|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
Bekijk resultaten enquête: . | |||
ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 55,56% |
nee |
7 | 38,89% |
ik twijfel nog |
1 | 5,56% |
Stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
www.funing.nl
|
![]()
zouden jullie dit goed vinden , dit omdat de gemiddekde nederlander steeds dikker/zwaarder word , en we tenslotte met een tekort zitten...
goede oplossing of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
www.funing.nl
|
![]()
ikzelf heb dus voor ja gekozen , omdat ik zelf ook iets aan de zware kant ben , en als die dingen duurder wroden je toch minder snel de kans neemt om een kroketje te kopen ofzow.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
vind het opzich wel een goed idee
alleen is het probleem dat mensen het nog steeds wel blijven kopen, of het moet echt duur worden maar om de gezondheid van de nederlanders iets omhoog te halen is het wel goed, maar daar moet dan wel tegen over staan dat het sporten goedkoper gemaakt moet worden |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
nee, ik vind niet dat als ik eens een patatje haal ik moet betalen voor mensen die te dik zijn. Ik vind het gewoon het niet serieus nemen van de burger.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
vind het op zich ook wel een goed idee, inderdaad voor de wat dikkere mensen, maar dan zouden ze ook sporten goedkoper kunnen maken. als je t dan aanpakt moet je t meteen goed doen.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
ik vind dat de mensen zelf wel wat meer karakter mogen hebben en wat gezonder eten. het wordt zo langzamerhand iets te makkelijk. alles wordt de mens voorgekauwd. een beetje moeite om te weerstaan aan een vettige hap, mogen ze toch wel zelf opbrengen, vind ik.
![]() |
#7 | |
www.funing.nl
|
![]() Citaat:
is wel een goed idee om het sporten dan goedkoper te maken , maar dan is het voor het begrotingstekort natuurlijk weer niet voordelig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FORE!!!
|
![]()
Vind het wel een goed idee, maar dan niet te veel belasting, dus niet dat n frietje opeens van bijv. 2 euro naar 5 euro gaat of zo. Dat is namelijk al gebeurd met de euro
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Nee, het nemen van een vette hap is ieders eigen verantwoordelijkheid. De mensen die niet verslaafd zijn maar zoals ik gewoon houden van af en toe een patatje te halen worden dan gestraft.
Het bevorderen van sport, wat Stapper noemde, lijkt mij inderdaad een beter alternatief. |
![]() |
![]() |
#10 |
Über Mensch
|
![]()
ik vind dat die idd omhoog mag, luxe belasting omhoog en minimum belastingen omlaag.... snappie, geen id hoe die BTW shit nu allemaal heel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
dude dat vind ik inderdaad een geniaal idee!!
|
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
mensen die verslaafd zijn kopen het toch wel, kijk maar naar de accijns op peuken.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
op zich misschien wel een goed idee, maar ik denk niet dat het echt helpt voor het begrotingstekort
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ik vind het een goed idee, want zo gaan mensen toch minder vette dingen eten. en dat sporten dan goedkoper moet worden ben ik het ook helemaal mee eens, want tis de laatste tijd alleen nog maar duurder geworden lijkt het. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Het is gewoon weer een truc om meer geld te vangen, net zoals er met benzine en roken is gebleken: de consumptie gaat niet achteruit door een heffing, de schatkist word er alleen mee gespekt. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
FORE!!!
|
![]() Citaat:
primaire levensbehoeftes (voedsel e.d.) 6% BTW luxegoederen (al het overige) 19%
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Laatst aangepast door Tyskie : 1 October 2003 om 15:37 |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Lid
|
![]()
Ik denk dat het praktisch al onmogelijk is om belasting te heffen op fastfood en frituur. Sowieso kunnen mensen thuis al friet bakken, dus verplaats je het probleem... Mensen gaan meer friet thuis bakken, dan bij de friettent halen. Gevolg: middenstand krijgt het nog moeilijker...
Een ander tegenargument is dat fastfood en friet niet echt een verslaving zullen vormen als drank en sigaretten, waar het ook moeilijk is om vanaf te komen. Het argument dat mensen zelf moeten weten of ze vet eten gaat in mijn ogen echter niet op. Mensen zouden in principe ook zelf moeten weten of ze roken of drinken, maar de praktijk wijst uit dat overheidsoptreden nodig is om mensen niet te laten beginnen met roken/ drinken. Er vanaf helpen is lastig, mensen stoppen niet om een paar centen meer, maar het vormt wel een drempel om ooit mee te beginnen. Kortom, ik ben er tegen.
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
Weet jij wat tegenwoordig de mcdonalds kost.. je betaalt je scheel voor niks.. en toch is het iedere dag druk. Dus ik denk dat je beter het sporten kan bevorderen
|
![]() |