|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 | |
Guest
|
![]()
randy heeft deze topic terecht gesloten want er werd te veel geflamed, maar ik wou wel es verder discuseren over het begrip "een leven hebben of niet"
Forza: Citaat:
hoe denken jullie hier over? |
|
![]() |
#2 | ||
Nerd
|
![]() Citaat:
Citaat:
enfin, in die quotes in je 1e post geef je al een foute conclusie want op welke manier vergelijk je t dan? noem eens een paar goede overeenkomsten ![]()
![]() |
#3 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ja ik gebruikte daar de zin "je hebt geen leven" net zoals saartje die zin gebruikte in de ADB post, eigenlijk heel onzinnig, en daarom wou ik hier over discuseren, want ik was benieuwd of er mense het eens zijn met wat ik zeg in mijn eerst post. |
|
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Je hebt een leven zodra jij gelukkig bent met jou manier van leven.
|
![]() |
#5 |
Nerd
|
![]()
er zit een kern van waarheid in ja, maar we zijn dan niet altijd zoals die geestelijk gehandicapten.......ook wij hebben soms onze geestelijke problemen dus je kan niet altijd je leven vergelijken met geestelijk gehandicapten
#6 |
|
![]()
Ik denk dat als je Saartjes quote eruit had gelaten, dat Saartje het iets anders had opgepakt.
Anyway wat Fizz hier al plaatste vind ik een hele goeie...je maakt zelf uit wanneer jij een leven hebt en dat hoeven anderen niet voor jou te doen denk ik.
#7 |
Guest
|
![]()
je hebt geen leven als je jezelf niet bent
|
![]() |
#8 | |
-
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En je hebt een leven, wanneer je zelf gelukkig bent... Laat iedereen toch in zen eigenwaarde ![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Dat is toch voor iedereen verschillend, jij kunt toch niet bepalen of iemand anders een leven heeft of niet?
|
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
waarom lach je me dan uit als ik me leve zou verglijke met een mentaal gehandicapte |
|
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
uhm ik had op andere forum een discussie met saartje hier over, ik wou deze in discussie forum door zette (daar is dit forum tochvoor) jammer genoeg had saartje geen goede punte om haar gelijk te krijgen, enverkloot ze maar mijn topic |
|
![]() |
#12 |
Geen Super Lid
|
![]()
zolang je niet dood bent heb je een leven.
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ? Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ? Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven ! |
![]() |
![]() |
#13 | |
jocking
|
![]() Citaat:
Je moet dus gelukkig zijn met jouw manier van leven, maar zeker ook waarderen en koesteren wat je in je leven hebt. om dus even terug te komen op de vraag van de TS, iemand die 24/7 achter zijn computer zit en daarmee gelukkig is heeft een leven. Misschien niet in jouw ogen, maar jij hebt der eigenlijk ook niks over te zeggen ![]() ofzo.. bla, laatmaar, nu vind ik het zelf vaag worden ![]()
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
Als iemand niet zelfstandig kan leven op z'n 18e mag die in mijn ogen wel dood. Een mens moet voor zichzelf kunnen zorgen, en anders hebben ze gewoon pech...
|
![]() |
#15 |
veteraan
|
![]()
dus moet die maar dood?
![]() dat soort mensen kun je natuurlijk ook altijd nog interneren, onder curatele stellen, of begeleidend laten wonen/leven..
#16 |
Guest
|
![]()
Natuurlijk, dat kost alleen maar geld van de maatschappij zonder dat je verbetering ziet, en ze hebben geen maatschappelijk nut. Dus waarom? Je kan zo iemand ook laten sterven, prikkie en je bent er vanaf. Stukken goedkoper voor de maatschappij. En familie komt naar een jaartje of 2 toch niet meer langs.
Een mens moet voorzichzelf kunnen zorgen vind ik, anders heb je er gewoon niks aan... |
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
veel mensen vinden dat ik geen leven heb, maar kan niet uitleggen waarom
|
![]() |
#18 |
Guest
|
![]()
Hoezo zeggen ze dat dan?
|
![]() |
#19 | ||
veteraan
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
Ik kan wel voor mezelf zorgen en alleen wonen, en ik kan me werk goed uitvoeren zonder dat er aanpassingen gedaan moeten worden.
|
![]() |
#21 |
veteraan
|
![]()
mensen die voor zichzelf kunnen zorgen snijden niet inzichzelf..
NO offence.. maar probeer dit eens te ontkennen.., je bent al een gevaar voor jezelf..laat staan voor de maatschappij...en dat moet voor zichzelf kunnen zorgen? ![]() zoals ik al zei.. jij hebt hulp nodig. overigens lijkt het me beter als ik hier maar niet over door ga....want dan doe je jezelf misschien nog wat aan :/
#22 | |
Guest
|
![]() Citaat:
En waarom zou ik een gevaar voor de maatschappij zijn? |
|
![]() |
#23 | ||
veteraan
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#24 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Waarom ik geen gevaar ben? nou, heel simpel, ik doe geen mensen kwaat. Er is nog nooit iemand door mij in een ziekenhuis ofzo beland, zo simpel is dat. |
|
![]() |
#25 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
jij EN anderen zeggen dat je aggresief aangelegd bent.. (wat ik heb begrepen uit je posts..) en je wenst anderen misschien soms wel eens de dood toe. )ook vernomen uit een post van je...) neej, sorry..je kan mij daarvan echt niet overtuigen dat je geen gevaar vormt... ![]()
![]() |
#26 |
Guest
|
![]()
Nou...ik weet zelf beter...en als je dat niet gelooft dan is dat toch fijn jou probleem...
|
![]() |
#27 | |
Guest
|
![]() Citaat:
emand die op z'n achttiende nog niet op eigen benen kan staan gewoon dood? GOEIEMORGEN weet je wel wat je zegt? Misschien moet je eerst eens effe nadenken voordat je dat soort dingen gaat roepen..iemand die op zn 18e dus nog niet volledig zelfstandig is en uit huis woont heeft geen recht om te leven? D'r zijn geen mensen die van 'm houden? Jeee ik wil jou hier direct aan de macht..tadaaa..nederland een stukje rustiger, huizentekort mooi opgelost! JEZUS |
|
![]() |
#28 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#29 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() En ach...houden van is schijnheiligheid waar iedereen van overtuigt is dat het bestaat, ze komen er vanzelf over heen. |
|
![]() |
#30 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
#31 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Mensen met een ongenezelijke psygische afwijking mogen in mijn ogen ook gedood worden. Want je hebt niks aan ze, ze hebben geen nut. En helpen heeft dan geen zin. Geen vooruitgang, ze zijn op een punt en ze blijven op een punt. En dat is het, nou...dan heb je er gewoon helemaal niks aan ![]() |
|
![]() |
#32 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#33 | |
Guest
|
![]() Citaat:
1. Een groep jongeren, die't doet om aandacht te krijgen,al dan niet voor hun problemen. 2. Een groep met psychische problemen, die dit doet door verschillende redenen,doordat ze bv geen uitweg weten met hun woede,niet weten hoe dit uit te drukken,genieten van zelfpijniging,gewoon dood willen,enz. Je gaat jezelf nu toch niet wijsmaken,dat je als je krast geen psychische problemen hebt zeker? Die heb je echt wel,en de eerste stap is dat inzien,wat dan ook de moeilijkste stap is... Maar toch,we leven niet meer id oertijd,het draait niet allemaal meer om vooruitgang,het draait ook om gelukkig zijn,gezond zijn,graag leven,enz. Dus het is niet omdat een persoon niet ten volle kan functioneren,dat hij moet afgemaakt worden. Nee,laat die mensen gewoon in hun waarde en gelukkig zijn. Btw,er zijn genoeg mentaal gehandicapten die in een werkplaats werk doen dat niemand van ons zomaar zou willen doen... Die zijn dan nutteloos zeker hé? |
|
![]() |
#34 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ten eerste omdat dan in mijn ogen niemand nut heeft en ten tweede omdat je zelf ook een behoorlijk psychische afwijking hebt |
|
![]() |
#35 | |
Ja?
|
![]() Citaat:
Die mensen die niet zelfstandig kunnen leven op hun 18e, kunnen alsnog mensen hebben die van ze houden, en die om ze geven, waardoor het wel beter gaat. En er worden zat mensen goed opgevangen, die zo zijn. En die mensen zelf kunnen er ook niks aan doen. jij zorgt ook zo goed voor jezelf wil je zeggen? Niet dus. Nou, maak jezelf dan ook maar van kant. Jij maakt toch al die dingen waarmee je in jezelf snijd vies. Heeft ook geen nut he. En je doet andere misschien ook wel verdriet. Sorry, hebben we ook niks aan. Wil je ook een spuitje? echt sick gewoon.
![]() |
#36 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#37 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Mensen kunnen nut hebben voor de maatschappij, maar dan moeten ze er wel wat voor doen... En als ik zonodig gek zal zijn, welke afwijking heb ik dan? |
|
![]() |
#38 |
Guest
|
![]()
Ik zal niet snel zeggen dat iemand harteloos is maar jij komt toch aardig op de grens aan
|
![]() |
#39 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Ishaps Tanden, dat is een harde uitspraak... Je hebt er niks aan eh? Ik heb ook niks aan jou, kom maar hier, dan maak ik je ook wel dood ![]() Kwaad? Nee, van dit soort mensen zoals jij gaat onze maatschappij achteruit. Wie denk jij wel niet dat je bent om zo te oordelen over andere mensen? Ik trek mij dit heel persoonlijk, maar dat heeft een reden. Ik heb een neef gehad die gehandicapt was en hij had lol in het leven. Jij bent gewoon een kortzichtige trut en als iemand mij voor deze opmerking een OW of een BAN wil geven, prima ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
#40 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#41 |
Nerd
|
![]()
annomeisje, ik geef je mijn mening van hoe ik je zie tot nu toe:
je bent volgens mij echt psychisch ziek of gestoord
#42 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ten tweede,je krast,een psychische stoorni/afwijking,noemt het zoals je wilt... Maar redeneer maar zoals je zelf wilt,de dag dat je ook maar iets nutteloos ben zal ik de eerste zijn die zal zeggen,geef haar maar een spuitje |
|
![]() |
#43 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() Mensen die psychisch achtergesteld zijn, wat overigens anders is dan een psychische afwijking (want een afwijking kan goed en slecht zijn, maar aangezien jij dus bang bent voor het onbekende ga je je maar bot opstellen), kunnen daar ten eerste niks aan doen, dat is zo aangeboren of aangemaakt door achterlijke opvoeding, mishandeling zowel fysiek als mentaal, en trauma's etc. En ten tweede, er zijn genoeg mensen die psychisch achtergesteld zijn en tóch gelukkig zijn om wat ze zijn. En ten derde, er zijn ook meer dan genoeg mensen die van ze houden! Dus hou ff je zwart-wit visie hierover voor je, die slaat helemaal nergens op! Stel dat je zelf zo zou worden, zou je dan zeggen : Dood me maar, ik ben toch nutteloos...? En mensen met een psychische achtergesteldheid kunnen ook nuttig zijn in de maatschappij, door werk te doen waar het merendeel zich te goed voor voelen... |
|
![]() |
![]() |
#44 |
Guest
|
![]()
Dus jullie denken dat er in mijn familie geen gehadicapten voorkomen en mensen met een psygische afwijking?
Nou..me halfzus is een down-patiënt en me broertje lijdt aan spygopatie/schritsofenie. Dus het is zeker niet onbekend voor me... Jullie zijn gewoon bang voor de dood. Mocht het zo zijn dat ik chronisch ziek raak, of dat ik gehandicapt word, dan blijft me mening het zelfde. En voor de lullige klusjes als kerstballen inpakken, ach...daar heb je illigalen voor. |
![]() |
#45 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() En lullige klusjes, dat zijn GEEN lullige klusjes, ze worden door jou afgedaan als lullige klusjes omdat jij je er te goed voor voelt.. En omdat mensen zoals jou al het 'goede' werk innemen móeten de illegalen wel dat soort werk doen, omdat ze hier gekomen zijn als gastarbeiders en dus willen werken. En als ze niet dat soort werk zouden doen, dan zou jij zeker weer gaan zeiken dat ze leven van ons belastinggeld en hier geen flikker uitvoeren omdat ze zgn. lui zouden zijn?? Vooroordelen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#47 |
Guest
|
![]()
Ja...natuurlijk geld mij mening voor iedereen, ook voor familie en ook voor me broertje en halfzus.
|
![]() |
#48 | |
-
|
![]() Citaat:
Schitsofrenie Trouwens... Je broertje lijd aan psyochopatie... Je kan niet aan psychopatie lijden... Je kan wel PSYCHOPAAT zijn, wat er op duid dat je last hebt van bijvoorbeeld persoonlijkheidsstoornissen in slechte aanpassingen van het gedrag. Dus... Volgens mij is er hier maar één ding aan de hand : Een kind dat hier serieus hard uit haar bek aan't lullen is voor aandacht, ... Weetje... Print deze pagina eens af, en loop er eens mee naar de psychiater... Misschien kan die je helpen.. Je hebt echt een gestoorde instelling, en een bekrompen beeld van de wereld. Doe er iets aan nu het nog gaat ![]() |
|
![]() |
![]() |
#49 |
Lid
|
![]()
Je leeft als je levensverschijnselen toont....
Ja ik ben me nichtje vandaag gaan helpen met Biologie en daar stond het toevallig in ![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Guest
|
![]() Citaat:
tip: domme blondjes zijn de wereld nog niet uit. |
|