Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 January 2004, 10:52   #1
Weirdo Me
Guest

Thumbs down Nederlanders kunnen niet stoppen met roken

Ruim eenderde van de miljoen Nederlanders die aan het begin van het jaar wilden stoppen met roken, hebben hun sigaretje toch weer teruggevonden.

Jammer dat het deze mensen niet gelukt is?
Of kan het je allemaal totaal niet meer boeien of het Nederlanders, met het invoeren van het rookverbod, wel of niet lukt te stoppen met roken?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2004, 11:09   #2
The6thgate
Lid

The6thgate's Avatar

Standaard

paar vriendinnen van me houden het nog steeds vol tot nu toe, dus dat is wel mooi. voor de rest die niet kan stoppen, tja tis jammer, maar over een paar jaar mag je bijna nergens meer roken volgens mij. dan zullen er wel meer stoppen denk ik.
zou me ook niet verbazen als je over een bepaalde tijd alleen nog maar in je huis mag roken, en verder nergens, zoals in amerika
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2004, 11:32   #3
eneri
Guest

Standaard

dat heeft denk ik te maken met dat het zo'n vastgestelde datum is. Als je echt wil stoppen ga je niet lopen wachten tot 1 januari, maar doe je t meteen. En als je t dus neit echt wil, is t ook veel gemakkelijker weer te beginnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2004, 12:36   #4
Weirdo Me
Guest

Standaard

Precies. Ik vind het ook flauwekul dat het aan een datum verbonden is. Als je echt wilt stoppen kun je dat het hele jaar door. Er is niets bijzonders aan een een begin van een nieuw jaar..
En dan is het ook zo vaag dat er mensen zijn die willen stoppen ook echt pas om 00:00 hun sigaret doven Dikke Flauwekul
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2004, 13:05   #5
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
dat heeft denk ik te maken met dat het zo'n vastgestelde datum is. Als je echt wil stoppen ga je niet lopen wachten tot 1 januari, maar doe je t meteen. En als je t dus neit echt wil, is t ook veel gemakkelijker weer te beginnen.
Hier heb je wel een goed punt denk ik. En mij kan het weinig schelen of de mensen verslaafd blijven of niet, mij hebben ze d'r niet mee, zo lang ze geen overlast bezorgen. Het is alleen jammer dat hun verslaving geld blijft verslinden en hun gezondheid nog verder verneukt wordt.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2004, 14:06   #6
anemic
Guest

Standaard

toont maar net aan hoe zwak bepaalde mensen zijn
en hoe afhankelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2004, 14:34   #7
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
toont maar net aan hoe zwak bepaalde mensen zijn
en hoe afhankelijk

k Wil nog altijd zo graag stoppen, maar ik kan het gewoon niet :-/
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2004, 16:35   #8
anemic
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by psychobunny

k Wil nog altijd zo graag stoppen, maar ik kan het gewoon niet :-/
dat zeg ik
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2004, 16:47   #9
Stapper
Guest

Standaard

het is een hele kunst om z'n ding weg te leggen
volgens mij als je pas beseft hoe vies z'n sigaret nou eigenlijk is, dat men dan gaat stoppen

maarja, nooit beginnen is natuurlijk beter
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2004, 18:10   #10
BlackMystery
Guest

Standaard

update: belgen ook niet!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2004, 10:42   #11
Weirdo Me
Guest

Standaard

Ook goed
Jij aan die sigaret in je mond te zien ook niet zeker
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2004, 10:44   #12
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
dat zeg ik
:respect:

en voor de rest, kan ik best wel begrijpen dat het moeilijk is te stoppen ermee, maar als je je er voor in wilt zetten zal het echt wel lukken.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2004, 11:22   #13
JEANUS
Guest

Standaard

Ik kan heel erg goed begrijpen dta het abnormaal moeilijk is om te stoppen -ookal heb ik zelf nog nooit 1 sigaret gerookt-

Oke misschien vinden jullei dit een heel loos voorbeeld , maar ik ben echt verslaafd aan dropjes en chips enzo. Als ik eenmaal die zak open heb , kan ik echt niet meer stoppen. Dat is ZO moeilijk! En als ie op is koop ik weer een nieuwe zak ( Ik zit nu ook alweer aan de cheese union) Misschien een stom voorbeeld , maar verslaving is gewoon echt..........verslavend
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2004, 13:01   #14
Weirdo Me
Guest

Standaard

Yep, ik snap je punt, maar ik denk toch dat je die twee verslavingen niet met elkaar kunt vergelijken.
Ik ben zelf ook redelijk verslaafd aan chocola , maar ik weet wat de grens is (hehe) en het is sowieso niet zo slecht als roken, voor je gezondheid.

En bovendien hinder je wanneer je rookt wel anderen, en wanneer je snoepverslaafd bent niet(behalve als je super dik bent(bus) )
Dus reden genoeg om wel echt te stoppen met een rookverslaving en niet met een snoepverslaving!

Ik wil trouwens mensen op de site die bezig zijn met 'stoppen' heel veel sterkte toewensen !!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2004, 14:32   #15
JEANUS
Guest

Standaard

Ja je ebt gelijk , ik ben voor niemand een hinder (ook neit in de bus want ik ben superdun) en ik irriteer me WEL altijd dood aan die pokke sigarettenrook.

Hmz idd sterkte mensen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels