|
Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Bianca
|
![]()
Zijn hier nog mensen met verstand van powerpoint?
Ik heb er een vraag over. Voor mijn profielwerkstuk moet ik een presentatie houden. Dit wil ik doen met powerpoint. Maar in die dia's kan je natuurlijk geen hele verhalen neerzetten die je doodleuk op gaat staan lezen. Daarom dacht ik: ik ga die sprekersnotitie-optie gebruiken. Maar het probleem is dat de mensen in het publiek deze dus ook zien ![]() ![]() Is er een andere manier om een notitie neer te zetten die alleen IK zie, maar niet het publiek?
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Het lijkt mij vrij logisch dat alles wat je op een beeldscherm ziet geprojecteerd wordt op een groot scherm
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Bianca
|
![]() Citaat:
Ik dacht het al, maar ik vind het nogal onlogisch ![]() Het is irritant ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Aachen TSV
|
![]()
Overigens nog wat tips:
- Zorg ervoor dat hetgeen je presenteerd RECHT te lezen valt voor je publiek. Meestal projecteer je je presentatie op een diascherm, en vaak komt het voor dat mensen dat maar lukraak erop presenteren. Zorg ervoor dat het recht te lezen valt, het liefst in een hoek bovenin. - Zet de laptop zo neer dat je zelf kunt lezen wat je presenteert. Het is voor de kijker irritant als hij merkt dat jij niet precies weet wat er in de presentatie staat. Zet de laptop zo neer dat je door snel even omlaag te kijken even kunt zien waar je bent, zo hoef je nooit achterom te kijken! - Als je gebruik maakt van de technieken om bijvoorbeeld zinnen of woorden speels in te laten voegen, overdrijf dit niet, is alleen maar irritant. - Maak een duidelijke keuze tussen een dia in 1 keer invoegen, of per zin. Vaak weten mensen niet meer precies hoeveel punten ze op de dia hebben staan. Dan is het beter alles in 1 keer te laten invoegen ![]() Succes ![]() (en ontopic: ik heb die optie nog nooit gebruikt ![]() ![]()
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
gebruik altijd steekwoorden
dat ziet er overzichtelijk uit en werkt het beste zorg dat je je verhaal in je hoofd hebt en ga niet hele stukken schrijven, als je dan iets verkeerds zegt ga je terug lezen en dat is niet goed gewoon een beetje dingen uit de losse pols vertellen met een goed lopend verhaal is altijd beter dan voorlezen |
![]() |
![]() |
#6 |
jocking
|
![]()
Gewoon een verhaaltje schrijven van wat je allemaal wil gaan zeggen en hierbij dan een powerpoint presentatie maken. Overigens dan idd gewoon heel puntsgewijs, anders wordt het heel onduidelijk.
Nouja, dan het verhaaltje in je hoofd stampen, en gewoon bij je houden mocht je het even kwijt zijn.
![]() |
#7 | ||
Bianca
|
![]() Citaat:
![]() Ik kijk meestal wel naar de presentatie, maar niet de hele tijd, alleen als geheugensteuntje, of om dingen aan te wijzen want dat staat er bij mij vaak in. En om foto's aan te wijzen enzo ![]() Alleen overgangen heb ik gedaan, niet eens aan de rest gedacht, laat het dan wel zitten ![]() Dankje ![]() ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
ik schrijf altijd de steekwoorden op de dia's en ik print ze ook nog een keer uit. waarom? 1) omdat ik door ze uit te printen weet wat er op staat zonder met mn rug naar de groep te staan om te zien wat ik show, 2) ik weet door ze uit te printen in welke volgorde de dia's komen mocht ik de draad kwijt zijn en 3) het publiek moet niet teveel te lezen hebben want dat verveelt en leidt af van het verhaal, omdat iedereen de tekst zal gaan lezen ipv. luisteren.
Maak dus de dia's zo dat ze precies de kern raken van het verhaal wat jij vertelt zodat jij weet wat je wou zeggen en de groep weet waar jij over gaat spreken en dus het verhaal sneller begrijpt. gebruik NOOOOOIT animaties die langer dan een seconde duren en al helemaaaaaaaaaaaaaaal nooit geluidjes, dat is FOUT ![]() ![]() probeer verder zo helder mogelijk in je hoofd te hebben hoe de dia's zitten en wat et verhaal eromheen is, dan hoef je niet op je blaadjes te kijken suc6 ![]() Laatst aangepast door not-known : 21 January 2004 om 20:38 |
![]() |
![]() |
#9 |
Bianca
|
![]()
Dank je wel voor de tips
![]() ![]() ![]() Heb alleen teveel dia's nu, kan al 7 minuten ong. volpraten terwijl het maar een kwartier mag duren en ik ben net begonnen ![]() Maar het komt goed ![]()
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Mmmh ok mischien een beetje onlogisch maar je presenteerd zeg je dia's zonder tekst.
En voorjezelf print je die dia's met tekst erbij uit. zodat je weet welke tekst je gelijk moet hebben., |
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
grote lappen tekst en zinnen lijden af en men gaat meer naar de powerpoint pressentatie kijken ipv naar het verhaal wat je probeert te vertellen te luisteren wat ook niet handig is, is om een tijd in te stellen voor de dia's gewoon altijd klikken |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Bianca
|
![]()
@ Lampie: Dia's zonder tekst
![]() ![]() Steekwoorden moet ik dan maar gaan gebruiken denk, en om het leuk te maken foto's erbij, dat vertelt ook altijd wat makkelijker. Maar ga proberen om niks op aparte blaadjes te schrijven. Tijd instellen heb ik eens gedaan, maar dat is idd niks ![]()