Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 November 2003, 17:12   #1
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Thumbs down Vlaams Blok...

*eng*

Mondeling examen nederlands over het Vlaams Blok. Moet aan de hand van een opinie-artikel uitleggen wat de meningen zijn én mijn eigen mening er van geven...

Echt supermoeilijk... En dan loopt die klotesite nog steeds af.
ipv hun racistische beleid zouden ze eens iets aan hun site moeten doen, hoe kunnen kindjes als ik nu in godsnaam een schoolwerk maken
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:16   #2
psychobunny
Guest

Standaard

Vlaams Blok suckt gewoon...
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:18   #3
Tom1985
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by psychobunny
Vlaams Blok suckt gewoon...
Ze zijn gewoon te extreem
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:19   #4
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Desert Rose

Succes ermee, meid!!
(Ik ben er niet zo bekend mee, maar toch succes, t klinkt moeilijk!)
Het vlaams blok... Goh... Da's niet echt direct de meest vredelievende partij van Belgie... Ze organiseerd nazi-bijeenkomsten enzo...
Enkele standpunten :
Citaat:
De toenemende islamisering van onze wijken dient te worden afgeremd door het invoeren van een moskeestop. Het aantal garagebox-moskeeën, vreemdelingen-VZW's-annex-multi-culturele-centra dient systematisch afgebouwd te worden. Buiten de stad kan een centrale gebedsruimte worden ingericht.
Citaat:
Het aandeel van vreemde leerlingen in het stedelijk onderwijs neemt enorme proporties aan. Zo is in het Antwerpse stedelijk onderwijs het aandeel vreemdelingen reeds gestegen boven de 30%.

Deze grote aanwezigheid van vreemde leerlingen zorgt voor bijkomende problemen die het niveau van het onderwijs in Antwerpen doen dalen. Deze niveaudaling is een belangrijke oorzaak van de stadsvlucht.

Terzake stelt het Vlaams Blok een drempel van 10% vreemdelingen per school voor.
Enz...enz...enz....
Echt racistisch....

En idd bunny.. Het vlaams blok suckt... Als er één partij is, waar ik RA-DI-CAAL tegen ben, is het de deze
Oud 26 November 2003, 17:23   #5
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Ze sucken op alle vlakken hoor... + De Winter heeft boeken als Mein kampf enzo op zn kabinet staan,zegt genoeg vindik... ow,en posters hangen van vroeger die de oorlog promoten...
Mja,ik kende een meisje die daar heeft gekuist
Mijn leerkracht van geschiedenis heeft het boek ook, maar dan wel voor andere doeleinden. Ze zegt dat het een totaal gestoord boek is... Kan ik ook geloven...

Steef, ik wil je wel eens een artikel inscannen over de nazi-bijeenkomsten van duitsers, nederlanders en belgen in Brussel... Die zijn echt ziekelijk... Maar wat denk je? Alles in de doooofpooooot... Bij de rest
Oud 26 November 2003, 17:30   #6
Tom1985
Guest

Standaard

En het ergste is dat ze steeds meer en meer stemmen krijgen, zodoende dat ze binnen een aantal jaar de grootste partij hier zullen gaan worden
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:31   #7
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Arie-Kanarie
Zo hoort het ook
Dat meen jij niet...
Belgie is helemaal niet volzet aan vreemdelingen. En er kunnen er nog een hele hoop bij. Dat wil niet zeggen dat ik er voor ben dat ze er zoveel toelaten, maar in ieder geval... ZE OVERDRIJVEN. Ze doen alsof er meer marokanen in belgie wonen dan belgen... En dat vind ik echt wel schromelijk overdreven. Beetje realistisch blijven hé.
Oud 26 November 2003, 17:32   #8
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Tom1985
En het ergste is dat ze steeds meer en meer stemmen krijgen, zodoende dat ze binnen een aantal jaar de grootste partij hier zullen gaan worden
Dat denk ik niet...

Als dat gebeurt, dat een extreem-rechtse partij hier aan de macht komt, dan vertrek ik naar nederland...
Trouwens... In Antwerpen is het al te laat... Daar hebben ze al 33% van de stemmen
Oud 26 November 2003, 17:34   #9
Tom1985
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18
Ze doen alsof er meer marokanen in belgie wonen dan belgen... En dat vind ik echt wel schromelijk overdreven. Beetje realistisch blijven hé.
In Brussel en Antwerpen lijkt het nogthans zo te zijn.

Ik ben nu ook niet echt dol op vreemdelingen, zolang ze zich willen aanpassen, en het daadwerkelijk doen heb ik er geen probleem mee.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:35   #10
Arie-Kanarie
Guest

Standaard

Citaat:
Dat meen jij niet...
Belgie is helemaal niet volzet aan vreemdelingen. En er kunnen er nog een hele hoop bij. Dat wil niet zeggen dat ik er voor ben dat ze er zoveel toelaten, maar in ieder geval... ZE OVERDRIJVEN. Ze doen alsof er meer marokanen in belgie wonen dan belgen... En dat vind ik echt wel schromelijk overdreven. Beetje realistisch blijven hé.
Als je lang genoeg blijft wachten, en er niks gedaan wordt zijn de kinderen van jou kinderen wel in de minderheid in Belgie hoor...

Hier in r'dam is het al zover dat er meer allochtonen dan autochtonen zijn(en oh oh oh wat zijn we blij met die multikul samenleving)
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:35   #11
Tom1985
Guest

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet...

Als dat gebeurt, dat een extreem-rechtse partij hier aan de macht komt, dan vertrek ik naar nederland...
Trouwens... In Antwerpen is het al te laat... Daar hebben ze al 33% van de stemmen
In Vlaanderen zie ik ze binnen de 5 jaar de grootste partij worden. In Wallonie zijn ze minder 'populair' dus daar gaat het nog niet zo snel gebeuren.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:36   #12
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:

Ik ben nu ook niet echt dol op vreemdelingen, zolang ze zich willen aanpassen, en het daadwerkelijk doen heb ik er geen probleem mee.
Ze moeten zich aanpassen, maar mogen hun eigen cultuur niet verloochenen... Btw,als je ganse dagen verwijten naar je kop gesmeten krijgt,gewoon omdat je andere huidskleur hebt,zou jij dan nog de moeite doen om je aan te passen...?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:36   #13
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:

Spreiding... Dat is het probleem...

Ze zouden die vreemdelingen moeten spreiden, en tussen de belgische bevolking zetten, zodat ze zich beter kunnen aanpassen enzo.

Wat ze nu doen is totaal fout. Ze steken ze allemaal bij elkaar in soort van getto's... Zowel in Antwerpen als in Brussel. Waarom zouden ze zich dan aanpassen? In die getto's kunnen ze precies dezelfde levenswijze behouden als in hun *oude* land.

Het probleem ligt bij de aanpak, niet bij de vreemdelingen
Oud 26 November 2003, 17:36   #14
Desert Rose
Guest

Standaard

Citaat:
Als je lang genoeg blijft wachten, en er niks gedaan wordt zijn de kinderen van jou kinderen wel in de minderheid in Belgie hoor...

Nou en?? So what??

Beter dan dat die allochtone kindertjes sterven in hun eigen land in een oorlog ofzo!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:37   #15
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Is toch niet mogelijk door het Cordon Sanitaire?

En Arie-Kanarie, bewijst weeral eens hoe dom je toch bent, ga bij Forza,daar hoor je thuis...

Het cordon sanitaire is enkele weken geleden door de media afgeblazen... Alles gaat weer z'n gangetje
Oud 26 November 2003, 17:38   #16
Tom1985
Guest

Standaard

Citaat:
Is toch niet mogelijk door het Cordon Sanitaire?
Ben ik niet zo van op de hoogte. Volg het eigenlijk enkel wanneer de verkiezingen eraan komen. En dan valt me op dat het VB steeds meer stemmen weet te winnen, wat niet echt bevorderlijk is voor België.

Zie je een kwakzalver als De Winter al in het parlement stappen ?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:39   #17
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Het cordon sanitaire is enkele weken geleden door de media afgeblazen... Alles gaat weer z'n gangetje
terecht
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:39   #18
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Owja,ook juist
Maar ik betwijfel dat ze de kans gaan krijgen om grootste partij van Vlaanderen te worden...

Btw,Arie-Kanarie,als je dan toch zonodig weer een topic moet verneuken,vertel dan es wrom je racist bent en anders hou je je derbuiten;k?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:42   #19
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Owja,ook juist
Maar ik betwijfel dat ze de kans gaan krijgen om grootste partij van Vlaanderen te worden...
Bwa... Weet ge... Aangezien ik vlak tegen Mechelen woon, zou ik daar toch nog niet zo zeker van zijn. Mechelen is richting Borgerhout aan't gaan... Ze proberen gewoon de mensen een soort van angst op te wekken tegen vreemdelingen, en blijkbaar lukt het...
Oud 26 November 2003, 17:42   #20
Tom1985
Guest

Standaard

Citaat:

Ze zouden die vreemdelingen moeten spreiden, en tussen de belgische bevolking zetten, zodat ze zich beter kunnen aanpassen enzo.

Wat ze nu doen is totaal fout. Ze steken ze allemaal bij elkaar in soort van getto's... Zowel in Antwerpen als in Brussel. Waarom zouden ze zich dan aanpassen? In die getto's kunnen ze precies dezelfde levenswijze behouden als in hun *oude* land.

Da's inderdaad zo. Kom vrij vaak in Brussel, Gent, en het enige wat je daar op straat ziet lopen zijn Turken en Marokkanen (Ja,ja, bij wijze van spreken). Het is idd zo dat vreemdelingen die in kleinere steden, of zelf dorpen wonen, veel vlugger zich gaan aanpassen, en vrij snel Nederlands praten. Dat soort mensen mogen gerust blijven van me. Anderzijds heb je dan toch ook nog vreemdelingen die ook maar weigeren iets op te nemen van onze cultuur en onze taal, en dat soort mensen ben ik dan eigelijnlijk liever kwijt dan rijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:43   #21
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Bwa... Weet ge... Aangezien ik vlak tegen Mechelen woon, zou ik daar toch nog niet zo zeker van zijn. Mechelen is richting Borgerhout aan't gaan... Ze proberen gewoon de mensen een soort van angst op te wekken tegen vreemdelingen, en blijkbaar lukt het...
Da is't net, k zie het gebeuren in Antwerpen en Brussel,maar in Oost en Westvlaanderen merk je daar weinig tot nix van... Limburg weet'k eigenlijk niet
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:44   #22
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Da's inderdaad zo. Kom vrij vaak in Brussel, Gent, en het enige wat je daar op straat ziet lopen zijn Turken en Marokkanen (Ja,ja, bij wijze van spreken). Het is idd zo dat vreemdelingen die in kleinere steden, of zelf dorpen wonen, veel vlugger zich gaan aanpassen, en vrij snel Nederlands praten. Dat soort mensen mogen gerust blijven van me. Anderzijds heb je dan toch ook nog vreemdelingen die ook maar weigeren iets op te nemen van onze cultuur en onze taal, en dat soort mensen ben ik dan eigelijnlijk liever kwijt dan rijk.
Gent? Bullshit,ik passeer daar heeeeeeel veel en heb nog nooit,maar dan ook nooit last gehad met een vreemdeling...
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:45   #23
Sedes
° Blub °

Sedes's Avatar

Standaard

Citaat:

Brussel: europese hoofdstad of zoiets (kan er niet meer opkomen wat er daar was )
vreemdelingen probleem heb je enkel maar in Antwerpen en in Brussel..
Vreemdelingenpercentage in Gent valt zeer goed mee, en ze zijn nog goed voor de studentenstad: ze zorgen voor pitta's (cursus "Structuur en werking van de Belgische economie )
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:45   #24
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
GENT?
Marokanen in GENT?

Wow... Ik heb eigelijk toen ik in gent was de vreemdelingen nog kunnen tellen Als je in antwerpen komt is 't direct om zeep
Oud 26 November 2003, 17:46   #25
Tom1985
Guest

Standaard

Citaat:
Ik ben er, jammergenoeg, vrij zeker van.

M'n neef stemt elke maal op het VB, en geeft die gedachte dus ook door aan z'n zoon. Een tijdje terug hoorde ik m'n achterneefje nog 'Vlaams Blok' roepen. En dit is heus niet het enige gezin waar dat gebeurd.

Jij zal vast ook wel beinvloed zijn geweest door je ouders. Als je dan ziet hoeveel mensen nu al op het VB stemmen, verwacht ik dat het VB een erg ruime meerderheid zal hebben binnen dit en 10 jaar.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:46   #26
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
GENT?
Marokanen in GENT?

Wow... Ik heb eigelijk toen ik in gent was de vreemdelingen nog kunnen tellen Als je in antwerpen komt is 't direct om zeep
True,en de meeste daar zijn zelfs leuk als je ze leert kennen
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:48   #27
Tom1985
Guest

Standaard

Citaat:
GENT?
Marokanen in GENT?

Zeker wel ja. Je hebt daar ook enorme wijken waar vreemdelingen wonen. Ben er vorig jaar heen geweest met school. Er was zelfs een aparte school voor Turken of Marokkanen, weet het niet goed meer.

En ja, voor die pitta's zijn ze van groot nut
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:48   #28
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik ben er, jammergenoeg, vrij zeker van.

M'n neef stemt elke maal op het VB, en geeft die gedachte dus ook door aan z'n zoon. Een tijdje terug hoorde ik m'n achterneefje nog 'Vlaams Blok' roepen. En dit is heus niet het enige gezin waar dat gebeurd.

Jij zal vast ook wel beinvloed zijn geweest door je ouders. Als je dan ziet hoeveel mensen nu al op het VB stemmen, verwacht ik dat het VB een erg ruime meerderheid zal hebben binnen dit en 10 jaar.
Ik ben HELEMAAL niet beinvloed door mijn ouders...

Ik stem voor wat IK denk wat het beste is, niet voor wat de rest denkt.
Oud 26 November 2003, 17:49   #29
Arie-Kanarie
Guest

Standaard

Citaat:
Owja,ook juist

Btw,Arie-Kanarie,als je dan toch zonodig weer een topic moet verneuken,vertel dan es wrom je racist bent en anders hou je je derbuiten;k?
Wat ouwehoer je nou met topic verneuken? Het gaat over het vlaams blok.

En waarom ik zo'n racist ben?
Hun gedrag staat me niet aan, hun uiterlijk niet, hun leefgewoonten niet, het criminele gedrag niet, en verder hebben ik en vrienden al genoeg geouwehoer met die kankerlijkers gehad.

Misschien vind jij het niet erg als je op straat loopt, en om je heen kijkt en je meer allochtonen dan autochtonen ziet, maar ik wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:50   #30
Tom1985
Guest

Standaard

Citaat:
True,en de meeste daar zijn zelfs leuk als je ze leert kennen
Zoiets kan je niet ontkennen, da's overal wel zo. Heb wel wat kameraden van buitenlandse origine.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:51   #31
Tom1985
Guest

Standaard

Citaat:
Ik ben HELEMAAL niet beinvloed door mijn ouders...

Ik stem voor wat IK denk wat het beste is, niet voor wat de rest denkt.
Dan ben je bij die minderheid denk ik
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:51   #32
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
zei het verpleegstertje
Verpleegstertje? Dat was Saar...

Tom1985: True,maar dr zijn daar zelden problemen... De meeste Turken en Marokkanen waar ik daar al tegen gepraat heb, hebben hun echt wel goed aangepast,en geven weinig tot geen problemen...

En Arie-kanarie, multiculturele samenleving? Kan je nix tegen doen hoor,hoe hard je dr ook tegen bent... K heb dr zelf geen problemen mee,zijn soms heel vriendelijke mensen
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:52   #33
Desert Rose
Guest

Standaard

Citaat:
Wat ouwehoer je nou met topic verneuken? Het gaat over het vlaams blok.

Hun gedrag staat me niet aan, hun uiterlijk niet, hun leefgewoonten niet, het criminele gedrag niet, en verder hebben ik en vrienden al genoeg geouwehoer met die kankerlijkers gehad.

Misschien vind jij het niet erg als je op straat loopt, en om je heen kijkt en je meer allochtonen dan autochtonen ziet, maar ik wel.
Oke, dat is duidelijk, dat is jouw mening

Er zijn idd genoeg mensen die samen mt jou een hekel hebben aan allochtonen (Het woord 'Kankerlijers' vind ik fout)

Maar er zijn ook veel mensen die het níet met jou eens zijn...
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:52   #34
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
1. Ze hebben niet allemaal hetzelfde gedrag... Dus je veralgemeent...

2. Hun uiterlijk hebben ze niet gekozen, jij niet, hen niet...

3. Leefgewoonten zijn persoonlijk. Je mag je eigen persoonlijkheid toch hebben. Zolang je er niemand mee kwaad doet, is het toch allemaal geen probleem zeg.

4. Criminele gedrag.... Deels feit... Deels veralgemening. Niet alle vreemdelingen zijn slecht, bij sommigen zit het in de mentaliteit... DAT moet veranderen, maar daarom moeten ze toch niet allemaal buiten?

5. Ik heb er ook al problemen mee gehad. Is dat dan een goeie reden om racist te worden? Ik heb ook al ruzie met duitsers, nederlanders en belgen gehad. Moet ik die dan allemaal gaan haten???
Oud 26 November 2003, 17:52   #35
The Phit
Guest

Standaard

ik kan Arie's mening goed begrijpen.
Tis dat ik niet in een gebied woon waar veel allochtenen gevestigd zijn, anders zou ik waarschijnlijk dezelfde posts plaatsen als Arie.
Als je als hollandse kaaskop tussen een stelletje gammala gammala volk woont en geen normale nederlandse boer tegenkomt in een straal van 1km om je huis, is het volgens mij echt niet lekker wonen in je eigen land.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:53   #36
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Dan ben je bij die minderheid denk ik
jammer genoeg ja... Zoals ik zei,de mensen die eerder aan de rand van onze samenleving hangen,zijn meestal racist,die geven dat dan door aan hun kinderen,enz enz...
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:54   #37
Tom1985
Guest

Standaard

Citaat:
Tom1985: True,maar dr zijn daar zelden problemen... De meeste Turken en Marokkanen waar ik daar al tegen gepraat heb, hebben hun echt wel goed aangepast,en geven weinig tot geen problemen...
Dat is net wat ik ook voor ogen heb. Diegene die zich aanpassen, vormen zeker geen probleem. Diegene die het niet doen, zorgen in vele gevallen wel voor problemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:55   #38
Sedes
° Blub °

Sedes's Avatar

Standaard

Citaat:
Zeker wel ja. Je hebt daar ook enorme wijken waar vreemdelingen wonen. Ben er vorig jaar heen geweest met school. Er was zelfs een aparte school voor Turken of Marokkanen, weet het niet goed meer.

En ja, voor die pitta's zijn ze van groot nut
als ik door m'n raam kijk, dan kijk ik uit op de speelplaats van vreemdelingenschool

maar veel vreemdelingen zijn er nu ook weer niet in Gent (de echte feiten staan in m'n boek van vorig jaar die thuis ligt )
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:56   #39
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Dat is net wat ik ook voor ogen heb. Diegene die zich aanpassen, vormen zeker geen probleem. Diegene die het niet doen, zorgen in vele gevallen wel voor problemen.
Ik zeg het,ik kan hun wel ergens begrijpen dat ze zelfs de moeite niet meer doen... Ze komen hier toe en krijgen zo al een lading vooroordelen over hen geen, en ze kunnen zich niet verdedigen,want ze hebben nog niet eens de kans gehad om onze taal te leren...Geef ze eerst de kans,en oordeel daarna, maar om zomaar te veralgemenen dat alle vreemdelingen fout zijn ben je slecht bezig
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:56   #40
Tom1985
Guest

Standaard

Citaat:
jammer genoeg ja... Zoals ik zei,de mensen die eerder aan de rand van onze samenleving hangen,zijn meestal racist,die geven dat dan door aan hun kinderen,enz enz...
Niet enkel diegene die aan de rand van de samenleving hangen. Ken genoeg anderen ook die rascist zijn, en die het dan ook gaan doorgeven aan hun kinderen.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:58   #41
Desert Rose
Guest

Standaard

Ik ben het trouwens wel met Saar eens,
Ik heb ook nare ervaringen gehad met niet-allochtonen..Moet ik dan ook gelijk zeggen 'Ik haat alle Nederlanders'..??
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:58   #42
Tom1985
Guest

Standaard

Citaat:
Ik zeg het,ik kan hun wel ergens begrijpen dat ze zelfs de moeite niet meer doen... Ze komen hier toe en krijgen zo al een lading vooroordelen over hen geen, en ze kunnen zich niet verdedigen,want ze hebben nog niet eens de kans gehad om onze taal te leren...Geef ze eerst de kans,en oordeel daarna, maar om zomaar te veralgemenen dat alle vreemdelingen fout zijn ben je slecht bezig
Da's inderdaad zo. Die kans moeten ze natuurlijk wel grijpen ook, door zich deftig te integreren.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:58   #43
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Niet enkel diegene die aan de rand van de samenleving hangen. Ken genoeg anderen ook die rascist zijn, en die het dan ook gaan doorgeven aan hun kinderen.
Niet allemaal,maar t zijn wel de meeste... Ze klagen dat de vreemdelingen hun werk afpakken, maar zijn wel te lui om hun luie reet op te heffen en werk te zoeken... En dan is't de fout van de vreemdelingen...

Soit,ik trek me ff trug, 't is 2 guys and a girl
Tot strax ppl
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 17:59   #44
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Desert Rose
Ik ben het trouwens wel met Saar eens,
Ik heb ook nare ervaringen gehad met niet-allochtonen..Moet ik dan ook gelijk zeggen 'Ik haat alle Nederlanders'..??
Same here, en ik ben ook nog altijd geen racist
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 18:00   #45
Tom1985
Guest

Standaard

Citaat:
Niet allemaal,maar t zijn wel de meeste... Ze klagen dat de vreemdelingen hun werk afpakken, maar zijn wel te lui om hun luie reet op te heffen en werk te zoeken... En dan is't de fout van de vreemdelingen...
Maar welk werk doen de vreemdelingen ? Werk dat 95% van de Belgen niet wil doen. Dus daarover klagen is ongelooflijk belachelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 18:33   #46
Babysmurfie
Guest

Standaard

Ik heb gisteren een debat moeten houden over het Vlaams Blok en het cordon sanitaire en ik heb een paar dingetjes te zeggen :
*De standpunten van het Vlaams Blok zijn series afgezwakt, niet zo extreem meer.
Ze zijn niet tegen vreemdelingen, maar tegen het vreemdelingenbeleid. Nu met de snel-Belg-wet kunnen vreemdelingen Belg worden zonder dat ze onze taal kennen, ze hoeven zich helemaal niet te immigreren.
*Ze willen de vrouw niet terug aan de haard. Ze willen de vrouw de financiële mogelijkheid geven om thuis te blijven bij de kinderen, als ze dat zelf wilt.
*Ze hebben ook erg slechte standpunten: radicaal tegen abortus, behalve als het leven van de zwangere vrouw in gevaar is, radicaal tegen euthanasie,...
*Ze zijn een zweeppartij: ze durven zeggen waar de problemen zijn, tonen waar de andere partijen verkeerd bezig zijn. Ze willen de taboes weg. Als je nu ook maar de woorden criminaliteit en vreemdeling in een zin gebruikt, wordt je voor racist uitgescholden. Het cordon sanitaire creëert taboes.
*Ze zijn democratisch verkozen, het volk wilt hen aan de macht. De regering vormt coalities tegen hen, die verschillende partijen in coalities verschillen onderling te veel om een goed beleid te voeren. In Antwerpen is het Vlaams Blok de grootste partij, en ze zit niet eens in de regering daar.
De anderen zijn dus ondemocratisch.
*Het cordon sanitaire werkt niet, het Vlaams Blok wint er stemmen door. Als het Vlaams Blok eens mee in de regering zit, kunnen de mensen zien dat ook zij al die problemen niet kunnen oplossen.
*Ooit zal het Vlaams Blok wel moeten regeren, ze gaat steeds meer stemmen halen, want zolang ze niet regeren, kunnen ze geen grove fouten maken.
*De meerderheid van de Vlamingen is tegen het cordon sanitaire
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 21:30   #47
BlackMystery
Guest

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet...

go antwerpen?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 21:31   #48
BlackMystery
Guest

Standaard

ik woon in antwerpen
en moet eerlijk zeggen
ik moet niet veel van allechtonen hebben
dat is ook omdat ze hier een echte pest zijn
er zitten er goei tussen, ik ben geen racist
er zijn er best wel toffe mensen bij
maar het is een minderheid, de meeste stelen hier en lokken ruzies uit
niemand voelt zich er hier nog veilig door
is het dan raar dat vlaams blok zoveel stemmen krijgt?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 23:35   #49
jeroen87
Guest

Standaard

denk het niet hè,
mensen denken dat VB daar wel ff iets aan doe maar zo makkelijk is het nou ook weer niet om de rotte appels eruit te halen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2003, 12:07   #50
annomeisje
Guest

Standaard Re: Vlaams Blok...

Citaat:
*eng*

Mondeling examen nederlands over het Vlaams Blok. Moet aan de hand van een opinie-artikel uitleggen wat de meningen zijn én mijn eigen mening er van geven...

Echt supermoeilijk... En dan loopt die klotesite nog steeds af.
ipv hun racistische beleid zouden ze eens iets aan hun site moeten doen, hoe kunnen kindjes als ik nu in godsnaam een schoolwerk maken
Is dit niet een beetje aanstellerij? Het is toch een goede partij!?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels