Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 7 October 2003, 14:47   #1
De Filosoof
Guest

Angry Besparen ??? En de ministers dan !!!!

Ik sloeg vanmorgen mijn krantje je open en ik lees op de voorpagina dat er een onderzoek is gedaan naar het loon verschil tussen ambtenaren en ministers.

Wat blijkt, sommige ambtenaren verdienen meer dan de ministers
Gevolg : De ministers gaan meer verdienen.

En dan maar zeggen dat we met ze allen de broekriem moeten aantrekken. Hun dan ook !!!!!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2003, 15:31   #2
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Wat is je punt van discussie?
Oud 7 October 2003, 16:14   #3
PFP
Guest

Standaard

ministers verdienen gewoon wienig in vergelijking tot top mensen in het bedrijfsleven. Ik vind best dat daar een salarisverhoging mag plaats vinden.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2003, 20:03   #4
ik_ben_de_man
www.funing.nl

ik_ben_de_man's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
ministers verdienen gewoon wienig in vergelijking tot top mensen in het bedrijfsleven. Ik vind best dat daar een salarisverhoging mag plaats vinden.
het enige verschil is dus dat de politice geen bazen zijn van bedrijven die op winst uitzijn , en daarbij komt , je word echt niet makkelijk baas , je moet in dat wereldje zitten , en als je politici wilt worden kan je gelijk je politieke partij oprichten , en een beetje populistish lullen , stel je krijgt 5 zetels tweede kamer , bingo , paar miljoen rijker
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2003, 21:07   #5
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man
het enige verschil is dus dat de politice geen bazen zijn van bedrijven die op winst uitzijn , en daarbij komt , je word echt niet makkelijk baas , je moet in dat wereldje zitten , en als je politici wilt worden kan je gelijk je politieke partij oprichten , en een beetje populistish lullen , stel je krijgt 5 zetels tweede kamer , bingo , paar miljoen rijker
paar miljoen? volgens mij ligt het salaris van een kamerlid ongeveer rond een klein ton. Zoiets heet democratie dus of jij het er mee eens bent of niet doet dan niet ter zake.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2003, 09:19   #6
ik_ben_de_man
www.funing.nl

ik_ben_de_man's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
paar miljoen? volgens mij ligt het salaris van een kamerlid ongeveer rond een klein ton. Zoiets heet democratie dus of jij het er mee eens bent of niet doet dan niet ter zake.
denk niet dat ministers een ton verdienen , waarschijnlijk veel meer , maar heb jij t nu over maand of jaar salaris ?
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2003, 15:43   #7
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man
denk niet dat ministers een ton verdienen , waarschijnlijk veel meer , maar heb jij t nu over maand of jaar salaris ?
Ministers verdienen een (paar?) ton per jaar... Zeker geen miljoenen...
Oud 13 October 2003, 10:59   #8
TheGroovMaster
Über Mensch

TheGroovMaster's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

gemiddelde 235.000 eurotjes per jaar dacht ik excl een aantal bijkomde bedragen komen ze denk ik op de 3-4 ton per jaar uit.

iuk vind het gewoon aso dat die bedrijfs directeuren zoveel miljoenen verdienen. En dan gek blijven vinden dat hun bedrijf failiet gaat sukkels.

En over die ministers die meer gaan verdienen, nee, laat die ambtenaren maar in de kosten schappen, zijn allemaal onze belastings centen!! bespaar dan niet op onderwijs ofzo.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2003, 12:52   #9
Dobbo
Guest

Standaard

Ik snap niet dat iemand bij de overheid zo veel kan verdienen... wat is er dan zo belangrijk dat je meer dan 235.000 E per jaar moet verdienen.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2003, 18:21   #10
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by TheGroovMaster
, laat die ambtenaren maar in de kosten schappen, zijn allemaal onze belastings centen!! bespaar dan niet op onderwijs ofzo.
euhm..leraren zijn ambtenaren?
Oud 13 October 2003, 18:32   #11
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
euhm..leraren zijn ambtenaren?

Semi-ambtenaren.
Wat is je punt van discussie verder?
Oud 13 October 2003, 21:42   #12
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Tyskie
Semi-ambtenaren.
Wat is je punt van discussie verder?
dat groov iets beter moet formuleren en dus moet zeggen dat de rijkelijk betaalde ambtenaren in hun kosten moeten scheppen...

want ik heb nog nooit gehoord dat leraren veel verdienen
Oud 14 October 2003, 09:53   #13
Amnesiac
Guest

Standaard

"Het salaris van een minister is vastgesteld op €9422,06 bruto per maand, exclusief onkostenvergoedingen."

ruim €113.000 per jaar dus, én ze krijgen er nog een dienstauto bij (Mercedes geloof ik).
Naar mijn weten is dat ruim 2 keer modaal. Als je ziet wat sommige andere ambtenaren verdienen (leraren), of werknemers uit het bedrijfsleven hoef je geen professor te zijn om te zien dat de lonen enorm scheef zijn.
Ministers hebben misschien een grotere vorm van verantwoordelijkheid, hoewel die weer grotendeels wordt opgevangen door de vele ministeries (daar wordt het echte werk van de minister gedaan).

Het kan allemaal wel minder, en zeker als ze nu aan loonsbevriezing willen doen en willen korten op de sociale voorzieningen. Wees dan niet hypocriet en lever zelf ook in!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels