Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Muziek Forum
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 21 January 2004, 19:19   #1
appelshampoo
Guest

Standaard Emocore, een hype ?

Hmmz ik weet niet of dit in de rest van Nederland ook zo is maar hier lopen ineens allemaal emo-jongens rond. Ook op dit forum (yor en anemic) en op de rest van internet vind ik ineens allemaal emo-fans. Wat is jullie mening hier over ?

dit is geenszins beledigend bedoeld !
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2004, 19:25   #2
L_angeldc
Guest

Standaard

Ik weet niet of er sprake is van een hype, maar ik het dat ook gemerkt ja. Steeds meer mensen die zichzelf emo noemen en dat soort dingen. Ik weet niet echt hoe dat zo komt, kmerk het ook bij mezelf eigenlijk
Kluisterde dat laatste tijd steeds meer dan ik eerst al deed. En ook meer van die hardcore bandjes.. mede door roy en niels
Maar om mezelf nou meteen emo fan te noemen ofzo? Nee dat niet zo eerlijk gezegd.

kvoel me ook verder niet beledigd hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2004, 19:27   #3
Ancalagon
Guest

Standaard

leg mij es uit wat emo nou precies is.. K heb dat nooit begrepen eigenlijk. Ik dacht dat At the drive-in en co. emo waren, maar als hardcore ook emo is
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2004, 19:49   #4
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Ancalagon
leg mij es uit wat emo nou precies is.. K heb dat nooit begrepen eigenlijk. Ik dacht dat At the drive-in en co. emo waren, maar als hardcore ook emo is
nee natuurlijk is hardcore geen emo, maar int topic stond gewoon emocore, dus vandaar dat ik hardcore ook vermeldde
(tenminste ik neem aan dat je op mijn opmerking doelde )

En wat nou precies emo is.. ik weet het eigenlijk niet. Ik denk dat dat voor iedereen zowat anders is.
Moet je maar eens bij fourfa.com kijken.. staat nog best leuke info op. Met een emo dresscode er nog bij ook, die niet serieus is maar wel grappig... tenminste ik mag hopen dat ze het niet serieus bedoelen

Stukje van die site :

Citaat:
Most people have a horribly limited idea of what emo is, simply because the most important records in the development of emo were largely released on on vinyl, in small numbers, and with limited distribution. These were however very influential, so nowadays you have the situation that a lot of kids listen to third- and fourth-generation emo styles without even knowing it. I hope to expose such people to a wealth of great preceding music that's getting easier to find all the time...

I'm going to split up the mass of "emo" bands into a few distinct genres. Like any categorization effort, there will be exceptions, crossovers, and tangential relations. That's fine. The intent is only to lay out some general trends, general notes on sounds, musical and lyrical themes, and how to listen for them.

Some notes on nomenclature. There isn't a real consensus on what "emo" and "emocore" are, or if they are even different. It's pretty clear these days what you're talking about with terms like "punk," "postpunk," "no-wave," "hardcore punk," "old-school/new-school," etc (although the difference between "hardcore punk" and "hardcore" is lost on a lot of people - "hardcore punk" is punk rock made heavier, faster, louder; "hardcore" is what happened after the hardcore punks realized they didn't have to sound like punk rock anymore - still heavy, fast, loud, but with a different foundation.) I hope to draw clear distinctions between my categories, assign them names, and use them consistently. That's all that language is.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2004, 19:52   #5
yor
Guest

Standaard

volgens mij is de hype rond emo al wat langer bezig en is inderdaad ingeleidt door bands als at the drive-in, sunny day real estate, far, thursday, jimmy eat world ea
denk dat die hype wel meevalt. en over dat emo zijn van niels en mij valt ook wel mee, denk ik, tenminste ik grap er meer over dan dat ik dat ben, wat is dat eigenlijk? emo-zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2004, 20:27   #6
Ancalagon
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by yor
volgens mij is de hype rond emo al wat langer bezig en is inderdaad ingeleidt door bands als at the drive-in, sunny day real estate, far, thursday, jimmy eat world ea
denk dat die hype wel meevalt. en over dat emo zijn van niels en mij valt ook wel mee, denk ik, tenminste ik grap er meer over dan dat ik dat ben, wat is dat eigenlijk? emo-zijn?
Sunny day real estate vink wel leuk. emo
Magoed ik wil ook emo worden
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2004, 20:48   #7
anemic
Guest

Standaard

haha ik ben echt geen emomannetje
geef mij maar een goede pot hardcore
ik luister ook wel emo hoor, maar net zoveel als dat ik punk luister.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2004, 22:25   #8
Next 11
Guest

Standaard

ik luister heel veel emo muziek.
En ik vind het nog vet ook...

Maarja het is zeker gehypt.. mede door de bands die roy al noemde. Maar zeker ook met behulp van festivals. Zeker wel dat die er rekening mee houden. Zo stond er op lowlands afgelopen flink wat emo/emopunk. Zelf het spiegelbeeld van sparta....the marsvolta kwam even spelen(wat afstamd van AT THE DRIVE IN). Iedereen speelt er op in(wat ik wel leuk vind). Dus is het wel een hype te noemen(dat vind ik ook wel leuk, want zo komt er meer emo en hardcore en emocore en allemaal dat soort dingen)...

Maarja ik luisterde hiervoor al heel veel naar Deftones en dat soort muziek. En stiekem is dat ook wel een beetje emotionele muziek. Als je dat nou wat sneller maakt met een af en toe punk hardcore stukje erin dan heb je wel een leuk emo liedje.
Maar ik ben wel door de hyping vooral in de emo terrecht gekomen.

Emo is eigenlijk wel een beetje een combi van Hardcore, Punk, tikkie nu-metal/hardrock voor het harde tintje.
En dit alles met een zoed sappige tekst erbij... gladde dikke vette haardracht, fout beetje klein shirt en natuurlijk een hoofd net zo knap als de anemic boys.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2004, 23:04   #9
w00t
Guest

Standaard

*snif*
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 00:54   #10
L.S.Dawson
Guest

Standaard

Huh? The Mars Volta speelt toch ge-improviseerde stukken van 30 minuten enzo (heb ik van horen zeggen). Wat heb dat met punk te maken?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 06:54   #11
anemic
Guest

Standaard

hej sjors.. sparta komt ok van ATDI in af...
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 08:51   #12
Setragasj
mycodenameis:edman

Setragasj's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

skater zijn was ook een hype.
en mensjes beginnen daar gek van te worden en naja, dan maar emo. en dat komt t meeste uit de uk. en daar dragen ze ook van die kleertjes. en die muziek bestaat daar al langer.
maarja.. emo. wat is emo?
emotie?
heeft iedere stijl geen emotie?
lijkt mij van wel.
ik vind emo een beetje een kutnaam.
Oud 22 January 2004, 09:36   #13
yor
Guest

Standaard

emo(core) is ook een kut benaming. Ik probeer het uit te leggen, maar nee lukt me niet. zijn ook zoveel verschillende versies van:

emo - rustige zwijmel dat bijna richting radiohead loopt; the appleseed cast, sunny day real estate, the mars volta (soms)

emopunk - poppunk, maar iets meer nadruk op het muzikale aspect (denk ik); saves the day, no motiv, staring back, park

emocore - post-hardcore achtige shit. vaak veel variatie, gitaarloopjes met uitbarstingen; thursday, at the drive-in, taking back sunday

emo-hardcore-metalcore - het hardere werk, maar toch hel erg berust op het emotionele; poison the well, beloved, from autumn to ashes

screamo - komt ook van emocore af. chaotische hardcore die toch soms plaats maakt voor emostukkies ( ) ; jr ewing, the blood brothers, every time i die

pfff, ik lul volgens mij maar wat
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 09:38   #14
Setragasj

Setragasj's Avatar

Standaard

t boeit me ook eigenlijk allemaal niet. ik hou me ook niet bezig met stijlen eigenlijk.
Oud 22 January 2004, 09:42   #15
yor
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Instructio4
t boeit me ook eigenlijk allemaal niet. ik hou me ook niet bezig met stijlen eigenlijk.

nee ik luister gewoon liever
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 11:57   #16
Setragasj

Setragasj's Avatar

Standaard

precies. het komt uiteindelijk toch allemaal op hetzelfde neer.
Oud 22 January 2004, 12:15   #17
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

1 naam gezien wat ik nog wel graag lust en dat is JEW...

voor de rest interesseer ik me volgens mij echt maar heel weinig voor die muziek...af en toe een nummertje.. maar ik blijf dan maar liever tot de 'core' van mijn smaak hoor
Oud 22 January 2004, 15:06   #18
biffyclyro
Lid

biffyclyro's Avatar

Standaard

emo is al ontzettend lang hip. dat is echt niet van de laatste tijd ofzo hoor.
Oud 22 January 2004, 15:41   #19
Next 11
Guest

Standaard

maar de muziek luisteren ruled gewoon
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2004, 13:23   #20
appelshampoo
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by biffyclyro
emo is al ontzettend lang hip. dat is echt niet van de laatste tijd ofzo hoor.
hier in friesland lopen ze gewoon achter.. kan ik ook nix aan doen
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2004, 13:52   #21
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Next 11
maar de muziek luisteren ruled gewoon
niet het luisteren, maar de muziek zelf ruled gewoon
  Met citaat antwoorden
Antwoord