|
Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
eej!
tsjah.. wie vinden jullie nou eigelijk de beste verdediger van ajax? en wie is de slechtste? :respect: ik vind escudé en pasanen een heel goed centrum... ![]() Laatst aangepast door Yimme : 2 November 2003 om 15:57 |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
trabelsi en pasanen vind ik goed, trabelsi vooral omdat hij ook aanvallende kwaliteiten heeft, pasanen omdat hij een uitstekende balafpakker is. en maxwell vind ik ook erg goed , maar die zie ik meer als middenvelder.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
bouma
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Edwin Hermans
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
vind ik ook... ![]() en die grygera dan? en Koeman stelt Pasanen vaker op in de CL dan in de eredivisie, en in de CL is de verdediging ook een stuk beter etc. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Ik ben voor De Jong en Heitinga, leuke Nederlandse talentjes uit de eigen jeugd. Hopelijk blijven ze in de basis zoals gisteren tegen AZ.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
Lid
|
![]()
in ieder geval niet escudé en niet pasanen. ik vind trabelsi, maxwell erg goed, echt goede vaak opkomende backs, precies iets wat we in nederland missen. verder ook natuurlijk de jong en heitinga zoals arthur al zei
![]()
![]() |
#10 |
Guest
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
SQD is te traag en heeft nog te weinig durf om geregeld naar het middenveld door te schuiven. Dit is ee vereiste van een Ajax verdediger
Pasanen leert het al. Hij gaat steeds beter spelen, maar maakt nog regelmatig kleine schoonheids foutjes. Ook is hij erg traag en hij stapt hij net als SQD te laat in. (dit maakt een combinatie Pasanen-SQD erg gevaarlijk) Van Damme is een goede verdediger, maar springt nergens mee uit. Hij is niet snel, heeft geen mooie lange bal en is ook niet een verdediger die nooit een fout maakt ofzo. Gewoon een goede voetballer Maxwell is de verdediger, aanvallend gezien. Hij heeft een verschrikkelijke sterke dribbel. Hij heeft het inzicht om op het juiste moment gebruik te maken van de ruimte die voor zich ligt. Verdedigend is hij eigelijk elke wedstrijd kwetsbaar. Iedere pot word hij min. 1 a 2 keer voorbij gespeeld. En 1 a 2 keer is best veel als je rekening houd met het feit dat de Ajax verdediging niet konstant word bezig gehouden Trabelsi is de verdediger. Hij heeft een tackle die zo verschrikkelijk mooi is ( lanceert zichzelf schuin van achter een speler en plukt dan, in 1 mooie vloeiende beweging, zo de bal voor de voeten weg) Hij is snel, nooit moe, zowel aanvallend als verdedigen altijd aanspeelbaar etc etc. Minpuntje is dat zijn pass heel vaak onscherp is, maar ondanks dat puntje is de beste verdediger die Ajax momenteel heeft Grygera heb ik nog niet echt een oordeel over, maar wat ik tot nu toe heb gezien is zowiezo niet beter dan dat van Trabelsi Trabelsi dus! |
![]() |
![]() |
#13 |
Nostalgisch lid
|
![]()
Ik vond Temmink de 3 punten wel goed verdedigen!
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
Dat deed ie best mooi ja. Blijkbaar is ut een Ajacied
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Slechtst Geklede Forummer
|
![]() Citaat:
en trabelsi vind ik niet eens een echte verdediger, 90 % van de wedstrijd staat hij min of meer op de rechtsbuitenpositie te kloten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Guest
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
dat klopt ja.. 't wordt beter en beter ![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Lid
|
![]()
chivu was :respect:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
ikke wel
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
LuisterNietNaarJeMoeder
|
![]()
Laatste man van E3 doet ook prima zijn werk hoor!
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl) WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix. Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen) Laatst aangepast door Kampie : 10 November 2003 om 11:42 |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Guest
|
![]()
k voel heel veel voor heitinga ( ow johnny zing een liedje.........)
hij is nederlands hij heeft een pass waarbij hij de bal perfect op maat kan legge en hij is een talent hij gaat een hele grote worde bij ajax, als hij niet een jaar aan de kant had gezete door zijn blessure was hij waarschijnlijk nu al een grote geweest, daarnaast is pasanen de man met de mooiste sliding, trabelsi de man die aanvallend over de vleugel lekker veel snelheid mee brengt |
![]() |
![]() |
#23 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() whatever |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Dus is wel degelijk een vereiste dat 1 van de 2 centrale verdedigers opbouwende en aanvallende krachten heeft. Daarom was het ook jammer van Chivu. Die had echt de pass van een Frank de Boer en die kon verdedigen als Stam. Die had bij Ajax een hele grote kunnen worden. De backs bij Ajax heb ik nooit wat speciaals gevonden. Ik hou van een aanvallend spel en dus met opkomende backs zoals Roberto Carlos. Maar aangezien Roberto Carlos verdedigend gezien soms ook een steekje laat vallen kun je zo'n jongens niet aan beide kanten hebben. Of je moet een goede teamspeler als rechtshalf hebben die de back positie dan overneemt. Maar in een sterren team willen mensen nog niet zo snel de back positie overnemen. Seedorf zou nooit de back positie over willen nemen.. Omdat ie zich daar gewoon te goed voor voelt. Maar dat is dus wel degelijk de kracht van Ajax. Een wedstrijd met 4-3-3 beginnen, en als de wedstrijd dan lekker loopt, achterin geen problemen. De vrije man op het middenveld zetten zodat de mid-mid druk naar voren kan zetten. Dan heb je toch overwicht op het middenveld, en 3 spitsen die aanspeelbaar zijn. Maar zoals ik al zei, dan heb je ook nog 2 goed verdedigende maar toch aanvallend spelende backs hebben. En een boom van een mandekker in het centrum die de tegenstanders spits geen elke ruimte geeft. En dan nog zowiezo, als je zegt dat een verdediger een verdediger is en niets anders, heb je echt heel weinig verstand van de tegenwoordige voetbalscene ... vroeger was dat misschien zo ja als back. Een balletje die erover heen ging achteraan rennen en buiten de lijnen trappen en dan was je als back al gauw klaar. Roberto Carlos?! Daar dachten ze toen van dat het een bokser was ofzo. Hedendaagse voetbal begint in de verdediging, als jij alleen maar bomen van man dekkers zoals Stam hebt. Zul jij niet veel passen bij je spits krijgen of uberhaupt bij je mid-mid. Je zult toch zeker iemand met een pass moeten hebben die richting F. de Boer gaat. En ook een die op kan komen, met een mooie dribbel .. zoals Maxwell dus. Ik vond trouwens dat Emmerton wel heel goed op de back plek functioneerde met mooie rushes, waar soms zelfs goals uit kwamen. Dus ... Marco ... mag jij me ff uit gaan leggen waar jij die achterlijke bewering vandaan haalt dat een verdediger gaan aanvallende capaciteiten moet hebben. |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Guest
|
![]()
:respect:
|
![]() |
![]() |
#33 |