Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 November 2003, 20:48   #1
Yimme
Guest

Question Wie is de beste verdediger van Ajax??? (meer reply's graag)

eej!

tsjah.. wie vinden jullie nou eigelijk de beste verdediger van ajax?

en wie is de slechtste? :respect:

ik vind escudé en pasanen een heel goed centrum...

Laatst aangepast door Yimme : 2 November 2003 om 15:57
  Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2003, 22:46   #2
rotzak
Guest

Standaard

trabelsi en pasanen vind ik goed, trabelsi vooral omdat hij ook aanvallende kwaliteiten heeft, pasanen omdat hij een uitstekende balafpakker is. en maxwell vind ik ook erg goed , maar die zie ik meer als middenvelder.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2003, 00:11   #3
bruggi
Guest

Standaard

bouma
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2003, 13:05   #4
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Edwin Hermans
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2003, 13:12   #5
Yimme
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by rotzak
trabelsi en pasanen vind ik goed, trabelsi vooral omdat hij ook aanvallende kwaliteiten heeft, pasanen omdat hij een uitstekende balafpakker is. en maxwell vind ik ook erg goed , maar die zie ik meer als middenvelder.

vind ik ook...
en die grygera dan? en Koeman stelt Pasanen vaker op in de CL dan in de eredivisie, en in de CL is de verdediging ook een stuk beter etc.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2003, 17:49   #6
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Ik ben voor De Jong en Heitinga, leuke Nederlandse talentjes uit de eigen jeugd. Hopelijk blijven ze in de basis zoals gisteren tegen AZ.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2003, 17:58   #7
The Phit
Guest

Standaard

Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2003, 19:03   #8
rotzak
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Ik ben voor De Jong en Heitinga, leuke Nederlandse talentjes uit de eigen jeugd. Hopelijk blijven ze in de basis zoals gisteren tegen AZ.
ja toen was verdediging lekker aan het schutteren.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2003, 20:06   #9
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

in ieder geval niet escudé en niet pasanen. ik vind trabelsi, maxwell erg goed, echt goede vaak opkomende backs, precies iets wat we in nederland missen. verder ook natuurlijk de jong en heitinga zoals arthur al zei
Oud 3 November 2003, 06:11   #10
Bon
Guest

Standaard

Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2003, 17:55   #11
Yimme
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Stevie
in ieder geval niet escudé en niet pasanen.
en waarom dan wel niet???
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2003, 21:21   #12
maupstar
Guest

Standaard

SQD is te traag en heeft nog te weinig durf om geregeld naar het middenveld door te schuiven. Dit is ee vereiste van een Ajax verdediger

Pasanen leert het al. Hij gaat steeds beter spelen, maar maakt nog regelmatig kleine schoonheids foutjes. Ook is hij erg traag en hij stapt hij net als SQD te laat in. (dit maakt een combinatie Pasanen-SQD erg gevaarlijk)

Van Damme is een goede verdediger, maar springt nergens mee uit. Hij is niet snel, heeft geen mooie lange bal en is ook niet een verdediger die nooit een fout maakt ofzo. Gewoon een goede voetballer

Maxwell is de verdediger, aanvallend gezien. Hij heeft een verschrikkelijke sterke dribbel. Hij heeft het inzicht om op het juiste moment gebruik te maken van de ruimte die voor zich ligt. Verdedigend is hij eigelijk elke wedstrijd kwetsbaar. Iedere pot word hij min. 1 a 2 keer voorbij gespeeld. En 1 a 2 keer is best veel als je rekening houd met het feit dat de Ajax verdediging niet konstant word bezig gehouden

Trabelsi is de verdediger. Hij heeft een tackle die zo verschrikkelijk mooi is ( lanceert zichzelf schuin van achter een speler en plukt dan, in 1 mooie vloeiende beweging, zo de bal voor de voeten weg) Hij is snel, nooit moe, zowel aanvallend als verdedigen altijd aanspeelbaar etc etc. Minpuntje is dat zijn pass heel vaak onscherp is, maar ondanks dat puntje is de beste verdediger die Ajax momenteel heeft

Grygera heb ik nog niet echt een oordeel over, maar wat ik tot nu toe heb gezien is zowiezo niet beter dan dat van Trabelsi

Trabelsi dus!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2003, 21:32   #13
theo tank
Nostalgisch lid

Standaard

Ik vond Temmink de 3 punten wel goed verdedigen!
Oud 3 November 2003, 22:04   #14
maupstar
Guest

Standaard

Dat deed ie best mooi ja. Blijkbaar is ut een Ajacied
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2003, 22:40   #15
Headliner
Slechtst Geklede Forummer

Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar
SQD is te traag en heeft nog te weinig durf om geregeld naar het middenveld door te schuiven. Dit is ee vereiste van een Ajax verdediger
een verdediger is een verdediger.. die heeft niks op het middenveld te zoeken
en trabelsi vind ik niet eens een echte verdediger, 90 % van de wedstrijd staat hij min of meer op de rechtsbuitenpositie te kloten
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2003, 22:55   #16
maupstar
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Headliner
een verdediger is een verdediger.. die heeft niks op het middenveld te zoeken
In aanvallend voetbal is een doorschuivende verdediger heel erg belangrijk om zo een overtal te creeren dus waar jij dit vandaan haalt snap ik niet echt

Citaat:
Originally posted by Headliner

en trabelsi vind ik niet eens een echte verdediger, 90 % van de wedstrijd staat hij min of meer op de rechtsbuitenpositie te kloten
Te kloten? 90%? geen echte verdediger?

Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2003, 15:00   #17
Yimme
Guest

Standaard

Citaat:

Pasanen leert het al. Hij gaat steeds beter spelen, maar maakt nog regelmatig kleine schoonheids foutjes. Ook is hij erg traag en hij stapt hij net als SQD te laat in. (dit maakt een combinatie Pasanen-SQD erg gevaarlijk)

Van Damme is een goede verdediger, maar springt nergens mee uit. Hij is niet snel, heeft geen mooie lange bal en is ook niet een verdediger die nooit een fout maakt ofzo. Gewoon een goede voetballer

Maxwell is de verdediger, aanvallend gezien. Hij heeft een verschrikkelijke sterke dribbel. Hij heeft het inzicht om op het juiste moment gebruik te maken van de ruimte die voor zich ligt. Verdedigend is hij eigelijk elke wedstrijd kwetsbaar. Iedere pot word hij min. 1 a 2 keer voorbij gespeeld. En 1 a 2 keer is best veel als je rekening houd met het feit dat de Ajax verdediging niet konstant word bezig gehouden

Trabelsi is de verdediger. Hij heeft een tackle die zo verschrikkelijk mooi is ( lanceert zichzelf schuin van achter een speler en plukt dan, in 1 mooie vloeiende beweging, zo de bal voor de voeten weg) Hij is snel, nooit moe, zowel aanvallend als verdedigen altijd aanspeelbaar etc etc. Minpuntje is dat zijn pass heel vaak onscherp is, maar ondanks dat puntje is de beste verdediger die Ajax momenteel heeft

Grygera heb ik nog niet echt een oordeel over, maar wat ik tot nu toe heb gezien is zowiezo niet beter dan dat van Trabelsi

Trabelsi dus!

dat klopt ja..
't wordt beter en beter
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2003, 18:23   #18
Riddler
Lid

Riddler's Avatar

Standaard

chivu was :respect:
Riddler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 November 2003, 17:26   #19
Yimme
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Riddler
chivu was :respect:
volg je 'm dan nog 'n beetje bij roma?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 November 2003, 17:31   #20
AntiKezman
Guest

Standaard

ikke wel
  Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2003, 11:39   #21
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder

Kampie's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Laatste man van E3 doet ook prima zijn werk hoor!

Laatst aangepast door Kampie : 10 November 2003 om 11:42
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2003, 18:30   #22
admiral95
Guest

Standaard

k voel heel veel voor heitinga ( ow johnny zing een liedje.........)

hij is nederlands hij heeft een pass waarbij hij de bal perfect op maat kan legge en hij is een talent hij gaat een hele grote worde bij ajax, als hij niet een jaar aan de kant had gezete door zijn blessure was hij waarschijnlijk nu al een grote geweest, daarnaast is pasanen de man met de mooiste sliding, trabelsi de man die aanvallend over de vleugel lekker veel snelheid mee brengt
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2003, 19:23   #23
Riddler
Lid

Riddler's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Yimme
volg je 'm dan nog 'n beetje bij roma?
ik volg eigenlijk helemaal gene voetbal meer eigenlijk beetje jammer eigenlijk. het enige wat ik volg is ajax en arsenal, maar verder eigenlijk niks meer.
Riddler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2003, 21:51   #24
AntiKezman
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by admiral95
daarnaast is pasanen de man met de mooiste sliding
van zijn geboorteplaats Lahti neem ik aan...?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2003, 01:54   #25
admiral95
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by AntiKezman
van zijn geboorteplaats Lahti neem ik aan...?
nee jonge van ajax, hij kan met zij slidingtackle op top niveau mee komen met de beste daar mag die echt trots op zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2003, 11:55   #26
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
nee jonge van ajax, hij kan met zij slidingtackle op top niveau mee komen met de beste daar mag die echt trots op zijn
Maar om nou te zeggen dat het altijd een betrouwbare verdediger is? Tegen Brugge had het net zo goed 1-1 kunnen staan door een fout van hem.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2003, 15:49   #27
admiral95
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Maar om nou te zeggen dat het altijd een betrouwbare verdediger is? Tegen Brugge had het net zo goed 1-1 kunnen staan door een fout van hem.
nee dat heb ik ook nooit gezegd, k heb gezegd dat hij een mooie sliding heeft, betrouwbaar is hij niet altijd, als hij dat nou ook nog wordt dan is het een goeie, nu is hij te wisselvallig
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2003, 19:17   #28
Yimme
Guest

Standaard

Citaat:
nee dat heb ik ook nooit gezegd, k heb gezegd dat hij een mooie sliding heeft, betrouwbaar is hij niet altijd, als hij dat nou ook nog wordt dan is het een goeie, nu is hij te wisselvallig
hij maakt de wedstrijd spannend
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2003, 19:24   #29
AntiKezman
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Yimme
hij maakt de wedstrijd spannend
ga jij je ff schamen joh hageneesje

Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2003, 17:52   #30
Yimme
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by AntiKezman
ga jij je ff schamen joh hageneesje

whatever
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2003, 05:17   #31
Bobba.
Guest

Standaard

Citaat:
In aanvallend voetbal is een doorschuivende verdediger heel erg belangrijk om zo een overtal te creeren dus waar jij dit vandaan haalt snap ik niet echt
Dat moet hij mij ook even uitleggen. Dat is juist het spelletje van Ajax. Losse man achter voor zn linie laten spelen zoals blind dat deed het het spel laten verdelen. Vroeger zag je bij Ajax altijd een vaste mandekker en een spelverdeler. Dat vind ik persoonlijk effectiever dan in 'de zone' verdediger zoals dat bij Feyenoord gebeurde met V Wonderen en Konterman. Die stonden soms toch ff te kijken van; jij zou die man toch pakken?
Dus is wel degelijk een vereiste dat 1 van de 2 centrale verdedigers opbouwende en aanvallende krachten heeft. Daarom was het ook jammer van Chivu. Die had echt de pass van een Frank de Boer en die kon verdedigen als Stam. Die had bij Ajax een hele grote kunnen worden. De backs bij Ajax heb ik nooit wat speciaals gevonden. Ik hou van een aanvallend spel en dus met opkomende backs zoals Roberto Carlos. Maar aangezien Roberto Carlos verdedigend gezien soms ook een steekje laat vallen kun je zo'n jongens niet aan beide kanten hebben. Of je moet een goede teamspeler als rechtshalf hebben die de back positie dan overneemt. Maar in een sterren team willen mensen nog niet zo snel de back positie overnemen. Seedorf zou nooit de back positie over willen nemen.. Omdat ie zich daar gewoon te goed voor voelt. Maar dat is dus wel degelijk de kracht van Ajax. Een wedstrijd met 4-3-3 beginnen, en als de wedstrijd dan lekker loopt, achterin geen problemen. De vrije man op het middenveld zetten zodat de mid-mid druk naar voren kan zetten. Dan heb je toch overwicht op het middenveld, en 3 spitsen die aanspeelbaar zijn. Maar zoals ik al zei, dan heb je ook nog 2 goed verdedigende maar toch aanvallend spelende backs hebben. En een boom van een mandekker in het centrum die de tegenstanders spits geen elke ruimte geeft. En dan nog zowiezo, als je zegt dat een verdediger een verdediger is en niets anders, heb je echt heel weinig verstand van de tegenwoordige voetbalscene ... vroeger was dat misschien zo ja als back. Een balletje die erover heen ging achteraan rennen en buiten de lijnen trappen en dan was je als back al gauw klaar. Roberto Carlos?! Daar dachten ze toen van dat het een bokser was ofzo.
Hedendaagse voetbal begint in de verdediging, als jij alleen maar bomen van man dekkers zoals Stam hebt. Zul jij niet veel passen bij je spits krijgen of uberhaupt bij je mid-mid. Je zult toch zeker iemand met een pass moeten hebben die richting F. de Boer gaat. En ook een die op kan komen, met een mooie dribbel .. zoals Maxwell dus. Ik vond trouwens dat Emmerton wel heel goed op de back plek functioneerde met mooie rushes, waar soms zelfs goals uit kwamen. Dus ... Marco ... mag jij me ff uit gaan leggen waar jij die achterlijke bewering vandaan haalt dat een verdediger gaan aanvallende capaciteiten moet hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2003, 01:18   #32
maupstar
Guest

Standaard

:respect:
  Met citaat antwoorden
Oud 30 November 2003, 16:59   #33
miesje
Guest

Standaard

nu maxwell,toen chivu