dat ik ze niet respecteer, maar ik vind het niet nodig om u te zeggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2003, 17:35   #44
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik heb nog maar 1 opa En zeg altijd U.. Tegen ooms en tantes je en jij
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2003, 18:57   #45
FiZz
Guest

Standaard

Omdat ze ouder zijn en meer "weten" moeten we respect hebben?

Maar je moet niet vergeten dat veel ervan ook erg uit de tijd zijn. En dus helemaal niet "passen" in deze maatschappij. Wij hebben hun opzich niet nodig etc etc. Waarom moeten wij respect hebben voor hun? (even erg scherp door de bocht genomen dan).

Als ze nou iets goeds gedaan hebben owkee... maar gewoon normaal gesproken.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2003, 23:22   #46
The Phit
Guest

Standaard

Ik vind het erg verkeerd om in familiekring mensen aan te spreken met U!!! Vreemden of mensen waarmee je werkt in hogere posities spreek je aan met U. familie en vrienden en collega's die op dezelfde niveau zitten als jij spreek je aan me je of jij. en hier op t forum ook
  Met citaat antwoorden
Oud 26 July 2003, 17:40   #47
chica
Bianca

chica's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

ik zeg u ik ga geen je zeggen, als ik t eens per ongeluk zeg is het, sorry U. ik wil geen je zeggen want mn oma is best oud en kvind het beter klinken, iedereen doet t behalve de hele kleintjes, maar dat kan wel. Tegen vreemden en ouderen zeg ik u en tegen mn ouders niet. Ligt er aan hoe oud, en wat voor band. Ik heb een goede band met mn oma maar ik zeg toch u.
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 July 2003, 19:27   #48
Annuh
Guest

Standaard

same here!

K snap echt niet dat sommige het raar vinden om U tegen je grootouders te zeggen maah goed ieder zen ding he!
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2003, 12:32   #49
psychobunny
Guest

Standaard

vind ik maar bullshit,ik zeg altijd jij,denk dat ze me gewoon zouden uitlachen moest ik u zeggen en de enigste keren dat ik u zeg,komt het eerder door dialect dan dat het bedoeld is als beleefdheidsvorm
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2003, 13:34   #50
Babysmurfie
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by psychobunny
de enigste keren dat ik u zeg,komt het eerder door dialect dan dat het bedoeld is als beleefdheidsvorm
Jah dat heb ik ook
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels