Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: .
ja 10 55,56%
nee 7 38,89%
ik twijfel nog 1 5,56%
Stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 September 2003, 19:08   #1
ik_ben_de_man
www.funing.nl

ik_ben_de_man's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard extra blasting op de vette hap...

zouden jullie dit goed vinden , dit omdat de gemiddekde nederlander steeds dikker/zwaarder word , en we tenslotte met een tekort zitten...

goede oplossing of niet ?
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2003, 19:10   #2
ik_ben_de_man
www.funing.nl

ik_ben_de_man's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

ikzelf heb dus voor ja gekozen , omdat ik zelf ook iets aan de zware kant ben , en als die dingen duurder wroden je toch minder snel de kans neemt om een kroketje te kopen ofzow.
Oud 25 September 2003, 19:17   #3
Stapper
Guest

Standaard

vind het opzich wel een goed idee
alleen is het probleem dat mensen het nog steeds wel blijven kopen, of het moet echt duur worden

maar om de gezondheid van de nederlanders iets omhoog te halen is het wel goed, maar daar moet dan wel tegen over staan dat het sporten goedkoper gemaakt moet worden
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2003, 19:32   #4
PFP
Guest

Standaard

nee, ik vind niet dat als ik eens een patatje haal ik moet betalen voor mensen die te dik zijn. Ik vind het gewoon het niet serieus nemen van de burger.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2003, 21:23   #5
eneri
Guest

Standaard

vind het op zich ook wel een goed idee, inderdaad voor de wat dikkere mensen, maar dan zouden ze ook sporten goedkoper kunnen maken. als je t dan aanpakt moet je t meteen goed doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2003, 21:30   #6
bootje
Meest gerespecteerde forummer

bootje's Avatar

Standaard

ik vind dat de mensen zelf wel wat meer karakter mogen hebben en wat gezonder eten. het wordt zo langzamerhand iets te makkelijk. alles wordt de mens voorgekauwd. een beetje moeite om te weerstaan aan een vettige hap, mogen ze toch wel zelf opbrengen, vind ik.
Oud 26 September 2003, 07:49   #7
ik_ben_de_man
www.funing.nl

ik_ben_de_man's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by bootje
ik vind dat de mensen zelf wel wat meer karakter mogen hebben en wat gezonder eten. het wordt zo langzamerhand iets te makkelijk. alles wordt de mens voorgekauwd. een beetje moeite om te weerstaan aan een vettige hap, mogen ze toch wel zelf opbrengen, vind ik.
karakter , tlijkt wel of dat tegenwoordig niet meer bestaat.

is wel een goed idee om het sporten dan goedkoper te maken , maar dan is het voor het begrotingstekort natuurlijk weer niet voordelig.
Oud 26 September 2003, 09:45   #8
Alpha
FORE!!!

Alpha's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Vind het wel een goed idee, maar dan niet te veel belasting, dus niet dat n frietje opeens van bijv. 2 euro naar 5 euro gaat of zo. Dat is namelijk al gebeurd met de euro
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2003, 11:39   #9
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Nee, het nemen van een vette hap is ieders eigen verantwoordelijkheid. De mensen die niet verslaafd zijn maar zoals ik gewoon houden van af en toe een patatje te halen worden dan gestraft.

Het bevorderen van sport, wat Stapper noemde, lijkt mij inderdaad een beter alternatief.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2003, 13:44   #10
TheGroovMaster
Über Mensch

TheGroovMaster's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

ik vind dat die idd omhoog mag, luxe belasting omhoog en minimum belastingen omlaag.... snappie, geen id hoe die BTW shit nu allemaal heel
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2003, 14:25   #11
anemic
Guest

Standaard

dude dat vind ik inderdaad een geniaal idee!!
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2003, 14:34   #12
PFP
Guest

Standaard

mensen die verslaafd zijn kopen het toch wel, kijk maar naar de accijns op peuken.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2003, 14:39   #13
anemic
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
mensen die verslaafd zijn kopen het toch wel, kijk maar naar de accijns op peuken.
ja en DAAROM juist! dan betalen ze tenminste hun eigen ziekenkosten
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2003, 14:43   #14
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
ja en DAAROM juist! dan betalen ze tenminste hun eigen ziekenkosten
ja, maar wat als ik dan een patatje wil halen? Moet ik daar dan aan mee betalen? Zo kan je overal wel belasting op gaan heffen.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2003, 15:42   #15
sunnyflower
Guest

Standaard

op zich misschien wel een goed idee, maar ik denk niet dat het echt helpt voor het begrotingstekort
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2003, 18:02   #16
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
ja, maar wat als ik dan een patatje wil halen? Moet ik daar dan aan mee betalen? Zo kan je overal wel belasting op gaan heffen.
alleen op de dingen die schadelijk voor je zijn. zoals roken en drank en dus ook vet eten.
ik vind het een goed idee, want zo gaan mensen toch minder vette dingen eten.
en dat sporten dan goedkoper moet worden ben ik het ook helemaal mee eens, want tis de laatste tijd alleen nog maar duurder geworden lijkt het.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2003, 18:18   #17
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by L_angeldc
alleen op de dingen die schadelijk voor je zijn. zoals roken en drank en dus ook vet eten.
ik vind het een goed idee, want zo gaan mensen toch minder vette dingen eten.
en dat sporten dan goedkoper moet worden ben ik het ook helemaal mee eens, want tis de laatste tijd alleen nog maar duurder geworden lijkt het.
weet je wat ook schadelijk is dat zijn borrelnootjes, 1 op de 1000000 mnensen stikt erin. Laten we daar maar belasting op gaan heffen want dat zal werken.

Het is gewoon weer een truc om meer geld te vangen, net zoals er met benzine en roken is gebleken: de consumptie gaat niet achteruit door een heffing, de schatkist word er alleen mee gespekt.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2003, 19:41   #18
Alpha
FORE!!!

Alpha's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Originally posted by TheGroovMaster
ik vind dat die idd omhoog mag, luxe belasting omhoog en minimum belastingen omlaag.... snappie, geen id hoe die BTW shit nu allemaal heel
Medische hulp e.d. is 0% BTW
primaire levensbehoeftes (voedsel e.d.) 6% BTW
luxegoederen (al het overige) 19%
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2003, 16:59   #19
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by sunnyflower
op zich misschien wel een goed idee, maar ik denk niet dat het echt helpt voor het begrotingstekort
Haha, nee natuurlijk niet, maar daar gaat het nu ook niet om. Waar het wel om gaat is dat de overheid ons denkt te moeten opvoeden. Tot op zekere hoogte is dat ook een taak van de overheid, consumptie van bepaalde producten wordt aangemoedigd en andere wordt afgeremd door belasting, accijnzen etc. Maar toch blijf ik erbij dat het halen van een patatje, het vet eten en al dan niet dik zijn door eigen schuld gewoon een kwestie van eigen verantwoordelijkheid is en waarvoor ik niet gestraft hoef te worden.

Laatst aangepast door Tyskie : 1 October 2003 om 15:37
  Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2003, 17:26   #20
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Ik denk dat het praktisch al onmogelijk is om belasting te heffen op fastfood en frituur. Sowieso kunnen mensen thuis al friet bakken, dus verplaats je het probleem... Mensen gaan meer friet thuis bakken, dan bij de friettent halen. Gevolg: middenstand krijgt het nog moeilijker...
Een ander tegenargument is dat fastfood en friet niet echt een verslaving zullen vormen als drank en sigaretten, waar het ook moeilijk is om vanaf te komen.

Het argument dat mensen zelf moeten weten of ze vet eten gaat in mijn ogen echter niet op. Mensen zouden in principe ook zelf moeten weten of ze roken of drinken, maar de praktijk wijst uit dat overheidsoptreden nodig is om mensen niet te laten beginnen met roken/ drinken. Er vanaf helpen is lastig, mensen stoppen niet om een paar centen meer, maar het vormt wel een drempel om ooit mee te beginnen.

Kortom, ik ben er tegen.
Oud 30 September 2003, 18:14   #21
Dobbo
Guest

Standaard

Weet jij wat tegenwoordig de mcdonalds kost.. je betaalt je scheel voor niks.. en toch is het iedere dag druk. Dus ik denk dat je beter het sporten kan bevorderen
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels